Ervaringen met Isotretinoine Capsules

isotretinoine

algemene zwakte droge lippen dubbel zicht hoofdpijn verminderd gezichtsvermogen vermoeidheid

Rosacea (3 meningen)
Folliculitis (2 meningen)

03-02-2022 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Op mijn 24e had ik nog altijd last van acne. Geen heel hoofd vol maar wel constant enkele flinke onderhuidse ontstekingen. Na de hele molen van pillen, zalfjes en antibiotica al meermaals te hebben doorlopen, gekozen voor een isotretinoine kuur. Na een hele berg aan waarschuwingen (voor bijwerkingen en tussentijdse controles) kon ik starten. Al na een paar dagen begon ik [lees meer...]last te krijgen van droge lippen. Dit heeft de gehele kuur aangehouden. Met blauwe Blistex was dit best uit te houden. Na een week of 4 begonnen de ontstekingen minder heftig te worden. Na een maand of 3 was mijn acne al zeker 70% minder. Na 6 maanden later was mijn acne al bijna helemaal weg. Uiteindelijk mocht ik na 8 maanden stoppen. Mijn acne was helemaal verdwenen. Nadelen: extreem droge huid in de winter en een zeer gevoelige huid in de zomer. Maar achteraf gezien zijn alle bijwerkingen het meer dan waard geweest. Ik zou het iedereen die last heeft van acne aanraden!

24-07-2021 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Ik ben een 27 jarige vrouw die 10 jaar lang milde acne had. Verschillende dermatologen wilde mij nooit isotretinoine voorschrijven omdat ze mijn huid te goed vonden ervoor. Maar na 10 jaar behandelingen bij een huidtherapeut, orthomoleculaire therapeut voor mijn voeding en een goede huidverzorgingsroutine, bleef mijn huid vaak onrustig. Uiteindelijk heb ik besloten om [lees meer...]naar een privé kliniek te gaan waar de dermatoloog mij gelijk een lage doses (20mg) isotretinoine voorschreef. Na een maand was ik volledig van mijn acne af en omdat ik de hele kuur op een hele lage doses mag blijven, heb ik nu (halverwege) nog geen last van bijwerkingen. Ter preventie smeer ik mij elke avond volledig in met bodymilk en gebruik ik voor het gezicht een routine speciaal voor eczeem gevoelige huid. Ik wilde dat ik dit 10 jaar eerder had gedaan! Dit middel doet wonderen, het is het zo waard voor mij.

21-04-2021 | Vrouw | 27
isotretinoine (30mg)
Acne/puistjes
Ik had dit veel eerder moeten doen! In mijn puberjaren veel last gehad van puistjes in de Tzone. Sinds m’n 22ste is dit verplaatst naar mijn nek en rug. Ik ben begonnen met 20 mg 2 maanden en daarna nog 4 maanden 30 mg. Na 3 weken zag ik al flink resultaat. Bijwerkingen zijn te doen omdat ik zo blij werd van mijn mooie rustige huid. Droge lippen en handen elke dag goed i[lees meer...]nsmeren. Rug en hoofdpijn waren niet prettig maar dat staat tegenover het zelfvertrouwen dat ik kreeg. Ook fijn dat je haar niet vet te krijgen is. 1-2 keer per week wassen met shampoo was voldoende. Ik ben nu twee maanden gestopt en nog geen enkel puistje gezien. Laat die zomer maar komen met blote schouders :)

18-06-2023 | Man | 29
Acne/puistjes
Sinds mijn 16e last van heftige acne over mijn gehele lijf. Van de haarlijn tot nek, rug, armen, achterwerk, liezen, borst en zelfs op de voeten. Enorme pijn en ongemak ervaren voor vele jaren. Een huisarts die mijn klachten niet serieus nam en het nog "puberpuistjes" noemde (inmiddels 29 jaar, moet voorbij zijn lijkt mij). Na veel zeuren en klagen en keer op keer bij d[lees meer...]e huisarts eindelijk doorverwezen naar de dermatoloog. Inmiddels 7 maanden aan dit medicijn (3 capsules van 20mg per dag) en het resultaat valt mij erg tegen. Nog dagelijks loop ik rond met enorme ontstekingen en pijn en mijn dermatoloog blijft benoemen dat het heus beter wordt. Soms gaat het goed en verdwijnen plekken voor 3 dagen, hierna komen ze weer terug en vaak veel groter en pijnlijker dan voor ik dit medicijn ging gebruiken. Ik merk dat ik er moedeloos van word en het belemmerd mijn leven en gevoel van vrijheid. Er is bekend dat soms een 2e kuur nodig is, ik vrees dat dit bij mij het geval gaat zijn. Vele reacties hier zijn positief, met na 3 maanden al geweldig resultaat, dit vind ik jaloersmakend zoals je zult begrijpen. Helaas heeft het voor mij een andere uitwerking en het voelt alsof ik de enige ben. Daarom dat ik mijn verhaal hier wil delen, voor diegene bij wie het ook niet loopt zoals gehoopt en alleen maar positieve ervaringen leest. Ik blijf hoop houden en het medicijn maar gebruiken zolang dit nog verantwoord is (gelukkig vallen de bijwerkingen los van droge lippen bij mij enorm mee).

15-02-2024 | Vrouw | 30
isotretinoine (30)

droge lippen

Ik gebruik dit medicijn nu 10 weken en het is alleen maar slechter geworden. Hopelijk komt dat door verandering anticonceptie en gaat t ooit beter worden...

26-05-2023 | Vrouw | 32
isotretinoine (10mg)
Acne/puistjes
32 jaar lang last van acnee ... Zalfjes hier zalfjes daar! Gemoedeloos werd ik er van! Ik eisten van de huisarts dat hij me doorstuurde naar een dermataloog. Ik kreeg een verwijzing en wat zei de arts daar.: maar meisje dat ze jou niet eerder hebben ingestuurd is rondom schandalig! Huilend bij de dermataloog beloofde ze me te helpen kosten wat het kost. Ik kreeg d[lees meer...]eze kuur voorgeschreven. 3 x 10 mg per dag ( in totaal 30 mg) Nu zijn we 7 maanden later en me huid is acnee vrij ! Enkel nog veel littekens en roodheid . Volgens de arts moet dit nog hij trekken. Laten we hopen dat het niet terug komt maar als dat zo is... mocht ik vrijwel gelijk weer beginnen met een kuur . De arts zei : we laten je niet staan ! Wat ben ik dankbaar voor deze kuur ! Bijwerkingen waren droge lippen vermoeidheid en een gevoelige huid . Ik kan helaas geen foto's hier plaatsen maar is daar intresse voor kan je me benaderen

05-06-2022 | Vrouw | 40
Acne/puistjes
Toen ik 15 jaar was moest ik de medicijnen innemen voor mijn acne. Ik was toen zeer tevreden over het resultaat en had als enige bijwerking droge lippen. Op mijn 40ste had ik terug last van vette huid, zichtbare verstopte poriën, acne. Ik kreeg het advies terug te starten met de medicijnen. Na 3 maand noodgedwongen moeten stoppen wegens de bijwerkingen. Ik kon het niet mee[lees meer...]r volhouden. Voortdurende oogontstekingen, mijn huid was zodanig dun geworden dat de hoekjes van mijn nagels duwden in mijn huid waardoor ze begonnen pijn te doen en te bloeden. Ik was door de dunne huid ook gevoelig aan schaafwonden. Bij het minste contact aan de zon was mijn huid knalrood, zelf na gebruik van zonnecreme. Ook had ik spier-en gewrichtspijn, zeker bij uit het bed komen of na het zitten. Ik moest ook stoppen met sporten. Hoe langer ik de pillen nam hoe erger de bijwerkingen werden.

01-03-2022 | Vrouw | 51
isotretinoine (10mg)
Acne/puistjes
Sinds mijn 14e heb ik al last van acne. Via de huisarts allerlei middeltjes (oa Diane35 pil) voorgeschreven gekregen en jarenlang gebruikt zonder al te veel succes. Nooit een verwijzing naar de dermatoloog gekregen ondanks dat ik al veel littekens in mijn gezicht had. Helaas nog lang na de puberteit last van acne blijven houden. Na mijn zwangerschappen werd het alleen maar[lees meer...] erger. Ik was bijna 50 jaar toen ik uiteindelijk werd doorverwezen naar de dermatoloog die eerst nog antibiotica voorschreef maar uiteindelijk Isotretinoïne gekregen. Eindelijk iets wat wel helpt! Had ik dit maar in de puberteit gehad dan had ik nu vast een gave huid gehad. Ik heb trouwens weinig bijwerkingen gehad. Alleen wat droge lippen maar met een lippenbalsem was dit prima te doen.