Levodopa

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ziekte van Parkinson

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ziekte van Parkinson

Symmetrel

28-01-2024 | Man | 59
amantadine

Duodopa

08-03-2023 | Vrouw | 63
Ziekte van Parkinson
Ik ben een vrouw van 63 en 2 jaar geleden is de ziekte van Parkinson bij geconstateerd na een dat-scan. Sindsdien rommel ik met de medicatie, eerst pramipexol, kreeg erg dikke voeten, toen rasagiline, werd ik duizelig van en nu dus levodopa carbidopa, waarbij ik met meer medicatie meer klachten krijg? De on-off test was erg subjectief en onduidelijk, dus ik weet het even[lees meer...] niet, mijn partner vindt dat het wel werkt nl.

Rivotril

27-01-2023 | Vrouw | 76
clonazepam
Ziekte van Parkinson
Ik heb sinds 2010 Parkinson. Gebruik o.a. Rivotril van 0 ,5mgr 2× daags. Sinds september niet meer verkrijgbaar. Krijg nu clonazepam. Heeft voor mij totaal andere werking ( De grondstof is wel dezelfde maar de toevoegingen niet) Voel me ook veel slechter. Mijn conditie is beboo achteruit gegaan . Voornamelijk bij het lopen. (..) /// Red mijnmedicijn.nl - Let op: de[lees meer...]ze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd. In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.////

24-03-2022 | Vrouw | 61

18-04-2021 | Man | 71
levodopa / carbidopa / entacapon

18-03-2021 | Vrouw | 63
Ziekte van Parkinson
Helpt mij zeer goed tegen het bibberen{tremor}

18-03-2021 | Vrouw | 63
Helpt matig.erge jeuk

08-02-2021 | Vrouw | 61
Ziekte van Parkinson
Ik heb blijkbaar de ziekte van Parkinson, bedrijf en heb pijnlijke spieren, nu sinds een paar dagen dit middel

Azilect

05-02-2021 | Man | 79
rasagiline
Ziekte van Parkinson
gebruik Azilect samen met Prolopa 250. Gebruikte aanvankelijk Prolopa 3 x 3/4 co/dag, die ik probeerde af te bouwen naar 3 x 1/2 co/dag (met toestemming neuroloog), maar was gestopt omdat mij slechter voelde (trager in de bewegingen, vooral van de rechter arm). Heb nu al enige tijd terug afgebouwd tot 3 x 1/2 co /dag. De bijwerkingen lijken me niet verminderd.

Tramadol

11-04-2020 | Man | 48
tramadol
Ziekte van Parkinson
Ik gebruik door de felle spierpijn bijna dagelijks 2 tabletten Tramadol 150mg in 1 keer iin (dus in 1 keer 300mg) Kort daarna is de pijn weg voor zeker 24u en kan ik alles aan en heb ik daarenboven bakken energie. Ik word er niet suf of lui van, integendeel. Ik kan dan zelfs zeer vroeg mijn bed uit en kan ik meteen met van alles beginnen. Ik zou er op zich wel vanaf wille[lees meer...]n, maar ik vrees dat er geen alternatief is. Eventueel medicinale cannabis CBD met THC eventueel. Van Tramadol heb ik geen enkele bijwerking.

22-12-2019 | Man | 58
Ziekte van Parkinson
Plak de pleisters voor het slapen gaan op mijn dijbenen 1x 4mg links en 1x 6 mg rechts. Gaat al ruim een jaar redelijk, geen bijzondere bijverschijnsel tot nu toe. Wel in combinatie met Corbilta en DBS.

Levodopa - Carbidopa

02-11-2019 | Vrouw | 73

Madopar

02-11-2019 | Vrouw | 73
levodopa / benserazide
Ziekte van Parkinson
Een aantal weken geprobeerd maar kreeg steeds meer buikpijn. In overleg met de Parkinson verpleegkundige ben ik een week gestopt waarna het enigszins opknapte. Heb toen geprobeerd met een halve Madopar en een halve Cinemed. Meteen kwamen de klachten weer terug en ben er nog niet vanaf. Dit duurt al vanaf juli 2019.

21-07-2019 | Vrouw | 64
Ziekte van Parkinson
al 15 jaar geleden dit medicijn genomen ,toen ook veel problemen en gestopt.Nu in ziekenhuis over de grens Isicom gekregen, zou een nieuw middel zijn,mooi niet ben er in gestonken en heb erg veel lichamelijke klachten van dit middel. Arts geloofd mij niet en geeft mij Lorazepam. Ik ben hier niet blij mee. In Nederland was de enige optie een dopamine pomp maar daar ben[lees meer...] ik geen voorstander van. Duitsland werd mij gezegd andere middelen te hebben en wou deze kans dan ook aangrijpen.Nu zit ik er mee.

11-07-2019 | Man | 67

Entacapone

10-05-2019 | Man | 37
entacapone
Ziekte van Parkinson
ik slik nu al bijna 2weken entacapone en in het begin werd ik er alleen maar misselijk van en moest ik heel veel braken en heb er nu ook uitslag van gekregen dus ik moet afbouwen en daarna stoppen met dit medicijn

Levodopa - Carbidopa

17-03-2019 | Man | 70
Ziekte van Parkinson
Symptomen parkinson sterk afgenomen , wel in combinatie met andere medicatie

28-01-2019 | Man | 51

09-12-2018 | Man | 61
na DBS operatie ios gebruik afgenomen naar 250mg p/d was meer dan 2000mg pd

18-11-2018 | Vrouw | 55
Ziekte van Parkinson
Ik ben net begonnen Vermoeid is minder gewordem

Entacapone

01-09-2018 | Man | 63
entacapone
Ziekte van Parkinson
Ik kreeg tussen de innamemmenten van levodopa offverschijnselen. Deze zouden op te vullen zijn met het langwerkend entacapone. Dit klopte ook wel . D verschijnselenn weden minder frekwent. Er trad echter misse.lijkheid op en gng rare trekken in mjn gezicht maken bij het praten

Azilect

30-05-2018 | Vrouw | 52
rasagiline

Levodopa / Benserazide

24-04-2018 | Man | 48
levodopa / benserazide

12-04-2018 | Man | 63
Ziekte van Parkinson
begonnen met Bristol 4 x daags 1 tabl 50/12,5 na aantal dagen minder stram en slapen ging goed.deze waren niet meer leverbaar . Sinemet 62,5 hier moest ik meer bij plassen sliep slecht en droomde veel en was vaak wakker en werd strammer .trillen werd weer erger en praten ging met veel stotteren. ben er mee gestopt. Heb van de specialist Madopar 125mg voo[lees meer...]r geschreven gekregen en levodopa +benserazide slaap nu goed en rustiger minder stram maar moet nog verder inwerken.

20-03-2018 | Vrouw | 76
Ziekte van Parkinson
Al 10 jaar oplopende klachten, huisarts stuurde me weg en deed oorzaak af als ouderdom.. Uiteindelijk bij Neuroloog terechtgekomen en Sinemet/Levodopa gaan gebruiken. Ben er alleen maar slechter van geworden met hevige bijwerkingen als extreme pijn in middenrif/maagstreek. kan alleen maar in bed liggen. Gelijk gestopt met die troep.

01-03-2018 | Vrouw | 59
Ziekte van Parkinson
Gebruikte eerst alleen Sinemet voor de Parkinson, maar naast dat dat heel goed werkte en de tremor gelijk verdween, werd ik daar bij verhoging van de dosis na een paar uur erg depressief van en kreeg een half uur tot n uur na inname irritante en hardnekkige pijn net onder de maagstreek. De Neupro pleister in combinatie met de Sinemet gaf me mijn normale zelf helemaal terug[lees meer...], wilskracht kwam terug, geen mood swings en een rustig gevoel. Wel heb ik de eerste dag overgegeven en bleef een paar dagen misselijk, maar dat is nu weg. Ik ben ontzettend geholpen met deze combinatie!! Het is wel spannend omdat ik nu de dosis Sinemet ga verhogen, die werd te laag helaas. Maar vooralsnog merk ik deze keer weinig van die lamlendige stemming die ik helaas van de Sinemet kreeg voordat ik de Neupro pleisters kreeg. Omdat mijn dikke darm is geamputeerd is het hebben van nog meer buikpijn een heel slecht idee. Eten is al vrij lastig. Daarom ben ik heel dankbaar voor de Neupro pleisters, ik kan zo toch tamelijk normaal leven ondanks alle perikelen. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!!

10-11-2017 | Man | 61
Ziekte van Parkinson
De eerste 1-2 weken vielen de bijwerkingen (pleisterallergie, spierkramp , slecht slapen, verwardheid, opgejaagd gevoel) nog wel mee, maar wilde doorzetten met het middel ondanks de steeds heviger wordende bijwerkingen. Ik kon mijn werk er door niet meer doen.

Selegiline

10-11-2017 | Man | 61
selegiline
Ziekte van Parkinson
Eerste dagen smaakverlies, droge ogen en droge mond. Dat bleef uiteindelijk hangen bij droge mond. Op de elfde dag kreeg ik in de avond kramp in armen, middenrif, nekspieren, benen en de carroussel eindigde op mijn zwakke plek, mijn rug. Enorme kramp in de onderrug pijnstillers werkten hoegenaamd niet. Volgens mij is selegiline een paardenmiddel dat tegendraads werkt. In p[lees meer...]laats van te ontspannen ervaar ik opbouw van spierspanning.