lees de ervaringen

Psychose / schizofrenie - antipsychotica
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Psychose (8 meningen)
  • Schizofrenie (8 meningen)
  • Angststoornis (4 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 2

30-08-2013
Vrouw (46)

Tevredenheid over:
Ik gebruik sinds medio 1994 Orap 1 mg. Voorheen gebruikte ik Fluanxol maar daar werd ik erg vlak van. Orap helpt goed tegen de klachten die ik heb (dissociatie, derealisatie, depersonalisatie en dwanggedachten). Ik heb het al naar gelang omstandigheden opgehoogd en omlaag gebracht zonder vervelende bijwerkingen. Sinds 2003 sta ik vrij constant op 2 mg per dag. Het vlakt wa[lees meer...]t af maar het is het waard om redelijk normaal te kunnen functioneren.
1 Reactie
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

Reactie:

Ik gebruik het ook ongeveer sinds die tijd. Heb veel andere middelen geprobeert maar val toch elke keer terug op de orap. Grts Ben

Datum 19-11-2013 13:00

23-07-2013
Vrouw (42) - Psychose

Tevredenheid over:
Orap helpt goed bij het zien of horen van dingen , die er niet zijn! Je krijgt alleen erg onrustige benen en het lijkt wel alsof je er dikker van wordt....wie herkent dit?

21-06-2013
Man (68) - Angststoornis

Tevredenheid over:
Jaren geleden meende ik last te hebben van slaap-apnoe en schrok ik vaak wakker uit mijn slaap. Onderzoek in een slaapcentrum bevestigde dit niet. Ook onderzoek door KNO-arts bracht geen afwijkingen aan het licht. Second opinion evenmin. Waarschijnlijk ging het dus om inbeelding. Sindsdien Orap 1 mg gebruikt en nu schrik ik zelden meer wakker van vermeende slaap-apnoe.

23-03-2013
Vrouw (48) - Depressiviteit

Tevredenheid over:
Ik heb Orap lang gebruikt omdat ik medicatie nodig had en niet nog eens door een 'hel' van afbouwen / opbouwen wilde gaan. Ik was ingesteld op Orap en wist ook niet goed wat een gepast alternatief voor mij zou zijn. Orap vind ik echt een paardemiddel. Het werkt, dat wel maar een prettig middel is het niet. Behoorlijke bijwerkingen, een 'star' gevoel in mijn hoofd, een 'ma[lees meer...]t' gevoel, emotieloos, een rotmiddel.

17-01-2013
Vrouw (57) - Schizofrenie

Tevredenheid over:
gebruikte van eind september tot begin november orap 4mg. dit in de plaats van zyprexa, waarvan de bloedspiegel steeds te hoog was. prompt psychotisch geworden en moest worden opgenomen. orap is voor mij dus geen goed middel. ben nu in overleg met de psychiater weer aan de zyprexa en dat gaat weer prima! de bloedspiegel laten we voor wat het is!! Sterkte met de orap, mi[lees meer...]sschien is dit voor jou wel het juiste middel.

30-12-2012
Vrouw (35)

Tevredenheid over:
Zeer tevreden over Orap, maar ivm met kinderwens overgegaan op Haldol

14-11-2012
Man (23) - Psychose

Tevredenheid over:
nou ik ben begonnen met 1 mg en toen had ik geen bijwerkingen en gebruik nu 2 mg en ik merk lichte vermoeidheid maar mensen die angstaanvallen hebben of psychose die raad ik dit middel aan ik heb ook zyprexa geprobeerd maar dat geeft bijwerkeningen waar je niet vrolijk van wordt bijv dat je een eind aan je leven wil maken of dat je het leven niet meer ziet zitten en je kan[lees meer...] er door slecht slapen dit zijn mijn ervaringen

16-07-2012
Vrouw (36)

Tevredenheid over:
Zeer goed middel, ben tevreden, Na olanzapine, risperdal, haldol en abilify. soms hogere dosering van 3 mg en dat gaat goed.

14-06-2012
Man (41) - Schizofrenie

04-06-2012
Man (50) - Depressie
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
ik heb deze rotzooi jaren geslikt. sinds januarie ben ik gestopt, ik heb nu weer zin en de kracht om door te gaan, maar wel invalide geworden door dit gif. mocht u dit lezen zal ik u mijn ervaring vertellen na 12 uur in de middag ben ik altijd wel thuis . Diegene die mij dit heeft voorgeschreven deugt niet of heeft niet opgelet op school!! (Red; telefoonnummer verwijderd i[lees meer...]vm privacyredenen en werkwijze van deze website. Uiteraard mogelijk te reageren via ' Reageer op deze ervaring'. Mvg, MijnMedicijn )
1 Reactie

Hoezo invalide?

Datum 07-02-2013 17:21

18-05-2012
Man (29) - Schizofrenie

Tevredenheid over:
dit middel helpt welliswaar tegen psygoses,maar heeft als bijwerking dat je niet meer van het leven kan genieten.het maakt je hoofd simpel en zet je met bijde benen op de grond. voor relatief keine klachten raad ik aan om er niet mee te beginnen.ik heb het zo`n zeven jaar gebruikt,maar ben er nu echt klaar mee. ben weer gaan hardlopen en dat gaat zoveel beter zonder orap d[lees meer...]an met.omdat orap de spieren stijf maakt en bewegen onplezierig en vermoeiend maakt.zet em op allemaal!

21-04-2012
Man (40) - Angststoornis
Algehele tevredenheid: 3

Tevredenheid over:
Ik heb dit medicijn 1 maand gebruikt naast mirtazapine, (wat ik al een tijdje slik, maar afdoende werkt tegen angst en spanningsklachten). Ik moet zeggen in het begin , dat het wat rustiger werd in mijn hoofd, minder gespannen, voelde me zelfs redelijk. Maar naar 2 weken kreeg ik rare bijverschijnselen, zoals trillende lip, oogleden en neusvleugels. Heel irritant. Ben ges[lees meer...]topt met orap , omdat ik denk dat, dat de boosdoener is, maar ben er nu bijna 2 weken vanaf, maar voel me meer gespannen als voor het gebruik en nog steeds nare gezichtstrekjes. herkent iemand dit ook? Binnenkort gesprek met arts, of dit de oorzaak kan zijn, want opzich hielp het voor de kwaal, maar krijg er andere voor terug. Het is kiezen tussen kwaden.

14-04-2012
Vrouw (38) - Angst

Tevredenheid over:
Vier maanden geberuikt voor lichte angstklachten. Tijdens afbouwen laagste dosis ernstige derealisatie en depersonalisatie, niet meer tegen geluid en licht kunnen, geen concentratie meer en meer angsten. Duurt lang voordat het uit je bloed is na stoppen. Na twee maanden verschijnselen nog aanwezig. Waardoor de kans bestaat dat je weer begint met het middel. Een rotmiddel [lees meer...]dus. Heeft voor mij maar een maandje gewerkt waardoor je niet door hebt hoe sterk dit middel is en voelde me slechter tijdens gebruik van dit middel. Angsten werden kwamen erger terug na stoppen. Moest een kwalmeringsmidddel er bij gebruiken uit angst voor de ontwenningsverschijnselen. Niet! aan beginnen voor lichte angstklachten dus! Lage dosis kalmeringsmiddelen werken dan tijdelijk beter.

11-04-2012
Man (58) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
Ik slik orap nu zo'n 14 jaar. Ik had te veel inpulsen en was angstig en erg gespannen. Orap heeft het allemaal weggenomen en ik kan een redelijk goed leven leiden. Laatste tijd wel last van vermoeidheid en hartkloppingen maar breng het niet ivm orap. Ik ben er zeker niet extreem van gegroeid. Ik rook 5 pakjes shag in de week was eerst 8 pakjes en ik gebruik3 tot 4 alcohol [lees meer...]comsumptie per dag ook deze verslavingen kan ik de laatste tijd beter in de hand houden. Ik vind het een prima middel het heeft mijn leven positief veranderd.
2 reacties

Reactie:

Je word er inderdaad wat moe van maar daar valt wel mee te leven. Grts Ben

Datum 19-11-2013 12:57

Reactie:

Ik ben het met je eens. Ik gebruik het al 22 jr en heb diverse andere middelen geprobeert maar ondaks de bijwekingen is dit het beste middag. Grtjs Ben

Datum 19-07-2013 18:25

16-03-2012
Vrouw (37)

Tevredenheid over:
na zyprexa, haldol, risperdal en abilify na tien jaar uitgekomen bij orap voor behandeling van schizo affectieve stoornis. Zeer tevreden, geen bijwerkingen en geen psychose meer.

08-03-2012
Man (20)
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
Om het maar even simpel te beginnen: BAGGER. Ik ben 8 jaar geleden begonnen met het slikken van dit paardenmiddel en sindsdien is mijn leven een grote puinhoop geworden. Om het maar even kort op te sommen; Depressief, Levenloos, Onmogelijk kunnen veranderen zelfs als je het zo graag wil, Schizofrenie, Heel erg verslavingsgevoelig en tot slot zelfmoordgedachten, die niet e[lees meer...]cht prettig waren. Je verandert zo ontzettend erg dat je niet meer weet hoe je eigenlijk echt bent. Één pluspunt was dat me tics er grotendeels van verdwenen, wat overschaduwd word door het bovengenoemde. Kortom, ik zou NIEMAND dit medicijn aanraden, hoe erg de situatie ook is. Want als ik moet kiezen tussen een onmogelijk leven leiden of tics hebben dan kies ik voor tics hebben.

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (349) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum