ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3

14-06-2018

Acne/puistjes

Ik gebruik het iets langer dan een week. Ik krijg steeds meer last van puistjes. Ik krijg overal puistjes die ik eerder niet had en inderdaad droge lippen. Ik wil echt zo snel mogelijk af van de puistjes die ik eerst niet had. Heeft iemand misschien advies?
25-05-2018

Acne/puistjes

Ik had erg last van brandende, pijlijke en veel acne op mijn gezicht en rug. ik ben toen naar de huisarts gegaan en heb veel verschillende medicijnen en pillen en kuuren gehad en geprobeerd. Maar dat helaas zonder goed resutlaat. Toen is mij dit medicijn aangeraden door mijn huisarts, voordat ik dit medicijn mocht gaan gebruiken moest ik veel vragen beantwoorden en testjes[lees meer...] zoen (zwangerschap test en bloedprikken) om te kijken of mijn lichaam hier aan toe was, toen heb ik toestemming gekregen om dit medicijn te gaan gebruiken en ben ik snel gaan opbouwen naar 30 mg per dag (3 capsules met 10 mg verdeeld over de dag) maar daarbij werden de bijwerking mij te heftig en ben ik snel weer gaan afbouwen naar 20 mg per dag, ik ben 2 weken geleden gestopt met de medicijnen en het bevalt mij eerlijk gezegd best wel zwaar, ik merk nu ik gestopt ben ik "puistjes/bultjes"op mijn voorhoofd krijg, ik hoop trouwens dat dit weer snel zal verdwijnen maar over het algemeen is mijn huid na de medicijnen kuur enorm verbeterd en daar heb ik de "last van de bijwerkingen"en alles wat ik er voorover heb gehad is het zeker waard geweest. (maar ik zou dit als "laatste optie" doen aangezien dit een zwaar medicijn is)
23-05-2018

Acne/puistjes

Vroeger had ik last van heftige acné op m’n rug en een beetje op m’n borst. Ook had ik altijd wel meerdere puistjes in m’n gezicht. Ik ben twee maanden geleden gestopt met een kuur van isotretinoine/roaccutane van 6 maanden. In totaal heb ik zo’n 8400mg tot me genomen (lichaamgsgewicht: 60kg). Ik varieerde maandelijks van 30mg tot 40mg per dag, ook heb ik een maand zelf[lees meer...]s 2 x 30mg gedaan, maar toen werden de bijwerkingen te heftig. Het is een zware kuur. De bijwerkingen zijn vervelend, maar te behandelen. Het ergst zijn de droge lippen (oplossing: Purol!). M’n handen werden erg droog, dat leidde tot lichte eczeem (oplossing: zalfje van huisarts). Verder veroorzaakten droge neusslijmvliezen bij mij vaak bloedneuzen. Ook vond in het lastig om (op 18jarige leeftijd) (bijna) niks te mogen drinken, maar je moet er iets voor over hebben. Daarnaast is het moeilijk (vooral in het begin) om iedere dag die pillen te slikken, ik ben het wel een paar keer vergeten. Uiteindelijk wordt het wel een gewoonte. Nu, 2 maanden verder, is de acné zo goed als weg. M’n gezicht is helemaal schoon en ik heb heel af en toe nog een plekje op m’n rug. Ik heb nu alleen nog littekens op m’n rug van de acné, maar dat heeft tijd en zalf nodig... Ik raad iedereen die last heeft van acné dit medicijn aan. Informeer je goed over alle mogelijke bijwerkingen.
04-05-2018

Acne/puistjes

Vanaf mn tienerjaren heb ik wat last van acne, met name rond de menstruatie. Nadat ik over ging van de pil naar een spiraaltje, kreeg ik na vijf maanden ineens ernstige acne rond de kaaklijn en in de hals. Dit trok ook niet meer weg en bleef toenemen in ernst. De huisarts schreef een antibiotica voor op de huid voor. Dit gaf niet het gewenste resultaat. Daarna kreeg ik an[lees meer...]tibiotica in pilvorm. Ook dat hielp niet. Toen werd ik doorgestuurd naar de dermatoloog, waar ik isotretinoïne kreeg (30 mg). Dit was in december 2017. In januari 2018 werd dit opgehoogd naar 40 mg. De medicijnen hebben zeer goed hun werk gedaan. Eind februari was alles zo goed als weg. Ik heb nu vooral nog vlekjes overgehouden, die hopelijk nog wegtrekken. De bijwerkingen zijn mij erg meegevallen. Ik heb hele droge lippen dus gebruik veel labello. Verder heb ik wat bloedkorstjes in mn neus, sneller last van geïrriteerde ogen en wat uitslag/droge plekjes op mn armen. Dit is echter allemaal te overzien en ervaar ik niet als vervelend. Ik ben nu bijna twee maanden stabiel. De dermatoloog geeft aandat ik nog even door moet slikken, zodat de kans dat het terug komt wordt beperkt. Ik ben blij deze medicijnen te hebben gekregen!
28-04-2018

Acne/puistjes

De overtollig talk is weg, gezicht / neus is schoon en ziet er glad uit... maar de bijwerkingen zijn zeer schadelijk voor je huid. Ik zou 10 keer nadenken of je dit wel wilt. Ik heb er nu andere problemen voor terug gekregen... die ik hiervoor niet had
26-04-2018

Acne/puistjes

Hallo allemaal, Sinds half januari ben ik begonnen met de isotretinoine kuur. 3 capsules per dag. In totaal moet ik 6 maanden. De acne zit bij mij voornamelijk op mijn voorhoofd en een beetje op mijn rug. Nadat ik gestart ben de kuur heb ik eigenlijk nog geen resultaat gezien, alleen op mn rug is wel veel minder. In het gezicht blijven er maar pukkels terug komen. Ik[lees meer...] heb het idee dat het geen enkele nut heeft aangezien ik nou al bijna 4 maanden bezig ben. Van de bijwerkingen heb ik echt veel last: extreem droge huid/mondhoeken, traanogen, bloedneus, spierpijn en soms stemmingswisselingen. Als ik 1x aan mn huid zit dan wordt het meteen een korstje. Ook in de zon zitten is een no-go Zou het in de komende maanden ineens omslaan of heeft het op mij gewoon geen nut? Ik hoop dat er reacties komen met vergelijkbare ervaringen. Ik hoor graag van jullie!
20-04-2018

Acne/puistjes

Normaal gesproken schrijf ik geen reviews, maar zelf heb ik veel aan de reviews van andere gehad. Ik heb dit medicijn tegen acne gebruikt. ik had lange tijd af en toe last van een puistje. Op mijn 23ste liet ik mijn spiraal liet verwijderen en er opeens acne begon te ontstaan. In eerste instantie heb ik een half jaar lang geprobeerd dit met de dianapil weg te krijgen, maar[lees meer...] het werd alleen maar erger. Samen met mijn huisarts heb ik besloten aan de isotretinoine te gaan omdat ik in het verleden al eens antibiotica had geprobeerd zonder resultaat. Ik las op deze site dat iedereen ongeveer de eerste 1 a 2 maanden verergering kreeg. Helaas duurde het bij mij 5(!) maanden waarin mijn huid zo verschrikkelijk zeer deed en jeukte en op één groot maanlandschap leek. Mijn huisarts had niet eerder meegemaakt dat het zo lang duurde voordat de acne wegtrok. ook ik begon ondertussen de hoop te verliezen dat ik ooit nog zonder acne zou zijn. na een bezoek aan de dermatoloog kreeg ik ook treclinac voor ernaast en na vijf maanden wachten begon het langzaam weg te trekken. nu na 8 maanden ben ik helemaal acne vrij!! ik moet nog één maand slikken. de bijwerkingen zijn wel heftig. Ik heb last gehad van zeer droge lippen, droge ogen, een zeer dunne huid die bij ieder scherp randje opensprong (dit kan ook deels door de winter te maken hebben), nu in de zomer verbrand ik heel snel. Ik had ook last van zware gedachten in het begin, maar dit kan ook komen door de zeer grote hoeveelheid acne die alleen maar verergerde. Ik hoop dat het wegblijft en dat ik niet voor een tweede kuur hoef, omdat ik weer bang ben voor een gigantische acne uitbraak. ik wilde dit verhaal delen zodat ook mensen die een 'langere' acneuitbraak dan 1 a 2 maanden de hoop niet verliezen en door blijven slikken.
18-04-2018

Acne/puistjes

Van de één op de andere dag had ik wat pukkeltjes bij mijn mondhoek (koortslipachtig, maar was het niet. Daarna schoof het probleem elders in mijn gezicht en voor ik het wist had ik het in mijn hele gezicht. Ik ben 45 jaar en nooit van mijn leven met puistjes of acne te maken gehad. Mijn gezicht was dan ook altijd gaaf en geen vlek niks. Maar sinds 4 maanden wil ik niet ee[lees meer...]ns meer in de spiegel kijken, want ik herken mezelf niet eens meer terug. Na 3 keer bezoek te hebben gebracht aan de huisarts, ben ik doorverwerzen naar de dermatoloog. Ook daar een kuur van 6 weken gekregen en ipv beter werd het slechter, mijn gezicht was een slagveld. 3 weken geleden heb ik Isotretinoine voorgeschreven van de specialist en heb ik sindsdien onderhuidse ontstekingen die zo pijn doen en zitten er 5 a 6 dagen. Als ik denk dat ik resultaat zie, word ik de volgende wakker met weer een onderhuidse puist en dan zakt wederom de moed in mijn schoenen, want wanneer moet het dan gaan werken? Zelf heb ik GEEN bijwerkingen die door de meeste genoemd worden en dan vraag ik me af of dit wel de juiste middel is voor mij. Nu moet ik volgende week terug naar de specialist, want dan heb ik een maand geslikt en ja wat is wijsheid, doorgaan of stoppen want ik zie geen verbetering!!! Want ja laten we eerlijk zijn, het is troep wat je lichaam naar binnen krijg en ik weeg maar 47 kg en vraag ik me af hoeveel ik kan verdragen. Voor degene bij wie het wel helpt, fijn voor jullie dat het werkt. Ik zal me zeker weer melden als het bij mij ook het geval is, want ik kan me voorstellen dat je hier onzeker van wordt (tenminste ik wel:-() Met vriendelijke groet, Gina
Pagina 1 van 3

Mirena (2050) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (450) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!