Ervaringen met Isotretinoine Capsules

Folliculitis (2 meningen)

18-01-2023 | Vrouw | 25
isotretinoine (30mg)
Rosacea
Ik heb jaren last gehad van mijn huid en hele grove poriën, ik heb 10 maanden de medicatie geslikt waarvan 5 maanden 30 mg. Ik kreeg de meest gebruikelijke bijwerkingen en ging daardoor minimaal 3 liter water per dag drinken, hierdoor bleven alleen de droge lippen over wat prima te doen was, doordat ik dagelijks vaseline bleef smeren. Na een aantal maanden kreeg ik wel las[lees meer...]t van mijn buik en bleek dat ik verhoogde bloedwaarden had van mijn alvleesklier (met de hoge temperaturen en druk buiten zijn had ik nog meer moeten drinken) . Ik moest overgaan op de 20 mg.. Nu ben ik klaar met de kuur en mijn huid is nog nooit zo rustig geweest, 90% van de littekens zijn verdwenen en het vuil blijft niet meer op mijn huid zitten de poriën zijn letterlijk gekrompen. Voor mij een erg effectief medicijn geweest en ik ben blij dat ik de kuur ondanks de bijwerkingen volledig afgerond heb.

13-06-2021 | Vrouw | 54
isotretinoine (20mg)
Rosacea
Ik ben een vrouw van 54. Ik ben in mijn puberteit begonnen met jeugdpuistjes. Dit werd acne rond mijn 19de. Toen kreeg ik de Diane Pil. Dit heeft prima gewerkt. Deze blijven slikken ongeveer 10 jaar. Toen werd er gezegd dat dit nooit had gemogen, dus gestopt. Wel altijd last gehad van rode plekken op mijn kin en kaaklijn. Maar toen nog niet nagedacht of onderzocht. Tot 3 [lees meer...]jaar geleden er onderhuidse bulten en ontstekingen terugkwamen. Ik werd doorverwezen naar een huidarts. Ik kreeg een soort antibiotica kuur speciaal voor Rosacea. Deze bijna 3 jaar geslikt. Werkte geweldig. Maar óók dit mocht ik niet continu nemen werd mij achteraf gezegd. Dus weer gestopt en naar de huidarts verwezen. Nu gebruik ik Isotretinoïne sinds 08-06-21. Ik ben benieuw. Je wilt niet op deze leeftijd er zo uitzien. Mijn zelfvertrouwen wordt er niet beter door. Ik hoop op een goeie resultaat.