Zenuwachtigheid

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Nervositeit (35)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor zenuwachtigheid

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Lorazepam 1 5
Oxazepam 1 4
Diazepam 1 4
Orap 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: zenuwachtigheid

Temesta

26-09-2019 | Vrouw | 18
lorazepam
Zenuwachtigheid
Medicijn is voorgeschreven om mijn zenuwachtigheid en spanning te laten afnemen. Geen van beide nemen in bepaalde mate af of verdwijnen na het innemen van het medicijn. Het enige wat ik merk is dat ik na enige tijd enorm moe word.

Lorazepam

08-08-2019 | Vrouw | 75
lorazepam
Zenuwachtigheid
Onze zoon van 25 werd door iemand Anders doodgereden, 30 april 1993, ons leven was kapot en onze andere kinderen ook,de oudste nu 53 ook aan de tabletten citolapram.Mijn man gebruikt ook 3 keer daags 1 Mg maar wil graag autorijden hij kan beter met dan zonder lorazepam,, veel gemoedelijker

Xanax

14-03-2019 | Man | 54
alprazolam
Zenuwachtigheid
Help tegen zenuwen...maar op den duur gewenning

Orap

24-02-2019 | Man | 26
pimozide
Zenuwachtigheid
Bij mij is vroeger PDD-NOS gediagnosticeerd. Echter, twijfel ik daar aan. Ik merkte dat ik voor veel dingen overgevoelig was (lees hooggevoelig) en ook zenuwtrekjes kreeg. Toen ben ik begonnen met Orap. De eerste jaren heb ik niet of nauwelijks bijwerkingen gekregen. De ticks waren weg, al voelde ik mij soms wel wat benauwd. (soort claustrofobie gevoel naar inname). Nu [lees meer...]ik ernstige RSI klachten heb, denk ik er over naar om te stoppen. Ook heb ik symptomen van priapism (erectie stoornis) Ben nu 26, na mijn 19de zijn deze klachten verergerd. Voel mij vaak duizelig en angstig. Misschien komt dat wel door deze medicatie, vandaar ik er mee wil stoppen. Heb veel concentratieproblemen.

Xanax

26-12-2016 | Man | 29
alprazolam
Zenuwachtigheid
Xanax Retard werkte erg goed. 1 's morgens en 1 's avonds. Na een half jaar werkte het echter niet zo goed meer, mogelijk raakte ik eraan gewend. Na overschakeling eerst een ontwenningsperiode gehad met verhoogde stress.

Bromazepam

26-12-2016 | Man | 29
bromazepam
Zenuwachtigheid
Sinds februari 2016 heb ik last van een depressie. Ik werd sindsdien behandeld met een antidepressivum, cymbalta 60, en Xanax Retard (2x1mg/dag). Dit werkte een half jaar goed, maar daarna kreeg ik een terugval. Gewenning aan Xanax was een van de mogelijkheden. Na over te schakelen op Oxazepam ging het erg slecht, dit was geen goede vervanger voor mij. De zenuwachtighe[lees meer...]id werd alleen maar erger. De eerste dag op Bromazepam voelde ik direct dat het beter was en na 3 dagen voelde ik me weer de oude. Zeer tevreden en geen bijwerkingen.

Amitriptyline

27-02-2016 | Man | 72
amitriptyline
Zenuwachtigheid
Ik ben gaan afbouwen met Amitriptyline tabl. 25 mg op advies van mijn huisarts. Momenteel gebruik ik al jaren Lorazepam 2,5 mg. Tot voor kort waren deze van Sandoz maar nu van Apotex. Op 24 augustus 2015 ben ik geholpen aan Slokdarmkanker, Maagkanker en liep in het ziekenhuis nog een longontsteking op. Momenteel 8 kilo afgevallen. Slapen gaat heel slecht ondank[lees meer...]s Lorazepam. Kan ik nu weer Amitriptyline erbij gebruiken? Of zijn er soms andere medicijnen voor het slapen?

Oxazepam

26-04-2015 | Man | 48
oxazepam
Zenuwachtigheid
Ik gebruik oxazepam 3 a 4 keer per week, 2 x 12,5 mg. Ik ben er zelf onzeker over of ik met deze dosering verslaving kan voorkomen, voor mijn idee zit het net op de grens. Zijn er gebruikers die net als ik het middel ongeveer om de dag slikken en houd je met die dosering de verslaving (net) buiten deur? Ik doe dit al een tijdje en tot nu toe gaat het goed maar heb toch[lees meer...] mijn twijfels. Of is om gewenning tegen te gaan met een zelfde dosering een beter schema bijv. 2 dagen wel, 2 dagen niet? Ben benieuwd naar reacties.

Diazepam

25-02-2015 | Man | 50
diazepam
Zenuwachtigheid
Prima middel wat bij mij prima zijn werk doet . Geen last van bijwerkingen .