Ervaringen met Metronidazol crème / gel

Rosacea (13 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)

24-10-2018 | Vrouw | 78
metronidazol (7,5mg/g)
metronidazal kalmeert enigszins bij herhaaldelijk gebruik.

02-04-2020 | Vrouw | 70
Rosacea
In combinatie met doxycicline tabletten. Rosacea voornamelijk rond de ogen en op de oogleden. Na 6 weken antibiotica en smeren wordt de roodheid en ontsteking langzaam minder en de jeuk beter uit te houden, zodat de neiging om de oogleden aan te raken, laat staan krabben, minder is geworden. Huid is droog en het geheel geeft een vermoeide blik.

16-11-2011 | Man | 70
Rosa sea
de onderhuidse ontstekeningen zijn grotendeels weg maar er bleven nog wat rode vlekkjes opzitten.voor die vlekjes heb ikdoxy disp gekregen. maar daar kreeg ik bijwerkingen van. mijn pennis begon lelijk te ontsteken en en veel jeuk rond de annis. ben er nu vlug met gestopt. maar hopen dat het vlug gneest.

24-08-2017 | Man | 59

09-01-2015 | Vrouw | 50
Bacteriële vaginose
Na de eerste tablet werd al na enkele uur de geur flink minder. Bacteriële vaginose veroorzaakt namelijk een vreselijke stank. Door de jarenlang durende (al vanaf begin 40) overgang en de daarbij wisselende hormonen en ph-waarde van de vagina krijgen bij mij de slechte bacteriën regelmatig de overhand. Metronidazol is voor mij dus een wondermiddel waar ik veel baat bij he[lees meer...]b. Eenmalig kreeg ik voor het eerst (daarna nooit meer) last van hartkloppingen waar ik van schrok en op advies van de huisarts moest ik het gebruik direct staken. Andere keren daarna is dit nooit meer gebeurd, maar wel hou ik het goed in de gaten als ik benauwd word en moeite met ademhalen krijg tijdens een kuur. Gelukkig is dit niet meer gebeurd.

21-08-2022 | Vrouw | 45
Rosacea
Gebruik de zalf nu sinds twee weken tweemaal daags voor een lichte vorm van rosacea. Had tevoren dagelijks last van puistjes op neus en wangen, maar die zijn nu helemaal verdwenen, mijn huid is heel rustig en ziet erg goed uit. Ik ben er heel blij mee, het lijkt op dit moment alsof ik er helemaal vanaf ben. Ik smeer alleen op de aangedane plekken. Daarnaast gebruik ik een[lees meer...] gewone dag en nachtcreme (voor gevoelige huid) om de huid soepel te houden.

24-05-2019 | Vrouw | 44
Rosacea
Bij aanhoudende bultjes op mijn beide wangen die sinds 3 maanden ook wat puistjes werden, van de huisarts deze creme gekregen. Binnen 4 dagen (2x of smeren) is de helft weg en mn wangen zijn rustig. Ik blijf uit de zon zoveel als ik kan. Ik voel dat mn huid wat trekt maar meer niet. Geen andere bijwerkingen. Moet dit een maand proberen en dan stoppen. Ben benieuwd hoe het [lees meer...]gaat over een week of 2 weken. Soms lees je dat het na een eerste verbetering, plots erger terug komt. Vooralsnog: een hele fijne smeerbare zalf met zeer goed resultaat.

14-08-2013 | Vrouw | 44
Darmproblemen - diarree
Dit medicijn voorgeschreven gekregen voor een darmparasiet. In januari j.l. al een keer dit medicijn gekregen in een lagere dosering en in combinatie met clioquinol. Dat was al heftig en heeft niet het gewenste resultaat gehad. Van de 2 darmparasieten heb ik er nog steeds eentje over. Nu een kuur van 10 dagen 3xdaags 750mg Metronidazol. Ik voel me er echt beroerd van. Slap[lees meer...], duizelig, misselijk, vieze smaak in mijn mond en verschrikkelijk moe. Ben nu op de helft van de kuur. Ik zet wel door, maar zal volgende keer vragen of er niet een ander medicijn beschikbaar is. Ik voel me echt heel vervelend! En dat met een verhuizing voor de deur....

11-03-2014 | Vrouw | 43
Buikpijn
Wat een vreselijk medicijn. Ik heb al vaker antibiotica gehad maar deze wil ik echt nooit meer. Misselijk, opgeblazen buik, duizelig en zelf paniekerig gevoel. De metaalsmaak in de mond is ook vervelend. Overdag gaat het nog, maar 's nachts hierdoor erg droge mond. Het heeft voor de darmklachten geholpen, maar er zal zeker nog wel een andere antibiotica zijn die ook helpt [lees meer...]en minder vervelende bijwerkingen heeft.

04-04-2015 | Vrouw | 40
metronidazol (500mg)
Bacteriële vaginose
Bijwerkingen schrikken erg af maar los van een kortdurend zeurend gevoel in de maag nergens last van gehad. Het betrof 2 gram in een inname. Bij ontbijt ingenomen.

09-02-2016 | Man | 36
Rosacea
Sinds ik begonnen ben met aanbrengen op de gezichtshuid is de roodheid enorm toegenomen. Ook heb ik er meer puistjes door gekregen. Ik heb het voorgeschreven gekregen voor drie maanden en ben nu ruim twee weken onderweg. Ik hoop dat het nog gaat verbeteren, want tot nu toe is het enkel verslechterd.

08-04-2019 | Vrouw | 33
metronidazol (7,5mg/g)
Voorgeschreven gekregen tegen een lichte vorm van rosacea. Na 2 weken is mijn gezicht een stuk minder rood, moet nog zien wat het op de lange termijn doet, maar voor nu ben ik erg tevreden.

13-04-2020 | Vrouw | 31
Rosacea
Ik ben dan benieuwd als je de crème hebt gebruikt , en daarna bent gestopt het ook echt heeft geholpen of dat het terug gekomen is .

13-04-2020 | Vrouw | 31
Rosacea
Ik ben dan ook benieuwd of het heeft geholpen bij je . Of dat het terug gekomen is .

25-06-2013 | Vrouw | 31
Huiduitslag
Begonnen met deze crème vanwege bultjes/roodheid in mijn hele gezicht gedurende 3 maanden. Na een halve week waren de bultjes al voor het grootste gedeelte weg. De crème trekt snel in en daarna voelt je gezicht droog aan (al na 5 min). Eroverheen gebruik ik af en toe wat foundation, dit gaat gewoon. Geen bijwerkingen (tot nu toe). Een hele positieve ervaring dus.

09-04-2023 | Vrouw | 28
Rosacea
Metrosinazol gebruikt voor een paar weken. Voor 80% is de rosacea weg maar het is alleen voor kort resultaat. Als je ermee stop is her zo weer terug helaas. Dit is dus tijdelijk en dus geen oplossing. Ik ga nu beginnen met soolanta want heb daar goede dingen over gehoord.