Ervaringen met Orap

Bojan Nikolik (31-03-2015)

16-11-2023 | Man | 46
pimozide (4mg)
Schizofrenie
Ik had eerst clozapine dat mocht niet meer toen 2mg orap dat werd met 500% omhoog gedaan Nu een paar milligram eraf Voel me star in hoofd kan moeilijk mijn bed uitkomen impotentie. Jammer dat ik het slikken moet van de ggz want het haalt een hoop energie weg als je iets wilt doen en ondernemen

06-10-2023 | Man | 37
pimozide (1mg)
Net als een ander ook gedwongen inname van Orap via internaat, wat persoon aangaf idd geen wiet gebruiken 2 x gigantische hardkloppingen, zwart zien ed. maar goed na 7 jaar gestopt (ik was toen 12) kreeg zware hartkloppingen en tics in gezicht. Na een paar maanden terug aan de Orap, veel slaap dus verminderde ik de dosis in 2014 zware hartkloppingen, woede aanvallen,[lees meer...] zweten paranoide, Orap had geen werking meer. in 2015 na ca 21 jaar Orap gebruik gestopt, jaren later nog steeds motorieke problemen, licht voelen, spanningen door lichaam, pijnlijke steken borstkas en op hoofd, stijve nek en benen en af en toe dubbele tong, vergeetachtigheid ed. Voor mij nooit meer Orap. Zeker niet aan te bevelen voor langere tijd dit ivm lichamelijke afhankelijkheid.

13-09-2023 | Man | 51
pimozide (1)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik ben als jong kind bewust getraumatiseerd door een neuroloog om mij meer persoonlijkheden te helpen ontwikkelen als een bruikbare optie van ons brein. Ben er nog sinds een aantal jaar pas enorm dankbaar voor maar vindt geen begrip in mijn omgeving. Ons geheugen is toegankelijk voor elkaar en we zijn geen ziekte maar een voordeel. We mogen met zijn 5en van ons lichaam gen[lees meer...]ieten en onze regels zijn er om te zorgen dat we geen ziekelijk verschijnsel worden. Het is vreemd om te zeggen dat ik het iedereen aanraad ivm de manier hoe we onstaan zijn maar ik ben enorm gezegend met mijn meervoudigheid. Dat ik orap gebruik helpt ons beter na te denken en ik hoop dat het mijn lichaam sterker maakt door te timen met onthoudingsverschijnselen met 2mg diazepam samen. Ik gebruik zelf al langdurig opiaten maar daar staat niet elk van mijn persoonlijkheden achter al horen we ons lichaam wel zeggen hoe graag ons lichaam bruin wil en we willen graag niet onverklaarbare hartstilstand achtig komen te overlijden. Dat wou ik even allemaal zeggen. Fijne dag, veel liefs, veel plezier en rustig aan. Als we elkaar begrijpen komt alles goed. RA

22-11-2021 | Man | 52
Psychose
Hevige pijnen in nek schouders en hoge rug. Neem orap nu 25 jaar. Na röntgenfoto MRI , pijnpoli etc. Blijkt het echt in het brein en centraal zenuwstelsel te zitten. Kan soms m’n bovenlichaam niet dragen. Wie herkent dit?

23-10-2021 | Man | 29
pimozide (0,5mg)
Ongeveer een jaar geleden begonnen met een zeer lage dosering Orap (0,5-1 mg) na een zeer instabiele periode met zelfs een randpsychose. Hoewel het mij zeer stabiel maakt, heeft het ook mijn creatieve vermogen en initiatief voor een groot gedeelte bij me weg gehaald. Zelfs depressieve en suicidale klachten van gekregen. Na overleg overgegaan op een stemmingstabilisator (La[lees meer...]motrigine). Hopen dat ik weer de magie terugkrijg in mijn leven!

04-06-2021 | Man | 73
Psychose
Had last van angst en paniekaanvallen. \gebruiktte benzodiazepinen,maar dat leidt een eigen leven...en enorme afhankelijkheid, vermoeidheid ook. Orap is een heel flexibel middel. \ook geen afhanlelijkheid \je kan err zo mee stoppen \wel lusteloosheid en minder zin in vrijen,maar dat heeben al dei middelen, behalve xanax \ alprazolam, daar word je boterheet van...daar kan [lees meer...]geen popper tegen op....lol...

07-04-2021 | Vrouw | 39
Psychose
De eerste 8 jaar werkte het prima, daarna werd ik vaak slaperig. Heb nog wel soms last van angsten en soms lichte wanen, maar geen visuele of auditieve hallucinaties meer gehad. Ik zou er graag mee stoppen maar werd toen ernstig depressief, terwijl ik daar voorheen nooit last van heb gehad. Dus ben ik het blijven slikken.

27-09-2020 | Vrouw | 39
pimozide (1mg)
Heb Ptss en asperger. Ptss complex trauma is beter behandelbaar met emdr. Het is een complete hel, maar het werkt. Rook en drink alleen in het weekeind. Blowtje was ik allang mee gestopt. Slik te weinig oxazepam ivm niet verslaving gevoelig. Zijn geen lekkere pillen indien je niet in je bed wil liggen. Omgeving prikkels komen niet lekker binnen.

20-05-2020 | Man | 20

23-11-2019 | Man | 13
pimozide (1mg)
ik heb 13 jaar orap pimozide zitten nemen onder dwang van een internaat ik ben nu 23 jaar en bosloten dat ik wil stoppen met dit MIDDEL. Heb er wel 5 jaar bij gesmoked Cannabis zonder dat ik het wist dat dat niet slim is staat namelijk alleen drank stikker op dat je daar mee op moet passen een geen drugs stikker. Maar heb bijna nooit drank gedronken en hard drugs nooit ge[lees meer...]bruikt!. Ik ben nu 4 maanden gestopt met orap. Het begon met zenuwen die op hol sloegen vooral aan linker kant. En jeuk aan me achterhoofd steekjes in me hoofd tintels op me hoofd. Slaap probleem gehad ben in die tussen tijd ook gestopt met smoke van wiet hasj dat maakte het nog is 10x erger!!!!.. dus aub mensen geen wiet of hasj met orap. En vooral niet bij het stoppen van orap. Het is nu 4 maanden later veel bijwerkingen zijn weg. Alleen nu voelt me voor hoofd en me hoofd beetje verdooft aan maar daar bedoel ik mee minder gevoel als ik met vinger toppen er over heen ga. Maar ik heb ook een vitamine d te kort dat geeft ook een hoop ellende was namelijk 38 hll of hoe dat mag heten ik slik daar nu capsules voor van die rode met 5.6 er op ben naam vergreten iets met bifuc....... Dus ik heb een mix van bijwerkingen ervaren. Maar door al die bijwerkingen dacht ik steeds dat ik het K ziekte had of bacterie of virus of iets in me hoofd.... Ik word daar inderdaad angstig van maar ben altijd goed bij de les weet wat ik voel en word zelfs scherper en helder van kwa denken en volwassener door staken van orap!. Voor mij gevoel heb ik geen pschyose maar komt het door de bijwerkingen dat ik metaal achter uit ga. Maar me huisarts zij dat heel veel mensen weer terug vallen op antipsychotica maar ik niet 100% Maar vergleken met toen zie ik voortuit gang. Alleen ik lijk wel een holbewoner.! Waneer bijwerkingen weg zijn word ik in me hoofd ook weer de oude. Maar neem het stoppen van orap heel sereuis. Is geen grapje meer. En dan heb ik hier nog vele dingen niet gemeld kwa levens style en andere vage dingen. Kreeg uit het niets stijve nek en schouders kreeg daar door ook nog een steken bij me achterkant van me oren die 2 spieren fysio man heeft alles los gemaakt dat heeft gewerkt. Kreeg ook uitslag binnen kant van me handen alerich reactie. Bult onde me linker knie was in 2 dagen verdwenen. Had ook in het begin vage bewegingen in me gezicht ook steeke onder me linker oog en alles was hoog gevoellig. Ondanks blijf vol houden uit ijndelijk win je van dat dopemine remmer (pimozide) hou vol!!! Wat je ook mee maakt ! En me vinger voornamelijk me pinken die strek bewegingen maar ik heb schijnbaar geen parkinston. Me reactie vermogen is er ook klein beetje achter uit gegaan soms spraak foutjes. Ik hoop dat er mensen zich hier eigen in terug zien. Beetje vaag allemaal maar iedereen is anders... En ben zo lam als een bejaarden terwijl ik 23 ben. Maar ik merk dat ik de oude weer ga worden. En kijk niet teveel op het web maar wat orap doet. De orap neemt op een duur af. Ik zij altijd ik heb liever dat ze me een kogel in me rib schoten dat ik dan pijn lijd en na het er uit halen na een week weer herstelt ben !!!! Begin er niet aan orap ofterwijl antipsychotica. En het prikt hier en daar nog wat op me kop. Naalden gevoel taloze! LOVE VOOR DE MENSEN DIE OOK VAN ORAP WILLEN STOPPEN PROBEREN KAN ALTIJD. MR N.

27-10-2019 | Man | 47
pimozide (1mg)
Heb ongeveer 10 jaar 2 mg per dag gebruikt en dat werkte afdoende. Sinds een maand op aanraden van psychiater opgehoogd naar 3 mg n.a.v. een mindere periode. Dat hielp de eerste paar weken, d.w.z. werd er minder prikkelgevoelig van. Na ongeveer 3 weken raakte ik plotseling in een psychose die 4 dagen aanhield (en ik had al zeker 10 jaar geen psychose meer gehad) en ook w[lees meer...]erd 's nachts slapen onmogelijk vanwege hevige spierkrampen in de benen, kaakpijn, algeheel fysiek onbehagen. Nu probeer ik weer te herstellen door de Orap weer af te bouwen. Dus 2 mg Orap werkte bij mij redelijk, maar die ene erbij, 3 mg werkt averechts inclusief ernstige bijwerkingen.

27-05-2019 | Vrouw | 38
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Angst is nu een eind minder, ik kan weer wat doen. Had voorheen wel zin, maar het kon niet. Betreft vroeg kinderlijk misbruik en daarom ook autistisch. Kan zekers nog niet werken. Hoef niet meer de halve dag rust te zoeken in bed. Lichaamspijn is een eind minder. Hou niet van oxazepam, toch kwam zowel huisarts als GGZ met die pillen. Word raar van die tabletten, hartslag s[lees meer...]chiet omhoog, indien net niet op tijd met innemen. Dit is een eind beter.

24-02-2019 | Man | 26
Zenuwachtigheid
Bij mij is vroeger PDD-NOS gediagnosticeerd. Echter, twijfel ik daar aan. Ik merkte dat ik voor veel dingen overgevoelig was (lees hooggevoelig) en ook zenuwtrekjes kreeg. Toen ben ik begonnen met Orap. De eerste jaren heb ik niet of nauwelijks bijwerkingen gekregen. De ticks waren weg, al voelde ik mij soms wel wat benauwd. (soort claustrofobie gevoel naar inname). Nu [lees meer...]ik ernstige RSI klachten heb, denk ik er over naar om te stoppen. Ook heb ik symptomen van priapism (erectie stoornis) Ben nu 26, na mijn 19de zijn deze klachten verergerd. Voel mij vaak duizelig en angstig. Misschien komt dat wel door deze medicatie, vandaar ik er mee wil stoppen. Heb veel concentratieproblemen.

24-01-2019 | Vrouw | 44
Syndroom van Gilles de la Tourette
Gedurende aantal jaren dit medicijn gebruikt. In eerste instantie zeer tevreden over het resultaat (0.5 mg per dag). Tot ik ziek werd, allemaal vage klachten...bleek van de orap te komen en laag metamolisme (gen afwijking). Heel veel onttrekkingsverschijnselen bij stoppen, dus moet dit nu afbouwen. Zwaar verslavend dus in mijn geval en heel veel vervelende bijwerkingen. Ge[lees meer...]en aanrader dus!!

03-10-2018 | Man | 39
Autisme
Het medicijn was in mijn tienertijd door de huisarts voorgeschreven als prikkeldemper en emotieregulator, maar verloor gedurende mijn jongvolwassen leven zijn werkzaamheid. Ik ben toen onder begeleiding van een psychiater van het RIAGG overgestapt op een combinatie van Seroxat (Paroxetine) en Risperdal (Risperidon). Om deze medicijnen te kunnen gaan gebruiken, moest ik ee[lees meer...]rst ruim twee weken van de Orap afzijn; pas wanneer de nog in mijn bloed aanwezige sporen van Orap volledig waren afgebroken in mijn lichaam mocht ik beginnen met de nieuwe pillen. Ik gebruik Risperdal (3mg) en Seroxat (20mg) nog steeds naar volle tevredenheid (okt 2018).

31-08-2015 | Man | 22
Syndroom van Asperger
Hallo iedereen. Vaak overgestapt naar een antidepresivum. Had absoluut geen goed effect op mij. Ik heb een vorm van autisme (hoogfunctionerend) en heb last van angsten. En heb geen natuurlijke blokkade op mijn binnenkomende prikkels. Orap helpt hier mij heel erg mee. Ik slik het al 4 jaar elke dag. En zou er niet aan moeten denken om te stoppen. Mensen, wees aub niet bang [lees meer...]over de bijwerkingen. Vaak zijn het placebo's die worden versterkt door het internet. Medicatie op internet zoeken is GEEN goed plan. Kans is dan veel groter om de bijwerkingen te 'voelen'. Of in ieder geval. Enorm versterkt. Ik zweer bij Orap!