ziekte

Levodopa

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ziekte van Parkinson

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Madopar 1 2
Diclofenac 1 5
Aprovel 1 4
Furosemide 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ziekte van Parkinson

21-07-2019

Ziekte van Parkinson

al 15 jaar geleden dit medicijn genomen ,toen ook veel problemen en gestopt.Nu in ziekenhuis over de grens Isicom gekregen, zou een nieuw middel zijn,mooi niet ben er in gestonken en heb erg veel lichamelijke klachten van dit middel. Arts geloofd mij niet en geeft mij Lorazepam. Ik ben hier niet blij mee. In Nederland was de enige optie een dopamine pomp maar daar ben[lees meer...] ik geen voorstander van. Duitsland werd mij gezegd andere middelen te hebben en wou deze kans dan ook aangrijpen.Nu zit ik er mee.
11-07-2019

10-05-2019

Entacapone (entacapone)
Ziekte van Parkinson

ik slik nu al bijna 2weken entacapone en in het begin werd ik er alleen maar misselijk van en moest ik heel veel braken en heb er nu ook uitslag van gekregen dus ik moet afbouwen en daarna stoppen met dit medicijn
17-03-2019

Levodopa - Carbidopa (levodopa / carbidopa)
Ziekte van Parkinson

Symptomen parkinson sterk afgenomen , wel in combinatie met andere medicatie
28-01-2019

09-12-2018

na DBS operatie ios gebruik afgenomen naar 250mg p/d was meer dan 2000mg pd
18-11-2018

Ziekte van Parkinson

Ik ben net begonnen Vermoeid is minder gewordem
01-09-2018

Entacapone (entacapone)
Ziekte van Parkinson

Ik kreeg tussen de innamemmenten van levodopa offverschijnselen. Deze zouden op te vullen zijn met het langwerkend entacapone. Dit klopte ook wel . D verschijnselenn weden minder frekwent. Er trad echter misse.lijkheid op en gng rare trekken in mjn gezicht maken bij het praten
30-05-2018

Azilect (rasagiline)

24-04-2018

Levodopa / Benserazide (levodopa / benserazide)

12-04-2018

Ziekte van Parkinson

begonnen met Bristol 4 x daags 1 tabl 50/12,5 na aantal dagen minder stram en slapen ging goed.deze waren niet meer leverbaar . Sinemet 62,5 hier moest ik meer bij plassen sliep slecht en droomde veel en was vaak wakker en werd strammer .trillen werd weer erger en praten ging met veel stotteren. ben er mee gestopt. Heb van de specialist Madopar 125mg voo[lees meer...]r geschreven gekregen en levodopa +benserazide slaap nu goed en rustiger minder stram maar moet nog verder inwerken.
20-03-2018

Ziekte van Parkinson

Al 10 jaar oplopende klachten, huisarts stuurde me weg en deed oorzaak af als ouderdom.. Uiteindelijk bij Neuroloog terechtgekomen en Sinemet/Levodopa gaan gebruiken. Ben er alleen maar slechter van geworden met hevige bijwerkingen als extreme pijn in middenrif/maagstreek. kan alleen maar in bed liggen. Gelijk gestopt met die troep.
01-03-2018

Neupro (rotigotine)
Ziekte van Parkinson

Gebruikte eerst alleen Sinemet voor de Parkinson, maar naast dat dat heel goed werkte en de tremor gelijk verdween, werd ik daar bij verhoging van de dosis na een paar uur erg depressief van en kreeg een half uur tot n uur na inname irritante en hardnekkige pijn net onder de maagstreek. De Neupro pleister in combinatie met de Sinemet gaf me mijn normale zelf helemaal terug[lees meer...], wilskracht kwam terug, geen mood swings en een rustig gevoel. Wel heb ik de eerste dag overgegeven en bleef een paar dagen misselijk, maar dat is nu weg. Ik ben ontzettend geholpen met deze combinatie!! Het is wel spannend omdat ik nu de dosis Sinemet ga verhogen, die werd te laag helaas. Maar vooralsnog merk ik deze keer weinig van die lamlendige stemming die ik helaas van de Sinemet kreeg voordat ik de Neupro pleisters kreeg. Omdat mijn dikke darm is geamputeerd is het hebben van nog meer buikpijn een heel slecht idee. Eten is al vrij lastig. Daarom ben ik heel dankbaar voor de Neupro pleisters, ik kan zo toch tamelijk normaal leven ondanks alle perikelen. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!!
10-11-2017

Neupro (rotigotine)
Ziekte van Parkinson

De eerste 1-2 weken vielen de bijwerkingen (pleisterallergie, spierkramp , slecht slapen, verwardheid, opgejaagd gevoel) nog wel mee, maar wilde doorzetten met het middel ondanks de steeds heviger wordende bijwerkingen. Ik kon mijn werk er door niet meer doen.
10-11-2017

Selegiline (selegiline)
Ziekte van Parkinson

Eerste dagen smaakverlies, droge ogen en droge mond. Dat bleef uiteindelijk hangen bij droge mond. Op de elfde dag kreeg ik in de avond kramp in armen, middenrif, nekspieren, benen en de carroussel eindigde op mijn zwakke plek, mijn rug. Enorme kramp in de onderrug pijnstillers werkten hoegenaamd niet. Volgens mij is selegiline een paardenmiddel dat tegendraads werkt. In p[lees meer...]laats van te ontspannen ervaar ik opbouw van spierspanning.
10-01-2017

Requip (ropinirol)
Ziekte van Parkinson

Blij dat ik op Stalevo kon over gaan
05-01-2016

Madopar (levodopa / benserazide)
Ziekte van Parkinson

Ik ben nu een paar weken bezig en heb het gevoel dat de tremors wat minder worden.. Ik verdeel de 3 capsule's over de hele dag, s'morgens 6:00u,14:00u en 21:30u. Ik zet er 's morgens mijn wekker voor, maar weet niet of het ook anders kan? In de weekenden en vakanties is dit wel lastig.
11-08-2015

Ziekte van Parkinson

Pas toen ik een jaar of vijf parkinson had, werd voor mij medicatie gevonden die hielp. Ik was toen bezig met mijn 5e neuroloog. Zijn ontdekte dat ik baat had bij een combinatie van madopar en sifrol. Twee jaar terug heb ik een pomp gekregen. Mijn huidige neuroloog is verbonden aan een werkgroep die er voor pleit eerder met de duodopapomp te beginnen dan nu doorgaans het g[lees meer...]eval is. Ik heb toen geprobeerd om de sifrol af te bouwen. Dat was mij gelukt vlak voor het aanbrengen van de sonde. Anderhalve week later kreeg ik enkele malen per dag een off moment. Omdat de madopar alleen werkte in combinatie met de sifrol was ik er van overtuigd dat ik dit probleem op zou kunnen lossen door weer sifrol te gaan slikken. Mijn neuroloog wilde mij dat echter niet voorschrijven. Ik ben toen op zoek gegaan naar een neuroloog die dat wel wilde en heb die in Belgie gevonden. Ik weet nog dat ik er op dat moment zo slecht aan toe was dat ik niet meer kon lopen en dat ik met behulp van een elektrische step die neuroloog heb weten te bereiken. In de twee jaren die daar op volgden ben ik langzaam aan de computer verslaafd geraakt. Ieder vrij moment wilde ik achter de computer zitten waar ik voortdurend sites als vakantieveiling en ticketveiling volgde. Totaal heb ik daar ongeveer 2000 euro uitgegeven. Erger was echter dat ik totaal niet meer tot rust kwam waardoor ik uiteindelijk oververmoeid ben geworden en in de ziektewet ben beland. Daarbij speelde ook een rol dat ik heel slecht sliep omdat het erg onrustig was in mijn hoofd. Ik vond de computer bovendien zo belangrijk dat ik daar ook maaltijden voor oversloeg. Als ik nu in de spiegel kijk zie ik een magere vrouw met ingevallen wangen en donkere kringen onder haar ogen. Enkele weken geleden heb ik zelf besloten om de sifrol af te bouwen. Bij het gebruik van duodopa en sifrol zijn mij een paar dingen opgevallen. Een aantal uren nadat ik de pomp heb uitgezet, kan ik weer enigszins lopen als is het voetje voor voetje. Als de pomp aan staat en ik krijg een off moment dan kan ik in het geheel niet lopen maar zak ik door mijn benen. Nu ik de sifrol probeer af te bouwen komen er nog wat vreemde verschijnselen bij. Zo wordt het lopen steeds slechter. Ik maak een rare kronkeling met mijn rechter been, kan alleen mijn tenen aan die kant op de grond krijgen en maak vervolgens een soort huppeltje. Als de pomp enkele uren uitstaat loop ik nog steeds ook al is het pasje voor pasje. Daarnaast begin ik tijdens een off moment behoorlijk te shaken. Als de pomp enkele ure uitstaat bent ik helemaal rustig en tril ik niet. Wat mij erg verbaasd heeft, is dat ik pa sen dag of 10 nadat ik de laatste tablet sifrol had geslikt, echte ontwenningsverschijnselen kreeg. Ik heb mijn hondsberoerd gevoeld. Het leek of alle energie uit mij werd gezogen. Een plaatsvervangend neuroloog heeft toen geadviseerd weer 1 tabletje van 0,375 mg sifrol te slikken. Nadat ik dat 3 dagen had gedaan ging het weer een stuk beter met mij. Vervolgens heb ik geprobeerd om ook dit tabletje af te bouwen door een kwart af te breken. Misschien niet zo'n goede beslissing omdat ik vandaag weer ben gaan shaken en off ben geraakt. Ik weet dat je sifrol niet mag breken dus ik ga er van uit dat maar een beetje sifrol mijn hersenen heeft bereikt. Ik betwijfel n of ik ooit helemaal van de sifrol af zal komen.
19-07-2015

Ziekte van Parkinson

Ik ben een man van 77 jaar en heb sinds verleden jaar een beginnende vorm van de ziekte van Parkinson. Ik heb al een paar keer medicijnen er voor gekregen, nu heb ik het Medicijn Sifrol 1 pilletje van 1,05 en 1 van 0.26 gekregen. Ik heb er heel veel bijwerkingen o.a duizeligheid, doodmoe zijn en ken de hele dag wel slapen, is er misschien iemand die ook deze klachten hee[lees meer...]ft? dan weet ik zeker dat het van deze medicijn komt en ga ik daar weer met m'n Neuroloog over praten.
28-06-2015

05-04-2015

duizelig bij gebruik

Diclofenac (diclofenac)
Ziekte van Parkinson

kreeg Diclofenac voorgeschreven bij pijn aan mijn knie, hoewel het effectief werkt is een ernstige bijwerking dat het de maagwand kan aantasten en je daardoor als voorzorg maagbeschermers bij moet gebruiken, ik heb nog een paar reserve voor als ik heel veel pijn heb gebruik nu preventief 4 tot 6 paracetamol om pijn te voorkomen (chronische pijn bij parkinson) gebruik het [lees meer...]alleen in tijden van nood als ik heel veel pijn heb en nog een bijwerking het houdt vocht vast, een half uur voor de maaltijd innemen en doorslikken , niet kauwen, altijd goed de bijsluiter lezen over interactie met andere medicijnen en de vele bijwerkingen

Requip (ropinirol)
Ziekte van Parkinson

nodig vanaf het begin van de ziekte, begon met 2 mg per keer en werd in de loop van de ziekte opgevoerd naar 16 mg per dag, doordat ik van neuroloog ben veranderd is de ropinirol verlaagt tot nu 8 mg per dag, door verslavingsgevoeligheid bij eten en kopen , waardoor ik ontzettend dik was geworden, inmiddels in 1 jaar tijd 20 kg afgevallen, moet nog 20 kg kwijt, vooral bij [lees meer...]mannen schijnt dit medicijn sexverslaving op te wekken , vrouwen hebben hier minder last van volgens de neuroloog, helpt ook bij onrustige benen, wil nog opmerken dat ik bij dit medicijn langzame afgifte heb, werkt ongeveer 12 uur , er is ook met snelle afgifte

Aprovel (irbesartan)
Ziekte van Parkinson

gebruikte eerst 125 mg per dag , inmiddels gehalveerd tot 75 mg 1x per dag, (20 kg ben ik afgevallen) doordat ik gehalveerd ben 5 kg vocht verloren, verder weinig last van bijwerkingen

Furosemide (furosemide)
Ziekte van Parkinson

gebruik bij hoge bloeddruk en parkinson, door de parkinson blijft er vocht in mijn benen, het eerste uur veel plassen

Ziekte van Parkinson

dit medicijn heb je nodig om te kunnen functioneren, zonder heb ik erge parkinsonverschijnselen , waaronder stijfheid, pijn in knie, kramp in hele linkerkant lichaam, moeilijk lopen, tremors , bij te hoge dosering last van spastische bewegingen en wondjes bij mond, gele afscheiding bij plassen, na ongeveer een jaar moet het gebruik worden opgevoerd is het weinig effectief [lees meer...]meer
23-02-2015

Comtan (entacapon)
Ziekte van Parkinson

Nadat mijn man zijn onvrede had geuit over de matige werking van levodopa/carbidopa schreef de neuroloog Comtan (Entacapon) erbij voor. Dat was een enorme verbetering. Ik gebruik het nu al jaren.
22-02-2015

Stalevo (levodopa / carbidopa / entacapon)
Ziekte van Parkinson

ik was heel tevreden over dit middel, maar sinds korte tijd moet ik veel overgeven, ik denk dat dat door de stalevo komt.
04-01-2015

Ziekte van Parkinson

Ik heb nu een jaar sifrol laatst zijn mijn medicatie verhoogd en heb last van een verslaving gokken 😈en zou graag een schade claim indienen iemand ervaring
24-05-2014

Azilect (rasagiline)
Ziekte van Parkinson

Al bij de inname van een tablet gedurende 4 - 6 uur hevige hoofdpijn en een soort opvliegers waardoor ik het bij vlagen erg warm kreeg. Ik moest mijn reguliere medicatie voor de ziekte van Parkinson verhogen om het effect teniet te doen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2197)
Depressie (1808)
Angst & paniekstoornis (1652)
Hoge bloeddruk (1260)
Acne/puistjes (871)