Ervaringen met Benzoylperoxide Hydrogel

Acne/puistjes (80 meningen)

13-05-2010 | Vrouw
Acne
Gebruik dit middel met voorzichtigheid! Tip: gebruik dit middel eerst drie dagen op een klein stukje huid om te kijken hoe je er op reageert. Daarna alleen gebruiken op de acneplekjes. Dit advies is mij niet gegeven en na drie keer smeren (over drie dagen) was mijn hele huid 'verbrand', met enorme zwelling, roodheid, jeuk, kloofjes en schilfering tot gevolg. Voor mij heeft[lees meer...] dit middel dus niet geholpen.

21-04-2010 | Vrouw
Acne
Mijn houd werd er erg droog van. Na een maand had het nog geen effect en ben ik er mee gestopt.

10-04-2010 | Vrouw
Ernsitge acne
Bij mij werkte het wel. Volgens mijn huisarts is het een vrij heftige maatregel, dat de bovenste huid laag er min of meer afhaalt. Hierdoor gaat het dus schilferen, maar dat is ook de bedoeling. Je kunt het bijna niet gebruiken zonder bijwerkingen, dat is waar. Maar je moet volhouden, bij mij is het na ongeveer een maand weggegaan. Dat was de jeuk en de droge huid wel wa[lees meer...]ard.

27-05-2009 | Vrouw
Acne/puistjes
Dit middel verandert niets aan acne, ik zou eerder zeggen dat de zaken nog eens verergeren. Schandalige rommel die uit de handel moet.

18-02-2009 | Vrouw

01-10-2016 | Man | 15
benzoylperoxide (50mg/g)

01-12-2015 | Man | 26
benzoylperoxide (50mg/g)
Acne/puistjes
Werkt altijd wel redelijk goed! De geur vind ik minder. Gebruik het in combinatie met een lotion creme tegen de geur, 1x per dag na douchen. Ongeacht van dit medicijn heeft voor mij een veganistisch dieet enorm geholpen!!! Ik heb zo een 10 jaar last van acne, zowel rug, schouders, borst als gezicht. In het begin werd het erger.. daarna minder. Maar met alleen voeding red i[lees meer...]k het niet. Ik gebruik (epsom) zout voor het douchen. Je maakt dit nat en smeert het voorzichtig op je huid. 5-10 minuten in laten opdrogen. Ik doe dit op terwijl ik in de douche sta om het daarna af te kunnen spoelen. Daarna wassen met Dove amandel of andere noot.

08-09-2014 | Man | 15
Acne/puistjes
ik heb het een paar weken geleden gekocht en smeer het elke avond op mijn acne gesmeerd ,heb last van matige/ernstige acne op het voorhoofd en tussen de wenkbrawen na een week begon de huid een beetje te vervellen en werd droog en rekkerig nu na 2weken is het terug in orde en de acne droogt snel uit ben toch wel tevreden,maar mijn gezicht is nog niet acnevrij.

03-09-2013 | Man | 36
Acne/puistjes
Voor mij werkt dit echt heel erg goed. Gelukkig geen bijwerkingen en al redelijk goed resultaat in enkele dagen. Mijn rug zat echt behoorlijk onder en is nu weer bijna helemaal gaaf. Gebruik de 5% versie 1x per dag na het douchen. Wat overigens erg goed help je je met een net niet te harde borstel te wassen. Dit is naar mijn idee effectiever dan een scrub en veel makkelij[lees meer...]ker om zelf op je rug te komen ;)

22-08-2013 | Man | 18
Acne/puistjes
Na een paar maanden de producten van La Roche te hebben geprobeerd was ik toch niet tevreden. Mijn huid bleef zeer vettig dus daar moest iets aan gebeuren. Ik gebruikte tijdens die maanden al benzoylperoxide, maar alleen op de puistjes zelf. Dit hielp lokaal, maar er staken telkens opnieuw de kop op. Ik las op internet dat benzoylperoxide wel eens de oplossing zou kunnen z[lees meer...]ijn. Vandaag ben ik 3 weken bezig. De eerste 2 weken was mijn huid schilferig en droog, ik zag amper verbetering. Pas sinds vorige week is er verandering zichtbaar. Vooral de roodheid en zwelling van de puisten vallen me op! (of net niet :p) Die is heel wat afgenomen. De puisten in mijn hals zijn zo goed als weg en op de rechterkant van mijn kin ook. Alleen op de linkerkant zitten er nog een paar flinke jongens, maar dit gaat ook wel beteren hoop ik. Al bij al een goed product! Hopelijk krijgt het ook die laatste puisten weg :)

15-07-2013 | Man | 18
Acne/puistjes
Na een maand in gebruik ben ik behoorlijk tevreden. Ik merk dat de puisten uitdrogen en niet knalrood komen te staan. De eerste weken smeer je het best 1x per dag, daarna kan je overschakelen naar 2x. Beetje onhandig dat het textiel bleekt!

01-06-2013 | Man | 27
Acne/puistjes
Ideaal ik hoopte dat iemand mij het eerder verteld had, zonder alle mogelijke middels te gebruiken. Ik heb de sterkste van 100 genomen en smeer dit s avonds op een pukkel en soms s ochtends na het douchen nog eens. Het is volgens mij niet de bedoeling dat je je hele gezicht er mee doet maar doelgericht werkt. En in de winter kan je huid idd op die plek iets droger worden, [lees meer...]maar dat is ook alles. Beetje zalf erover en niks aan de hand... nu nagenoeg puist vrij.

03-04-2012 | Man | 19
Acne/puistjes
Ik gebruik het middel nu ongeveer 2 weken en moet zeggen dat ik nog niks van de hieronder genoemde bijwerkingen heb gemerkt. Mijn huid is juist soepeler en zachter geworden en de donkere plekjes zijn ook minder geworden. De acne zelf is helaas nog niks aan veranderd. Pas inderdaad wel goed op met je kleding en beddengoed. Het hoerige alleen niet, het gaat ook ontzettend st[lees meer...]inken naar dit middel. Het ruikt nogal naar chloor.

25-03-2011 | Man | 16
Acne, mee-eters, puitsten
Ik gebruik het medicijn nu iets van 3-4 dagen, ik heb erg veel mee-eters op mijn voorhoofd, het lijkt net alsof ze allemaal naar boven komen, onder mijn huid vandaan laat maar zeggen, ze zijn ook uitgedroogd, net als mijn hele gezicht, het voelt opzich niet zo heel prettig, maar dit is een product dat werkt, en het is echt goedkoop, ik betaalde €3,75 bij de apotheek, mijn [lees meer...]huisarts raadde het mij aan, dus het kan niet mis zijn, ik was ook in een schoonheidssalon, dat moet je niet doen, ze vragen alleen maar veel geld.

23-03-2010 | Man
Acne Vulgaris
Deze zooi gaf mij donkere vlekken in mijn gezicht + een hele droge huid die helemaal kapot schilferde. De huisarts vertelde mij dat de eerste 2 weken dit voor kon komen maar bij mij bleven deze bijwerkingen zich voordoen tot zelfs in week 4. Ben er toen mee gestopt. Het hielp wel iets om mijn puisten te verminderen maar dit stond tegenover veel te erge bijwerking[lees meer...]en, ik denk dat dit middel absoluut slecht is voor mensen met van nature een gevoelige/droge huid.

31-12-2008 | Man
Acne Vulgaris
Dit middel is heel erg slecht voor je huid, het maakt het heel rood en pijnlijk ( na 3 dagen gebruik was mijn hele gezicht verbrand, en deed erg veel pijn. Daarnaast eist het heel veel nauwkeurigheid om het aan te brengen omdat het dus ook weer een blekende werking heeft.