lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3

17-03-2017

Acne/puistjes

Ik ben nog bezig met de behandeling maar wil graag mijn verhaal delen omdat voor ik begon met de tabletten "bang" werd van sommige recensies hierop. Maar toch omdat ik er totaal klaar mee was toch maar gewoon gedaan! Ik ben eerst zelf thuis begonnen met crèmes, Benzac en huismerk crème van kruidvat. Ongeveer een jaar lang dingen geprobeerd, maar dit had geen resultaat. T[lees meer...]oen heb ik besloten maar eens naar de dokter te gaan, eerst heb ik een andere pil gekregen (Yasmin), gaf ook geen resultaat. Weer een bezoekje bij de dokter en eindelijk kreeg ik antibiotica voorgeschreven (doxycycline), eerst 8 weken, en weer geen resultaat, dus weer een bezoekje aan de dokter gebracht (ja ik was er inmiddels goed klaar mee). Nu kreeg ik weer 6 weken doxycycline, maar weer geen enkel resultaat. Weer mocht ik terug naar de dokter en was ik eindelijk door gestuurd naar de dermatoloog, hier werd ik super geholpen en kreeg ik gelijk isotretrioine. Inmiddels ben ik 3 weken bezig, mij werd gezegd dat het de eerste weken erger zou kunnen worden, dit heb ik de eerste week dan ook zeker wel gemerkt. Dit is een onwijs baal moment maar je weet dat het beter word! Week 2 zag ik wel degelijk verschil en nu week 3 word het langzaam telkens minder! Maar ook ik heb helaas last van wat bijwerkingen: Week 1: rugpijn, droge lippen Week 2: droge ogen, droge lippen, spierpijn door kleinste belastingen Week 3: droog gezicht, voornamelijk rondom neus/ wangen, droge lippen, huiduitslag handen/ elleboog holtes Maar met deze bijwerkingen is het prima vol te houden! Je huid word immers weer mooi. Zorg wel alsjeblieft voor een goede dag (en nacht) crème en een pot vaseline voor je lippen! Ik maak elke week een foto van mijn gezicht om de verbeteringen voor mijzelf te zien! Mocht iemand hier veel belangstelling bij hebben zou ik dit evt kunnen opsturen. Ik ben blij met de tabletten en tevreden over het resultaat die er nu al is! Ik raad het dan ook zeker weten aan! (En de bijwerkingen zijn echt wel prima te doen hoor, geen zorgen! :)
14-03-2017

Acne/puistjes

Ik ben begonnen aan Isotretinoïne, omdat ik de acné zat was. Het zat voornamelijk op mijn gezicht en borst, ook regelmatig in nek en rug. Verschillende middeltjes geprobeerd maar niets hielp. Ik ben begonnen met 20mg capsules en na een maand geslikt te hebben 10mg omhoog gegaan. Hierna ging het elke maand met 10mg omhoog tot ik op de 50mg per dag zat. Ik heb veel bijwerkin[lees meer...]gen gehad, vooral toen ik op de 40 en 50mg per dag zat, maar ik merkte zoveel verschil dat ik het ervoor over had. Ik heb totaal rond de 150mg per kilo gewicht geslikt. Ben nu sinds oktober gestopt en heb nog nauwelijks een pukkel gezien. Af en toe één klein bultje maar dat kan je geen acné noemen (even afkloppen gelijk). Ik ben heel erg blij dat ik de kuur gedaan heb en heb alles er voor over gehad. Ja, het was een half jaar afzien, maar het is het meer dan waard.
20-01-2017

Acne/puistjes

Nadat ik antibiotica heb genomen (wat trouwens goed werkte en amper bijwerkingen had) moest ik na 1 jaar kuur toch overstappen aan wat sterkers. Dus de huisarts heeft me naar de dermatoloog verwezen. De dermatoloog gaf me 30MG isotretinoine. Ik ben nu al rond de 3 maanden aan de medicijnen. Ik merk dat ik een hele droge huid, droge lippen en droge ogen heb waardoor ik [lees meer...]snel moe ben. En dat ik veel onderhuidse puisten krijg ook heel veel korsten. Wel merk ik dat ik amper mee-eters heb toch krijg ik die vervelende onderhuidse puistjes. Ik moet nog tot April en ik hoop dat ik dan een veel betere huid heb dan nu. Ik raad je dit medicijn niet aan! Ik zal als ik u was eerst zo nodig bij een schoonheidsspecialist gaan. Want deze medicijnen vind ik een hel.
13-01-2017

Acne/puistjes

Normaal ben ik niet van reviews schrijven, maar wil bij deze situatie ook graag mijn verhaal kwijt. Ik heb in het verleden wel eens hier en daar een puistje gehad, maar in de zomer kreeg ik opeens bulten en ontstekingen rond mijn mond, dit brandde en jeukte ook. Huisarts zei dat ik dermatitis periolaris had en ik begon aan de minocycline. Na geen verbetering kwam daar de g[lees meer...]el bij. Na 3/4maanden gebruik nog steeds geen verbetering en toen kon ik eindelijk naar de dermatoloog. Ik heb de anticonceptiepil en de kuur voorgeschreven gekregen. Voor de eerste keer in me leven kan ik niet wachten tot mijn menstruatie begint en ik dit nieuwe 'gevecht' kan aangaan tegen mijn acne. Omdat ik een halfjaar geen zonlicht op mijn gezicht heb gekregen ben ik zo bleek als maar kan zijn, waardoor je het naar mijn mening nog veel beter ziet. Afgelopen zomer ben ik ook afgestudeerd en zit ik dus in een sollicitatie periode.. deze periode onderga ik nu met enorme onzekerheid door mijn gezicht. Wat waardeer ik nu mijn huid die ik vóór de zomer had, en heb er alles voor over om deze terug te krijgen. Let the game begin
21-12-2016

Acne/puistjes

In de zomer ben ik begonnen met het slikken van isotretinoine Actavis 10 Mg 2x per dag. Ik was enkel tevreden met de resultaten. Mijn gezicht zag er weer mooi uit en ik kreeg veel complimenten. Alleen de acne op mijn rug en borst waren niet verdwenen en dat vond ik erg vervelend. De arts had toen besloten om mij niet nog eens een recept voor te schrijven. In november heb [lees meer...]ik tog weer isotretinoine voorgeschreven. Maar dit keer was het isotretinoine aurobindo. Ik weet voor zover niet wat het verschil is. Het heeft voor mijn gezicht wel mooie resultaten opgeleverd maar niet als bij de vorige kuur. Op mijn rug en borst is nog niks veranderd. Ik ben nu klaar met de eerste kuur van 20 Mg 1x per dag. 29 december heb ik weer een afspraak en hoop ik dat ik het weer mag herhalen. Ik heb daarnaast wel een aantal bijwerkingen gehad zoals hoofdpijn, droge lippen, droge huid, erge vermoeidheid, duizelig, en opgezette lymfeklieren. Ik ben wel blij met het middel het werkt effectief, nu maar hopen dat ik het mag herhalen en dat mijn acne op mijn borst en rug verdwijnen.
11-11-2016

Acne/puistjes

ik had sinds een jaar ineens last van puistjes en heel vette huis op mijn voorhoofd, zijkant van mijn hoofd, mijn neus en in mijn hals. Het was geen ernstige acne maar ik werd er wel super onzeker door en had het gevoel dat iedereen er heel erg naar staarde. Toen ben ik naar de huisarts gegaan en kreeg ik eerst Benzoylperoxide gel samen met Antibiotica die op de huid worde[lees meer...]n toegepast. Dit werkte voor mij helaas heel slecht. Het enige wat het deed was mijn huid super erg uitdrogen en dat was het. Dus ik ben terug gegaan naar de huisarts en kreeg het volgende middeltje voor geschreven: doxycycline. Dit is antibiotica. dit was een paar weken voordat ik op vakantie naar spanje zou gaan en ik moest het middel 4 maanden slikken. Ik mocht met dit middel niet in de zon maar heb dat toch wel gedaan. Ik merkte van de antibiotica nauwelijks bijwerkingen, ik had geen droge huid en ik smeerde me gewoon goed in op vakantie dus ben niet verbrand. Mijn huid was helemaal mooi geworden en ik was blij maar vroeg me ook af of het niet gewoon door de zon en zee kwam. En inderdaad een paar weken na thuis komst keerde het weer terug. Ik weer naar de huisarts en die stuurde me door naar een dermatoloog. Ik kreeg daar vrij snel en makkelijk roaccutane voorgeschreven. Ik had nog niks op internet opgezocht over het middel maar een vriendin van mij heeft het geslikt voor haar zware acne en bij haar heeft het geholpen als een wonder middel en ze heeft nooit last gehad van bijwerkingen naast de gewoonlijke droge lippen. ik slik roaccutane nu 1,5 maanden (20 mg per dag, 2 x10) en het werkt echt super goed, na 2 weken was al mijn acne weg. Ik besloot net om even op internet wat ervaringen op te zoeken en zag alle heftige verhalen met bijwerkingen. Ik bedacht ook even mijn ervaring op te schrijven want naast mijn droge lippen, een paar eczeem plekjes op mijn huid (ik heb altijd al een beetje last gehad van eczeem) en een beetje vermoeidheid heb ik nergens last van. Als je er echt last van hebt en je hebt alles al geprobeerd dan zou ik het er gewoon op wagen! En als het je niet bevalt of je merkt dat de bijwerkingen te heftig zijn voor je dan stop je er gewoon mee. Het medicijn heeft voor mij heel erg geholpen en ik raad het zeker aan.
10-11-2016

Acne/puistjes

Ik heb al vanaf mijn 8e erg last van een onzuivere huid (zeker geen acne maar wel altijd een erg vette huid en nog geen dag zonder een pukkel) en van veel mee-eters rond mijn T-zone. 3 jaar geleden ben ik begonnen met dit medicijn. In het eerste jaar zat ik sowieso al niet lekker in mijn vel en dit medicijn heeft dat veel erger gemaakt. Ik had in het verleden nogal wat pro[lees meer...]blemen en bij het beginnen van de kuur kwamen deze langzaam terug. Overigens denk ik dat dit ook wel kwam omdat ik erg in mijn puberteit zat. Bijwerkingen die veel genoemd worden: droge huid en lippen kloppen inderdaad, het enige postieve is dat ik mijn haar niet meer hoefde te wassen. Na de eerste kuur was mijn huid beter en had ik geen last meer van echte ontstekingen, alleen af en toe een puistje. Toch het jaar daarna in de herfst weer begonnen omdat het niet zo was als verwacht. Na de tweede kuur was het echt een stuk beter tot ik 6/7 maanden geleden ineens een enorm slechte huid kreeg. Het kwam ongeveer een keer per anderhalve maand en m'n hele gezicht zat onder, dan was het weer even weg en dan weer helemaal opnieuw. Ik dacht dat ik ergens allergisch voor was tot ik me bedacht dat dit waarschijnlijk door mijn onderdrukte menstruatie kwam (ik heb namelijk een spiraaltje). Nu ben ik weer 11 dagen begonnen en het gaat hartstikke goed, de bijwerkingen van depressie komen denk ik alleen als je al een beetje in de put zit. Ik raad het zeker aan alleen koop een goede creme want dat is zeker nodig!
04-11-2016

Acne/puistjes

Ik heb nu net mijn 4e kuur afgerond. Ik begon 4 jaar geleden met een kuur van 6 maanden met een dosis van 20mg per dag. Na de kuur had ik een egale en mooie huid maar na 4 maanden kwam de acné terug. De dermatologe schreef me een nieuwe kuur voor voor 2 maanden met een dosis van 60mg per dag. Na deze helse kuur was ik voor 8-9 maanden af van mijn acné. Na de daaropvolgende[lees meer...] zomer merkte ik dat de acné stilaan terugkwam en ik ben daardoor terug op afspraak geweest. Ze stelde me voor weer een kuur te nemen, maar dan wel een korte (2 maand) met een lagere dosis (20mg). Dit jaar (na de zomer) merkte ik hetzelfde probleem en kreeg ik een kuur van 1 maand met een dosis van 20mg. Ik merk dat mijn huid er jaar op jaar op voorruit gaat. Volharding bij deze kuur is cruciaal, het is het zeker waard maar je moet er wat voor over hebben. Bijwerkingen zijn bij mij droge huid, droge/kapotte lippen, vermoeidheid, negatieve gedachtegang ('depressie'), tranende ogen. Ik ben nu een aantal dagen klaar met mijn laatste kuur en ik merk geen ontstekingen op en mijn huid begint te helen. Succes aan iedereen die aan de kuur begint!
Pagina 1 van 3

Mirena (1955) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (791) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (407) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (401) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (340) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (292) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!