Ervaringen met Benzoylperoxide Hydrogel

Acne/puistjes (80 meningen)

22-08-2013 | Man | 18
Acne/puistjes
Na een paar maanden de producten van La Roche te hebben geprobeerd was ik toch niet tevreden. Mijn huid bleef zeer vettig dus daar moest iets aan gebeuren. Ik gebruikte tijdens die maanden al benzoylperoxide, maar alleen op de puistjes zelf. Dit hielp lokaal, maar er staken telkens opnieuw de kop op. Ik las op internet dat benzoylperoxide wel eens de oplossing zou kunnen z[lees meer...]ijn. Vandaag ben ik 3 weken bezig. De eerste 2 weken was mijn huid schilferig en droog, ik zag amper verbetering. Pas sinds vorige week is er verandering zichtbaar. Vooral de roodheid en zwelling van de puisten vallen me op! (of net niet :p) Die is heel wat afgenomen. De puisten in mijn hals zijn zo goed als weg en op de rechterkant van mijn kin ook. Alleen op de linkerkant zitten er nog een paar flinke jongens, maar dit gaat ook wel beteren hoop ik. Al bij al een goed product! Hopelijk krijgt het ook die laatste puisten weg :)

15-07-2013 | Man | 18
Acne/puistjes
Na een maand in gebruik ben ik behoorlijk tevreden. Ik merk dat de puisten uitdrogen en niet knalrood komen te staan. De eerste weken smeer je het best 1x per dag, daarna kan je overschakelen naar 2x. Beetje onhandig dat het textiel bleekt!

01-06-2013 | Man | 27
Acne/puistjes
Ideaal ik hoopte dat iemand mij het eerder verteld had, zonder alle mogelijke middels te gebruiken. Ik heb de sterkste van 100 genomen en smeer dit s avonds op een pukkel en soms s ochtends na het douchen nog eens. Het is volgens mij niet de bedoeling dat je je hele gezicht er mee doet maar doelgericht werkt. En in de winter kan je huid idd op die plek iets droger worden, [lees meer...]maar dat is ook alles. Beetje zalf erover en niks aan de hand... nu nagenoeg puist vrij.

30-05-2013 | Vrouw | 34
Acne/puistjes
Vanaf januari 2013 kreeg ik ineens puistjes tussen mijn wenkbrauwen. Eerst één, toen kwam de tweede en inmiddels zijn het een aantal. Kreeg veel reactie van mijn omgeving en voelde me onzeker en niet fijn. Voor een hoop geld middeltjes gehaald bij de DA. Helaas werd het alleen maar erger. Nu is het mei en nog steeds is het niet weg. Een aanrader van een collega ben ik benz[lees meer...]oyl. Gaan halen bij de apotheek voor 2,50 euro. Smeer het nu drie dagen en wat een verschil! De roodheid trekt weg en de puistjes verdwijnen nu al. Joehoe!! Ben helemaal gelukkig. Wel jeukt het plekje soms en de puistjes schilferen iets maar dat hoort. Zou het dan toch nog goed komen naar 5 maanden met mijn huid!?Dus een tip voor iedereen. Koop geen duren middeltjes bij de kruitvat of DA maar ga gewoon voor advies even langs de Apotheek.

27-05-2013 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Om maar gelijk goed te beginnen; ik kan het iedereen aanraden!! Ik gebruik het nu een tijdje (lees 5 mnd) en ik ben ontzettend blij met het resultaat. Toen ik begon las ik op allerlei forums de meest gruwelijke verhalen over velletjes, ontstekingen etc. Ik ben in de afgelopen 5 maanden alleen maar tevreden geweest. Als je er zelf gewoon zorgvuldig mee omgaat is er niet aan[lees meer...] de hand. Begin gewoon met de lichtste variant en kijk hoe dat uitpakt. Bij mij helpt deze prima.. Laat je vooral niet bang maken door anderen en probeer het zelf uit!

20-05-2013 | Vrouw | 11
Acne/puistjes
Superspul, gebruik 5% op voorhoofd en neus. Na drie dagen was mijn neus puistje vrij, mijn voorhoofd ziet er na veertien dagen ook al super uit, al is het daar nog niet helemaal weg. Geen vlekken en geen droge huid terwijl ik voor veel dingen allergisch ben. Ik ben er heel blij mee en ga er zeker mee door!

12-05-2013 | Vrouw | 33
Acne/puistjes
Omdat ik na het stoppen met de pil enorm veel acné heb,dit produkt gekregen van de apotheek. Gisterenavond voor het slapengaan opgebracht. Omdat ik helaas overal acné heb in het aangezicht,moest ik een groot deel insmeren. Toen ik vanmorgen opstond leek ik wel een monster!Knalrood aangezicht,gezwollen en heeeeel warm.Echt heel erg! Heb het tubetje meteen in de vuilnisb[lees meer...]ak gegooid. Blijkbaar reageer ik heel heftig op het spul.

18-04-2013 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Super effectief spul dit. Na 4 weken zie je pas echt verschil dus blijven doorzetten! Ik persoonlijk heb na 5 weken nog steeds een hele droge huid met velletjes -.-" Het enige wat helpt als een goeie moisturizer is zonnebrand. Dit smeer ik op mijn schone huid en dan wacht ik een kwartier en dan pas doe ik de Bezoylperoxide. Nu denk je misschien dat ga ik er echt niet opsme[lees meer...]ren maar als je zoveel velletjes hebt moet je het gewoon doen. En ik kreeg er ook geen puisten van (gelukkig). Maar voor mij werkt dit middel heeel goed binnen een week waren al mij puisten weg. Alleen ik moet nog wat langer volhouden ivm littekens. Mijn advies is probeer het zeker en houd minstens 3 weken vol anders krijg je geen resultaat en wel de droge huid.

30-12-2012 | Vrouw | 17
Acne/puistjes
Ik had sinds mijn 13e last van puistjes. Ik had er altijd wel een stuk of 5/6 rond mijn kin en mond. Toen besloot ik naar de dokter te gaan en die raadde mij inderm en benzoylperoxide aan. Ik was toen 16, en begon het te gebruiken. Elke dag inderm en om de dag benzoylperoxide (altijd alleen in de avond aanbrengen). En mijn puisten verdwenen, ik gebruikte het op mijn gezich[lees meer...]t maar ook op mijn rug. Nu ben ik bijna 18, en ik gebruik het spul dus al zo'n 2 jaar. Ik heb vandaag de dag geen puisten meer. Ik raad je aan om benzoylperoxide te gebruiken in de avond voor het slapen gaan, en als laatste op je gezicht te smeren (dus geen andere cremetjes daarna). Niet je hele gezicht mee volsmeren, alleen op de 'probleem' plaatsen hele kleine hoeveelheden aanstippen. Voor mij heeft dit relatief goedkope antipuisten middel geweldig gewerkt, sterker nog, het werkt nog steeds. Zeker een aanrader!

28-11-2012 | Vrouw | 13
Acne/puistjes
Ik heb ook Benzoylperoxide gebruikt. Na de eerste paar keer werd het duidelijk minder maar ik krijg nu schilfertjes op mijn voorhoofd. Het is vervelend maar op advies van sommige mensen heb ik hydraterende dagcrème opgesmeerd waardoor je het minder ziet. Ik blijf het gebruiken en als de schilfertjes blijven gebruik ik het weer even niet en kijk ik wat er plaatsvindt. Maar [lees meer...]ik zou het zeker proberen, want het ligt ook aan je huid. Een vriendin van m'n zus had namelijk geen last van schilfertjes en heeft een mooie zachte huid. Aanrader ! Groetjes,

18-10-2012 | Vrouw | 14
Acne/puistjes
toen ik de eerste keer het erop smeerde werd mijn huid helemaal rood. Toen heb ik toch doorgezet en na 3 dagen was de roodheid weg. Maar toen ging mijn huid heel erg vervellen. Dat was wel heel erg vervelend, maar met een goede creme zie je het al minder. Na ongeveer 2 weken stopte het vervellen. Mijn pukkels waren echt duidelijk minder! Wonderspul vond ik het. Alleen mijn[lees meer...] huid was zoooo droog.. Maar als je gewoon elke ochtend een goede creme op doet zie je dat minder. Maar toen in de 3e week kreeg ik allemaal rode plekjes waar eerst een puist had gezeten.. Ik ben er toen mee gestopt. Maar ik denk dat het toch wel goed heeft geholpen want nu ik het niet meer gebruik heb ik toch (bijna) geen enkele puist meer. Maar nu (3 weken nadat ik gestopt ben) heb ik nog allemaal rode vlekjes, weet iemand misschien hoe ik hieraf kom? ik vind het namelijk erg vervelend.

03-04-2012 | Man | 19
Acne/puistjes
Ik gebruik het middel nu ongeveer 2 weken en moet zeggen dat ik nog niks van de hieronder genoemde bijwerkingen heb gemerkt. Mijn huid is juist soepeler en zachter geworden en de donkere plekjes zijn ook minder geworden. De acne zelf is helaas nog niks aan veranderd. Pas inderdaad wel goed op met je kleding en beddengoed. Het hoerige alleen niet, het gaat ook ontzettend st[lees meer...]inken naar dit middel. Het ruikt nogal naar chloor.

09-02-2012 | Vrouw | 15
benzoylperoxide
Ik ben een meisje van 15 jaar en heb al sinds mijn 11e last van jeugdpuistjes, geen acné maar toch wilde ik er erg graag van af. Ongeveer 2 maanden geleden begonnen met het smeren van de gel van 5%. Ik wilde het gebruiken voor mijn schouders, rug, borst en gezicht tegen de puistjes. Nergens last gehad van branderigheid en jeuk behalve in me gezicht, die werd na een paar da[lees meer...]gen knalrood dus pas op met de doseringen! Na een week of 2 zag je duidelijk verschil, al de puistjes in mijn gezicht waren verdwenen en na een tijdje die op mijn borst etc. ook. Erg blij was ik dus! Tot het na een maand leek of ik er immuun voor was geworden en alles weer terugkeerde, toen overgestapt op de 10% en op me borst etc. ging het weer weg. Voor je gezicht is de 10% vreselijk, je huid word schilferig en knalrood, mijn huid zag er erger uit dan ooit. Nu ben ik sinds een maand aan de pil en door die hormonen zijn mijn puistjes weer enorm erg, maar als het goed is neemt dat na 3 maanden af en verdwijnen ze dan langzaam. Benzoylperoxide gel is een goede tijdelijke oplossing, maar niet als je voor altijd van je puistjes af wil.. Daarvoor raad ik toch echt de pil aan waar je versies van heb speciaal tegen acné, en anders biergistpillen die huidzuiverend werken.

17-01-2012 | Vrouw | 30
Acne/puistjes
Benzoylperoxide samen met de clindamycine lotion begin eerste 2 weken brandend gevoel maar het werkt uitstekend superrr dus ben zo waar bijna van mn acne af voo dit middel heb al vanalles geprobeerd maar na doktersadvies is dit het beste wat ik heb gehad en dat brandende gevoel heb ik maar voor lief genomen je moet er toch wat voor over hebben ik ben blij dat ik doorgezet[lees meer...] heb SUPER SPUL

10-11-2011 | Vrouw | 12
Acne
Mijn dochter was pas 11 jaar en zat echt onder de acne, vooral op haar voorhoofd. Veel dure middeltjes gebruikt, maar niks hielp. Ze zat er echt mee, vooral omdat ze de enige in haar klas was ( groep 8) Ze is nu echt een ander meisje, ze leek altijd al ouder, maar ze was al mooi, maar is nu echt opgebloeid, wat een verschil met een half jaar geleden. Geen pukkeltje mee te [lees meer...]zien. Ze had net als veel andere gebruikers, in het begin een hele droge huid, maar gebruikt nu eerst vaseline, en daaroverheen de Benzoyl, dat werkt perfect, alleen uitkijken met de zon, dan eerst een goede hoge factor smeren.Ik hoop dat veel andere tieners er baat bij hebben

26-03-2011 | Vrouw | 20
Puistjes
Ik heb al veel middelen geprobeerd tegen puistjes, en dit middel was wel het laatste wat ik wilde proberen, omdat het zo afgeeft op kleding etc. Nu werd ik die puistjes zo zat (ik heb er niet heel veel, maar toch vervelend ) dat ik het toch eens wilde proberen. Ik gebruik 5%, en alleen 's avonds. 's Nachts leg ik een handdoek op mijn kussen zodat het niet afgeeft aan [lees meer...]beddengoed. Tot nu toe ben ik er wel tevreden over! De eerste week had ik een erg rode huid en veel velletjes, werd dus erg droog. Toen maar even met rust gelaten en toen werd het wel weer beter. Ik heb nu zeker wel minder puistjes, alleen mijn huid is soms nog wel wat rood.