Bestaat uit:
Hyperthyreoïdie (23)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor snel werkende schildklier

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
2,5
Propranolol 2 4
Cytomel 1 5
Eltroxin 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: snel werkende schildklier

08-04-2024 | Vrouw | 44
Snel werkende schildklier

Jeuk over het hele lichaam

Troep, uitslag met heel veel jeuk. Begon bij de 3e week. Meteen gestopt begin er ook niet weer aan, ook geen ander soort medicijn.

Euthyrox

05-11-2023 | Vrouw | 54
Snel werkende schildklier
Sinds ik 5 geleden heb opgebouwd van 75 naar 100 erg veel vervelende bijwerkingen. Vooral sons wel 5 keer per dag diaree. Veel hoofdpijn. Misselijk

01-09-2023 | Vrouw | 50
Snel werkende schildklier
Bij toeval, omdat ik helemaal geen klachten had die te maken hebben met een te snelwerkende schildklier, is er bij een bloedtest uitgekomen dat mijn schildklier te snel werkt. Gelijk begonnen met 30gram Strumazol en sindsdien heel veel spierpijn over mijn hele lichaam, zelfs in mijn kaken, terwijl ik geen koorts heb. De huisarts heeft aangegeven dat ik gewoon door moet gaa[lees meer...]n met slikken. Ik heb mijn twijfels om door te gaan met slikken.

15-01-2023 | Vrouw | 59
Snel werkende schildklier
Eerst en vooral wil ik duidelijk maken dat ik dit medicijn NIET meer neem, maar ik wilde graag mijn ervaring kwijt. Ook woon ik in België waardoor ik misschien een andere behandeling gekregen heb. De 1ste maal dat ik een te snel werkende schildklier had was ik 27 jaar. Direct opstarten behandeling van anderhalf jaar. Eerst betablokker en propylthiouracil waarvan ik er 12 [lees meer...]per dag moest nemen en ik mocht ook zeker niet zwanger geraken , 100% zeker zei de specialist op een gehandicapt kindje. Toen de waarden toonden dat mijn schildklier plat lag werd ook elthyrocxine opgestart , bij betere waarden werden de propyl. en betablokkers gestopt. Na anderhalf jaar alles ok. Ik zou het nooit meer terugkrijgen volgens de specialist. 3 jaar later had ik terug een te snel werkende schildklier. Vanwege verhuis andere specialist, terug betablokker en opstart van Strumazol ,maar ik weet niet meer of het 10mg was of 30mg (ook hier zeker niet zwanger worden). Verder in de behandeling terug opstart elthyroxine, tot de rest kon afgebouwd worden. Behandeling van 2 jaar. Ik werd toen gezegd dat ik geen 3de behandeling meer mocht ondergaan ivm de zware bijwerkingen van de strumazol op de vrouwelijke organen. 2 jaar later had ik terug een te snelwerkende schildklier. De specialist zei me toen dat een te traag werkende schildklier beter te behandelen was dan een te snel werkende. En vanwege mijn vorige innames van strumazol en propylthiouracil werd deze behandeling ook uitgesloten. We hebben toen beslist om een inname te doen van een tablet "radioactieve jodium" waardoor er een stuk van mijn schildklier zou afsterven. (het was dat of via operatie een stuk wegnemen.) En als hij te traag zou gaan werken zou ik dan elthyroxine krijgen. zo gezegd zo gedaan. na inname van de tablet 3 dagen in volledige quarantaine vanwege de radioactiviteit en de jodium. Na een 3 tal maanden kreeg ik gezwollen vingers, bloedafname en inderdaad, een te traag werkende schildklier. De huisarts heeft toen de elthyroxine opgestart en na een 6 tal maanden zoeken hoeveel ik juist moest innemen om me goed te voelen is het gelukt. Ik neem nu al 22 jaar elke dag 's morgens 62,5 microgram Elthyroxine in en ik heb geen enkel probleem meer gehad met mijn schildklier. Er wordt om de 6 maanden bloed geprikt en alles blijft goed. Wat ik echter nu wel heb is dat ik sedert een tweetal jaar last heb van springvingers en raar maar waar mijn handchirurg vroeg me direct, toen hij hoorde van de schildklierproblemen of ik ooit Strumazol had moeten nemen. Vraag me dus nu af of het kan dat de Strumazol ook daar een invloed op heeft gehad toen ik het innam waardoor ik nu problemen heb na zovele jaren.

18-10-2022 | Vrouw | 53
Snel werkende schildklier
Medicijn werkt goed..alleen wil de internist mij aan de jodiumslok hebben waar ik erg over twijfel.

05-06-2022 | Vrouw | 76
Snel werkende schildklier
“Staat niet in de bijsluiter!” Zowel internist als huisarts beweren dat het niet aan de strumazol ligt! Had foto’s gemaakt van mijn bloederige kapot gekrapte handen. Kan niet van de medicijnen komen was hun beider oordeel. Wel gek dat de bijwerkingen stopten toen ik de medikatie drie weken niet meer slikte. Helaas ging mijn T4 weer omhoog. Weer begonnen met de pillen en [lees meer...]wéér hetzelfde gedonder. Weet het niet meer.

18-05-2022 | Vrouw | 36
Snel werkende schildklier
Ik ben best wel tevreden met die tabletten. Heeft mij goed geholpen. Ik heb tot nu toe geen nare ervaring mee gemaakt. Het lukt best aardig met mij. Drinkt af en toe ook nog wat kruiden thee.

22-03-2022 | Vrouw | 60
Snel werkende schildklier
nadat ik de medicijn kreeg voelde ik me stukken beter.

08-03-2022 | Man | 55
Snel werkende schildklier
Sinds 5 weken schildklierontsteking met enorme buikpijnen hartkloppingen en gewichtsverlies,strumazol 3x10mg werd 5 weken geleden opgestart doch nog geen enkele verbetering in de bloedwaarden Hartritmestoornissen zijn iets beter door betablokker propranolol 3x40mg

Tirosint

14-01-2022 | Vrouw | 46
Snel werkende schildklier
Ivm maagzuur klachten bij 1 jaar levothyroxine 125 mcg gebruik en alle goede verhalen die ik had gehoord over Tirosint zelf aan arts voorgesteld over te stappen op Tirosint 125mcg. Ook omdat het zo min mogelijk hulpstoffen bevat en vloeibaar is wilde ik aangezien ik mijn hele leven medicatie nodig heb dit middel graag gaan gebruiken. Een eigen bijdrage had ik daar zeker we[lees meer...]l voor over. Met levothyroxine ben ik heel lastig in te stellen, met Tirosint had ik meteen de goede TSH en T4 waarde na 6 wkn. Ik blij! Maar na 8 wkn begonnen de klachten. Moe, haaruitval, gek tintelend open gevoel bovenop mijn hoofd en problemen met concentratie en geheugen. Ook voelde ik me voor het eerst echt somber. Lab geprikt waardes waren prima. Dus nog even door. Dit alles werd echter steeds erger. Allemaal hypo klachten dus eigenlijk, terwijl mijn labwaardes prima waren. Aangezien het geleidelijk ging heb je niet door dat je echt heel erg achteruit gaat. Wilde het ook niet meteen opgeven en weet dat overstappen tijd nodig heeft. Heb dus een 1/2 jaar doorgezet. Functioneerde toen nog 20% en 1/3 van mijn haar was inmiddels uitgevallen. Ter vergelijking: Ik heb ooit 1 mnd moeten stoppen met schildklierhormoon slikken ivm radioactief jodium behandeling en toen voelde ik me nog beter en kon ik meer dan na een half jaar Tirosint. Aangezien ik helemaal geen schildklier meer heb is de werking /invloed van div schildklier medicatie heel goed te monitoren bij mij. Na 6 mnd icm Lucrin injectie 1 mnd stortte mijn lijf echt helemaal in en kreeg ik syndroom van Tietze/costochondritis door overbelasting bij hypoklachten. Ik heb 3 wkn bijna niks meer kunnen doen. Iom endocrinoloog weer terug naar levothyroxine 125mcg en al binnen een week voelde ik echt een groot verschil goddank! Functioneerde weer 40% en vrij snel daarna was dat 60%. Haaruitval stopte na 8 wkn:-). Tietze/costochondritis neemt langzaam af over de maanden. Conclusie:Tirosint werkt absoluut niet bij mij! Het lijkt alsof het helemaal niet wordt omgezet naar T3. Ook bij levothyroxine heb ik nog restklachten en ben ik moeilijk in te stellen, dus wellicht speelt er bij mij een omzetting probleem. Echter bij Tirosint kon ik gewoon niet meer functioneren. Met levothyroxine gaat dit een stuk beter en gaan we verder zoeken of hier nog verbetering in te te krijgen is met bv Cytomel T3 als de restklachten blijven bij een goede instelling. Had niet gedacht dat overstappen (op Tirosint) zo n impact kon hebben en zo slecht kan uitpakken!

19-12-2021 | Vrouw | 35
Snel werkende schildklier
Ik ben al vier dagen er mee begonnen om te slikken. Krijg spierpijn,en voel me toch wel een beetje ziek. Ik huil elke dag omdat ik mij tot voelt. Ik heb bijna geen energie meer over. Die tablet is een beetje zwaar voor mij,maar ik ga toch ervoor,want wil snel weer de oude worden.

16-10-2021 | Vrouw | 74
Snel werkende schildklier
Ik heb sinds ik ze gebruik ben ik zo moe en altijd slaperig

14-05-2021 | Vrouw | 28
Snel werkende schildklier
Vorige week via bloedname er achter gekomen dat ik een te snelle schildklier heb. Oorzaak is nog niet bekend omdat de echo en scan nog moeten komen. Vermoeden ziekte van Graves. Omdat vrije T4 zo hoog zat (49,3) onmiddellijk moeten starten met 3x/dag 10mg strumazol. Eerste dag alles oke. Tremor en gejaagdheid waren weg. Vanaf dag 2 bij elke inname maagpijn, misselijk en du[lees meer...]izelig. Iets erna ook start van keelpijn. Specialist gecontacteerd. Gaf aan over te stappen naar 1x/dag 10mg strumazol. Keelpijn erger geworden, enorme heesheid in stem. Als ik kon/mocht had ik deze medicatie al lang in de afvalemmer gegooid! Voel me veel slechter met alle nieuwe dingen dan hoe ik me voelde zonder de medicatie.

11-03-2021 | Vrouw | 56
Snel werkende schildklier
Veel last van onstoken gewrichten gehad. Zelfs naproxen voor gehad. Moest direct stoppen met strumazol. Slechte ervaring

13-07-2020 | Vrouw | 26

15-10-2019 | Vrouw | 73
Snel werkende schildklier
Ik ben er heel ziek van geworden zij er ook andere mensen die het is overkomen gebruik op dit moment geen medicijnen.

27-05-2019 | Man | 35
Snel werkende schildklier
Ik heb het moeten gebruiken omdat ik last had van hartkloppingen af en toe en vermoeidheid voor een periode van 2/3 maanden. Ik krijg een cintagrafie ofzo (scan van schildklier) en dan wordt er gekeken wat er aan de hand is. Na 8 dagen deze medicijn te gebruiken voel ik helemaal niks meer en geen vermoeidheid of iets dergelijks. Ook geen hartkloppingen etc.

23-02-2019 | Vrouw | 38
Snel werkende schildklier
Ik slik het nu voor de tweede keer, de eerste keer heb ik dit gekregen omdat ik voor de strumazol allergische was. Ik reageerde goed op ptu maar ik had wel heel veel gewrichts klachten, toen mijn waardes goed waren ben ik zelf gaan afbouwen en uiteindelijk gestopt mijn waardes waren goed. Nu 1,5 jaar later werkt mijn schildklier weer te snel, beide keren is ontstaan in e[lees meer...]en zwangerschap (laatste zwangerschap is miskraam geworden), ik hoopte dat mijn waardes vanzelf weer goed zouden komen wanneer mijn hormonen weer normaal zouden zijn dit naar een half jaar nog steeds niet, ik zag op tegen de medicatie maar als je het de gehele dag benauwd hebt, hartkloppingen met de minste inspanning het lijkt of je de marathon hebt gelopen, alles vergeet, vreselijk warrig bent niet uit je woorden kunt komen en veel last van spierzwakte hebt..terwijl je sport lessen geeft en continue voor groepen spreekt is dit niet haalbaar. Maar nu ik weer begonnen ben ben ik heel erg blij ik voel mij veel beter wel merk ik al weer dat ik gewricht klachten begin te krijgen. Ik hoop weer net als de vorigekeer hiermee mijn waardes naar beneden te krijgen en dan weer veder te kunnen. In het kort...voor nu ben ik er heeeeel erg blij mee!

30-12-2018 | Vrouw | 49
Snel werkende schildklier
Ik heb thyrax al vanaf de behandeling met radioactief jodium. Ik ben altijd prima ingesteld met thyrax. 2 jaar geleden toen thyrax niet meer leverbaar was, kreeg ik Levothyroxide (vervanger ) Ik werd daar doodziek van! Bleek allergisch te zijn. Wat ik wel erg vind is dat het medicijn niet meer vergoed wordt. Ik zoek mensen met de zelfde ervaring als ik. Ik hoop dat we [lees meer...]het gewoon weer vergoed krijgen met terug werkende kracht ( alle kosten tot nu terug geboekt ).

24-09-2018 | Vrouw | 79
Snel werkende schildklier
Volgens de arts kan de pijn in de benen worden veroorzaakt door beenmergremming! De pijn is vooral 's-nachts en vrij hevig ! Moet een kwartier tot half uur trappelen met de benen alvorens er verlichting optreedt !

15-08-2018 | Vrouw | 64
Snel werkende schildklier
Na constatering te snelle schildklier begin 2015 eerst bijna 8 maanden bètablokkers tegen vooral het hartbonzen. Daarna overgestapt naar strumazol, 30 mg, wat een verademing! Vervolgens door veranderende waarden steeds zoeken naar de juiste dosis, tussen 0 en 30 mg, nu al 7 maanden op 10 mg. Hardlopen was met de bb's wat moeizaam, met strumazol gaat dat prima.

09-11-2017 | Man | 68
Snel werkende schildklier
Ik gebruik al meer dan twintig jaar thyrax. Ik heb met dit middel nooit bijwerkingen gehad. Wel toen thyrax niet meer te krijgen was, kreeg ik plm 1,5 jaar een ander vervangeng medicijn, welke mij veel hoofdpijn gaf. nu weer terug bij af met Thyrax en geen hoofdpijnen meer. Wel wil ik als opmerking meegeven dat ik de strips niet makkelijk vind, maar het is wel hygienisch[lees meer...]. Voorheen was het kleine potje makkelijker.

09-11-2017 | Man | 82
Snel werkende schildklier
Ik heb meer dan 30 jaar Thyrax gebruikt. Ik had een te snel werkende schildklier, die na een (radioactieve) jodiumbehandeling is stilgelegd. Ik werd ingesteld op 0,150 mg ( anderhalve tablet van 0, 100 mg) Thyrax Duotab. In de waarden hebben zich geen wijzigingen voorgedaan. Ik heb nooit bijwerkingen gehad en voelde mij altijd uitstekend. Van 23 dec. 2016 tot 20 april 20[lees meer...]17 moest ik overstappen op Levothyroxinenitraat, omdat Thyrax niet meer te verkrijgen was. Toen Thyrax weer op de markt kwam ben ik direct weer teruggekeerd naar dit merk. Levothyroxine nitraat beviel mij niet. Ik had een paar maal duizelingen. Nu gaat alles weer perfect.

24-10-2017 | Vrouw | 61
Snel werkende schildklier
Ik gebruik Thyrax al zo'n dertig jaar. Mijn schildklier werkte te snel en op een gegeven moment heb ik een radioactieve pil gehad waardoor mijn schildklier er helemaal mee gestopt is. Daarna gebruikte ik al die jaren Thyrax 0.1. Zodra ik de nieuwe Thyrax ben gaan gebruiken waren de waarden ineens niet goed en moet ik meer Thyrax gaan gebruiken. Moet dus weer opnieuw ingest[lees meer...]eld worden. Ik ben benieuwd of dat alleen bij mij het geval is of dat meer mensen dit probleem hebben.

10-10-2017 | Vrouw | 48
Snel werkende schildklier
Na 4 weken, heftige jeuk over mijn hele lichaam. Heel moe, duizelig, droge mond, tong. Geelzucht en leverfalen, moest direct met de medicatie stoppen! Dit laatste zijn zeldzame bijwerkingen. Ik gebruik nu PTU 8 pillen ipv 1 pil bij Strumazol in totaal 9 inclusief hormoonpil. Ik heb me voor halve dagen ziek gemeld en doe elke dag een middag dutje. De medicatie die me beter [lees meer...]moest maken maakte me ziek. Afwachten wat PTU doet met m'n lichaam aangezien deze medicatie volgens de bijsluiter zelfde bijwerkingen heeft. Na 10 dagen gestopt te zijn met strumazol bleken mijn leverwaardes 10x vereenvoudigd te zijn wat niet had gemoeten.

Propranolol

08-08-2017 | Vrouw | 39
propranolol
Snel werkende schildklier
In eerste instantie kreeg ik een dosering van 1 x per dag 10 mg. Dat hielp tegen mijn versnelde hartslag, trilhanden, nerveus gevoel. Van andere arts moest ik naar 2 x per dag 40 mg. Na 5 dagen begon ik me steeds slechter te voelen, tot het punt dat ik me niet meer mezelf voelde, alsof ik in een ander lichaam zat. In overleg toen snel afgebouwd. Maar tijdens afbouwen en z[lees meer...]elfs na stoppen voelde ik me nog enkele dagen slecht. Na een dikke week voel ik me nu weer helemaal goed. Las pas later de ernstige bijwerkingen in de bijsluiter en dat andere mensen dezelfde klachten hadden van dit medicijn. Ben me rotgeschrokken. Ik vind het puur vergif. Heb ook melding bij lareb gedaan. Artsen zouden beter moeten wijzen op de bijwerkingen.

03-08-2017 | Vrouw | 52
Snel werkende schildklier
Eindelijk door de huisarts doorverwezen eind april 2017 naar een internist vanwege een te langzaam werkende schildklier in januari en in mei werkte deze te snel. Na diverse onderzoeken echo, scan en bloedonderzoeken kreeg ik als uitslag dat ik de ziekte van Graves heb. Ik had verwacht dat na medicijn inname er snel verbetering op zou optreden qua klachten, maar helaas. Gew[lees meer...]richtspijn in heupen, knieën, en vingers die zorgen voor een beperking qua tillen, wringen. Moeizaam in slaap vallen en snel wakker zijn in de nacht is zwaar vermoeiend. Ik ben in behandeling bij een internist i.o. hij verteld te weinig neemt klachten niet serieus, laatst moest ik hem zeggen dat gewrichtspijn toch echt wel in de bijsluiter staat, dit zocht hij meteen op en moest toegeven. Verminderde wel inname gebruik nu 20mg. Alles lijkt in slow motion te gaan dit terwijl ik altijd actief ben geweest ...

10-07-2017 | Vrouw | 70
Snel werkende schildklier
Thyrax eerst andere verpakking, veel bijwerkingen. Daarna uit de handel genomen. Nu tirosint.

Tirosint

10-07-2017 | Vrouw | 70
Snel werkende schildklier
Had eerst thyrax, daarna tirosint. Veel beter bijna geen bijwerkingen. Soms even hartkloppingen en even warm.

13-06-2017 | Vrouw | 44
Snel werkende schildklier
Ik gebruik ook sindskort dit medicijn en heb ook last van mijn ogen en misselijk en droge mond af en toe en blijf misselijk gevoel in mijn maag houden. Is niet zo prettig.