Ervaringen met Differin

Acne/puistjes (46 meningen)

17-12-2012 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik gebruik het nu twee jaar (met af en toe een pauze) en het werkt voor mij heel goed. De puistjes minderen net als de mee-eters. Ben er heel tevreden over.

09-10-2021 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Differin heeft mijn hormonale acne volledig doen verdwijnen. Het pakt de littekens aan en openduur heeft je huid weer een egale teint. De eerste 2 weken verdween mijn acne als sneeuw voor de zon maar in de 3e week begon het zogenoemde 'purgen'. Een paar weken last gehad van flinke ontstekingen over mijn hele gezicht, terwijl mijn acne altijd op mijn kin en rond mijn mond z[lees meer...]at. Ook veel last gehad van een droge huid de eerste 2 maanden, maar met een vette crème is dit goed te doen. Savonds maak ik eerst mijn huid schoon met de cerave hydrating cleaner, dan doe ik een dun laagje differin op mijn hele gezicht en na een uurtje doe ik de cerave hydrating cream op. Na 7 maanden besloten om te stoppen omdat ik al al een paar maanden geen een puistjes meer had. Acne kwam toch lichtelijk terug. Een maand terug besloten om er weer aan te gaan. Eerste 2 weken weer een egale huid, maar op dit moment helaas weer in de purging fase met een paar diepe ontstekingen dit keer niet over mijn hele gezicht maar alleen op mijn kin. Gelukkig weet ik dat dat hoogstens een paar weken duurt en dat de huid snel op zal knappen. Ik ben in ieder geval van plan differin voor een aantal jaren te gaan gebruiken omdat ik helemaal klaar ben met acne. Altijd veel stress gehad en heel onzeker geweest om mijn acne. Door differin hoef ik me niet meer druk te maken over mijn huid, voel ik me weer mooi zonder make-up en kan ik genieten van leuke dingen doen.

13-01-2019 | Vrouw | 19

25-12-2017 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik had al jaren last van diepe, onderhuidse puisten op mijn kin/kaak. Benzoylperoxide hielp helemaal niet. Antibiotica hielp op korte termijn, maar het voorkwam de vorming van dit soort puisten niet. Sinds ik Differin gebruik, heb ik hier geen last meer van. Nu, na drie weken, is mijn huid al behoorlijk verbeterd, en het kan alleen nog maar beter worden.

05-03-2017 | Man | 19
Acne/puistjes
Na 5 jaar hevige tot matige acne ben ik door dit middel in 3 weken bijna helemaal acne vrij. Benzoylperoxide werkte ook, maar droogde mijn huid sterk uit en zorgde ervoor dat mijn huid ging schilferen. Antibiotica werkte ook niet heel goed. Differin heeft de eerste twee weken mijn acne licht verergerd, het brandde echter niet en droogde mijn huid ook niet sterk uit. vanaf [lees meer...]twee weken was het aantal nieuwe puistjes per dag sterk verminderd. Nu gebruik ik het 3 weken en mijn huid heeft er de afgelopen 5 jaar niet zo goed uitgezien.

20-02-2015 | Man | 19
Acne/puistjes
Denk dat ik rond mijn 16e begon met dit product en het werkte, voor mijn gevoel, vrij snel (na een aantal weken was er al duidelijk verschil). Ik gebruikte het een tijdje nog sporadisch als ik af en toe nog een verdwaald puistje vond, maar vond dat het steeds minder effect gaf. Ik had soms zelf het gevoel dat ik er alleen maar meer puistjes van kreeg. Daarnaast krijg je[lees meer...] er ook een droge huid van, dus ik ben er maar mee gestopt. Kortom: Het middel werkt goed als je een echte goede puistenkop heb, maar gebruik het niet té lang.

19-12-2013 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Gebruik de gel al aantal maanden en het gaat stukken beter met mijn puistjes. In het begin irriteerde mijn huid heel erg, ging schilferen enzovoorts. Na een poos verdween deze bijwerking. Af en toe komt de bijwerking wel eens terug maar dat neem ik maar voor lief. Er bestaan nou eenmaal geen magische wondermiddeltjes waardoor plotsklaps alles verdwijnt zonder enig ongemak.[lees meer...] Nadeel in gebruik is dat het verkleuring kan geven op kleding handdoeken enzovoorts. Voorzichtig dus!

21-07-2019 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
ik gebruik dit in combinatie met een soort alcohol van de huisarts en het werkt echt heel goed. in het begin wordt het even erger, maar na twee weken is mijn huid egaal en ga ik weer zonder make up naar buiten!

11-06-2019 | Man | 20
Acne/puistjes
Beste mensen, ik ben Gioya Smeets en kom uit Sittard. Ik ben opzoek naar een acné model met 5 witte pustels en 3 mee-eters. Het examen is op 20 juni om 15:15. Wie mee wil en goed wordt gekeurd krijgt een vergoeding. Heb je interesse ?

10-10-2012 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Ik heb een erg gevoelige huid en door de differin gel wordt mijn gezicht erg rood en geirriteerd. Mijn huid is verder niet droog geworden (nog steeds erg vet in de T-zone) en de acne lijkt iets te zijn verminderd. De huidstructuur lijkt iets verbeterd en mijn wangen voelen zachter aan. Wel ga ik met mijn arts bespreken of hij iets kan doen aan die roodheid, want ik schaam [lees meer...]me kapot. Ik schrik me soms dood als ik in de spiegel kijk. Ook ben ik aan de anticonceptiepil om de talgproductie tegen te gaan. Tot nu toe merk ik hier vrij weinig van.

17-05-2012 | Vrouw | 20
adapaleen
Na de gel voor ongeveer 4 dagen gebruikt te hebben, ging mijn huid erg schilferen, het werd rood en ging jeuken. Na het 2 keer niet opgedaan te hebben zijn de plekken waar ik de gel heb aangebracht nog steeds rood en heb ik jeuk op en rond die plekken. Ik merkte wel dat de mee-eters minder werden. Ik heb een erg gevoelige huid en heb ook nog last van seborroisch eczeem, wa[lees meer...]ardoor ik denk ik sterk reageerde op de gel.

27-09-2011 | Man | 20
Acne/puistjes
Door het medicijn last van droge huid, schilvers en rode plekken. Ben er dan ook snel mee gestopt, omdat mijn huid er nog slechter uitzag dan voordat ik was begonnen met het medicijn. Snapte de werking ervan ook niet helemaal, aangezien het alleen aangebracht mocht worden op de acne zelf. Dit zou erop zou wijzen dat het niet preventief werkt, maar alleen de bestaande a[lees meer...]cne behandelt.

26-06-2018 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Ik gebruik nu meer dan twee weken de differin gel en mijn acne is eigenlijk nog nooit zo erg geweest als nu. Het kan vier weken duren voordat je resultaat ziet en het is normaal dat de acne de eerste weken verergert, maar dit is het bijna niet eens waard.... Hoop echt dat mijn acne binnenkort afneemt anders begin ik er nooit meer aan.

31-08-2017 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Ik sukkel reeds een jaar met acné, waardoor ik mij heel slecht voelde. Ik dacht dat de acné niet ernstig genoeg zou zijn om naar een dermatoloog te stappen. Heb dit uiteindelijk toch gedaan, omdat ik het niet langer volhield. Het bracht echt mijn humeur naar beneden. Ik kreeg de Differin crème voorgeschreven samen met antibiotica, maar voornamelijk van de crème merk ik dui[lees meer...]delijk het verschil. Na 2,5 weken volledig acne vrij!! Ik heb verder ook geen last van de bijwerkingen. Geen droge huid etc. Gebruik ook slechts een erwtje van grootte bij het aanbrengen. Heel veel spijt dat ik deze stap niet eerder zette, ik ben er heel tevreden van.

09-01-2013 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Ik gebruik 1 maal daags, in de avond. Leek de eerste 2 dagen te helpen, maar nu lijkt het alleen maar erger en erger te worden.

07-07-2018 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Al jaren heb ik een onrustige huid door acne maar ook door eczeem, lange tijd geprobeerd met producten of voorgeschreven medicatie zalven de eczeem te behandelen en/of de acne, echter als het ene beter werd, werd het andere slechter. Toch weer naar de huisarts gestapt en die schreef mij eerst 12/weken een antibiotica kuur voor, mijn acne en ontstekingen trokken geheel weg,[lees meer...] mijn huid werd steviger en minder pijnlijk. Na de antibiotica kuur overgestapt naar de diffirin gel om de huid rustig te houden. De puistjes blijven weg alleen ik houd last van wondjes, rode vlekjes. De gel doet zn werk wat betreft Acne maar mijn huid is nog niet geheel rustig, ik gebruik het nu vier weken, en het kan nog beter worden volgens de arts. Geduld is bij deze zalf echt van toepassing en vertrouwen dat door regelmatig smeren de acne rustiger wordt. Voor de wondjes gebruik ik nu de cicaplast baume b5 gel van La Roche Posay, dit werkt erg fijn en laat mijn huid sneller genezen. Puistjes komen hiervan niet terug.