This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Orap

Psychose / schizofrenie - antipsychotica
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Pimozide (Orap)
Geef mening

Wordt gebruikt bij:

Bij psychose en schizofrenie is er teveel van het stofje dopamine in de hersenen aanwezig. Pimozide gaat de werking van dopamine t

[lees meer...]

Pagina 1 van 6

31-03-2015
Vrouw, 31 jaar

Psychose

Ik kreeg in 2001 Orap 4mg per dag voorgeschreven i.v.m dingen zien en horen die er niet zijn. De bijwerkingen waren op zn zachts gezegd een ware hel. Ik kreeg ernstige spasmes in heel het lichaam, kon niet meer slikken en praten wegens verkrampte tong, kwijlde alles onder. De arts sprak van "dystonieen". Het medicijn is toen afgebouwd en ik werd weer de oude.
08-12-2014
Man, 29 jaar

Orap (pimozide)

Orap 1mg werkt!!! Na een jarenlange hel van het zoeken naar acceptabele medicatie (ben 4 keer opgenomen geweest op gesloten afdelingen), eindelijk iets wat wél werkt tegen de gegeneraliseerde angststoornis en paniekstoornis. Het piekeren is beduidend minder. Ik heb meer controle over de zorgen. Ik heb het gevoel dat ik weer leef, in plaats van geleefd te worden!! Ik heb[lees meer...] tevens een schizoaffectieve stoornis/bipolair type en Orap werkt goed tegen achterdocht en hallucinaties! Bijwerkingen heb ik niet. Alleen moeheid een uur na inname. Maar ik neem de Orap 's avonds in, dus geen problemen. Tot nu toe het beste anti-angst medicijn! En dan heb ik er vele gehad: Haldol, Seroquel, Risperdal, Lyrica, Buspar, Fluvoxamine, Efexor, Cymbalta, Citalopram etc, etc!!
20-09-2014
Man, 35 jaar

Autisme

Ik was een jaar of 15 en kreeg last van allerlei onrust, prikkelbaarheid en angsten, een combinatie van autisme en puberteit zeg maar. De huisarts schreef Orap voor. Ik weet eerlijk gezegd niet meer in welke sterkte, maar ik vermoed 1 mg per dag. Dit heeft gedurende mijn puberteit goed gewerkt, maar als jongvolwassene kwam ik bij een psychiater die erg voor afbouw van dez[lees meer...]e Orap was. Dit zorgde voor problemen. Uiteindelijk kwam ik onder behandeling bij een andere psychiater en die zei dat Orap niet het juiste medicijn was. Na een afbouwperiode van 2-3 weken - dit was verplicht, omdat de werkzame stof Pimozide eerst volledig uit mijn bloed moest zijn - ben ik overgestapt op Seroxat 20 mg om de somberheid te bedwingen. Na een aantal weken kwam daar Risperdal 3 mg bij voor een stukje rust en prikkelreductie. Deze combinatie van medicijnen werkt nog altijd heel goed voor mij.
30-08-2013
Vrouw, 46 jaar

Orap (pimozide)

Ik gebruik sinds medio 1994 Orap 1 mg. Voorheen gebruikte ik Fluanxol maar daar werd ik erg vlak van. Orap helpt goed tegen de klachten die ik heb (dissociatie, derealisatie, depersonalisatie en dwanggedachten). Ik heb het al naar gelang omstandigheden opgehoogd en omlaag gebracht zonder vervelende bijwerkingen. Sinds 2003 sta ik vrij constant op 2 mg per dag. Het vlakt wa[lees meer...]t af maar het is het waard om redelijk normaal te kunnen functioneren.
23-07-2013
Vrouw, 42 jaar

Psychose

Orap helpt goed bij het zien of horen van dingen , die er niet zijn! Je krijgt alleen erg onrustige benen en het lijkt wel alsof je er dikker van wordt....wie herkent dit?
21-06-2013
Man, 68 jaar

Orap (pimozide)

Jaren geleden meende ik last te hebben van slaap-apnoe en schrok ik vaak wakker uit mijn slaap. Onderzoek in een slaapcentrum bevestigde dit niet. Ook onderzoek door KNO-arts bracht geen afwijkingen aan het licht. Second opinion evenmin. Waarschijnlijk ging het dus om inbeelding. Sindsdien Orap 1 mg gebruikt en nu schrik ik zelden meer wakker van vermeende slaap-apnoe.
23-03-2013
Vrouw, 48 jaar

Orap (pimozide)

Ik heb Orap lang gebruikt omdat ik medicatie nodig had en niet nog eens door een 'hel' van afbouwen / opbouwen wilde gaan. Ik was ingesteld op Orap en wist ook niet goed wat een gepast alternatief voor mij zou zijn. Orap vind ik echt een paardemiddel. Het werkt, dat wel maar een prettig middel is het niet. Behoorlijke bijwerkingen, een 'star' gevoel in mijn hoofd, een 'ma[lees meer...]t' gevoel, emotieloos, een rotmiddel.
17-01-2013
Vrouw, 57 jaar

Schizofrenie

gebruikte van eind september tot begin november orap 4mg. dit in de plaats van zyprexa, waarvan de bloedspiegel steeds te hoog was. prompt psychotisch geworden en moest worden opgenomen. orap is voor mij dus geen goed middel. ben nu in overleg met de psychiater weer aan de zyprexa en dat gaat weer prima! de bloedspiegel laten we voor wat het is!! Sterkte met de orap, mi[lees meer...]sschien is dit voor jou wel het juiste middel.
volgende > >>
Pagina 1 van 6

Thyrax Duotab (647) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (323) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely