Ervaringen met Dexmethylfenidaat

Amfexa (210 meningen)

14-11-2021 | Vrouw | 32
dexmethylfenidaat (20)
ADHD
Je kan heel goed merken dat dit een zuiver medicijn is. Ik heb geen vervelende rebounds meer en heb mijn focus veel gereguleerder. Over de 6 uur voor ik de volgende dosis heb, heb ik 6 uur een goed werkzaam vermogen. Ik ben veel alerter met tijdstippen en kan goed functioneren zonder dat ik me neerslachtig voel.

27-11-2015 | Vrouw | 36
dexmethylfenidaat (30mg)
ADHD
Ik heb 2 kinderen met adhd. Zij zijn gestart met ritalin. Maar deze moesten ze 3 maal per dag innemen. Eten ging steeds slechter. veel last van rebound effect. Kinderen waren hier niet gelukkig mee. Gelukkig is er een apotheek in Nederland die deze medicatie maakt die langer werkt en geen bijwerkingen heeft. Mijn kinderen willen niet meer stoppen met deze medicatie. Missch[lees meer...]ien moet dit toch als ik deze medicatie zelf moet gaan betalen. Want dit is voor 2 kinderen niet te doen. Dit zou ik erg jammer vinden.

14-05-2015 | Vrouw | 50
dexmethylfenidaat (15mg)
ADHD
Sinds september vorig jaar weet ik dat ik ADHD heb, ben nu 50 en heb m'n hele leven al concentratieproblemen. Met een IQ van 130 de Mavo gedaan en gestreden tegen het niet kunnen concentreren maar de strijd verloren met diverse burnouts. Dus ik was blij met de diagnose en toen aan de pillen...eerst Ritalin maar kreeg ontzettende rebounds en hartkloppingen, dus toen over op[lees meer...] Concerta maar de hartkloppingen bleven. Vervolgens Welbutrin maar hier werd ik ontzettend depressief van. Dus toen leken de mogelijkheden uitgeput. Tot ik op mijn speurtocht op internet op DEXmethylfenidaat stuitte. Dit middel is in de VS in de handel onder de naam Focalin maar helaas in Nederland niet in de handel MAAR GELUKKIG is er één apotheek in Nederland die ze zelf maakt en per post verstuurd. Ik heb het mijn psychiater verteld, zij kende het niet maar is er zich in gaan verdiepen en werd ook enthousiast. DEXmethylfenidaat heeft nl. veel minder bijwerkingen. Ik slik het nu sinds januari, het instellen ging heel makkelijk en ik heb eigenlijk geen bijwerkingen. Vanaf dag 1 kan ik me beter concentreren en ben innerlijk veel rustiger geworden. Mijn psychiater schrijft het nu aan meer patiënten voor! Ik hoop dat Focalin in Nederland ook gewoon nog een keer in de handel komt want ik vind dat veel meer mensen de mogelijkheid moeten hebben dit middel te gebruiken. DEXmethylfenidaat is nl. een gezuiverde vorm van methylfenidaat (Ritalin) waardoor het zoveel minder bijwerkingen heeft.