Orap

Pimozide (Orap)

Bojan Nikolik (31-03-2015)

27-05-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Angst is nu een eind minder, ik kan weer wat doen. Had voorheen wel zin, maar het kon niet. Betreft vroeg kinderlijk misbruik en daarom ook autistisch. Kan zekers nog niet werken. Hoef niet meer de halve dag rust te zoeken in bed. Lichaamspijn is een eind minder. Hou niet van oxazepam, toch kwam zowel huisarts als GGZ met die pillen. Word raar van die tabletten, hartslag s[lees meer...]chiet omhoog, indien net niet op tijd met innemen. Dit is een eind beter.
24-02-2019

Zenuwachtigheid

Bij mij is vroeger PDD-NOS gediagnosticeerd. Echter, twijfel ik daar aan. Ik merkte dat ik voor veel dingen overgevoelig was (lees hooggevoelig) en ook zenuwtrekjes kreeg. Toen ben ik begonnen met Orap. De eerste jaren heb ik niet of nauwelijks bijwerkingen gekregen. De ticks waren weg, al voelde ik mij soms wel wat benauwd. (soort claustrofobie gevoel naar inname). Nu [lees meer...]ik ernstige RSI klachten heb, denk ik er over naar om te stoppen. Ook heb ik symptomen van priapism (erectie stoornis) Ben nu 26, na mijn 19de zijn deze klachten verergerd. Voel mij vaak duizelig en angstig. Misschien komt dat wel door deze medicatie, vandaar ik er mee wil stoppen. Heb veel concentratieproblemen.
24-01-2019

Syndroom van Gilles de la Tourette

Gedurende aantal jaren dit medicijn gebruikt. In eerste instantie zeer tevreden over het resultaat (0.5 mg per dag). Tot ik ziek werd, allemaal vage klachten...bleek van de orap te komen en laag metamolisme (gen afwijking). Heel veel onttrekkingsverschijnselen bij stoppen, dus moet dit nu afbouwen. Zwaar verslavend dus in mijn geval en heel veel vervelende bijwerkingen. Ge[lees meer...]en aanrader dus!!
03-10-2018

Autisme

Het medicijn was in mijn tienertijd door de huisarts voorgeschreven als prikkeldemper en emotieregulator, maar verloor gedurende mijn jongvolwassen leven zijn werkzaamheid. Ik ben toen onder begeleiding van een psychiater van het RIAGG overgestapt op een combinatie van Seroxat (Paroxetine) en Risperdal (Risperidon). Om deze medicijnen te kunnen gaan gebruiken, moest ik ee[lees meer...]rst ruim twee weken van de Orap afzijn; pas wanneer de nog in mijn bloed aanwezige sporen van Orap volledig waren afgebroken in mijn lichaam mocht ik beginnen met de nieuwe pillen. Ik gebruik Risperdal (3mg) en Seroxat (20mg) nog steeds naar volle tevredenheid (okt 2018).
31-08-2015

Syndroom van Asperger

Hallo iedereen. Vaak overgestapt naar een antidepresivum. Had absoluut geen goed effect op mij. Ik heb een vorm van autisme (hoogfunctionerend) en heb last van angsten. En heb geen natuurlijke blokkade op mijn binnenkomende prikkels. Orap helpt hier mij heel erg mee. Ik slik het al 4 jaar elke dag. En zou er niet aan moeten denken om te stoppen. Mensen, wees aub niet bang [lees meer...]over de bijwerkingen. Vaak zijn het placebo's die worden versterkt door het internet. Medicatie op internet zoeken is GEEN goed plan. Kans is dan veel groter om de bijwerkingen te 'voelen'. Of in ieder geval. Enorm versterkt. Ik zweer bij Orap!
02-08-2015

Psychose

Ik heb al een 10 jaren orap in gebruik, maar ben ontzettend in gewicht bij gekomen, tevens moeilijker gaan bewegen met veel pijn, inmiddels heb ik artrose en fybromialgie en angina pectoris. Wie herkent dit?
31-05-2015

Schizofrenie

stoppen is niet best. weken echt ziek. gestopt omdat ik lichamelijke uitval kreeg. kan haast niet meer lopen. nu na half jaar is mijn afkick gebeuren nog niet over, maar zoals het nu lijkt, blijf ik de rest van mijn leven gehandicapt.
31-03-2015

Psychose

Ik kreeg in 2001 Orap 4mg per dag voorgeschreven i.v.m dingen zien en horen die er niet zijn. De bijwerkingen waren op zn zachts gezegd een ware hel. Ik kreeg ernstige spasmes in heel het lichaam, kon niet meer slikken en praten wegens verkrampte tong, kwijlde alles onder. De arts sprak van "dystonieen". Het medicijn is toen afgebouwd en ik werd weer de oude.
08-12-2014

Orap (pimozide)

Orap 1mg werkt!!! Na een jarenlange hel van het zoeken naar acceptabele medicatie (ben 4 keer opgenomen geweest op gesloten afdelingen), eindelijk iets wat wél werkt tegen de gegeneraliseerde angststoornis en paniekstoornis. Het piekeren is beduidend minder. Ik heb meer controle over de zorgen. Ik heb het gevoel dat ik weer leef, in plaats van geleefd te worden!! Ik heb[lees meer...] tevens een schizoaffectieve stoornis/bipolair type en Orap werkt goed tegen achterdocht en hallucinaties! Bijwerkingen heb ik niet. Alleen moeheid een uur na inname. Maar ik neem de Orap 's avonds in, dus geen problemen. Tot nu toe het beste anti-angst medicijn! En dan heb ik er vele gehad: Haldol, Seroquel, Risperdal, Lyrica, Buspar, Fluvoxamine, Efexor, Cymbalta, Citalopram etc, etc!!
20-09-2014

Autisme

Ik was een jaar of 15 en kreeg last van allerlei onrust, prikkelbaarheid en angsten, een combinatie van autisme en puberteit zeg maar. De huisarts schreef Orap voor. Ik weet eerlijk gezegd niet meer in welke sterkte, maar ik vermoed 1 mg per dag. Dit heeft gedurende mijn puberteit goed gewerkt, maar als jongvolwassene kwam ik bij een psychiater die erg voor afbouw van dez[lees meer...]e Orap was. Dit zorgde voor problemen. Uiteindelijk kwam ik onder behandeling bij een andere psychiater en die zei dat Orap niet het juiste medicijn was. Na een afbouwperiode van 2-3 weken - dit was verplicht, omdat de werkzame stof Pimozide eerst volledig uit mijn bloed moest zijn - ben ik overgestapt op Seroxat 20 mg om de somberheid te bedwingen. Na een aantal weken kwam daar Risperdal 3 mg bij voor een stukje rust en prikkelreductie. Deze combinatie van medicijnen werkt nog altijd heel goed voor mij.
30-08-2013

Orap (pimozide)

Ik gebruik sinds medio 1994 Orap 1 mg. Voorheen gebruikte ik Fluanxol maar daar werd ik erg vlak van. Orap helpt goed tegen de klachten die ik heb (dissociatie, derealisatie, depersonalisatie en dwanggedachten). Ik heb het al naar gelang omstandigheden opgehoogd en omlaag gebracht zonder vervelende bijwerkingen. Sinds 2003 sta ik vrij constant op 2 mg per dag. Het vlakt wa[lees meer...]t af maar het is het waard om redelijk normaal te kunnen functioneren.
23-07-2013

Psychose

Orap helpt goed bij het zien of horen van dingen , die er niet zijn! Je krijgt alleen erg onrustige benen en het lijkt wel alsof je er dikker van wordt....wie herkent dit?
21-06-2013

Orap (pimozide)

Jaren geleden meende ik last te hebben van slaap-apnoe en schrok ik vaak wakker uit mijn slaap. Onderzoek in een slaapcentrum bevestigde dit niet. Ook onderzoek door KNO-arts bracht geen afwijkingen aan het licht. Second opinion evenmin. Waarschijnlijk ging het dus om inbeelding. Sindsdien Orap 1 mg gebruikt en nu schrik ik zelden meer wakker van vermeende slaap-apnoe.
23-03-2013

Orap (pimozide)

Ik heb Orap lang gebruikt omdat ik medicatie nodig had en niet nog eens door een 'hel' van afbouwen / opbouwen wilde gaan. Ik was ingesteld op Orap en wist ook niet goed wat een gepast alternatief voor mij zou zijn. Orap vind ik echt een paardemiddel. Het werkt, dat wel maar een prettig middel is het niet. Behoorlijke bijwerkingen, een 'star' gevoel in mijn hoofd, een 'ma[lees meer...]t' gevoel, emotieloos, een rotmiddel.
17-01-2013

Schizofrenie

gebruikte van eind september tot begin november orap 4mg. dit in de plaats van zyprexa, waarvan de bloedspiegel steeds te hoog was. prompt psychotisch geworden en moest worden opgenomen. orap is voor mij dus geen goed middel. ben nu in overleg met de psychiater weer aan de zyprexa en dat gaat weer prima! de bloedspiegel laten we voor wat het is!! Sterkte met de orap, mi[lees meer...]sschien is dit voor jou wel het juiste middel.
30-12-2012

Orap (pimozide)

Zeer tevreden over Orap, maar ivm met kinderwens overgegaan op Haldol

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum