ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 4

29-04-2018

Psychose

Ik zou graag willen afbouwen maar gebruik 3mg en minder bestaat er niet in Nederland/ Belgie/ Duitsland. Wie heeft een oplossing hiervoor???? Laatst in 1 keer gestopt in overleg met psychiater, maar was fiasco. Angst en slapeloosheid terug en ook geen eetlust, ondernemingszin of rust. Ik slik dit middel 3 maanden!
17-04-2018

Bipolaire stoornis

Vanaf 5-8- 2014 t/m 15 -1-2017 heb ik Invega voorgeschreven gekregen(i.p.v Risperdal). Ik ben destijds begonnen met 6 mg,maar al snel moest de dosis verlaagd worden naar 1mg per dag,maar uiteindelijk werkte het middel niet meer,en is vanaf 15-1-2017 gestaakt. En nu gebruik ik Lithium-carbonaat(1200 mg per dag),en dat is al vanaf 2002 zo,en verder niets erbij qua medicatie[lees meer...].
12-03-2018

Psychose

Men vertelde mij dat ik verward zou zijn, kon al niet meer uit woorden komen door alle stress en wanhoop van mijn klachten. Men wilde niet luisteren naar mij of mijn verhaal/medische geschiedenis, weigerde contact op te nemen met andere specialismen en hield eigen contact met andere artsen tegen en zorgde voor weer vertraging in mijn behandeling die ik wel nodig heb ipv ge[lees meer...]dumpt te worden in de GGZ door mijn omgeving en de macht die de GGZ tentoon spreidt en tussendoor het ook onmogelijk maakte om behandeling te mogen krijgen voor mijn andere lichamelijke klachten die allemaal bij de neuroloog horen, zoals de hersentumor in mijn hoofd die langzaam groeit en geen GGZ diagnose beslaat maar zeker voor psychische problemen zorgt. De houding van GGZ en hun dwang en drang om mij dan nog aan te merken bij weigeren van Invega als dat ik lastig en vervelend zou zijn en geen ziekte inzicht zou hebben is ook erg grof te noemen wanneer ik al een hele tijd weet dat ik dat in mijn hoofd heb groeien en er Ctscans gemaakt zijn en MRI scans waar het duidelijk zichtbaar op is. Het middel Invega is mij erg slecht bevallen vooral in de tijd dat ik zorg nodig had van een specialist en het etiket GGZ en anti psychotica hier niet echt een goede binnenkomer weer zijn. Naast dat mensen mijn gedrag uitleggen als verward of anders maar zij leven niet met de gedachte dat er een tumor aan het groeien is in de schedel die nergens heen kan, de prognose, gevolgen en hun eigen kortzichtigheid. Ik ben voorstander van anti psychotica en medicatie trouw, zeker bij GGZ patienten waar ik nog verder wil gaan om de maatschappij tegen hen te beschermen en dat de omgeving mij serieus had genomgen met mijn vage klachten en gedrag en niet naar de slachtbank van het GGZ slachthuis te brengen, slopender dan een hersentumor die groeit en realistisch is.
23-02-2018

Psychische klachten

Heb jarenlang dit middel gebruikt omdat het zogezegd moest van een psychiater. Tijdens gebruik niet veel van gemerkt. Ik leide mijn leven zoals anders en had niet echt de indruk dat er wat veranderde in mijn denken of doen. Wel redelijk veel bijgekomen in gewicht en een serieuze oververmoeidheid (maar dit heeft wss een andere oorzaak , cvs of dergelijke, nu aan het onderzo[lees meer...]ekken) sinds januari gestopt met die medicatie en ik moet zeggen dat ik geen verschil merk. Eerste weken was ik wel wat neerslachtig wss door het abrupt afbreken maar nu voel ik mij terug in de fleur van mijn leven. Ben al serieus afgevallen mede door wat beweging waar ik nu weer zin in heb. Vermoeidheid blijft wel, echter hoor ik nu wel mijn wekkers afgaan wat ik anders niet hoorde met de medicatie. Ook kan ik terug dromen. Tijdens het gebruik van de medicatie heb ik geen enkele keer gedroomd. Na het stoppen ermee kan ik terug vrolijk dromen en herinner ik me ze ook.
28-10-2017

Schizoaffectieve stoornis

Overgestapt van Zyprexa Depot (Zypadhera) 300mg per 4 weken naar Invega, Paliperidon. Van Zyprexa was ik erg afgevlakt en verdoofd. Nu zit ik enige weken op Invega en dit lijkt iets beter te gaan, minder bijwerkingen en afvlakking dan met Zyprexa. Voor mijn Psychose en manie is het zeer effectief, heb geen klachten. Binnenkort ga ik over op een Invega depot (Xeplion) omda[lees meer...]t ik niet altijd medicatietrouw ben. Conclusie: het middel is wat milder en beter te verdragen.
27-07-2016

Psychose

Ik heb ernstig verlies van activiteit en initiatief. Het kan niet anders dan dat dit door het medicijn komt. Ik gebruik het nu ongeveer 2 maand. Ter vervanging van olanzapine waar ik suf van bleef. Mijn ervaringen met Invega zijn echter nog slechter, ik ben totaal vermoeid en heb nergens nog drive voor. Maar dan ook helemaal nergens voor. Gebruik het als anti-psychoticum e[lees meer...]n ga binnenkort met mn psychiater overleggen hoe verder... Dit is werkelijk ruk. Ben veeeels te inactief en ga ook steeds vroeger naar bed. Vandaag al voor zes uur!
23-07-2016

Psychose

Met dit middel heb ik zeer slechte ervaringen, ik heb er nachtmerries aan overgehouden. ik werd er kortademig van, ben er spontaan door van gaan roken, Pijn op de injectie plaatsen, ik ging veel zweten, ik werd ontzettend dik en kon niks meer. Nergens meer toe in staat. Ik ben er nu een aantal jaren vanaf, maar het zweten is nooit meer overgegaan. ik ben ook boos op de [lees meer...]GGZ dat ze me dit hebben aangedaan. Ik raad dit middel in injectievorm iedereen af, het is gevaarlijk.
07-03-2016

Bipolaire stoornis

Ik slik al enkele jaren seroquel maar wilde eens iets anders proberen. Invega leek een goede optie. Ik bouwde seroquel langzaam af en invega op maar toen invega op 6 mg zat kreeg ik 2 x per nacht een nachtmerrie waar ik danig van slag was. Na een week nog geen verbetering en met invega gestopt.
Pagina 1 van 4

Mirena (2046) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (448) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!