Ervaringen met Euthyrox

levothyroxine

Trage schildklier (275 meningen)
Ziekte van Hashimoto (37 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Snel werkende schildklier (18 meningen)

16-06-2022 | Man | 38
levothyroxine (175ug)
Ziekte van Graves
Op mijn 30e ziekte van Graves geconstateerd als hoofdprijs ook de oogziekte erbij. (Erfenis van moeders). Op mijn 35e totale schildklier verwijdering ondergaan. Van meet af aan heb ik Euthyrax gehad. Totaal geen bijwerkingen ook niet toen ik in 2019 overstapte naar de nieuwe formule.

28-12-2019 | Vrouw | 37
levothyroxine (137ug)
Ziekte van Graves
Ik ben al 15 jaar schildklierpatient. Na twee jodiumkuren al enige jaren stabiel ingesteld. Sinds drie maand slik ik de nieuwe samenstelling en voel mij niet lekker. Ik lijk wel een soort van maagpijn/pijn in het borstbeen te hebben, moe en met regelmaat duizelig te zijn. Mijn waardes zijn goed en daar moet ik het mee doen. Ik voel mij er zo rot onder! Ik ben al heel wat g[lees meer...]ewend qua Graves en klaag nooit, maar een lichaam wat je min of meer in onzekerheid brengt, is heel vervelend. Zo’n gevalletje tussen de oren, terwijl ik al jaren zonder symptomen door het het leven ga...

26-11-2019 | Vrouw | 29
levothyroxine (112ug)
Ziekte van Graves
Ik heb de ziekte van Graves en door een jodium kuur een te langzaam werkende schildklier gekregen. Ik leek eindelijk na bijna een jaar weer een fijne balans te hebben gevonden. Na het wijzigen van de samenstelling euthyrax, vermoed ik hierdoor weer uit balans geraakt te zijn. Mijn tsh is bijna verdriedubbeld. Ik ervaar hier velen vervelende klachten door. Fabrikanten zijn [lees meer...]zich niet bewust van wat dit kan doen met patiënten, dit vind ik heel ernstig.

01-02-2017 | Vrouw | 47
levothyroxine (100ug)
Ziekte van Graves
Begin januari moest ook ik er aan geloven en na dik 20 jaar Tyrax gebruik over op Euthyrox. Na een aantal dagen kreeg ik spierpijn in heel mijn lijf welke steeds erger werd. Ook kwamen er krampen bij waardoor ik op een gegeven moment niet meer kon lopen en nog steeds bijna niet uit de voeten kan. En dan die erge vermoeidheid. Het erge is dat er geen verbetering optreed ook[lees meer...] niet na aanpassing in de dosering. Van de week maar weer terug naar de huisarts al weet ik nu al dat zij er ook niets aan kan doen. Wat mij vooral boos maakt is dat de fabrikant hier gewoon mee weg komt. Mijn leven staat op zijn kop en met mij ook van vele andere. Werken gaat heel moeizaam, nu halve dagen maar ik ben gesloopt. Gelukkig werk in de zorg en heeft men begrip voor mijn situatie maar hoelang nog?

19-10-2016 | Vrouw | 27
levothyroxine (200ug)
Ziekte van Graves
Het voordeel: dat de dosis in 1 tablet te verkrijgen is vergeleken met Thyrax. Nadeel: De specialist wilde de dosis eigenlijk ophogen naar 2.25mg, maar omdat we gingen overstappen van Thyrax naar euthyrox gaf zij aan de dosis op 2 te houden i.v.m sneller aanslaan van het medicijn. Ik ben nu bijna 1 jaar in behandeling voor de ziekte van Graves (te snel werkende schildkli[lees meer...]er) en we waren er " bijna" om normale waardes te hebben. Helaas nu net 4 weken bezig met euthyrox met het gevolg dat ik weer aan het hyperen ben net nu ik me beter begon te voelen.. baal hier ontzettend van. Zeker omdat mijn specialist er al rekening mee gehouden had. Maar ook omdat ik er zolang over heb gedaan om mij eindelijk een beetje beter te voelen en nu weer terug bij af.

16-08-2016 | Vrouw | 53
levothyroxine (25ug)
Ziekte van Graves
Ik slik al jaren thyrax en radio actief jodium gehad, maar pfff sinds ik dit middel noodgedwongen moet nemen die euthyrox. Hou aub dit middel, want wat ik nu allemaal mee maak? Ik snap niet hoe dit middel in godsnaam op de markt is gekomen. Thyrax nergens geen last van maar nu, ik ken mij zelf niet eens meer zeg. Konstant warm gevoel tot zweten toe, dan beven als en gek, n[lees meer...]iet slapen elke nacht hetzelfde. Kan ik slapen, kan ik me bed niet meer uit komen, zo moe ben ik! Mijn benen zijn niet te geloven van steeds pijn en dan moet je rugpatiend zijn zeg pfff. Die moeheid is echt niet meer gezond hoor sorry voor jullie! Ik ben niet meer vooruit te branden. In 12 weken tijd uitslag dat ik een te snel werkende schildklier heb weer! Met de thyrax was dit wel stukken beter en dan te bedenken hoe lang moet ik dit klote middel nog nemen ?? Dit is gewoon weg niet te geloven wat een troep zeg en dan hoor je dat dit wel eens een half tot een jaar kan duren eer de schildklier weer stabiel is. Weten jullie wel wat jullie de mensn aan doen? Triest, meer dan dat is het niet. Dit is geen leven meer! Thyrax snel weer terug dan zijn we weer mensen!