Ervaringen met Equasym

Equasym XL

Bojan Nikolik (30-12-2014)

21-08-2015 | Man | 34
ADD
De dosis die ik nodig heb blijkt hoog te zijn. Maar, het werkt en ik ervaar geen bijwerkingen. De enige bijwerking is de prijs. Belangrijk is wel dat je het op de juiste momenten inneemt. Wanneer je één inname overslaat voel je een verschil. Voor het eten innemen is voor mij het beste. Na het eten zorgt er voor dat het langer duurt eer het effect heeft. Tijden[lees meer...]s een hectische, geestslopende, energie wretende dag kan ik mezelf tot rust brengen vanwege de medicatie. Bij een "aangename" dag is er ruimte om te focussen, creëeren, multitasken. Dus voor mij: goed medicijn maar spijtig genoeg... (te) duur!

27-11-2011 | Man | 14
Adhd
Onze zoon van 14 gebruikt sinds zijn 7e adhd medicatie. De equasym werkt het beste tot nu toe. Het is alleen belachelijk dat de verzekeraar dit niet vergoedt, reden voor ons om andere verzekeraar te kiezen.

12-10-2011 | Man | 7
Adhd
Mijn zoon gebruikt sinds een paar weken equasym. heeft ADHD met hyperactiviteit en concentratieproblemen. we zin begonnen met 10 mg toen 20 mg en nu krijgt hij 30 mg en het gaat prima. Hij is een stuk rustiger met name in zijn hoofd. Op school gaat het nu steeds beter. Ik was echt anti-medicijn maar op een gegeven moment kon het niet anders. Ben blij dat ik dit medicijn vo[lees meer...]or hem gebruik. Hij heeft weinig last van bijwerkingen. klaagt soms over wat buikpijn. Eten gaat tot nu toe ook goed. Hij is erg dun dus hou dat goed in de gaten.

30-08-2011 | Man | 9
Adhd
Mijn oudste zoon heeft concerta geslikt maar als ik nu het verschil zie met mijn jongste zoon en de equasym is dit een hele verademing.Werkt echt heel goed,ik heb een heel ander kind terug.Ik ga nu wel merken dat de dosering waarschijnlijk naar 30 mg mag maar als het helpt :)

28-02-2011 | Man | 8
Adhd
Onze zoon van 8 gebruikt dit medicijn nu sinds een paar maanden. Eerst kreeg hij methylfenidaat waardoor hij meerdere malen per dag heel erg veel last kreeg van een rebound. Nu met de Equasym is die rebound voor een heel eind verdwenen. Hij vind het zelf helemaal super gaan en gaat op school ook met hele grote sprongen vooruit. Een nadeel is de verminderde eetlust en h[lees meer...]et moeilijk in slaap komen. Maar daar hebben we nu melatonine voor en daar heeft hij heel veel baat bij. Voor ons en onze zoon is dit echt een wondermedicijn.

09-11-2010 | Man
Adhd pdd nos
vraagje; mijn zoon van bijna 10 jr gebruikt 27mg concerta per dag. Ik heb het gevoel dat dit niet echt help, ik heb inmiddels veel over Equasym gelezen en vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft, op deze leeftijd van bijna 10 jaar met hun kind/neef/nicht etc.. mocht dit zo zijn hoor ik u graag volgende week weer langs bij dokter en wil ik graag mijn ervaring met he[lees meer...]m bespreken!

13-10-2010 | Man
ADHD
Onze zoon van 9 jaar, gebruikt sinds ruim een jaar equasym xl,(eerst Ritalin) Na een week gaf hij zelf aan zich beter te voelen en veel minder last te hebben van rebound verschijnselen. Daarnaast gebruikt hij 2 keer per dag herbalifeline capsule en NRG tablet en geen chocolade en coca cola; daar reageert hij heel sterk op. Hij groeit heel regelmatig en eet goed.

16-02-2010 | Man
ADHD/ADD
Samen met de kinderarts hebben we besloten over te stappen van ritalin naar equasym. Ik ben benieuwd naar de ervaringen.

27-11-2009 | Man
ADHD
Mijn zoon van 10 jaar gebruikt dit medicijn al 2 jaar. hiervoor ritalin gehad, wat veel te snel was uitgewerkt. Dit medicijn werkt goed. eetlust is s middags iets minder, maar wordt s avonds ingehaald. Kost me wel 25 euro p.mnd. Jammer, maar heb t er zeker voor over.

19-09-2023 | Vrouw | 12
methylfenidaat (10mg)
ADHD
ik ben op 6 jarige leeftijd te weten gekomen dat ik adhd en ass heb.

28-11-2022 | Vrouw | 20
ADHD
ik ben sinds kort overgegaan op de 40 mg. ik heb alleen maar last van de bijwerkingen. heel erg trillen, hele heftige hartkloppingen, overmatig zweten en veel last van misselijkheid

03-06-2022 | Vrouw | 21

06-12-2021 | Vrouw | 44

22-03-2021 | Vrouw | 25
ADD
Na de eerste week heel wat bijwerkingen ondervonden zoals vermoeidheid, apathisch en hoofdpijnen. De tweede week ging veel beter en zijn de bijwerkingen bijna allemaal verdwenen. Ik werk wel dat ik steeds moe ben na een werkdag en dit elke dag net iets vroeger komt. Door het verhogen en spreiden van de medicatie ging het even goed (2 weken). Ik merk dat elke keer de medica[lees meer...]tie verhoogd ik de eerste week het gevoel heb dat het helemaal goed zit en de tweede week weer last krijg van vroegtijdige vermoeidheid. Komt dit omdat mijn medicatie nog niet op de juiste dosis zit? Zijn er andere mensen met dezelfde ervaring?

30-04-2020 | Vrouw | 43
ADD
Hiervoor gebruikte ik naar alle tevredenheid medikinet. Goede werkzame stof en veel gebruiksgemak mbt de capsule en het verpakkingsmateriaal. Equasym heeft een zeer slappe capsule die slecht uit de verpakking wil. Meestal krijg ik het alleen voor elkaar met een schaar of een mes. De capsule deukt in en lost te snel op in de mond waardoor je een vieze plakkerige smaak in[lees meer...] de mond krijgt. Naast mij gebruiken ook mijn beide 2 kinderen Equasym, dus heel veel tijd dat verloren gaat met ergenissen over het verpakkingsmateriaal. Ik ben ABSOLUUT NIET tevreden.

09-08-2019 | Vrouw | 20
ADD
Ik ben begonnen met Equasym 20 mg , maar het werkte niet echt bij mij dus ik ben overgestapt naar 30 mg. Het is wel wat rustiger in mijn hoofd maar de bijwerking zijn veel te erg. Ik voel mij rot/verdrietig, ik wil de hele dag niets doen, ik heb geen eetlust, ik voel mij slaperig en heb altijd hoofdpijn. Ik hoop dat ik snel mag veranderen van medicatie.