ziekte

Bestaat uit:
Zenuwachtigheid (9)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor nervositeit

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Diazepam 1 4
Risperidon 1 5
Orap 1 4
Propranolol 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: nervositeit

01-07-2019

Clomipramine (clomipramine)
Nervositeit

Ik kan de nare dingen beter onder controle houden, zeg maar de scherpe kantjes zijn er af. Ik gebruik dit medicijn al 15 jaar naar tevredenheid . Dus geld bijwerkingen .
14-06-2018

Venlafaxine (venlafaxine)
Nervositeit

Gebruik nu anderhalf jaar dit medicijn. Wil nooit meer zonder. Was altijd hypernerveus, onrustig, hartkloppingen, nachtmerries, vermeed situaties. Nu voelt het leven weer 'normaal'. Onverwachte bijkomstigheid was dat zelfs mijn hartkloppingen en overslaand hart zijn verdwenen. Nadat ik tig betablokkers heb moeten proberen. Ik ervaar geen bijwerkingen. Behalve wanneer ik [lees meer...]per ongeluk een tablet oversla, dan de bekende brainzaps. Voor mij het perfecte medicijn.
15-03-2018

Oxazepam (oxazepam)
Nervositeit

Na heftige levenservaringen en verlies van dierbaren heeft oxazepam me geholpen om rustiger te worden.
29-01-2018

Alprazolam (alprazolam)
Nervositeit

Meer lef, minder bang in grote ruimtes. Je voelt je rustiger.
31-08-2017

Sertraline (sertraline)
Nervositeit

I was prescribed Sertraline 50mg for about 8 months to tackle my persistant anxiety, something I have suffered from ever since an emotional traumatic experience in the past. The drug worked pretty effective and within a week or two I felt truly wonderful, more calm than I have ever been albeit with spells of imsomnia where I would feel excited for no particular reason[lees meer...] in the middle of the night (similar to being a kid and going on a school trip the next day). After a while the drug stabalised and so did its effectiveness. Although I still felt relaxed, some running thoughts returned including some anxiety however it was much less than I had previously. It also dulled my emotions somewhat. The best way to describe it is by example of another Sertaline user who said, it dulls to the point that where my emotional range was 0 - 10, its now 2-7. I kinda gives you a 'meh' feeling sometimes but to be honest this was better than the anxiety before. Currently I have stopped taking the drug as I feel quite relaxed as it is and I don't want to feel dependent. Initially I tapered off from 50mg to 25mg spread over two weeks and now stopped. Withdrawal symptoms that I notice are: electric shocks (similar to the feeling after going to a 'rave' and your Serotonine is depleted) - I understand this is my brain re-balancing itself. Furthermore: running thoughts but no anxiety. I take this as my brain just readjusting itself. I can also feel my emotions returning to their former self which is nice.
02-06-2016

Alprazolam (alprazolam)
Nervositeit

Begin er nooit mee aub. Het maakt je fysiek en mentaal kapot. Gewenning volgt heel snel. Stoppen kan en moet in overleg met de arts. Zéér duur als je grote hoeveelheden gebruikt. Ik besef dat ik verslaafd ben. Binnenkort een opname in het ziekenhuis om af te kicken. Nogmaals, zoals voor elke Benzodiazepam, doe het niet. Praat erover
27-02-2016

Lorazepam (lorazepam)
Nervositeit

De door mij ingenomen en in te nemen medicijnen, daarvan is een actuele medicatie afgegeven in 2010.
24-02-2016

Risperidon (risperidon)
Nervositeit

Ik kreeg de medicatie voorgeschreven voor mijn nerveusiteit. ik had spanningen in mijn armen en benen. Soms ook angstige gevoelens. Ik heb het als prima ervaren. Ik nam mijn medicatie (2x 1mg) eerst 's ochtends in. Maar in overleg heb ik dat naar de avond geplaatst omdat ik er zo loom van werd overdag. Nu slaap ik er heerlijk op in en heb ik geen last meer van nerveusi[lees meer...]teit en spanningen. Drie kwart jaar geleden heb ik er nog een pil in de ochtend bij gekregen dat wende snel. Nu heb ik hiernaast ook therapie en ik hoop daarmee veel opgelost te hebben. Daarom ben ik nu aan het afbouwen. De ochtend pil is weer weg en ik voel me nu actiever en alerter. Over 1,5 maand gaan we een pil in de avond weg halen. Ik ben er wel wat sceptisch over omdat ik bang ben nu niet meer goed in slaap te vallen. Ik wil dat op gaan vangen met "goede nachtrust" van de kruidvat. Hopelijk binnen 3 tot 6 maanden er helemaal van af. Ik wil het nu namelijk weer zelf kunnen en doen. Ik raad het iedereen aan maar zorg dat de dosering bij je aandoening past. Kijk ook goed naar wanneer je ze op de dag inneemt. In de avond scheelt dufheid over de dag heen.
02-06-2015

Oxazepam (oxazepam)
Nervositeit

Doordat ik niet lekker in mijn vel zat en daar bovenop enkele vervelende mededelingen te verwerken kreeg en mezelf niet meer rustig kon krijgen, heeft de arts mij Oxazepam voorgeschreven. Het heeft me goed geholpen weer rustig te worden. De enige bijwerking die ik heb ervaren is het suffe gevoel de hele dag. Maar verder heel tevreden met dit middel. Aangezien het verslaven[lees meer...]d werkt, ben ik zodra ik kon gestopt met het gebruik van dit middel.
05-02-2015

Lorazepam (lorazepam)
Nervositeit

Had veel last van angst en gespannen gevoel en heeft sinds het gebruik mijn leven positief veranderd.
25-12-2014

Nortrilen (nortriptyline)
Nervositeit

Sinds ik dit middel gebruik, nu ongeveer 16 dagen, heel erg nerveus. Wel iets minder paniekerig dan bij gebruik van Mirtazipine. Maar bij Mirtazipine was ik overdag veel rustiger. Ik vind de bijwerkingen, de rusteloosheid te groot om er mee door te gaan. Maar misschien is mijn conclusie te snel. Over 5 dagen trek ik definitief een conclusie.
07-04-2014

Xanax (alprazolam)
Nervositeit

Veel te lekker spul. En volgens mij superverslavend. Je wordt er heerlijk rustig van, geen gedachtenstroom meer maar een stil hoofd en een ontspannen lichaam. Ik gebruik het om te slapen, maar niet elke dag,om niet verslaafd te raken. De dag na gebruik ben ik nog relaxed maar heb ik wel een pillenhoofd met donkere kringen onder mijn ogen. Ook maakt Xanax mij gevoeliger voo[lees meer...]r de effecten van alcohol. Al met al een middel waarmee je heel goed moet oppassen.
14-01-2014

Propranolol (propranolol)
Nervositeit

Propranolol 40 gebruik ik heel af en toe als ik te maken krijg met spannende situaties, zoals begrafenissen of als ik mezelf goed onder controle wil houden. Het beste werkte Sandoz (eerste keer geen enkele bijwerking van ervaren), maar van mijn huisarts krijg ik dat niet, omdat het doping zou zijn. Wel van Accord, maar dat merk geeft vervelende bijwerkingen zoals zeer zwar[lees meer...]e benen (trappen lopen als een oude vrouw!, kom de trap dan bijna niet meer op terwijl ik een goede conditie heb)) en slecht en wazig zicht en droge ogen. Heb ooit nog een ander goedkoop "eigen"merk gehad met iets minder bijwerkingen, maar ben de naam kwijt. Waarom ik voortaan Accord krijg, weet ik niet, maar ben er minder blij mee. Werkt wel tegen trillen, maar geeft een algeheel "raar"gevoel, alsof je een beetje dronken bent.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2213)
Depressie (1822)
Angst & paniekstoornis (1672)
Hoge bloeddruk (1273)
Acne/puistjes (885)