Ervaringen met Isotretinoine Capsules

isotretinoine

algemene zwakte droge lippen dubbel zicht hoofdpijn verminderd gezichtsvermogen vermoeidheid

Rosacea (3 meningen)
Folliculitis (2 meningen)

02-04-2023 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Fijne medicatie! Absoluut aan te raden voor acne, eerste paar weken is de huid onrustig daarna zie je al verschil. Tips huidproducten: Eucerin DermoPure Hydra Aanvullende Verzachtende Crème 50ml (dag en nachtcrème) Vaseline (lippen en neus) Oogdruppels (Kruidvat merk) La Roche-Posay Cicaplast Lippenbalsem Geïrriteerde Lippen 7,5 ML (Lippen)

05-02-2023 | Man | 18
Acne/puistjes
vanaf m'n 13e last van acne op gezicht maar met name gelaat/rug. Na jaren allerlei middeltjes gebruikt te hebben (o.a. benzoylperoxide) naar huisarts gegaan. direct gestart met antibiotica en tretinoine creme. na 7 maanden onvoldoende effect. vervolgens doorverwezen naar dermatoloog voor kuur isotretinoine. Effectiviteit: Zeer effectief; Na 2 maanden bijna geen nieuwe[lees meer...] ontstekingen meer gehad. Hoeveelheid bijwerkingen: In het begin alleen droge lippen en droge huid. In de winter ook bloedneus. Is goed te verhelpen met vaseline of lippenbalsem. Na 4 maanden gebruik last van moeheid, soms neerslachtig en geirriteerd. geen zin meer in dingen. Dit is vervelend, maar moet je gewoon goed in de gaten houden en erover praten. Niet voor jezelf houden als je dat merkt, dat heeft voor mij het beste gewerkt. Ernst bijwerkingen: De droge lippen en huid enz was te doen. De moeheid en overige psychische klachten waren wel vervelend, maar te overzien. Is tot nu toe nog te doen, maar eist wel een tol. Inname / gebruiksgemak: Makkelijk in te nemen capsules. Om er aan te komen wel regelmatig bloedprikken om leverwaarden te controleren. Voor mij als man minder restricties en minder controles ivm zwangerschsp bij vrouwen. Algehele tevredenheid: Zeer tevreden; Ik ben nu 5 maanden bezig met 40mg 1dd en ik zat met 3 maanden al op een voor mij perfect resultaat. Neem het nu langer in om terugkeer acne te voorkomen. Er zitten wat irritante bijwerkingen aan, maar ik zou het zo opnieuw doen, mocht het na enkele jaren terugkeren. Besefte me voorheen niet hoeveel impact dit had op m'n dagelijks leven (last bij omkleden kleedkamers en zwemmen met school). Mensen die zich hierin herkennen, zou ik echt aanraden deze medicatie met de huisarts/dermatoloog te bespreken.

01-03-2022 | Vrouw | 51
isotretinoine (10mg)
Acne/puistjes
Sinds mijn 14e heb ik al last van acne. Via de huisarts allerlei middeltjes (oa Diane35 pil) voorgeschreven gekregen en jarenlang gebruikt zonder al te veel succes. Nooit een verwijzing naar de dermatoloog gekregen ondanks dat ik al veel littekens in mijn gezicht had. Helaas nog lang na de puberteit last van acne blijven houden. Na mijn zwangerschappen werd het alleen maar[lees meer...] erger. Ik was bijna 50 jaar toen ik uiteindelijk werd doorverwezen naar de dermatoloog die eerst nog antibiotica voorschreef maar uiteindelijk Isotretinoïne gekregen. Eindelijk iets wat wel helpt! Had ik dit maar in de puberteit gehad dan had ik nu vast een gave huid gehad. Ik heb trouwens weinig bijwerkingen gehad. Alleen wat droge lippen maar met een lippenbalsem was dit prima te doen.

09-12-2021 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik ben 19 jaar en ik heb al heel erg lang van acne. Ik gebruik nu 4,5 maand isotretinoine. Ik ben begonnen met 2x daags 20mg. Nu gebruik ik 3x daags 20mg. Het is een hoge dosis, maar de puistjes zitten er nog wel. Het is wel aan het minderen. De ene week zit er ook nog meer dan de andere week. Vaak voor mijn menstruatie krijg ik alsnog onderhuidse puistjes, maar niet zovee[lees meer...]l als eerst. Ze zitten vooral onder mijn neus en kin en af en toe op mijn wangen. Een voordeel wel is dat je haren minder vet worden. Ik moest om de dag/elke dag m'n haren wassen nu 2x in de week. Ik maak de 6 maanden af en dan kijk ik of het gewerkt heeft en wat het resultaat is.

24-07-2021 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Ik ben een 27 jarige vrouw die 10 jaar lang milde acne had. Verschillende dermatologen wilde mij nooit isotretinoine voorschrijven omdat ze mijn huid te goed vonden ervoor. Maar na 10 jaar behandelingen bij een huidtherapeut, orthomoleculaire therapeut voor mijn voeding en een goede huidverzorgingsroutine, bleef mijn huid vaak onrustig. Uiteindelijk heb ik besloten om [lees meer...]naar een privé kliniek te gaan waar de dermatoloog mij gelijk een lage doses (20mg) isotretinoine voorschreef. Na een maand was ik volledig van mijn acne af en omdat ik de hele kuur op een hele lage doses mag blijven, heb ik nu (halverwege) nog geen last van bijwerkingen. Ter preventie smeer ik mij elke avond volledig in met bodymilk en gebruik ik voor het gezicht een routine speciaal voor eczeem gevoelige huid. Ik wilde dat ik dit 10 jaar eerder had gedaan! Dit middel doet wonderen, het is het zo waard voor mij.

21-04-2021 | Vrouw | 27
isotretinoine (30mg)
Acne/puistjes
Ik had dit veel eerder moeten doen! In mijn puberjaren veel last gehad van puistjes in de Tzone. Sinds m’n 22ste is dit verplaatst naar mijn nek en rug. Ik ben begonnen met 20 mg 2 maanden en daarna nog 4 maanden 30 mg. Na 3 weken zag ik al flink resultaat. Bijwerkingen zijn te doen omdat ik zo blij werd van mijn mooie rustige huid. Droge lippen en handen elke dag goed i[lees meer...]nsmeren. Rug en hoofdpijn waren niet prettig maar dat staat tegenover het zelfvertrouwen dat ik kreeg. Ook fijn dat je haar niet vet te krijgen is. 1-2 keer per week wassen met shampoo was voldoende. Ik ben nu twee maanden gestopt en nog geen enkel puistje gezien. Laat die zomer maar komen met blote schouders :)

01-04-2021 | Man | 22
Acne/puistjes
Ik heb er een goede ervaring mee. Ik neem nog 3 dagen mijn pillen en dan ben ik er volledig klaar mee. Na bijna 7 maanden toch wel een opluchting. Ik had altijd enorm dikke onderhuidse puisten die vaak erg veel pijn deden en na 100 verschillende zalfjes en weet ik wat nog allemaal ben ik uitgekomen op isotretinoine. In tegenstelling tot wat velen hier schrijven zag ik nie[lees meer...]t zo snel het gewenste resultaat. Ik had elke week opnieuw andere puisten tot ongeveer het einde van mijn 4e maand. Maar plots waren ze allemaal weg. En ze bleven ook weg. Ik ben nu 2 maanden volledig puisten vrij. Maar ik heb wel een veel hogere dosis dan de meesten hier schrijven. De kuur zou normaal gezien een half jaar moeten duren. Ik begon met 20mg de eerste maand. En elke maand 10 mg omhoog. Vanaf de 6e maand nam ik dus 70mg per dag. Na de 6e maand zei mijn dermatoloog me dat ik al mijn resterende pillen mocht doornemen tot ze op waren. Ik had er nog vrij veel. Vandaar dus net geen 7 maanden gehaald. Qua bijwerkingen heb ik best wel wat gedoe gehad. Behalve de enorm droge lippen die vaak scheurden en huid die helemaal uitdroogt en ik dus constant loop te vervellen had ik ook last van angstgevoelens. Vooral rond mijn 3e - 4e maand. Maar ik had een veel vervelendere klacht na ongeveer 2 maanden. Anale jeuk. Compleet ondraaglijk. Ik ben zelfs enkele keren op mijn werk vertrokken omdat het niet vol te houden was. Ik wandel veel rond op mijn werk en het wandelen maakte dat de jeuk niet te houden was. Ik wist eerst niet dat dit door de isotretinoine kwam. Heb zelfs eerst verkeerde zalf gekregen van mijn huisdokter. Uiteindelijk bij mijn eerstvolgende consultatie bij de dermatoloog kwam de aap uit de mouw en de reden is natuurlijk: droogte. Ik kreeg een speciale zalf voorgeschreven die ik moest laten maken bij de apotheek. Deze werkt. Het is geen permanente oplossing natuurlijk maar als je het 1 of 2 keer per dag smeert valt er zeker mee te leven. Ik had ook last van stemmingswisselingen. Kon in een vingerknip enorm slechtgezind worden of andersom. Maar raar genoeg had ik deze stemmingswisselingen en ook de angstgevoelens halverwege de kuur. Na mijn 5e maand heb ik er weinig tot geen last meer van. Ik ben ook vrij vermoeid. Dit is nog maar sinds 1,5 maand maar begint nu wel zijn tol te eisen. Ik kijk er dus wel naar uit om mijn laatste pillen te nemen en er mee klaar te zijn. Ondanks dit alles ben ik toch blij dat ik heb doorgebeten. Het resultaat mag er zijn 😄

24-03-2021 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Ik ben echt Fan van dit medicijn. Ik gebruik het nu 2 maanden en mijn acne is bijna helemaal verdwenen. Ik durf weer zonder foundation en met een jurkje met open rug de deur uit. Na 1 maand zag ik al echt verschil en na 1,5 maand amper nog een puistje. Jammer genoeg moet ik nu een maand stoppen omdat dit medicijn vermoedelijk mijn nier waarde aantast. Ik hoop dat ik volge[lees meer...]nde maand weer verder kan en nu niet de puistjes weer terug komen. Droge lippen en droge handen zijn verder mijn bijwerkingen en dat valt echt reuze mee. Echt een aanrader als je het mij vraagt!!