Ervaringen met Entyvio

vedolizumab

te veel plassen 's nachts griepachtige symptomen Misselijk vermoeidheid Hoofdpijn Verkouden overal spierpijn hartkloppingen moeilijk in slaap vallen acne-achtige uitslag in één gebied

Colitis ulcerosa (11 meningen)
Ziekte van Crohn (6 meningen)

Humira (276 meningen)
Entocort (84 meningen)
Pentasa (66 meningen)
Salofalk (60 meningen)
Sulfasalazine (58 meningen)

13-03-2024 | Man | 39
vedolizumab (108mg)
Ziekte van Crohn

te veel plassen 's nachts griepachtige symptomen vermoeidheid Misselijk overal spierpijn Verkouden

De 1e 2 jaar hielp het medicijn heel goed: ik kreeg meer energie, minder vermoeid, minder ziek, bloedwaarden allemaal goed. Maar daarna ging het langzaam terug slechter, eerst om de maand buikgriep achtig symptomen die telkens een week aanhield. Na een tijdje om de 3 weken en de symptomen duurde telkens langer. Ook slecht slapen kwam erbij met vaak plassen. Momenteel is h[lees meer...]et zo erg dat het een paar dagen "beter" is (dat ik wat minder ziek ben, dat het draaglijk is) maar dat weer minstens een week griep met darmlast enz. Ik heb 6 jaar entyvio via baxter gehad maar nu had de darmspecialist door de klachten geprobeerd van om de 2 weken injecties te zetten. Maar de klachten blijven verergeren na 5 maanden wissel naar injecties.

21-02-2024 | Man | 32
Colitis ulcerosa

oorsuizen moeite met opstaan acne-achtige uitslag in één gebied moeilijk in slaap vallen hartkloppingen

In 2012 is coltis ulcerosa geconstateerd na een hevige darmontsteking. Uiteindelijk bij azathioprine en allopurinol terechtgekomen - wat goed hielp. In 2021 besloten de medicijnen af te bouwen, wegens 9 jaar geen klachten. Juni 2023 kwam het terug en kregen we het niet meer onder controle met de oude medicatie. Toen een lange rit van cortiment naar thiosix, naar prednison [lees meer...]en naar amgevita. Amgevita leek te werken, totdat ik gordelroos in het gezicht kreeg. Na 2 gordelroos vaccinaties overgegaan naar vedolizumab (entyvio). Bijna uit de opstartfase, maar nog steeds zien we iets van ontstekingswaarden. Daardoor is de frequentie van het infuus verhoogt van om de 4 weken naar om de 3 weken. Dit was 1 week geleden. Door het ophogen van de frequentie heb ik nu last van: hartkloppingen, moeite in slaap vallen, rode bultjes onder de ogen, moeite met opstaan en oorsuizen. Wanneer de klachten toenemen, merk ik het ook aan mijn gewrichten. Benieuwd of andere mensen ook last hebben van deze bijwerkingen.

24-11-2023 | Vrouw | 40
Colitis ulcerosa
Ik heb meer dan een jaar enkel Colitofalk 3g genomen. Toen dat niet meer hielp kreeg ik Puri-nethol voorgeschreven. Dat was de hel. Ik was er zo ziek van dat ik het maar 6 weken heb uitgehouden. Nu met de Entyvio voel ik me veel beter. Heb wel last van vermoeidheid en wazig zicht en tintelingen in mijn gezicht. Ook wel spierspanning en gewrichtspijn. Zijn er nog mens[lees meer...]en met deze klachten?

20-07-2022 | Vrouw | 56
vedolizumab (300ml)
Colitis ulcerosa
Na eerst een jaar Humira gebruikt te hebben , gestopt door heel veel haarverlies Nu sinds enkele jaren alweer entyvio Snelle inloop tijd als het infuus geplaatst is , binnen een uurtje sta je weer buiten De bijwerkingen neem ik graag op de koop toe , medicatie zelf werkt perfect voor mij En wat ik heel belangrijk vind, is dat er geen haarverlies is Ik hoop dat he[lees meer...]t nog heel lang mag blijven werken bij mij

13-05-2022 | Vrouw | 30
Colitis ulcerosa
Ik gebruik nu 2,5 jaar Entyvio tegen Colitis Ulcerosa. Geen enkel medicijn sloeg aan en zat in een flinke opvlamming. Dit medicijn heeft mij in volledige remissie gebracht al heel snel, en ben volledig klachtenvrij sindsdien. Wondermiddel voor mij! In het begin wat bijwerkingen maar eigenlijk nu amper tot geen meer. Ik krijg infuus 1 keer per 8 weken.

11-01-2022 | Man | 76
Ziekte van Crohn
Eerst van 21-01-2015 tot 19-03-2015 medicatie Imuran (deed zijn verwachte werk niet) 24-04-2015 Start Remicade baxter, door allergische opbouwende reactie (jeuk en bulten op lichaam tijdens toediening ) gestopt op 02-09-2016 . Daarna andere medicatie tot 11-10- 2019 . Wegens herhaaldelijk zware diarree ben ik op 11-10-2019 begonnen met Entyvio baxter tot op heden. Het doe[lees meer...]t zijn werk ,zoals het hoort . Maar heeft wel zijn bijwerkingen , zoals bijna elke medicatie . Ben al blij dat diarree nu al een jaar totaal verdwenen is .

09-09-2021 | Man | 43
vedolizumab (350mg)

09-06-2021 | Man | 44
Ziekte van Crohn
Alle medicatie en infusen geprobeerd. Dit middel werkt voor mijn darmen het beste, alleen ervaar ik veel bijwerkingen.

11-02-2021 | Man | 75
Colitis ulcerosa
Na gebruik van vele medicijnen en de ernstige bijwerkingen in sept.2020 begonnen met entiyvio. Om de 6 wkn. Slaat goed aan. Kleine vervelende bijwerkingen zoals benauwdheid en koude rillingen, deze verdwijnen na een week

05-11-2020 | Vrouw | 10
vedolizumab (200)
Colitis ulcerosa
Mijn dochter van 10 jaar krijgt vedolizumab, Normaal gesproken krijg je de infuus om de 8 weken maar rond door eerder terugkerende klachten krijgt zij om de 6 weken. Over het algemeen goed middel met bijna geen bijwerkingen. Ze gebruikt het sinds 2018 maar helaas sinds kort werkt het niet meer.

06-10-2020 | Man | 58
Colitis ulcerosa
ENTYVIO gebruik ik nu anderhalf jaar zonder problemen

31-08-2020 | Vrouw | 23
vedolizumab (250)
Ik heb de eerste maanden last gehad omdat mijn lichaam zich moest aanpassen, dan was ik een tijdje terug beter en nu moet ik om de 8 weken een baxter krijgen en de laatste 2 weke voor mijn baxter heb ik terug veel last van krampen, overgeven, uitslag, misselijkheid..

11-08-2020 | Vrouw | 37
Ziekte van Crohn
Ik gebruik het al 5 jaar en ben heel erg tevreden . Het doet heel goed zijn werk en zo ver ik merk geen ernstige bijwerkingen.

24-12-2019 | Vrouw | 30

19-11-2019 | Man | 50
vedolizumab (300mg)
Bij te hoge dosis te veel bij werkingen, bij lagere dosis minder vermoeidheid.

27-05-2019 | Man | 57
Colitis ulcerosa
Het infuus in het ziekenhuis verloopt erg goed. Een paar dagen (week) kan ik soms griepverschijnselen krijgen. Maar ik heb nog geen Nare ervaring gehad tot zover. Het infuus loopt in 30 minuten naar binnen. Ik hoop dat iedereen baat heeft bij Entyvio