ADHD (15 meningen)

Bojan Nikolik (30-12-2014)

07-12-2008 | Man

24-11-2019 | Man | 16
ADD
Goed medicijn ik neem dit medicijn af en toe voor bepaalde periodes waarbij veel concentratie nodig is. In het begin ondervond ik geen bij-effecten. Na 2 jaar af en toe te nemen begin ik prikkelbaar te worden, last van verhoogde hartslag bij sporten en werd vorig jaar zwaar ongelukkig hiervan, hoewel je dit pas merkt als je stop met het medicijn. Je voelt je veel gelukkige[lees meer...]r als je er mee stopt als je deze bijwerking hebt omdat je je slecht voelt zonder dat je weet aan wat het ligt.

20-06-2017 | Man | 8
Syndroom van Asperger
Werkt goed om de concentratie te verhogen ivm overprikkeling door Asperger.

30-03-2017 | Man | 33
methylfenidaat (7.5)
Syndroom van Asperger
Werkt goed tegen overprikkeling bij asperger ASS

03-02-2017 | Man | 8
Autisme
Mijn zoontje van bijna 9 gebruikte eerst enige tijd de 20 mg. Werkt super goed alleen was hij aan het einde van de dag altijd helemaal "op". Slapen als een os. Doordat hij teveel kreeg werd hij wat suffig en soms wat warrig. Voor het gebruik van dit middel methylfenidaat kort werkende tabletjes gehad. Veel onrust en veel depressieve gevoelens. Gelijk gestopt met de kort [lees meer...]werkende tabletten. Wel door lang werkende medicatie minder bijwerkingen gemerkt. Waarschijnlijk is de 10 mg voldoende voor onze zoon. Alsnog fijn dat we hem iets kunnen geven waardoor hij minder snel, hoog in zijn frustratie en emoties zit, hij krijgt hierdoor meer zelfvertrouwen en zit beter in zijn vel, gaat beter op school en sociaal is het een stuk relaxter.

29-12-2016 | Man | 20
ADHD
ik ben enorm blij met de werking van equasym. Ik ben helemaal geen voorstander van medicatie. Deze heeft invloed op wie je werkelijk bent. Maar: 1) Equasym geeft mij structuur 2) het laat mijn hersenen optimaal gebruiken ondanks mijn concentratiestoornissen. 3) Daarbij is het ook makkelijker om linken tussen verschillende onderwerpen te leggen. Mijn hoofd zat vaak v[lees meer...]ast als ik wou gaan beredeneren, linken leggen,... en equasym deblokkeert deze blokkeringen. 4) Last but definitely not least: geen enkele bijwerkingen!

11-05-2016 | Man | 14
methylfenidaat (30mg)
ADHD
Ik ben een jongen van 14, In het eerste leerjaar hebben ze vastgesteld dat ik ADHD (attention deficit hyperactivity disorder), had oftewel aandachtstekort-hyperactiviteitstoornis, wat het was had ik op die leeftijd geen besef van maar met verloop van tijd wist ik zeer goed wat ik had. Ik ben toen relatine gaan nemen, grootste vergissing van m'n leven .. : Ik stopte een ti[lees meer...]jdje met groeien, ik at niet veel en niet graag, ik had altijd hoofdpijn, buikpijn, enz.. Dus ben ik daar mee gestopt, toen ben ik 1 à 2 jaar niet meer naar de Psycholoog en Psychiater geweest. Mijn punten daalden en daalden, dus moest ik wel terug gaan. In het zesde leerjaar ben ik terug gegaan en hebben ze mij Retard gegeven, maar dat had zo goed als geen effect op mij. Dat heb ik dan tot het 1ste middelbaar genomen. Nu ben ik gestart met equasym (30mg), het beste wat ik ooit had, mijn punten zijn gestegen, je hebt zo goed als geen bijwerkingen in het begin, misschien een beetje hoofdpijn maar dat is het dan ook. Ik voel me weer mezelf en geen pillenslikker. Hopelijk helpt dit jou ook!

27-11-2015 | Man | 8
ADHD
Zoonlief heeft adhd, en kreeg eerst rilatine... Wat een monster van een medicijn. Meermaals 'als dit mijn leven is, wil ik doodgaan' gehoord en hij was nog geen 7. Equasym voorgeschreven gekregen en een heerlijk kind erbij. Eet nog altijd goed, let goed op in de klas, maakt vriendjes, en voelt zich goed in zijn vel. Om in te slapen krijgt hij 2x 0.3 mg melatonine, en wij e[lees meer...]en gelukkig kind!

07-10-2015 | Man | 15
methylfenidaat (36mg)
ADD
Ik ben 15 jaar, ik heb lijd aan ADD, ik kan me ongmogelijk consentreren in de les. en ik heb het gevoel dat ik me minder gelukkig voel sinds ik dit medicijn gebruik. ik heb al heel veel verschillende medicijnen gebruikt voor ADD - Concerta - Ritalin - Strattera - Medikinet Ik en andere merkte nauwelijks tot niks in verschil. behalve dat ik slaap problemen kreeg en mi[lees meer...]jn ogen werkte niet meer goed samen. (soort van lui oog) ik had altijd hoge doseringen.

27-09-2015 | Man | 11
methylfenidaat (30mg)
Syndroom van Asperger
Zoon, 11 jaar, groep 8, jarenlang aangemodderd op school. Kind vaak eruit gestuurd, ruzie, klassenclown uitgehangen etc. We snakten naar medicatie. Die kregen we ook! We hebben ervoor gekozen om equasym te gebruiken, omdat we het alleen voor school nodig vonden. Maar stiekem hebben we tijdens het oefenen in de zomervakantie, ook veel plezier gehad van het feit dat onze zoo[lees meer...]n niet de hele tijd onze dochter op de kast joeg. Ook vond hij het geen probleem om een uitstapje te maken. Na jaren een probleemkind op school te hebben gehad, gaat het ontzettend goed. Hij kan zich uitstekend concentreren. Nu maar hopen op een goed advies.

21-08-2015 | Man | 34
methylfenidaat (40mg)
ADD
De dosis die ik nodig heb blijkt hoog te zijn. Maar, het werkt en ik ervaar geen bijwerkingen. De enige bijwerking is de prijs. Belangrijk is wel dat je het op de juiste momenten inneemt. Wanneer je één inname overslaat voel je een verschil. Voor het eten innemen is voor mij het beste. Na het eten zorgt er voor dat het langer duurt eer het effect heeft. Tijden[lees meer...]s een hectische, geestslopende, energie wretende dag kan ik mezelf tot rust brengen vanwege de medicatie. Bij een "aangename" dag is er ruimte om te focussen, creëeren, multitasken. Dus voor mij: goed medicijn maar spijtig genoeg... (te) duur!

27-11-2011 | Man | 14
Adhd
Onze zoon van 14 gebruikt sinds zijn 7e adhd medicatie. De equasym werkt het beste tot nu toe. Het is alleen belachelijk dat de verzekeraar dit niet vergoedt, reden voor ons om andere verzekeraar te kiezen.

12-10-2011 | Man | 7
Adhd
Mijn zoon gebruikt sinds een paar weken equasym. heeft ADHD met hyperactiviteit en concentratieproblemen. we zin begonnen met 10 mg toen 20 mg en nu krijgt hij 30 mg en het gaat prima. Hij is een stuk rustiger met name in zijn hoofd. Op school gaat het nu steeds beter. Ik was echt anti-medicijn maar op een gegeven moment kon het niet anders. Ben blij dat ik dit medicijn vo[lees meer...]or hem gebruik. Hij heeft weinig last van bijwerkingen. klaagt soms over wat buikpijn. Eten gaat tot nu toe ook goed. Hij is erg dun dus hou dat goed in de gaten.

30-08-2011 | Man | 9
Adhd
Mijn oudste zoon heeft concerta geslikt maar als ik nu het verschil zie met mijn jongste zoon en de equasym is dit een hele verademing.Werkt echt heel goed,ik heb een heel ander kind terug.Ik ga nu wel merken dat de dosering waarschijnlijk naar 30 mg mag maar als het helpt :)

28-02-2011 | Man | 8
Adhd
Onze zoon van 8 gebruikt dit medicijn nu sinds een paar maanden. Eerst kreeg hij methylfenidaat waardoor hij meerdere malen per dag heel erg veel last kreeg van een rebound. Nu met de Equasym is die rebound voor een heel eind verdwenen. Hij vind het zelf helemaal super gaan en gaat op school ook met hele grote sprongen vooruit. Een nadeel is de verminderde eetlust en h[lees meer...]et moeilijk in slaap komen. Maar daar hebben we nu melatonine voor en daar heeft hij heel veel baat bij. Voor ons en onze zoon is dit echt een wondermedicijn.

09-11-2010 | Man
Adhd pdd nos
vraagje; mijn zoon van bijna 10 jr gebruikt 27mg concerta per dag. Ik heb het gevoel dat dit niet echt help, ik heb inmiddels veel over Equasym gelezen en vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft, op deze leeftijd van bijna 10 jaar met hun kind/neef/nicht etc.. mocht dit zo zijn hoor ik u graag volgende week weer langs bij dokter en wil ik graag mijn ervaring met he[lees meer...]m bespreken!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (507) - Antibiotica - penicillines breedspectrum