Veel plassen

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Polyurie (36)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor veel plassen

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Duodart 1 1
Furadantine 1 4
Minrin 1 3
Finasteride Tabletten 1 2

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: veel plassen

Tolterodine

20-09-2022 | Man | 84
tolterodine
Veel plassen
Man 84 moet het medicijn slikken om het vele urineren met kleine beetjes plas te verminderen maar het werkt tegendraads en heeft veel meer aandrang om de kwartier naar de WC te gaan het is niet te doen. Komt niet aan slapen toe heb constant aandrang tot plassen om gek van te worden. Ook het geheugen geeft meer verwardheid. In de nacht als de slaap een half uur van moeheid[lees meer...] in daalt doe ik het in de broek. Moet het middel 29 dagen slikken en dan de dokter weer bellen. Hoop dat ik van dat constant plassen verlost word. Met vriendelijke groet

26-02-2022 | Man | 62
Veel plassen
eerste week verminderde het aantal keren plassen maar ook gelijk kortademigheid en droge neus. gestopt maar bijwerking gaat niet over. zorgelijk. uroloog verwijst door huisarts

Botox

22-10-2021 | Vrouw | 34
botulinetoxine A
Veel plassen
Na allerlei medicatie en ptns vanwege vaak plassen (elk uur), wat geen effect had, uiteindelijk botox in laten spuiten 3 maanden geleden. De behandeling opzich viel reuze mee; door verdovende vloeistof in de blaas op enkele plekken wel pijnlijk maar het duurt ook maar kort. Van te voren antibiotica gehad om blaasontsteking te voorkomen. Na de Botox helaas alleen maar m[lees meer...]eer aandrang gekregen, binnen 2 weken had ik alsnog een blaasontsteking en nu eigenlijk continu blaasontsteking gevoel en pijn in de blaas. Omdat ik ook niet voldoende uitplas moet ik ook nog katheriseren. Nooit meer botox voor mij!

10-09-2021 | Man | 63
Veel plassen
Na 3 dagen gestopt, plassen ging beter. Maar niet slapen omdat je snakt naar lucht.

15-11-2020 | Man | 62
Veel plassen
Plasklachten en daarom Tamsulosine voorschreven, maar de bijwerkingen wegen voor mij niet op tegen de aanwezige werking van het medicijn, ergste is de hevige spierpijn over het hele lichaam en de duizelingen ben gestopt en merkte na 2 dagen al verbetering van de klachten

Botox

13-11-2019 | Vrouw | 49
botulinetoxine A
Veel plassen
Twee weken geleden is er botox in de blaaswand gespoten, na al een hele rits aan onderzoeken medicijnen etc gehad te hebben wat geen effect had op het vele plassen en de aandrang. De verdoving is goed te doen maar de botox inspuiting was bij mij wel enigszins pijnlijk( denk dat de verdoving niet helemaal goed zijn werk had gedaan) . Ik hoopte echt dat dit zou helpen tegen[lees meer...] de aandrang die vooral s nachts zo naar is. Minimaal 5 tot 10 keer eruit per nacht, dat sloop je. Helaas heb ik na de botox inspuiting nog meer aandrang gekregen, eigenlijk continue, druk in de onderbuik(blaas) kan niet goed uitplassen en de druk blijft. Dus aan het catheriseren. Ik doe dit 3 keer soms 4 keer per dag, dan is de druk er iets af. Het is niet wat ik had gehoopt, zelfs erger geworden. De assistente vd uroloog gebeld, wordt overleg gepleegd hierover en ik word teruggebeld over hoe en wat.

Toviaz

09-03-2019 | Man | 78
fesoterodine
Veel plassen
Voor gebruik, regelmatig aandrang en s'nachts tot wel 5 x eruit, nu nog maar 1 x per nacht en ga overdag normaal om de 1 á 2 uur naar toilet

28-01-2019 | Man | 67
Veel plassen
Omdat ik tijdens het wandelen in een groep heel vaak moet plassen, soms meerdere keren per uur via de huisarts naar de uroloog doorverwezen. De prostaat is te groot. We gaan eerst proberen de klachten te verminderen met Combodart. Ik gebruik dat nu ruim 6 maanden. Soms denk ik dat de klachten verminderen. Soms hoef ik nog maar 1 keer uit bed in de nacht. Tijdens het wandel[lees meer...]en moet ik nog steeds veel plassen. Ook tijdens hardlopen. Afgelopen zaterdag ineens een afsluiting. Ik loop nu even met een katheter want ik kon niet meer plassen met een volle blaas. Ik had erg veel pijn. Ik vrees dat het middel niet goed werkt bij mij. Ik heb meer eczeem. Ik vrees dat ik moet besluiten tot een operatie

29-11-2018 | Man | 40
Veel plassen
Ik had plasproblemen, steeds kleine beetjes plassen dus blaas raakte niet goed geleegd. Tamsulosine 0,4 mg gekregen van de huisarts. Eerste 3 weken ging het goed. Plas probleem opgelost en geen bijwerkingen. Echter, na 3 weken begon ik hartklachten te krijgen. Duizelig/vaag gevoel in hoofd, snelle pols, hart overslaan, stekende pijn op de borst rond de hartstreek met ui[lees meer...]tloop naar linker arm, zelfs een beetje kramp. Tevens flink kortademigheid. Ben weliswaar hartpatiënt maar had deze klachten al 7 jaar niet meer gehad na hartklep vervanging 7 jaar terug. Ik was weer week of 2 gestopt met tamsulosine en hart klachten zijn ook gezakt. Ben nu aan het proberen met een halve pil per dag.

26-07-2018 | Man | 85
Veel plassen
Vanaf dag 1 direct succes. Van veelvuldig plassen en aandrang daartoe weer als vanouds een royale straat , geen aandrang meer en geen andere bijwerkingen.

Minrin

09-07-2018 | Man | 75
desmopressine
Veel plassen
Minrin is niet helemaal top daarom TOVIAZ er bij gekregen.

Toviaz

09-07-2018 | Man | 75
fesoterodine
Veel plassen
Vanwege veel plassen en moeilijk ophouden van deze plas prostaatoperatie ondergaan.Het vele plassen vooral in de nacht bleef.Het ophouden is beter geworden.Daarom is mij door de specialist TOVIAZ voor geschreven.Helaas zonder resultaat.

Finasteride Tabletten

18-06-2018 | Man | 66
finasteride
Veel plassen
prettig dat ik s'nachts minder hoefde te plassen en mijn haar groeide wel weer wat aan, maar eigenlijk een ramp voor mijn sexdrive en erectie die waren bijna verdwenen.Dus ben ik gestopt met het middel .

Furadantine

28-01-2018 | Vrouw | 60
nitrofurantoine
Veel plassen
Ik had irritatie en moest veel plassen. Dat is nog altijd zo, dat plassen dan. Ik krijg ook hoofdpijn van deze medicatie. Vermits het niet zo erg is mag ik vandaag stoppen.

Tolterodine

03-01-2018 | Man | 57
tolterodine
Veel plassen
Op advies van huisarts met tolterodine begonnen ivm vaak en veel plassen. De plas is dan veelal kleurloos. Leek een tijd wel zijn werk te doen (het duurt zo'n 4 weken voordat je enig effect merkt), maar regelmatig toch (stress gerelateerde?) terugval. Het is ook een tijd zo goed gegaan, dat ik afgebouwd heb naar 2 mg (met duidelijk minder bijwerkingen of zelfs helemaal g[lees meer...]een). Zit nu weer op 4 mg en overweeg naar een ander middel over te stappen (betmiga?), omdat de klachten toch aanhouden. Hiervoor moet nog overleg met de huisarts plaatsvinden.

29-11-2017 | Man | 53
Veel plassen
na het drinken binnen 1,5 uur moeten plassen. Veel 's nacht uit bed tot wel 3x. Prostaat controle lichte verdikking en PSA 1,5 . Geen oorzaak van probleem dus. Blijf serotonine opname blokker als oorzaak over?

07-10-2017 | Man | 77
Veel plassen
het medicijn heb ik nu 3 weken en zie totaal geen verbetering. Ik moet nog steeds elk kwartier plassen.

20-05-2017 | Man | 79
Veel plassen
Ik ben tevreden over het medicijn.

23-04-2017 | Man | 66
Veel plassen
Veel plassen dat is nou verholpen, maar kortademig, snel moe. Heb ik nooit gehad ook Tamsulosine hetzelfde effect, ga er mee stoppen.

20-03-2017 | Man | 59
Veel plassen
Vrij goede ervaring met dit medicijn. ik hoef nu veel minder vaak te plassen

13-08-2016 | Man | 72
Veel plassen
Moest te veel plassen, urineverlies. Nu nauwelijks problemen meer. Helpt goed.

21-04-2016 | Man | 64
Veel plassen
Nogmaals een zogenaamd geneesmiddel dat niet geneest, doch vervelende bijwerkingen geeft. Geef mij maar Homeopathie en natuurmiddelen.

03-11-2015 | Man | 76
Veel plassen
klacht was het meerdere malen moeten plassen in de nachtelijke uren. Combodart voorgeschreven gekregen door huisarts. Klacht is niet verholpen, moet nog steeds 3 à 4 maal per nacht plassen. Urineren gaat wel duidelijk beter en is dan ook het enige waar het voor heeft geholpen. Zaadlozing naar de knoppen en daarmede de sex.

09-12-2014 | Man | 48
Veel plassen
Gebruik het medicijn nu bijna een jaar. van 3x per uur naar de wc voor een klein beetje naar 1 in de 3 uur. De eerste weken heb ik erectie problemen gehad, dat komt doordat je een lagere bloeddruk krijgt. Maar mijn lichaam heeft dat zelf hersteld met een paar weken. Daarna werd het tegen overgestelde en zijn de lust gevoelens toe genomen. een positieve bijwerking. Intussen[lees meer...] is men er achter gekomen wat mijn probleem was nl een vernauwing in de urinebuis. Zolang als dit medicijn mij helpt laat ik me niet opereren.

10-09-2014 | Man | 65
Veel plassen
Mijn uroloog heeft mij dit medicijn ook voorgeschreven met de mededeling dat dit nieuwe medicijn niet de vervelende bijwerking had van een droge mond. Dat klopt. Maar helaas merkte ik na 14 dagen gebruik geen verbetering van mijn plasklachten en ik ben er mee gestopt. Dit omdat ik wel enkele vervelende bijwerkingen constateerde. Het heeft m.i. een vertragende werking op j[lees meer...]e stofwisseling en stoelgang, met gewichtstoename ten gevolge.

Vesicare

07-08-2014 | Man | 58
solifenacine
Veel plassen
In overleg met de huisarts heb ik drie keer een kuur van 15 tabletten gedaan. Het resultaat is wisselend, soms moet ik nog steeds 4 keer in de nacht naar de toilet en een enkele keer kan ik wachten tot de volgende ochtend (06.00 uur). Graag wil ik de ervaring van andere gebruikers horen/lezen.

Vesicare

06-02-2014 | Man | 60
solifenacine
Veel plassen
Bij de huisarts geweest voor het veelvuldig plassen - soms 6 x per uur, 4 x 's-nachts. Na bloed- en urineonderzoek schreef hij Vesicare 5 mg voor. Diagnose: spastische blaas. Na 6 weken gebruik zou het helemaal over moeten zijn voor onbepaalde tijd. Goed vooruitzicht dus! Na de eerste inname al gelijk resultaat en het werd alleen maar beter. Eindelijk een hele nacht doo[lees meer...]rslapen... heerlijk! Vandaag de 6e pil ingenomen, maar het lijkt opeens niet meer te werken. 6x per uur plassen. Is dit een tijdelijke "terugslag" of is het wat anders..? Wie heeft dit ook meegemaakt, en zo ja, wat zijn de ervaringen?

Duodart

02-02-2014 | Man | 73
Veel plassen
Geen verbetering van aantal nachtelijke plasjes.