Ervaringen met Benzoylperoxide Hydrogel

benzoylperoxide

06-02-2019 | Vrouw | 17
Acne/puistjes
ik heb altijd al superveel last gehad van acne en niks hielp. Ik gebruik deze creme nu al bijna anderhalf jaar en geen enkel puistje meer.

16-12-2018 | Vrouw | 23
benzoylperoxide (50mg/ml)
Acne/puistjes
Heb op mijn 23e veel last van een onrustige huid en hormonale acne. Wanneer ik benzoylperoxide 5% gebruik is een puistje meestal binnen 2 dagen weg. Ik raad wel aan om het plaatselijk aan te brengen en (vooral op kleine puistjes) niet heel dik te smeren, het droogt je huid namelijk ontzettend uit. Mocht je huid wel schilferen, dan werkt wassen/exfolieren met dode zeezout e[lees meer...]rg goed. Het is wel een tijdelijke oplossing, je moet blijven smeren wanneer de acne bijvoorbeeld hormonaal is. Laat het goed opdrogen voor je gaat slapen, of houd er rekening mee dat het flinke onuitwasbare vlekken achterlaat.

08-03-2018 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Werkt bij mij geweldig goed. Voor het slapengaan dun opbrengen. Wel een handdoek over kussen en deken doen, spul geeft nare bleekvlekken. 's Ochtends e goed afwassen.

30-04-2017 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Gebruikt tegen acné, hielp eigenlijk totaal niet. Puistjes kwamen gewoon terug, misschien zelfs iets meer.

24-01-2017 | Vrouw | 24
benzoylperoxide (50mg/ml)
Acne/puistjes
Ik gebruik nu sinds ongeveer 1 week de Galderma Benzacare 50mg/ml gel en mijn gezicht is helemaal puistloos. Ik heb vroeger nooit veel puistjes gehad, maar sinds 1 jaar heb ik steeds best wel veel. Ik kan niet echt zeggen dat ik een mega erg acne hoofd heb, maar wel gewoon altijd stuk over 20 puistjes waarvan 3 heel erg en de rest kleine bultjes. Ik heb bijna alles geprobe[lees meer...]erd qua huidverzorging van de duurste merken tot de goedkoopste en ik heb altijd deze zalf in huis gehad, maar altijd alleen plaatselijk op puistjes aangebracht. Tot 1 week geleden was ik desperate en heb ik het over mijn hele hoofd gesmeerd (Dit voelt heel trekkerig aan). Ik heb het 2 minuten laten intrekken en hier de Galderma Benzacare Anti-Roodheid creme overheen aangebracht. Dit doe ik nu sinds iets langer dan 1 week elke avond en ik ben gewoon helemaal puistjes vrij. Ik reinig mijn gezicht met de Anti redness van paulas choice en een standaard moisturizer van hun gebruik ik ook 's ochtends. Ik merk wel dat mijn huid erg trekkerig is in de ochtend en ik een rood waasje op mijn gezicht heb. Ik zou dus nog een iets hydraterendere creme moeten gebruiken om het allemaal in balans te brengen, maar dit bedek ik met makeup dus je ziet er niks meer van. Ik ben echt suuuuper blij dat ik dit eindelijk ben gaan gebruiken en raad het iedereen aan.

30-11-2016 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Mijn bijwerkingen: Uitdroging en schifering van de huid. Toenemen van hoeveelheid/grootte bultjes. Het lijkt er op dat de bultjes eerder 'rijpen', maar de roodheid lijkt meer en lijkt zelfs langer te duren dan zonder medicijn.

31-10-2016 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Ik ben een meisje van 20 jaar, ik loop al sinds mijn 11e à 12e met acne. Al zo vaak naar de huisarts gegaan en al bijna het hele assortiment gebruikt van pilletjes tot crème. Soms lijken dingen in het begin te helpen en daarna niet meer. Tot nu toe nog niks gevonden en ook geen zin om een fortuin uit te geven aan dermatologen /huidspecialisten etc.. Sinds kort gebruik ik d[lees meer...]it, ik smeer het 2x per dag 's ochtends en 's avonds. In gevallen dat ik wat meer acne heb, gebruik ik het ook nog een keer tussendoor. Het is wel belangrijk om dit in combinatie te gebruiken met andere middeltjes, omdat dit ontzettend uitdroogd. Smeer het ook alleen op de plekken waar acne zit anders zit je gezicht zo onder de schilfers. Het beste is om dit aan te brengen met wattenstaafjes om bacterien vanaf je handen te voorkomen. Ik gebruik een facewash van dokter van der hoog 2x per dag ('s ochtends en 's avonds) voor het aanbrengen van deze creme (dat voorkomt ook schilfers en je huid wordt hierdoor lekker zacht/soepel en egaal). Als je evt. makeup wilt dragen, adviseer ik eerst om de facewash te gebruiken daarna de creme en daarna een olie om schilfering te voorkomen. Nou ik het toch over dr van der hoog facewash heb, is het ook aan te raden om de scrub 2x per week te gebruiken. Daarentegen is foundation type ook erg belangrijk, ik gebruik miss sporty so clear anti spot (antibacterieel) foundation en heb hiervan ook nog een cover stick. Dit droogt heel snel, net zoals de benzogel. Heel gunstig zo heb je ook nog een minder glimhoofd. Door deze middelen is het aanzienlijk minder geworden. Het kost bij elkaar ongv 30 euro. De moeite waard en het heeft mij echt geholpen! Let op, breng hier wel een routine in, want ik merk zelf als ik het een paar dagen niet goed bijhoud ik wel weer wat meer pukkeltjes krijg! Heb dit trouwens ook geadviseerd aan een vriendin en zij is hier zo blij mee net als ik. Hopelijk kan ik jullie helpen met mijn ervaring.

27-10-2016 | Vrouw | 16