lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3

20-01-2017

Acne/puistjes

Nadat ik antibiotica heb genomen (wat trouwens goed werkte en amper bijwerkingen had) moest ik na 1 jaar kuur toch overstappen aan wat sterkers. Dus de huisarts heeft me naar de dermatoloog verwezen. De dermatoloog gaf me 30MG isotretinoine. Ik ben nu al rond de 3 maanden aan de medicijnen. Ik merk dat ik een hele droge huid, droge lippen en droge ogen heb waardoor ik [lees meer...]snel moe ben. En dat ik veel onderhuidse puisten krijg ook heel veel korsten. Wel merk ik dat ik amper mee-eters heb toch krijg ik die vervelende onderhuidse puistjes. Ik moet nog tot April en ik hoop dat ik dan een veel betere huid heb dan nu. Ik raad je dit medicijn niet aan! Ik zal als ik u was eerst zo nodig bij een schoonheidsspecialist gaan. Want deze medicijnen vind ik een hel.
13-01-2017

Acne/puistjes

Normaal ben ik niet van reviews schrijven, maar wil bij deze situatie ook graag mijn verhaal kwijt. Ik heb in het verleden wel eens hier en daar een puistje gehad, maar in de zomer kreeg ik opeens bulten en ontstekingen rond mijn mond, dit brandde en jeukte ook. Huisarts zei dat ik dermatitis periolaris had en ik begon aan de minocycline. Na geen verbetering kwam daar de g[lees meer...]el bij. Na 3/4maanden gebruik nog steeds geen verbetering en toen kon ik eindelijk naar de dermatoloog. Ik heb de anticonceptiepil en de kuur voorgeschreven gekregen. Voor de eerste keer in me leven kan ik niet wachten tot mijn menstruatie begint en ik dit nieuwe 'gevecht' kan aangaan tegen mijn acne. Omdat ik een halfjaar geen zonlicht op mijn gezicht heb gekregen ben ik zo bleek als maar kan zijn, waardoor je het naar mijn mening nog veel beter ziet. Afgelopen zomer ben ik ook afgestudeerd en zit ik dus in een sollicitatie periode.. deze periode onderga ik nu met enorme onzekerheid door mijn gezicht. Wat waardeer ik nu mijn huid die ik vóór de zomer had, en heb er alles voor over om deze terug te krijgen. Let the game begin
21-12-2016

Acne/puistjes

In de zomer ben ik begonnen met het slikken van isotretinoine Actavis 10 Mg 2x per dag. Ik was enkel tevreden met de resultaten. Mijn gezicht zag er weer mooi uit en ik kreeg veel complimenten. Alleen de acne op mijn rug en borst waren niet verdwenen en dat vond ik erg vervelend. De arts had toen besloten om mij niet nog eens een recept voor te schrijven. In november heb [lees meer...]ik tog weer isotretinoine voorgeschreven. Maar dit keer was het isotretinoine aurobindo. Ik weet voor zover niet wat het verschil is. Het heeft voor mijn gezicht wel mooie resultaten opgeleverd maar niet als bij de vorige kuur. Op mijn rug en borst is nog niks veranderd. Ik ben nu klaar met de eerste kuur van 20 Mg 1x per dag. 29 december heb ik weer een afspraak en hoop ik dat ik het weer mag herhalen. Ik heb daarnaast wel een aantal bijwerkingen gehad zoals hoofdpijn, droge lippen, droge huid, erge vermoeidheid, duizelig, en opgezette lymfeklieren. Ik ben wel blij met het middel het werkt effectief, nu maar hopen dat ik het mag herhalen en dat mijn acne op mijn borst en rug verdwijnen.
11-11-2016

Acne/puistjes

ik had sinds een jaar ineens last van puistjes en heel vette huis op mijn voorhoofd, zijkant van mijn hoofd, mijn neus en in mijn hals. Het was geen ernstige acne maar ik werd er wel super onzeker door en had het gevoel dat iedereen er heel erg naar staarde. Toen ben ik naar de huisarts gegaan en kreeg ik eerst Benzoylperoxide gel samen met Antibiotica die op de huid worde[lees meer...]n toegepast. Dit werkte voor mij helaas heel slecht. Het enige wat het deed was mijn huid super erg uitdrogen en dat was het. Dus ik ben terug gegaan naar de huisarts en kreeg het volgende middeltje voor geschreven: doxycycline. Dit is antibiotica. dit was een paar weken voordat ik op vakantie naar spanje zou gaan en ik moest het middel 4 maanden slikken. Ik mocht met dit middel niet in de zon maar heb dat toch wel gedaan. Ik merkte van de antibiotica nauwelijks bijwerkingen, ik had geen droge huid en ik smeerde me gewoon goed in op vakantie dus ben niet verbrand. Mijn huid was helemaal mooi geworden en ik was blij maar vroeg me ook af of het niet gewoon door de zon en zee kwam. En inderdaad een paar weken na thuis komst keerde het weer terug. Ik weer naar de huisarts en die stuurde me door naar een dermatoloog. Ik kreeg daar vrij snel en makkelijk roaccutane voorgeschreven. Ik had nog niks op internet opgezocht over het middel maar een vriendin van mij heeft het geslikt voor haar zware acne en bij haar heeft het geholpen als een wonder middel en ze heeft nooit last gehad van bijwerkingen naast de gewoonlijke droge lippen. ik slik roaccutane nu 1,5 maanden (20 mg per dag, 2 x10) en het werkt echt super goed, na 2 weken was al mijn acne weg. Ik besloot net om even op internet wat ervaringen op te zoeken en zag alle heftige verhalen met bijwerkingen. Ik bedacht ook even mijn ervaring op te schrijven want naast mijn droge lippen, een paar eczeem plekjes op mijn huid (ik heb altijd al een beetje last gehad van eczeem) en een beetje vermoeidheid heb ik nergens last van. Als je er echt last van hebt en je hebt alles al geprobeerd dan zou ik het er gewoon op wagen! En als het je niet bevalt of je merkt dat de bijwerkingen te heftig zijn voor je dan stop je er gewoon mee. Het medicijn heeft voor mij heel erg geholpen en ik raad het zeker aan.
10-11-2016

Acne/puistjes

Ik heb al vanaf mijn 8e erg last van een onzuivere huid (zeker geen acne maar wel altijd een erg vette huid en nog geen dag zonder een pukkel) en van veel mee-eters rond mijn T-zone. 3 jaar geleden ben ik begonnen met dit medicijn. In het eerste jaar zat ik sowieso al niet lekker in mijn vel en dit medicijn heeft dat veel erger gemaakt. Ik had in het verleden nogal wat pro[lees meer...]blemen en bij het beginnen van de kuur kwamen deze langzaam terug. Overigens denk ik dat dit ook wel kwam omdat ik erg in mijn puberteit zat. Bijwerkingen die veel genoemd worden: droge huid en lippen kloppen inderdaad, het enige postieve is dat ik mijn haar niet meer hoefde te wassen. Na de eerste kuur was mijn huid beter en had ik geen last meer van echte ontstekingen, alleen af en toe een puistje. Toch het jaar daarna in de herfst weer begonnen omdat het niet zo was als verwacht. Na de tweede kuur was het echt een stuk beter tot ik 6/7 maanden geleden ineens een enorm slechte huid kreeg. Het kwam ongeveer een keer per anderhalve maand en m'n hele gezicht zat onder, dan was het weer even weg en dan weer helemaal opnieuw. Ik dacht dat ik ergens allergisch voor was tot ik me bedacht dat dit waarschijnlijk door mijn onderdrukte menstruatie kwam (ik heb namelijk een spiraaltje). Nu ben ik weer 11 dagen begonnen en het gaat hartstikke goed, de bijwerkingen van depressie komen denk ik alleen als je al een beetje in de put zit. Ik raad het zeker aan alleen koop een goede creme want dat is zeker nodig!
04-11-2016

Acne/puistjes

Ik heb nu net mijn 4e kuur afgerond. Ik begon 4 jaar geleden met een kuur van 6 maanden met een dosis van 20mg per dag. Na de kuur had ik een egale en mooie huid maar na 4 maanden kwam de acné terug. De dermatologe schreef me een nieuwe kuur voor voor 2 maanden met een dosis van 60mg per dag. Na deze helse kuur was ik voor 8-9 maanden af van mijn acné. Na de daaropvolgende[lees meer...] zomer merkte ik dat de acné stilaan terugkwam en ik ben daardoor terug op afspraak geweest. Ze stelde me voor weer een kuur te nemen, maar dan wel een korte (2 maand) met een lagere dosis (20mg). Dit jaar (na de zomer) merkte ik hetzelfde probleem en kreeg ik een kuur van 1 maand met een dosis van 20mg. Ik merk dat mijn huid er jaar op jaar op voorruit gaat. Volharding bij deze kuur is cruciaal, het is het zeker waard maar je moet er wat voor over hebben. Bijwerkingen zijn bij mij droge huid, droge/kapotte lippen, vermoeidheid, negatieve gedachtegang ('depressie'), tranende ogen. Ik ben nu een aantal dagen klaar met mijn laatste kuur en ik merk geen ontstekingen op en mijn huid begint te helen. Succes aan iedereen die aan de kuur begint!
05-10-2016

Acne/puistjes

Ik ga nu mijn vijfde maand in, ben begonnen met 10 mg. Ik ben 20 jaar, al sinds mijn 11e last van puistjes. Na alles te hebben geprobeerd, de pil ook, ben ik naar de dermatoloog gegaan. Droge lippen to the max, wondjes in neus, schilferende huid rondom ogen. Minimaal effect op acne, dermatoloog wil nu dat ik overga naar 30 mg en een stootkuur prednison neem. De ergste b[lees meer...]ijwerking: depressiviteit. Ik kan uit het niets me zo kut voelen, spontaan gaan huilen. Terwijl dit totaal niet bij mij past. Dit is een reden waarom ik er misschien mee ga stoppen, heb volgende week de controle
17-09-2016

Acne/puistjes

Onze zoon van 17 is nu een kleine 3 wkn geleden met deze medicatie begonnen, op eigen verzoek. Ik was, als moeder zijnde, erg huiverig wat de bijwerkingen betreft (met name de psychische klachten vond ik erg eng) De dermatoloog was echter erg duidelijk en helder:deze bijwerkingen komen misschien maar 1 op de 1000.000 x voor. Wat hij wel meteen vertelde, de droge lippen, ne[lees meer...]usholten zouden zich zéker als bijwerking openbaren. En inderdaad heeft onze zoon extreem droge en gesprongen lippen, droge handen en veel dorst. Wat daar erg goed tegen helpt is Echinaforce creme van dr. Vogel (6,99 bij Kruidvat) wanneer hij thuis is (is erg vette creme met genezende werking) en voor op school gewoon Labello. Wij zien nu al duidelijke vooruitgang, in zijn gezicht haast geen grote ontstekingen meer. Terwijl ons was verteld dat het juist erger zou worden de eerste tijd. Tot nu toe is onze zoon heel erg tevreden!
Pagina 1 van 3

Mirena (1947) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (786) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (402) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (395) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!