Thyrax Duotab

levothyroxine

zeer veelgeen

Trage schildklier (534 meningen)
Ziekte van Hashimoto (58 meningen)
Ziekte van Graves (27 meningen)
Schildklier verwijderd (24 meningen)

Farmacoterapeutisch Kompas

Wat kan SON voor u betekenen?

Schildklier Organisatie Nederland (SON) (02-08-2016)

<< < vorige
Pagina 1 van 2
30-12-2018

Snel werkende schildklier

Ik heb thyrax al vanaf de behandeling met radioactief jodium. Ik ben altijd prima ingesteld met thyrax. 2 jaar geleden toen thyrax niet meer leverbaar was, kreeg ik Levothyroxide (vervanger ) Ik werd daar doodziek van! Bleek allergisch te zijn. Wat ik wel erg vind is dat het medicijn niet meer vergoed wordt. Ik zoek mensen met de zelfde ervaring als ik. Ik hoop dat we [lees meer...]het gewoon weer vergoed krijgen met terug werkende kracht ( alle kosten tot nu terug geboekt ).
06-04-2018

Hyperthyreoïdie

Goed ingesteld, totdat medicijn niet meer verkrijgbaar was. Nu weer een ander merk met niet duidelijke verschijnselen. (Onrust)
09-11-2017

Snel werkende schildklier

Ik gebruik al meer dan twintig jaar thyrax. Ik heb met dit middel nooit bijwerkingen gehad. Wel toen thyrax niet meer te krijgen was, kreeg ik plm 1,5 jaar een ander vervangeng medicijn, welke mij veel hoofdpijn gaf. nu weer terug bij af met Thyrax en geen hoofdpijnen meer. Wel wil ik als opmerking meegeven dat ik de strips niet makkelijk vind, maar het is wel hygienisch[lees meer...]. Voorheen was het kleine potje makkelijker.
09-11-2017

Snel werkende schildklier

Ik heb meer dan 30 jaar Thyrax gebruikt. Ik had een te snel werkende schildklier, die na een (radioactieve) jodiumbehandeling is stilgelegd. Ik werd ingesteld op 0,150 mg ( anderhalve tablet van 0, 100 mg) Thyrax Duotab. In de waarden hebben zich geen wijzigingen voorgedaan. Ik heb nooit bijwerkingen gehad en voelde mij altijd uitstekend. Van 23 dec. 2016 tot 20 april 20[lees meer...]17 moest ik overstappen op Levothyroxinenitraat, omdat Thyrax niet meer te verkrijgen was. Toen Thyrax weer op de markt kwam ben ik direct weer teruggekeerd naar dit merk. Levothyroxine nitraat beviel mij niet. Ik had een paar maal duizelingen. Nu gaat alles weer perfect.
24-10-2017

Snel werkende schildklier

Ik gebruik Thyrax al zo'n dertig jaar. Mijn schildklier werkte te snel en op een gegeven moment heb ik een radioactieve pil gehad waardoor mijn schildklier er helemaal mee gestopt is. Daarna gebruikte ik al die jaren Thyrax 0.1. Zodra ik de nieuwe Thyrax ben gaan gebruiken waren de waarden ineens niet goed en moet ik meer Thyrax gaan gebruiken. Moet dus weer opnieuw ingest[lees meer...]eld worden. Ik ben benieuwd of dat alleen bij mij het geval is of dat meer mensen dit probleem hebben.
10-07-2017

Snel werkende schildklier

Thyrax eerst andere verpakking, veel bijwerkingen. Daarna uit de handel genomen. Nu tirosint.
02-04-2017

Snel werkende schildklier

Na jarenlang gebruik van Thyrax moest ik in december 2016 over op Euthyrox. Zeer vervelend. Veel te hoog ingesteld, met alle klachten van dien. Hoop snel weer over te kunnen op Thyrax.
14-01-2017

05-12-2016

Snel werkende schildklier

Vooral geen bijwerkingen, en kleiner tabletten dan Euthyrox
07-11-2016

Snel werkende schildklier

na enkele weken al veranderingen na aanpassing dosering
25-06-2016

22-03-2016

Hyperthyreoïdie

De thyrax duotab zijn niet meer te verkrijgen. Nu met euthyrox een hoop ellende "het is dezelfde stof" en hetzelfde aantal microgrammen, toch voel ik me nu erg beroerd. Wie me dat kan uitleggen........
24-01-2016

Snel werkende schildklier

Had een te snel werkende schildklier. Is ruim 30 jaar geleden stilgelegd na een radioactieve schildklierbehandeling. Gebruik sindsdien tot volle tevredenheid Thyrax Duotab. Ben ingesteld op 1,5 tablet per dag (van 0,100 mg) tot volle tevredenheid. Geen klachten en bijwerkingen. Laat mij in principe 1 x per jaar controleren, maar vergeet het ook wel eens. Aanvankelijk kre[lees meer...]eg ik losse pilletjes, sinds ongeveer een jaar worden ze in strips geleverd (15 stuks). Zou het zeer vervelend vinden op een ander merk te moeten overgaan.
10-07-2015

Snel werkende schildklier

Sinds doordrukstrips, werkt het medicijn 'meer'. Tabletten gaan lastig uit de strip, doe ze zelf in een potje en dan is de werking weer hetzelfde, als dat ik ze nog in een potje kreeg.
23-04-2015

Snel werkende schildklier

Na de behandeling van mijn schildklier middels de slok, moet ik dagelijks thyrax slikken. Ondanks dat de waardes nu redelijk stabiel blijven en de lichamelijke klachten weg zijn voel ik me nog niet happy. Ik twijfel of de medicatie en de dosering toch een blijvend effect zal hebben op mijn psychische gesteldheid. Ik voel me vaak meer vermoeid dan voor de behandeling en be[lees meer...]n van mening dat mijn gevoelens oppervlakkig en wellicht afgevlakt zijn.
13-04-2015

Snel werkende schildklier

Eerst te snelle schildklier. Nu na 2 jodiumbehandelingen een te trage schildklier. Slik thyrax, kom er niet uit wat beter bevalt: potje of strips... Hoop dat er ooit iets anders voor wordt gevonden,,,, voel me sinds mijn schildklierproblematiek zelden mezelf... Nare aandoening,, vaak hoofdpijn, moe, stemmingswisselingen... Bah het is zeer complex allemaal.
<< < vorige
Pagina 1 van 2

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (491) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (467) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!