Ervaringen met Differin

Acne/puistjes (46 meningen)

15-05-2018 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Gebruik tegen fijne onderhuidse puistjes/bultjes. Droogt huid wel uit maar ik zie al na 2 weken verbetering. Branderigheid is wel vervelend, hopelijk trekt het gauw weg.

25-03-2018 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Gebruiksvriendelijk, en ik zie wel degelijk verbetering. Wel heb ik al 2 weken kang voortdurend last van het vervellen van mijn huid en roodheid/droogte. Ik hoopndat dit nog weg gaat trekkken

25-12-2017 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik had al jaren last van diepe, onderhuidse puisten op mijn kin/kaak. Benzoylperoxide hielp helemaal niet. Antibiotica hielp op korte termijn, maar het voorkwam de vorming van dit soort puisten niet. Sinds ik Differin gebruik, heb ik hier geen last meer van. Nu, na drie weken, is mijn huid al behoorlijk verbeterd, en het kan alleen nog maar beter worden.

31-08-2017 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Ik sukkel reeds een jaar met acné, waardoor ik mij heel slecht voelde. Ik dacht dat de acné niet ernstig genoeg zou zijn om naar een dermatoloog te stappen. Heb dit uiteindelijk toch gedaan, omdat ik het niet langer volhield. Het bracht echt mijn humeur naar beneden. Ik kreeg de Differin crème voorgeschreven samen met antibiotica, maar voornamelijk van de crème merk ik dui[lees meer...]delijk het verschil. Na 2,5 weken volledig acne vrij!! Ik heb verder ook geen last van de bijwerkingen. Geen droge huid etc. Gebruik ook slechts een erwtje van grootte bij het aanbrengen. Heel veel spijt dat ik deze stap niet eerder zette, ik ben er heel tevreden van.

06-01-2017 | Vrouw | 13
Acne/puistjes
Ik ben 13 jaar en in de herfstvakantie begonnen met dit product vanwege wat meer puistjes dan normaal. Na 1 week hele droge huid en meer puistjes. Nu werd mij verteld dat dit bijwerkingen waren die na enkele dagen weg zouden trekken. Na 8 weken gebruik een nog droge huid en veel ontstekingen en puisten in het gezicht. Ben hier heel ontevreden over. Had normaal altijd een v[lees meer...]rij vette huid en nu moet ik het insmeren met vaseline iedere avond omdat ik anders niet normaal mijn gezicht kan bewegen. Ook heb ik op mijn voorhoofd veel meer puisten en ontstekingen. Ben nu 1 keer naar de huidtherapheut geweest en sinds een paar dagen aan de pil. Ook gebruik ik nu een zelfgemaakte tonic met appel cider azijn en water en dat gebruik ik sinds 2 dagen voordat ik ga slapen. Dat lijkt al iets te helpen. Hopelijk trekt het met deze maatregelen wel weg maar die differin is echt een rotmiddel. Ben er in aanraking mee gekomen doordat we de dokter hadden gebeld. Wou aan de pil maar moest eerst dit proberen vanwege leeftijd maar wat een rotmiddel is dit zeg.

12-11-2016 | Vrouw | 17
Acne/puistjes
haai, ik ben 17 jaar en heb het product gekregen voor mijn acne. In het begin voelde ik niks geen branderig gevoel ik kon gewoon nog make up zetten en al mijn producten. Na een tijdje begon de differin heel erg te branden kon geen make up niks meer op me gezicht zetten alleen vaseline. Ik smeer het elke avond zoals het hoort maar het brand, ik krijg er een droge huid van [lees meer...]wanneer ik heb gedoucht. Voor mijn doen heeft de gel helemaal geen effect, puistjes blijven komen en gaan niet weg. Ik gebruik het product nu al iets langer dan een maand en het heeft helemaal niet geholpen.

19-05-2016 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Ik heb dit product voorgeschreven gekregen van de dermatoloog samen met antibiotica. Mijn onderhuidse acne is gestopt. Gelijk na gebruik van beide producten heb k geen nieuwe puistjes gehad. Ik ben zeer tevreden met deze gel, mijn gezicht heeft er nog nooit zo mooi uitgezien. Ik lijk wel 5 jaar jonger en k gebruik het pas 2 weken. Het schilferde in het begin wel een beetje[lees meer...] en jeukt afentoe maar dat zijn de resultaten zeker waard. Mijn poriën zijn superschoon en staan niet open. Alles is een stuk egaler en strakker.

17-04-2016 | Vrouw | 17

13-04-2015 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Ik ben zeer tevreden over Differin. Helaas kon ik zelf weinig informatie vinden op internet over de producten die je er naast kunt gebruiken om de extreme droogheid tegen te gaan. Dus ik heb zelf een artikel geschreven: http://prettybusiness.nl/differin-gel-adapaleen-deel-1/

08-01-2015 | Vrouw | 29
Acne/puistjes
Ja, je acne wordt binnen twee dagen erger, ja je huid wordt gortdroog en gaat schilferen binnen 3 dagen, na 4 dagen brand je huid als de nete en denk je; waar ben ik aan begonnen? Maar na ruim 2 weken trokken de puistjes weg, en nu 3 weken verder heb ik alleen nog wat rode vlekjes door inmiddels verdwenen puisjes. Mijn Huid brand nog een beetje vlak na opsmeren, maar begin[lees meer...]t nu echt op te knappen! Ik gebruik het nu wel in combi met climacyline depper, deze gebruik ik smorgens en differin savonds. Ik gebruik verder geen dagcreme erbij, dit wordt ook afgeraden. Maar nu mijn huid gewend raakt, is deze ook niet meer zo droog en schilferig. Al met al tot nu toe zeer tevreden ondanks de hel waar je de eerste twee weken doorheen moet.

19-12-2013 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Gebruik de gel al aantal maanden en het gaat stukken beter met mijn puistjes. In het begin irriteerde mijn huid heel erg, ging schilferen enzovoorts. Na een poos verdween deze bijwerking. Af en toe komt de bijwerking wel eens terug maar dat neem ik maar voor lief. Er bestaan nou eenmaal geen magische wondermiddeltjes waardoor plotsklaps alles verdwijnt zonder enig ongemak.[lees meer...] Nadeel in gebruik is dat het verkleuring kan geven op kleding handdoeken enzovoorts. Voorzichtig dus!

15-02-2013 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Werkt zeer goed, mijn gezicht is (op een enkele pukkel rond mijn menstruatie na) helemaal pukkelvrij. Bedenk wel dat het een paar maanden de tijd nodig heeft om te werken, in het begin wordt het vaak erger. Ik gebruik het nu zo'n 3 jaar.

09-01-2013 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Ik gebruik 1 maal daags, in de avond. Leek de eerste 2 dagen te helpen, maar nu lijkt het alleen maar erger en erger te worden.

17-12-2012 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik gebruik het nu twee jaar (met af en toe een pauze) en het werkt voor mij heel goed. De puistjes minderen net als de mee-eters. Ben er heel tevreden over.

10-10-2012 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Ik heb een erg gevoelige huid en door de differin gel wordt mijn gezicht erg rood en geirriteerd. Mijn huid is verder niet droog geworden (nog steeds erg vet in de T-zone) en de acne lijkt iets te zijn verminderd. De huidstructuur lijkt iets verbeterd en mijn wangen voelen zachter aan. Wel ga ik met mijn arts bespreken of hij iets kan doen aan die roodheid, want ik schaam [lees meer...]me kapot. Ik schrik me soms dood als ik in de spiegel kijk. Ook ben ik aan de anticonceptiepil om de talgproductie tegen te gaan. Tot nu toe merk ik hier vrij weinig van.

17-05-2012 | Vrouw | 20
adapaleen
Na de gel voor ongeveer 4 dagen gebruikt te hebben, ging mijn huid erg schilferen, het werd rood en ging jeuken. Na het 2 keer niet opgedaan te hebben zijn de plekken waar ik de gel heb aangebracht nog steeds rood en heb ik jeuk op en rond die plekken. Ik merkte wel dat de mee-eters minder werden. Ik heb een erg gevoelige huid en heb ook nog last van seborroisch eczeem, wa[lees meer...]ardoor ik denk ik sterk reageerde op de gel.