Overactieve blaas

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor overactieve blaas

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Botox 1 5
Minrin 1 4
Desmopressine nasaal/oraal 1 1
Toviaz 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: overactieve blaas

27-08-2023 | Man | 64
Overactieve blaas
Dit middel is voor mij een "wondermiddel". Na uitwendige bestraling van prostaatkanker bleek stralings cystitis te hebben gekregen. Ik was incontinent, vooral bij bewegen, moest zeer vaak in de nacht uit bed om kleine beetjes te plassen. De plasjes die ik deed waren bijzonder pijnlijk. De uroloog schreef aanvankelijk Betmiga en Vesicare voor, maar dit werkte voor mij onvol[lees meer...]doende. Toen hij besloot om mij oxybutynine te geven werden de klachten heel snel minder. Ik kreeg weer meer nachtrust, had geen pijn meer met plassen (voor mij een heel groot winstpunt!) en ik ben weer veel minder incontinent. Van dit middel heb ik geen merkbare bijwerkingen. Ik ben zeer tevreden.

05-08-2023 | Vrouw | 64
Overactieve blaas
Ik heb een neurogene overactieve blaas door multiple Sclerose. Deze medicijnen helpen mij niet voldoende.

28-06-2023 | Vrouw | 63
Overactieve blaas
Slechte ervaring, klachten waartegen ik ze kreeg, kwamen juist weer "erger" terug.

21-02-2023 | Vrouw | 68
Overactieve blaas
Blaaskramp en aandrang. Betmiga helpt tegen de kramp en de aandrang. Daar ben ik blij mee. ik heb wel last van enkele bijwerkingen. Vooral een duf hoofd, tegen hoofdpijn aan. Ik hoop dat dit verdwijnt als ik het middel langer gebruik. Ook een beetje droge mond en wat vermoeid. Ik gebruik het middel nu ruim 2 weken. Ik heb veel meer controle op de blaas .

09-02-2023 | Vrouw | 59
Overactieve blaas
Sinds 7 maanden neem ik nu emseex in op recept vd de uroloog. Moest heel vaak plassen, vooral s’nachts. Ik heb nu 9 weken last van slijm in mijn longen, het zit vast , taai dik slijm wat heel moeizaam omhoog komt met het vele hoesten . er zijn enkele weken geleden longfotos gemaakt, bronchitis kwam er uit. Een puffer gekregen, maar de klachten blijven. Mijn vraag is, zo[lees meer...]u de emselex ervoor kunnen zorgen dat het slijm zo dik blijft!! Heeft iemand hier vaker last van gehad!

16-01-2023 | Vrouw | 51
Overactieve blaas
Helpt bij mij om mijn overactieve blaas rustig te houden. Slik het circa 5 jaar. Geen bijwerkingen. Nu niet leverbaar en merk je na een paar dagen weer onrustige blaas. Geen bijwerkingen

Botox

27-12-2022 | Vrouw | 44
botulinetoxine A
Overactieve blaas
Bijna een jaar geleden botox in mijn blaas gekregen voor de eerste keer. Ik vond destijds nauwelijks positieve berichten van ervaringen van mensen op internet en twijfelde toen enorm en vandaar dat ik mijn positieve ervaring nu wil delen. Na dik 5 jaar alles te hebben geprobeerd voor het vele nachtelijke plassen, 5 of meer keren per nacht. Er is niet iets mis met mijn blaa[lees meer...]s, alleen de communicatie. Waarschijnlijk door mijn beroep in de jeugdzorg waardoor ik overdag vergat te plassen (geen tijd voor genomen) en op den duur de hele nacht eruit moest. Ik heb hiervoor verschillende medicatie geprobeerd, fysiotherapie en een PTNS behandeling en zelf nog van alles uit de reformwinkels. Niets hielp en omdat ik de wanhoop nabij was al jaren toch de botox behandeling gedaan. De behandeling viel reuze mee, deed geen pijn. Daarna was ik iedere nacht aan het hopen dat het ging werken en pas na 3 weken ging ik naar zo'n 2 en soms 3 x in de nacht naar het toilet. Geen kleine plassen meer. Mijn nieren waren ook nogal actief en dat probleem werd na ongeveer 8 maanden minder. Daarna 2 x en soms 1 x naar het toilet. De botox raakte na 9 maanden wat uitgewerkt en nu 10 maanden later is het bijna uitgewerkt. Omdat het druk is in het ziekenhuis moet ik helaas 3 maanden wachten voor de volgende botox behandeling, alleen weet ik nu wel dat het na 3 weken werkt. Ik ben SUPER BLIJ EN DANKBAAR voor deze behandeling. Geen woorden voor, dus ik kan het zeker aanraden!

12-09-2022 | Vrouw | 35
Overactieve blaas
Ik heb dit middel een aantal maanden geslikt ivm overactieve blaas. Ik heb geen last van bijwerkingen gehad, en mijn blaas is er een stuk rustiger van geworden. Ook nu ik gestopt ben met het middel zijn de klachten nog steeds zo goed als weg

Tamsulosine capsules

29-06-2022 | Vrouw | 26
tamsulozine
Overactieve blaas
Ik had een niersteen, deze was weg uit de leider bij m’n nier maar 2 weken later de pijn plotseling vanuit m’n blaas net alsof ik een blaas ontsteking heb. Constante plas drang. Heel vervelend. Nu deze tabletten 2 dagen in gebruik. Het helpt niet tegen de last van het constant moeten plassen of de pijn in m’n blaas. Verder word ik er behoorlijk akelig van met name trapp[lees meer...]en lopen. Heel slap gevoel in m’n lichaam en duizelingen. Geen prettig spul. Weinig meerwaarde.

02-11-2021 | Man | 66
Overactieve blaas
Werking is matig. Nog steeds driemaal per nacht uit bed. Lichte maar vervelende hoofdpijn bij gebruik. Nu tweemaal zeer ernstige obstipatie gehad. Eerste keer klysma gehad na 24 uur. Tweede keer. Ik ben al 2 dagen doende. Troep!

18-10-2021 | Man | 84
Overactieve blaas
Gebruik al jaren tamsulosine voor mijn prostaat. Maar had toch plasproblemen. Moest meerdere malen 's nachts uit bed om te plassen ook het plassen was pijnlijk. De uroloog schreef mij betmiga 59 mg voor. Na een paar maanden was het minder pijnlijk en ik moest nog maar 1x 's nachts uit bed. Voor mij een prima middel.

Tamsulosine capsules

30-09-2021 | Man | 66
tamsulozine
Overactieve blaas
plasproblemen, regelmatig moeten, nadruppelen bleef, totaal geen verbetering

30-09-2021 | Man | 66
Overactieve blaas
vaak moeten plassen, niet goed kunnen uitplassen/nadruppelen

31-08-2021 | Man | 65
Overactieve blaas
Dit middel werkt op de blaas, gebruik het nu enkele maanden, in het begin leek er sprake van een verbetering, maar toen begin de jeuk en huiduitslag en ipv verbetering werd het van kwaad tot erger. Van het middel wat ik hiervoor gebruikte, Tamsulosine 0.4 mg en werkt op de prostaat, kreeg ik het gevoel dat het beter kon, dus werd mij het middel Betmiga aangeraden om te geb[lees meer...]ruiken. Ik ben er nu van overtuigd, dat Betmiga minder goed bij mij werkt en ook nog eens vele malen duurder is dan Tamsulosine. Nu werd mij geadviseerd om deze 2 middelen in combinatie te gebruiken. Wij gaan het zien🙏

21-05-2021 | Vrouw | 46
Overactieve blaas
Erge droge ogen, ik kon niet meer lezen, en droge mond en neus slijmvlies. Ik ben hiermee gestopt.

21-05-2021 | Vrouw | 46
Overactieve blaas
Zeer tevreden over het medicijn. Voor het eerst sinds jaren nachten doorgeslapen. Blaaskrampen zijn gestopt. Enige is een beetje een droge mond, maar lang niet zo erg als bij Vesicare.

20-05-2021 | Vrouw | 61
Overactieve blaas
Reden: blaaskramp Bijwerking: Droge mond zeer overheersend, maakt spreken zonder drinken van water, praktisch onmogelijk. Sociaal is dit problematisch. Gevolgen voor gezondheid gebit en tandvlees, worden door tandarts opgemerkt.

24-04-2021 | Man | 77
Overactieve blaas
ik moet nu meer en snel na elkaar veel plassen - niet op kunnen houden tot aan het toilet ver gebruik ik dutasteride en tamsulosine

21-03-2021 | Vrouw | 55
Overactieve blaas
Na een rugoperatie had ik een urineretentie van 1,5 liter. Om die reden heb ik 3 maanden een catheter gehad. Daarna kon ik weer zelf plassen. Doordat ik de blaasvulling niet voelde en bij een bepaalde blaasvulling de blaas reflexmatig werd leeggedrukt verloor ik meerdere keren per dag behoorlijk wat urine. Daarom gestart met solifenacine. Het heeft een maand geduurd totdat[lees meer...] ik geen urine meer verloor. Gelukkig ondervind ik nauwelijks bijwerkingen. Af en toe een beetje droge mond. Met de uroloog heb ik nu afgesproken om over 6 maanden te stoppen. Ik ben heel benieuwd hoe dit zal gaan. Het incontinentiemateriaal bewaar ik nog even.

04-11-2020 | Vrouw | 49
Overactieve blaas
Vanwege overactieve blaas (aandrang-incontinentie) solifenacine gaan gebruiken, 2,5 jaar geleden. Ik begon met een dosis van 5 mg en ik merkte snel effect. Ik kon veel langer zonder te moeten plassen, hoefde 's nachts niet meer naar de wc. Dus ik was er erg blij mee, maar na een poos werd het effect minder. Mijn blaas was weer gevoeliger en ik had weer vaker sterke aandran[lees meer...]g bij een niet volle blaas. Toen kreeg ik een dosis van 10 mg en ook nu weer was het effect merkbaar. Inmiddels weer een poos verder en het effect is weer weg. Mijn blaas is weer gevoeliger geworden, en minder gevoelig voor het medicijn, zo lijkt het. Er treedt dus gewenning op en ik heb een steeds hogere dosis nodig. Moet overleggen met mijn huisarts. Bijwerkingen heb ik nauwelijks; alleen soms een droge mond.

13-04-2020 | Vrouw | 30
Overactieve blaas
Al 2jaar heb ik blaasklachten en buikpijn die uitstralend was naar de heupen. 3 blaasonstekingen gehad uit het niks... bij het plassen had ik zware blaaskrampen. Ik ging na een jaar aanmodderen naar de uroloog. Er werden onderzoeken gedaan en het verdict was: een overactieve blaas. Ik moest Betmiga en Pelvicare proberen. Betmiga werkt super, zo goed als klachtenvrij maar n[lees meer...]og regelmatig blaas die geprikkeld is. Na proberen terug controle. Betmiga gaf mij geen bijwerkingen.

15-01-2020 | Vrouw | 66
Overactieve blaas
Ik heb de emselex een week gebruikt. Ze voor het slapen gaan ingenomen. Al na dag 2een heel moe gevoel, als het ware apatisch. Geen zin of energie om iets te doen. Dit heeft niets met slapen of slaaptekort te maken. Want inslapen gaf ook problemen . Ik ben gestopt met dit medicijn. Kan niet normaal functioneren, laat staan deelnemen aan het verkeer. Voel me down en neers[lees meer...]lachtig

22-10-2019 | Man | 53
Overactieve blaas
Omdat ik overactieve blaas had moest ik Oxybutynine gebruiken.ik heb met 5mg begonnen met 2keer per dag. Na 3 maanden heb ik verminderd naar 2.5mg. Momenteel neem ik nog altijd 2.5mg per dag maar ik heb gemerkt dat ik moeilijke erectie krijg. Maar als ik stop paar dagen te nemen word mijn erectie op normaal niveau

08-09-2019 | Man | 65
Overactieve blaas
Na een turp operatie gaat plassen voortreffelijk alleen de frequentie is te veel.. Visicare moet de blaas tot rust brengen ... maar heeft geen effect bij mij.

05-09-2019 | Man | 78
Overactieve blaas
Heb ook een neuromodulator in mijn lichaam. Op advies van behandelende arts, Betmiga 50 mg. een paar maanden te gebruiken, om de overactive blaas te verbeteren. Na ongeveer 6 weken gebruikt gestopt, omdat het mijnprobleem alleen maar verergert.

Vesomni

04-04-2019 | Man | 52
tamsulosine/solifenacine
Overactieve blaas
Geen verandering nog steeds vaak plassen

Desmopressine nasaal/oraal

29-12-2018 | Vrouw | 43
desmopressine
Overactieve blaas
Na alles geprobeerd te hebben heb ik nu Nocdurin gekregen voor de nacht (desmopressine). Zodat ik iig de nachten door kan slapen. Eerste nacht nog geen effect gemerkt. Gebruikt iemand anders dit middel ook voor het vaak plassen ‘s nachts?

07-11-2018 | Vrouw | 41
Overactieve blaas
Geeft de blaas rust waardoor het aantal keren plassen per dag (en vooral s'nachts) sterk verminderd. Ik neem het in de avond in omdat je er net na het innemen een beetje moe van wordt. Ontzettend blij dat dit medicijn er is!

19-10-2018 | Vrouw | 42
Overactieve blaas
Ik gebruik het medicijn Betmiga nu 4 dagen en merk nog helemaal niks, ook geen bijwerkingen. Kan iemand mij vertellen hoelang het ongeveer duurt voordat het medicijn gaan werken? Ook heb ik een neurostimulator dus hoop dat het enig effect gaat geven. Ik plas zo’n 14 tot 16x per 24 uur waarvan 4x ‘s nachts. Wordt er gek van!!

19-09-2018 | Man | 57
Overactieve blaas
Zeer effectief tegen overactieve blaas, wellicht tè actief. Geen plotselinge, onverwachte druk meer op de blaas, maar plassen gaat in het grootste deel van de gevallen wel heel traag.