Bestaat uit:
Zenuwachtigheid (9)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor nervositeit

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Leponex 1 1
Orap 1 4
Cisordinol 1 3
Propranolol 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: nervositeit

26-01-2024 | Man | 61
Nervositeit
Xanax haalt bij my de onrust weg, maar maakt me depressief , ik ben helemaal gestopt , probleem is nu het slapen, dat wil niet .

15-04-2023 | Vrouw | 64
Nervositeit
Dit medicijn gaan gebruiken toen ik 30 jaar was, inmiddels ben ik 64 en ik gebruik het nog tot volle tevredenheid. Het geeft me rust. Het werkt ook bij angst als ik bv naar de tandarts moet en ik zie er tegen op, dan neem ik iets extra, wat echt werkt. Soms is dit middel niet te krijgen en dan geven ze me wat anders, met alle gevolgen van dien, want ik kan niet zonder[lees meer...] dit medicijn. Echter artsen vergeten er bij te zeggen als ze dit voorschrijven hoe verslaafd je er aan kunt raken.

04-04-2023 | Man | 37
Nervositeit
Eerlijk: dit spul werkt als geen ander MAAR is zo verslavend... je krijgt er een high van en dit is voor verslavingsgevoelige mensen een slecht idee... want daags na het gebruik krijg je alle onrust terug op je bord... en harder..

29-01-2023 | Vrouw | 59
Nervositeit
Ik heb ook xanax retard gebruikt, 0,50 mg. En dit 22 jaar. De dokter heeft mij doen opnemen in het ziekenhuis, waar ik drie weken verbleven heb om "af te kicken". Ze hebben mij doen afkicken met Tranxene, op 12 dagen tijd. Ik kan alleen maar zeggen, bouw af , maar met goede medicatie, en langer dan 12 dagen...Ik ben 10 maand verder, en ik kan u verzekeren, ik heb af gezie[lees meer...]n, en nog. Ze hebben gewoon op de "reboost knop" geduwd. Ik ben niet meer wie ik ben. Maar probeer er toch het beste van te maken. Ik voel mij niet goed, en draaierig. Last van mijn maag en nog zovele dingen. En eerlijk gezegd, ik neem Alprazolam 0,12mg om mijn dag door te komen. Want anders gaat het niet...Mijn dokter weet gewoon niet wat ze moet doen met mij. Maar ik zie nog serieus af. Ook al ben ik de ene kant blij dat ik er zo goed als vanaf geweest ben. En ik probeer dat nog. Maar helaas. Ik heb het nodig. Ook al is het niet veel. 1 goede raad, als je er vanaf wil, je goed laten begeleiden met af bouwen, en niet zomaar stoppen.

29-01-2023 | Man | 59

16-10-2022 | Vrouw | 77
Nervositeit
Ik slik al jaren xanax, maar niet meer te krijgen of veel te laat, nu over gestapt op oxazepam maar wel last van ontwenningsklachten, blijf nu toch oxazepam gebruiken want met xanax steeds problemen met leveren, vond het wel een beter middel ivm gereguleerde werking en oxazepam is vrij snel uitgewerkt, ik gebruik nu 4xdaags 1 tablet om de ontwenning soepel te laten verlope[lees meer...]n en hierna proberen om te minderen en desnoods alleen slikken indien nodig.

04-09-2022 | Man | 38
Nervositeit
Mijn Xanax retard 1 Mg maal 3 per dag maakt mij hyperaggressief en een slechte humeur. Voel er niks van. Ik neem ook uni- tranxène 45 Mg per dag. Xanax is niet oké voor mij, ik word er psychotisch van. Dus dat word afkicken van Xanax. En blijf ik bij tranxène 45 Mg per dag. Mijn dna is niet gelinkt aan Xanax,dus helpt het mij niet. Ook als ik 0,5 Mg maal 10 stuks slikt in [lees meer...]ene keer geheel, dan voel ik mij wat rustiger. Maar ik blijf toch liever bij uni- tranxène 45 Mg per dag.

01-09-2022 | Vrouw | 39
Nervositeit
Ik heb een zeer ernstig ongeluk gehad. Rolstoel etc...depressief geraakt en heel angstig. Hele dag draait alles. Met xanax veel beter. Maar soms moet ik afbouwen anders werkt t averechts. Dan wordt ik heel onrustig etc....

03-07-2022 | Man | 79

07-04-2022 | Man | 26
Nervositeit
Fijn middel en goede werking. Het werkt vele malen beter dan oxazepam. Ik voelde me beter en ontspannen. Ook had ik geen last meer van stijve spieren, ontspannend voor het lichaam dus ook.

16-09-2021 | Man | 71
Nervositeit
Werkt zeer goed. Nog steeds verkrijgbaar via de huisarts, in Nederland….

Cisordinol

01-03-2021 | Vrouw | 30
zuclopentixol
Nervositeit
Geen goeie ervaring. Hielp niet. Begonnen met pilletjes maar gaf meer bijwerkingen. Injecties iets beter. Mijn nervositeit en agitatie bleef.

Leponex

01-03-2021 | Vrouw | 30
clozapine
Nervositeit
Ik kreeg leponex om kalmer te zijn. Het was vreselijk. Ik verzwaarde in 2 maand bijna 30 kilo. Het speeksel liep uit mijn mond. Voortdurend doodmoe. De afbouw liep ook vreselijk enorme zweetbuien onder andere. Later bleek ook dat mijn lever en schildklier waarden niet meer ok waren. Gelukkig na medicatie is dit weer goed gekomen. Je moet ook maandelijks bloed laten nemen a[lees meer...]ls je leponex neemt. Nu al een jaar gestopt. Gemakkelijk terug op gewicht. Ik voel me weer 'levend' en zou niemand aanraden dit te nemen. Het legt je lam en om bv agressie te vermijden zijn er echt betere oplossingen. Indien een andere reden houd de dosis dan zo laag mogelijk en goed in samenspraak met arts.

Clomipramine

01-07-2019 | Vrouw | 67
clomipramine
Nervositeit
Ik kan de nare dingen beter onder controle houden, zeg maar de scherpe kantjes zijn er af. Ik gebruik dit medicijn al 15 jaar naar tevredenheid . Dus geld bijwerkingen .

Venlafaxine

14-06-2018 | Vrouw | 43
venlafaxine
Nervositeit
Gebruik nu anderhalf jaar dit medicijn. Wil nooit meer zonder. Was altijd hypernerveus, onrustig, hartkloppingen, nachtmerries, vermeed situaties. Nu voelt het leven weer 'normaal'. Onverwachte bijkomstigheid was dat zelfs mijn hartkloppingen en overslaand hart zijn verdwenen. Nadat ik tig betablokkers heb moeten proberen. Ik ervaar geen bijwerkingen. Behalve wanneer ik [lees meer...]per ongeluk een tablet oversla, dan de bekende brainzaps. Voor mij het perfecte medicijn.

15-03-2018 | Vrouw | 63
Nervositeit
Na heftige levenservaringen en verlies van dierbaren heeft oxazepam me geholpen om rustiger te worden.

Alprazolam

29-01-2018 | Man | 64
Nervositeit
Meer lef, minder bang in grote ruimtes. Je voelt je rustiger.

Sertraline

31-08-2017 | Man | 33
sertraline
Nervositeit
I was prescribed Sertraline 50mg for about 8 months to tackle my persistant anxiety, something I have suffered from ever since an emotional traumatic experience in the past. The drug worked pretty effective and within a week or two I felt truly wonderful, more calm than I have ever been albeit with spells of imsomnia where I would feel excited for no particular reason[lees meer...] in the middle of the night (similar to being a kid and going on a school trip the next day). After a while the drug stabalised and so did its effectiveness. Although I still felt relaxed, some running thoughts returned including some anxiety however it was much less than I had previously. It also dulled my emotions somewhat. The best way to describe it is by example of another Sertaline user who said, it dulls to the point that where my emotional range was 0 - 10, its now 2-7. I kinda gives you a 'meh' feeling sometimes but to be honest this was better than the anxiety before. Currently I have stopped taking the drug as I feel quite relaxed as it is and I don't want to feel dependent. Initially I tapered off from 50mg to 25mg spread over two weeks and now stopped. Withdrawal symptoms that I notice are: electric shocks (similar to the feeling after going to a 'rave' and your Serotonine is depleted) - I understand this is my brain re-balancing itself. Furthermore: running thoughts but no anxiety. I take this as my brain just readjusting itself. I can also feel my emotions returning to their former self which is nice.

Alprazolam

02-06-2016 | Man | 43
Nervositeit
Begin er nooit mee aub. Het maakt je fysiek en mentaal kapot. Gewenning volgt heel snel. Stoppen kan en moet in overleg met de arts. Zéér duur als je grote hoeveelheden gebruikt. Ik besef dat ik verslaafd ben. Binnenkort een opname in het ziekenhuis om af te kicken. Nogmaals, zoals voor elke Benzodiazepam, doe het niet. Praat erover

Lorazepam

27-02-2016 | Man | 72
lorazepam
Nervositeit
De door mij ingenomen en in te nemen medicijnen, daarvan is een actuele medicatie afgegeven in 2010.

Risperidon

24-02-2016 | Vrouw | 31
risperidon
Nervositeit
Ik kreeg de medicatie voorgeschreven voor mijn nerveusiteit. ik had spanningen in mijn armen en benen. Soms ook angstige gevoelens. Ik heb het als prima ervaren. Ik nam mijn medicatie (2x 1mg) eerst 's ochtends in. Maar in overleg heb ik dat naar de avond geplaatst omdat ik er zo loom van werd overdag. Nu slaap ik er heerlijk op in en heb ik geen last meer van nerveusi[lees meer...]teit en spanningen. Drie kwart jaar geleden heb ik er nog een pil in de ochtend bij gekregen dat wende snel. Nu heb ik hiernaast ook therapie en ik hoop daarmee veel opgelost te hebben. Daarom ben ik nu aan het afbouwen. De ochtend pil is weer weg en ik voel me nu actiever en alerter. Over 1,5 maand gaan we een pil in de avond weg halen. Ik ben er wel wat sceptisch over omdat ik bang ben nu niet meer goed in slaap te vallen. Ik wil dat op gaan vangen met "goede nachtrust" van de kruidvat. Hopelijk binnen 3 tot 6 maanden er helemaal van af. Ik wil het nu namelijk weer zelf kunnen en doen. Ik raad het iedereen aan maar zorg dat de dosering bij je aandoening past. Kijk ook goed naar wanneer je ze op de dag inneemt. In de avond scheelt dufheid over de dag heen.

02-06-2015 | Vrouw | 30
Nervositeit
Doordat ik niet lekker in mijn vel zat en daar bovenop enkele vervelende mededelingen te verwerken kreeg en mezelf niet meer rustig kon krijgen, heeft de arts mij Oxazepam voorgeschreven. Het heeft me goed geholpen weer rustig te worden. De enige bijwerking die ik heb ervaren is het suffe gevoel de hele dag. Maar verder heel tevreden met dit middel. Aangezien het verslaven[lees meer...]d werkt, ben ik zodra ik kon gestopt met het gebruik van dit middel.

Lorazepam

05-02-2015 | Man | 60
lorazepam
Nervositeit
Had veel last van angst en gespannen gevoel en heeft sinds het gebruik mijn leven positief veranderd.

Nortrilen

25-12-2014 | Man | 58
nortriptyline
Nervositeit
Sinds ik dit middel gebruik, nu ongeveer 16 dagen, heel erg nerveus. Wel iets minder paniekerig dan bij gebruik van Mirtazipine. Maar bij Mirtazipine was ik overdag veel rustiger. Ik vind de bijwerkingen, de rusteloosheid te groot om er mee door te gaan. Maar misschien is mijn conclusie te snel. Over 5 dagen trek ik definitief een conclusie.

07-04-2014 | Vrouw | 41
Nervositeit
Veel te lekker spul. En volgens mij superverslavend. Je wordt er heerlijk rustig van, geen gedachtenstroom meer maar een stil hoofd en een ontspannen lichaam. Ik gebruik het om te slapen, maar niet elke dag,om niet verslaafd te raken. De dag na gebruik ben ik nog relaxed maar heb ik wel een pillenhoofd met donkere kringen onder mijn ogen. Ook maakt Xanax mij gevoeliger voo[lees meer...]r de effecten van alcohol. Al met al een middel waarmee je heel goed moet oppassen.

Propranolol

14-01-2014 | Vrouw | 43
propranolol
Nervositeit
Propranolol 40 gebruik ik heel af en toe als ik te maken krijg met spannende situaties, zoals begrafenissen of als ik mezelf goed onder controle wil houden. Het beste werkte Sandoz (eerste keer geen enkele bijwerking van ervaren), maar van mijn huisarts krijg ik dat niet, omdat het doping zou zijn. Wel van Accord, maar dat merk geeft vervelende bijwerkingen zoals zeer zwar[lees meer...]e benen (trappen lopen als een oude vrouw!, kom de trap dan bijna niet meer op terwijl ik een goede conditie heb)) en slecht en wazig zicht en droge ogen. Heb ooit nog een ander goedkoop "eigen"merk gehad met iets minder bijwerkingen, maar ben de naam kwijt. Waarom ik voortaan Accord krijg, weet ik niet, maar ben er minder blij mee. Werkt wel tegen trillen, maar geeft een algeheel "raar"gevoel, alsof je een beetje dronken bent.