Ervaringen met Roaccutane

isotretinoine

Bij  RosaceaX

moeite met slapen nierfunctiestoornis spierpijn verstoorde leverwaarden

Acne/puistjes (447 meningen)
Folliculitis (2 meningen)

25-02-2024 | Man | 61
Rosacea

verstoorde leverwaarden spierpijn moeite met slapen nierfunctiestoornis

Middel gaf na maand extreme bijwerkingen op lever en nierfuncties en heftige spierpijnen en spierbeschadiging. Week opgenomen geweest in Ziekenhuis. Na stoppen medicijn 3 weken terug nog steeds extreem vermoeid en spierpijnen. Lever en nierwaarden weer bijna op normaal nivo.

14-04-2020 | Vrouw | 27
Rosacea
Ik ben 3 maand geleden begonnen met dit medicijn voor acne Rosacea. Op 10 mg , de eerste weken werd het erger, dan heb ik 3 weken geen nieuwe onstekingen gehad. Op 7 maart werd ik erg ziek, griep of misschien toch Corona. Na hoge koorst en keel pijn, was ik na een week weer opgeknapt maar werd mijn huid weer slechter. De onstekingen kwamen terug. Nu sinds 2 weken op 20 m[lees meer...]g per dag. Gaat echt nog op en neer, laatste week geen ontekingen en gisteren weer 3. Wanneer gaat dit werken. Dat er geen meer bijkomen? net 4de maand begonnen. Was mijn dosis eerste 10 weken te laag? Graag ervaring delen. dank

01-12-2019 | Vrouw | 53
isotretinoine (10mg)
Rosacea
Na van alles geprobeerd te hebben uiteindelijk door de HA naar Dermatoloog. Wat een verademing. Die vertelde me wat mijn huid aan het doen was na alle hormoonsmeersels van de HA. Ik heb eerst het gebruik van de hormoonzalf moeten afbouwen. Dit was echt afkicken voor mijn huid. Toen mocht ik starten met roacutane. Eerste maand 30 mg per dag. Veel last van bijwerkingen, maar[lees meer...] was te doen. Ziender ogen knapte het op. Nu als 3 maanden op een onderhoudsdosis van 10mg per dag. Er is niets meer terug gekomen. Mijn huid is egaal en mooi. Enige is dat ik last van droge lippen heb. Maar daar heb je een labello voor. Ik ben heel tevreden en blij.

04-03-2019 | Vrouw | 27
Rosacea
Ongeveer anderhalf jaar heb ik lopen aanmodderen met last van huidproblemen. Daarvoor nooit echt erge last van acne gehad. Altijd wel eens een keer een puistje, maar niet extreem. Na vele dingen geprobeerd te hebben via de huisarts, kwam ik vervolgens bij de dermatoloog uit. Zij stelde al snel vast dat het om Acne Rosacea zou gaan. Om die reden kreeg Metronidazolcreme [lees meer...]voorgeschreven. Dit hielp redelijk, maar zeker niet voldoende. De laatste en meest logische stap zou dus Roaccutane/Isotretinoïne zijn. De eerste twee weken ontstonden er nog wat ontstekingen (20mg). Huid werd droger. Af en toe misselijk. Na deze twee weken was mijn huid erg goed. Vervolgens kreeg ik elke week rond maandag/dinsdag weer wat ontstekinkjes, maar die verdwenen weer. Na ongeveer 6 weken ging het echt aanzienlijk beter. De ontstekinkjes die kwamen waren klein en ook redelijk snel weer verdwenen. Ik merk wel dat ik een stuk vermoeider ben. Als ik kort mijn armen omhoog houd, voelt dat al zo zwaar aan. Daarnaast merk ik dat het wat sneller zwart voor mijn ogen wordt. Maar eerlijk gezegd kan ik gewoon goed functioneren. Door de grote verbetering zit ik beter in mijn vel. Schaam mij minder. Na 8 weken ben ik opgehoogd naar 30mg. Acne Rosacea heeft niet een hele hoge dosering nodig, maar soms is het verstandig om het iets op te hogen. 30mg is nog steeds niet hoog en wel effectief. Ik ben ontzettend benieuwd naar ervaringen op langer termijn van mensen met Acne Rosacea die Roaccutane/Isotretinoïne hebben gebruikt. Ben namelijk nogal angstig dat het weer terug gaat komen en zou daarom het liefst heeeel lang gebruik willen maken van deze medicijnen. Iedereen die struggelt met zijn huid, raad ik dit medicijn aan. Aarzel niet en ga ervoor.