ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3

20-04-2018

Acne/puistjes

Normaal gesproken schrijf ik geen reviews, maar zelf heb ik veel aan de reviews van andere gehad. Ik heb dit medicijn tegen acne gebruikt. ik had lange tijd af en toe last van een puistje. Op mijn 23ste liet ik mijn spiraal liet verwijderen en er opeens acne begon te ontstaan. In eerste instantie heb ik een half jaar lang geprobeerd dit met de dianapil weg te krijgen, maar[lees meer...] het werd alleen maar erger. Samen met mijn huisarts heb ik besloten aan de isotretinoine te gaan omdat ik in het verleden al eens antibiotica had geprobeerd zonder resultaat. Ik las op deze site dat iedereen ongeveer de eerste 1 a 2 maanden verergering kreeg. Helaas duurde het bij mij 5(!) maanden waarin mijn huid zo verschrikkelijk zeer deed en jeukte en op één groot maanlandschap leek. Mijn huisarts had niet eerder meegemaakt dat het zo lang duurde voordat de acne wegtrok. ook ik begon ondertussen de hoop te verliezen dat ik ooit nog zonder acne zou zijn. na een bezoek aan de dermatoloog kreeg ik ook treclinac voor ernaast en na vijf maanden wachten begon het langzaam weg te trekken. nu na 8 maanden ben ik helemaal acne vrij!! ik moet nog één maand slikken. de bijwerkingen zijn wel heftig. Ik heb last gehad van zeer droge lippen, droge ogen, een zeer dunne huid die bij ieder scherp randje opensprong (dit kan ook deels door de winter te maken hebben), nu in de zomer verbrand ik heel snel. Ik had ook last van zware gedachten in het begin, maar dit kan ook komen door de zeer grote hoeveelheid acne die alleen maar verergerde. Ik hoop dat het wegblijft en dat ik niet voor een tweede kuur hoef, omdat ik weer bang ben voor een gigantische acne uitbraak. ik wilde dit verhaal delen zodat ook mensen die een 'langere' acneuitbraak dan 1 a 2 maanden de hoop niet verliezen en door blijven slikken.
18-04-2018

Acne/puistjes

Van de één op de andere dag had ik wat pukkeltjes bij mijn mondhoek (koortslipachtig, maar was het niet. Daarna schoof het probleem elders in mijn gezicht en voor ik het wist had ik het in mijn hele gezicht. Ik ben 45 jaar en nooit van mijn leven met puistjes of acne te maken gehad. Mijn gezicht was dan ook altijd gaaf en geen vlek niks. Maar sinds 4 maanden wil ik niet ee[lees meer...]ns meer in de spiegel kijken, want ik herken mezelf niet eens meer terug. Na 3 keer bezoek te hebben gebracht aan de huisarts, ben ik doorverwerzen naar de dermatoloog. Ook daar een kuur van 6 weken gekregen en ipv beter werd het slechter, mijn gezicht was een slagveld. 3 weken geleden heb ik Isotretinoine voorgeschreven van de specialist en heb ik sindsdien onderhuidse ontstekingen die zo pijn doen en zitten er 5 a 6 dagen. Als ik denk dat ik resultaat zie, word ik de volgende wakker met weer een onderhuidse puist en dan zakt wederom de moed in mijn schoenen, want wanneer moet het dan gaan werken? Zelf heb ik GEEN bijwerkingen die door de meeste genoemd worden en dan vraag ik me af of dit wel de juiste middel is voor mij. Nu moet ik volgende week terug naar de specialist, want dan heb ik een maand geslikt en ja wat is wijsheid, doorgaan of stoppen want ik zie geen verbetering!!! Want ja laten we eerlijk zijn, het is troep wat je lichaam naar binnen krijg en ik weeg maar 47 kg en vraag ik me af hoeveel ik kan verdragen. Voor degene bij wie het wel helpt, fijn voor jullie dat het werkt. Ik zal me zeker weer melden als het bij mij ook het geval is, want ik kan me voorstellen dat je hier onzeker van wordt (tenminste ik wel:-() Met vriendelijke groet, Gina
17-04-2018

Acne/puistjes

Begonnen met isotretinoine. ik zit op dit moment in week 4. De meest vervelende bijwerking vind ik de stemmingswisselingen. het is niet altijd hevig, maar soms wordt ik er helemaal gek van. Verder is labello je beste vriend. Het is wel een heftig middel. Maar ik hoop zo dat het werkt. Ik ben er iig positief over!
16-04-2018

Acne/puistjes

Na 10 jaar lang zo'n beetje alle zalfjes en een orale antibiotica kuur geprobeerd te hebben zonder ook maar enig effect, eind vorig jaar toch de stap genomen dit middel te slikken. Het duurde vrij lang voor ik echt effect begon te merken, maar na 4 maanden was ik binnen korte tijd helemaal acne-vrij! Ik had het mild op mijn gezicht, zat niet helemaal onder maar had regelma[lees meer...]tig grote onderhuidse ontstekingen. Daarnaast zaten mijn rug en borst helemaal onder de puistjes. Ik ben zeer tevreden over het resultaat en neem de bijwerkingen dan ook voor lief, al zijn deze af en toe wel vervelend. Ik ben snel moe, mijn spieren zijn stijf, neus en lippen zeer droog en soms krijg ik huiduitslag op mijn armen.
08-04-2018

Acne/puistjes

Alles acne is weg maar de bijwerkingen zijn echt erg. Achteraf zou ik het nooit gedaan hebben als ik wist wat voor bijwerkingen ik 7 maanden mee rond zou lopen. Maar het was het waard.
11-03-2018

Acne/puistjes

Ik ben net begonnen aan mijn 4e maand. (1e maand 20mg per dag, 2e maand 40 mg per dag, 3e en 4e maand 60 mg per dag) Ik had milde acne en heel veel talg productie. Ik moest elke dag mijn haar wassen, de druppels olie had ik vaak op mn voorhoofd zitten en vooral m'n wangen zaten onder de puisten. Ik heb eerdere voorgeschreven middeltjes geprobeerd tegen mijn acne, maar niks[lees meer...] werkte op lange termijn. Nu na 3 maand isotretinoïne, is m'n huid al bijna helemaal acne vrij! Ook hoef ik mijn haar nog maar 1-2 keer in de week te wassen. Dat is dus echt een fijne bijwerking. Verder heb ik ook erge droge lippen, maar het constant smeren van Blistex MedPlus doet wonderen. Af en toe krijg ik een soort van uitslag op m'n handen en enkels, maar dit gaat ook vaak snel weer weg door het goed in te blijven smeren. De enige bijwerkingen waar ik wel constant veel last van heb zijn: rugpijn, bloedneuzen (meerdere per dag), vermoeidheid en hoofdpijn. Toch is dit het allemaal waard als ik de resultaten tot nu toe zie, en dat zelfs op pas de helft van de kuur!
08-03-2018

Acne/puistjes

Ik ben nu bijna 6 maanden bezig, De eerste 3 maanden waren echt verschrikkelijk. De Acne werd erger, ik kreeg over mn hele lichaam witte uitdroog plekken en had ongelooflijk veel last van mijn rug. Mijn neus was constant uitgedroogd waardoor ik regelmatig een bloedneus kreeg. Ook had ik de ene koortslip na de andere. En niet te vergeten, de chronische dorst.. Over het alg[lees meer...]emeen heb ik deze bijwerkingen nog steeds, maar mijn huid is glad! Ik ben zo gelukkig, ik heb al 11 jaar last van acne, en ik kon me mijn eigen gezicht en rug niet meer zonder inbeelden. Maar ik kom er nu dus de afgelopen 2 maanden achter hoe verdomd mooi mijn huid is. (Op helaas een paar littekens na natuurlijk maar die neem ik voor lief) ik hoef nog iets minder dan een maand en dan mag ik stoppen. Ondanks dat de bijwerkingen heftig (kunnen) zijn, zal ik het iedereen aanraden met acne die al alles hebben geprobeerd.
26-02-2018

Acne/puistjes

isotretinoine . webnode . nl een niet via google vindbare site haal de spaties weg Ik maakte wekelijks foto van het proces en deelde wekelijks mijn ervaringen. Mocht je nog niet je vraag hebben gevonden stel hem dan via het formulier ik probeer hier altijd antwoord op te geven . eind conclusie dit medicijn is het echt waard als je last hebt van heftige acne en niet [lees meer...]meer weet wat je moet doen
Pagina 1 van 3

Mirena (2043) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (444) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!