Ervaringen met Thyrax Duotab

levothyroxine

Trage schildklier (552 meningen)
Ziekte van Hashimoto (65 meningen)
Snel werkende schildklier (44 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)

Wat kan SON voor u betekenen?

Schildklier Organisatie Nederland (SON) (02-08-2016)

19-04-2017 | Vrouw | 62
Ziekte van Graves
ziekte van graves houdt in dat de schildklier dan langzaam en dan een poosje snel en dan gewoon werkt. na extreem gevaarlijk snel heb ik een radioactief slokje gehad en toen deed de schildklier het helemaal niet meer. toen moest in thyrax gaan gebruiken en tot nu toe bevalt dit merk me het beste. de minste bijwerkingen voor mij.

01-02-2017 | Vrouw | 47

17-01-2016 | Vrouw | 52
Ziekte van Graves
Ben supertevreden met dit medicijn. Helaas heeft de fabrikant (Aspen Pharma Trading Ltd) de "verpakking", samenstelling verandert waardoor ik weer ernstige lichamelijke klachten heb. Ook ligt momenteel de productie van dit medicijn stil door een slechte organisatie binnen dit bedrijf. Hierdoor hebben volgende maand 490.000 patiënten geen medicijnen en leven meer.

18-11-2015 | Vrouw | 71
levothyroxine (137ug)
Ziekte van Graves
Van een veel te snelle schildklier, die met medicijnen niet omlaag te krijgen was. Heb ik na 20kg te zijn afgevallen, suïcidaal etc. Een radioactieve slok gehad. Sindsdien is het beter gegaan, maar nu heb ik een te trage schildklier, 25 kg aan gekomen en mijn leven lang thyrax innemen.

01-11-2015 | Vrouw | 21
Ziekte van Graves
Ik slik dit medicijn voor mijn hartkloppingen en voor de paniekaanvallen. Het werkt erg goed. Alleen soms kan ik best down worden van de medicijn.

29-07-2015 | Vrouw | 53
Ziekte van Graves
Duizenden mensen hebben ernstige klachten gemeld bij Lareb. Waarom krijgt de fabrikant dan nu alsnog de gelegenheid om weer een zgn stabiliteits onderzoek te doen terwijl we eerst maanden hebben moeten wachten op het eerste onderzoek. Er is duidelijk wat mis met deze medicijnen en denk dat de fabrikant allang weet wat. Maar speelt met onze levens voor een paar cent.

21-03-2015 | Vrouw | 74
Ziekte van Graves
Sinds de tabletten in blisterverpakking zit heb ik ook klachten, zoals spierpijn slecht slapen enz. Ik vraag mij af of er ook mensen zijn die huiduitslag hebben op dit moment over mijn hele lichaam. Zou dit ook misschien ook door de nieuwe verpakking komen?

18-03-2015 | Vrouw | 48
levothyroxine (125ug)
Ziekte van Graves
januari 2013 is mijn schildklier helemaal stil gelegd met een slokje. na jaren een veel te snelle klier te hebben gehad, kwam graves ook tevoorschijn, hij was niet stabiel te krijgen. slik thyrax, nooit problemen mee gehad, totdat ik vorig jaar de nieuwe doordrukstrips kreeg. sindsdien is het een ellende, zoveel klachten veel de standaard wat algemeen beschreven word. sind[lees meer...]s januari 2015 dosis weer verhoogt, had veel te weinig hormonen. sindsdien word de ellende alleen maar erger, kreeg ineens een onverklaarbare pijn in mijn nek en schouder, hierdoor dagelijks hoofdpijn, ook een behoorlijk beknelde gevoel op de maag wat ademhalen best moeilijk maakt. zie op vele sites, ook op facebook, dat velen zijn overgestapt van thyrax naar Euthyrox en lees dat de klachten verminderen, dus denk er over na om het ook maar te vragen.

11-03-2015 | Vrouw | 55
levothyroxine (125ug)
Ziekte van Graves
Ik ben een vrouw van 55 jr, en slik sinds 2 jr en 4 mnd thyrax een keer per dag 0,125 mg. Het eerste jaar ging het op en af omdat ik slecht in balans was te krijgen met de medicatie. Na een radio-actieve jodiumtherapie was mijn schildklier zo goed als dood. Nu kreeg ik thyrax in de doordrukstrips en begonnen de klachten. Erg moe, hoofdpijn, duizelig, snel boos, hartkloppi[lees meer...]ngen, slaapproblemen, snel warm, spierpijn, stijfheid, rugpijn, pijn in benen en schouders, gejaagd gevoel, oogklachten, slechte concentratie, vergeetachtig, restless legs, jeuk, gewichtstoename. Niet mis dus. En allemaal klachten waar geen een arts iets mee kon. Na de uitzending van Radar zijn we gaan speuren op internet en hebben wij het volgende gevonden. Sinds december 2013 zijn het aantal bijwerkingen toegenomen nadat de potjes verwisseld werden door doordrukstrips. (hartkloppingen, hoofdpijn en verhoogde transpiratie). Producent zou Aspen Oss zijn, maar nu nog blijkbaar Organon in Oss. Op Aspen website staat 'schildklier'niet meer als therapeutic area, en thyrax niet meer op hun productenlijst. Dus de productie is uitbesteed. In n rapport van Aspen word gesproken over een verhuizing van productie van thyrax naar Bad Oldesloe. Tevens is het productieproces wel degelijk veranderd van natte granulatie naar droge granulatie, wat een veel sterkere werking van t medicijn kan opleveren. Tevens is het niet zeker of de samenstelling wel hetzelfde is gebleven. Aspen Pharma heeft in overleg met t college ter beoordeling van geneesmiddelen en de inspectie voor gezondheidszorg in november 2014 een brief gestuurd naar artsen en apothekers met de oproep alert te zijn op eerder genoemde bijwerkingen. Ik heb niks vernomen van mijn internist daarover, terwijl zij echt wel op de hoogte was van mijn klachten. Zou niet van de ziekte van Graves komen, en de tip om maar eens naar mijn huisarts te gaan. Te triest voor woorden dat ik nu al ruim een jaar met enorme klachten loop waar blijkbaar niemand iets aan kon doen. Mijn vertrouwen in mezelf en mijn arts is danig aangetast. Hopelijk komt er snel een eerlijk onderzoek, en aanpassing van dit medicijn.

04-03-2015 | Vrouw | 67
Ziekte van Graves
Moe, duizelig, zweetbuien, neerslachtig, last van spieren en last van buik. Na dat ik het programma van Radar gezien had over thyrax wist ik waar deze klachten vandaan kwamen. Nu hopen dat ze hier gauw een oplossing voor hebben.

20-02-2015 | Man | 45
levothyroxine (150ug)
Ziekte van Graves
Ik gebruik GEEN thyrax duotab meer maar een ander merk nu na 3 maanden zeker 80% minder bijwerking het staat ook in de kranten dat het niet meer te vertrouwen is Dus ga naar u behandelaar en eis een ander merk bij mij heeft het geholpen en na 3 maanden ben ik door het ziekenhuis weer op de normalen waarde getest die was tot 3 keer toe perfect en mag over een half jaar[lees meer...] weer op controle komen

19-02-2015 | Vrouw | 67
Ziekte van Graves
Slik al 25 jaar thyrax. Het laatste half jaar mijn steeds rotter gaan voelen. Toen ik van de week de uitzending van Radar zag ging bij mij een lichtje branden en schrok ik dat het door de thyrax kon komen. Nu begrijp ik waar de klachten vandaan komen zoals, trillingen, duizeligheid, erg moe, niet kunnen slapen, last mijn ogen, veel jeuk, hoofdpijn en last van mij buik. [lees meer...]Ik voel mij de hele tijd in een algehele malaise. Bij de huisarts geweest. Bloed laten prikken, maar de waardes waren goed. Toch vind ik het vreemd dat na de verandering van de verpakking ik ook deze klachten heb gekregen net als zovele anderen. Ik hoop dat ze voor dit probleem gauw een oplossing hebben, daar zullen een hoop mensen bij gebaat zijn.

18-02-2015 | Man | 61
Ziekte van Graves
In augustus 2014 "klaar" in het ziekenhuis. Tegelijk overgegaan op de nieuwe verpakking en de symptomen kwamen na verloop van tijd terug. Dacht dat dit het was voor de rest van mijn leven. Laatste maanden last van vermoeidheid, aankomen, gespannen, slecht slapen, meer last van mijn ogen. Liep te denken om minder te gaan werken tot ik de klachten over Thyrax hoorde. Nog m[lees meer...]aar even afwachten, misschien wordt het beter.

18-02-2015 | Vrouw | 48
Ziekte van Graves
Ik gebruik al jaren thyrax, omdat een kwart van mijn schildklier nog werkt, dus moet ik bij slikken, ik heb de laatste tijd wel heel veel last van maagpijn, ik weet alleen niet of dit hier van komt. Nu er zoveel onrust is over de verpakking, ga ik toch mijn vraagtekens zetten bij bepaalde dingen. Ik ga morgen ook bloed prikken om te kijken of mijn waardes nog goed zijn. [lees meer...] We moeten wel uitkijken dat we geen domino effect krijgen. Het is een hele lastige ziekte,doordat je altijd wel ergens last van schijnt te hebben, zoals koude handen/voeten ineens weer warm, spieren gewrichten gevoelig, de ene keer meer dan de andere keer. Ik hoop wel dat er snel uitsluitsel komt, deze onzekerheid kun je iemand niet aan doen, maar blijkbaar is geld belangrijker dan de mens en zijn ziekte,of misschien zelfs iemand zieker maken om er beter van te worden, mijn vertrouwen is ernstig beschadigd over de gezondheidszorg en zo ook de politiek!!!!!

17-02-2015 | Vrouw | 52
Ziekte van Graves
Net als zo velen ook klachten. hartkloppingen, duizeligheid, haaruitval, slecht slapen. Vroeg mij af of het aan het aluminium kan liggen waarvan bekend is dat het een werking heeft op dit medicijn. Denk dat er iets mis is met de hulpstoffen of en de verpakking. Aluminium hoopt zich op in het lichaam en veroorzaakt veel van deze klachten, misschien laten testen op de aanwe[lees meer...]zigheid van zware metalen in ons lichaam? Maar dan zal het niet beter worden als de onderzoeken nog enkele maanden zullen duren en we gedwongen zijn om deze medicijnen te slikken met al gevolgen van dien.

16-02-2015 | Vrouw | 47
Ziekte van Graves
Na in 1996 de diagnose Graves te hebben gekregen, na de slok voorgeschreven door specialist. Na een aantal jaren onder controle van de huisarts, werkte altijd goed. Vorig jaar augustus ineens vreemde klachten die niet echt thuis te brengen waren, geprikt maar waardes bleken goed. (Nieuwe verpakking gebruikt sinds juni 2014) januari 2015 weer geprikt, klachten verergerden, [lees meer...]waardes binnen de norm. Na een topic gelezen te hebben op SON werd mij ineens duidelijk dat het weleens aan de Thyrax kon liggen. Klachten: pijn in gewrichten (arthrose achtig met startpijn bij het opstaan) hangerig, labiel, hartkloppingen, uitslag in gezicht, jeuk met name van de hoofdhuid en gezicht, vermoeidheid, slecht slapen etc. Bij mij dus niet specifiek klachten door sterkere pillen maar algemene reactie op de stoffen in de pil! Slik nu sinds 4 dagen Euthyrox en de klachten in de gewrichten nemen gestaag af!!!!