Ervaringen met Medikinet

ADD (41 meningen)
Autisme (5 meningen)
PDD-NOS (4 meningen)
Concentratieproblemen (3 meningen)
Syndroom van Asperger (1 mening)

Concerta (482 meningen)
Dexamfetamine (428 meningen)
Ritalin (406 meningen)
Methylfenidaat (400 meningen)
Amfexa (210 meningen)

Bojan Nikolik (30-12-2014)

18-01-2021 | Man | 7
ADHD
zoontje van 7 kan zich niet concentreren, is altijd afgeleid en kan niet stilzitten. Hij houdt ook niet van kleine knutselwerkjes, schrijven of andere taken zoals veters strikken waardoor hij niet mee kan in de klas. zijn fijne motoriek, lees en schrijfvaardigheden lopen achter. Sinds een maand gebruikt hij langwerkende Medikinet. bij een ontbijt verstrooien op zijn bote[lees meer...]rham met pasta en we merken dat het doorwerkt tot in de avond. Het blijft een dezelfde karakter (lief en super sociaal) maar hij kan zich veel beter concentreren. Werkjes en taken komen af. gaat nu zelf knutselen, lezen en schrijven zonder te vragen. enigste nadeel is dat hij overdag wat minder eetlust heeft. Alert blijven dat hij voldoende binnen krijgt en genoeg drinkt. in de avond wil hij meetal na het avondeten nog een paar boterhamen omdat hij dan weer honger heeft. Ook de medicijnen niet te laat in de ochtend geven, anders slapen ze om 22 uur nog niet. als we een keer willen uitslapen dan geven we een dag niks en dat gaat ook prima hij gaat nu

06-01-2021 | Man | 29
ADD
Blij dat het bestaat, maar nog niks ideaals gevonden. Veel minder rebound dan Ritalin kortwerkend wel. Medikinet CR werkt bij mij maar 5 uur. Gebruik 5 mg. Concerta heeft deze lage dosis niet. Ik vind het jammer dat ik na 3 uurtjes ongeveer toch echt veel minder effect voel.

15-12-2020 | Man | 16
methylfenidaat (18mg)

11-12-2020 | Man | 17
methylfenidaat (60mg)
ADHD
Ik denk dat medicanet echt geweldig is alleen moet je wel de bijwerkingen kunnen hendelen. IK ben een erg positief persoon maar als ik het op heb heb ik geen emoties meer en voelt alles het zelfde. Ik moet iets doen anders voelt je je heel erg beroerd. Je gaat ook nadenken over het leven en wat voor een rommel het is. Mensen voelen heel erg dom en nutteloos, ze lijken [lees meer...]zo overbodig en nutteloos. Je gaat jje niet fijn voelen het is echt om mijn werk aftemaken en slik ze ook alleen voor school en niet in de weekenden. IK ben dan 17 maar blow soms dit helpt heel erg goed tegen de negatieve bijwerkingen Ik voel mij dan veel beter en kan ook emoties tonen en dingen leuk vinden dat lukt anders niet. IK raad neimand aan om te gaan blowen maar mij heeft het erg geholpen als je het doet doe het in een veiliege omegeving met iemand met ervaring en graag over je longen en aftikken en fix de inburner. Maar zonder grappen het helpt sirieus bij mij maar doe dit alleen als je er klaar voor bent.

24-07-2020 | Man | 40
ADD
Om beter met mijn ADD te leven is een periode gebruik van medikinet geprobeerd. Ik kon evengoed een suikerpil eten, er was geen effect en geen bijwerkingen op te merken. Rebound heb ik ook helemaal niet ervaren. Zelf merkte ik niets, vrienden en familie merkten niets en concentratie verbeterde ook niet. Uiteindelijk niet meer gebruikt omdat het gewoon niets doet bij mij.

04-10-2019 | Man | 11
ADHD
Mijn zoon van inmiddels 11 heeft ze alledrie gehad: Ritalin, concerta ( teveel bijwerkingen) en nu medikinet 30 mg. Hij slikte 20 mg en nu hoger naar 30, Medikinet CR 30 mg. Want 20 mg. Werkte te kort en onvoldoende! We zijn benieuwd. Medikenet omdat hij hiervan de minste bijwerkingen heeft 😉

22-09-2019 | Man | 10
methylfenidaat (5mg)
ADHD
Het werkt perfect voor De ADHD v mijn zoon v 10 jr. Slechts 5 nr met afgifte v 8uur. Maar hij krijgt er savonds aanvallen van en moet mijn zoontje naar een epilepsiecentrum voor verder onderzoek. Er is een temporalekwab epilepsie met auditieve syndroom gediagnosticeerd. Terwijl hij voorheen nooit aanvallen heeft gehad. Ik hoor nu ik het er met mensen over heb die ook[lees meer...] een ritalin gebruiken dat die savonds ook vreemde ervaringen hebben en er dingen zoals geluid anders binnen komen dan voorheen.

17-01-2019 | Man | 12
ADHD
doordat deze capsule maar 8 uur werkt, kreeg ik de rebound als ik uit school kwam en daardoor mijn huiswerk niet (goed) maakte.

09-01-2019 | Man | 17
ADHD
Algemene ervaring zoals bij iedereen met ADHD ik hoorde de symtomen van een vriend van mij en concludeerden dat ik deze ook had en ben hierdoor naar de huisarts gegaan en kreeg de constatering dat ik ADHD had en medikinet moest slikken.

22-08-2018 | Man | 23
methylfenidaat (30mg)
Genomen om mij beter te concentreren, ik loop al jarenlang een neuroloog, ook een tremor aan mijn nek. Letterlijk alles geprobeerd, tegen migraine, psycholoog, .... Toch nog eens een vorm van rilatine geprobeerd, ervoor had ik dit echter maar een paar dagen genomen, omdat ik hierdoor echt vele angstiger wordt als ervoor. Nog steeds wel heel veel last van direct o[lees meer...]verstrest, mijn angst is geen paniek, maar alles verkrampt en zeer moe en leeg in mijn hoofd. Ik voel wel dat de concentratie zeer sterk gestegen is, vooral de individuele concentratie, luisteren naar iemand anders is ook wel gestegen, maar het lijkt soms of ik nog even verkrampt ben als vroeger om te reageren. Misschien komt dit ook door de werking op de noradrenaline en moet mijn lichaam nog de balans vinden. Ik heb ook heel erg hard moeten huilen de eerste dagen van gebruik, maar meer zelf getriggerd, omdat ik voelde dat ik het nodig had. Geen depressieve klacht ofzo Over de paar weken over het algemeen wel tevreden, en we zullen zien wat de toekomst geeft. Ik hoop dat ik met behulp van dit en de toegenomen concentratie, meer zaken op orde krijg en zo mijn chaos in mijn hoofd, en gespannenheid onder controle ga krijgen. Dit kan enkel de toekomst uitwijzen.

05-10-2017 | Man | 45
Chronische depressie
medikinet geeft mij weer het gevoel dat ik leef. ik weet, het is een vervalst gevoel, maar na 8 helse jaren en het gebruik van tientallen soorten antidepressiva slikken en zelfs ElectroConvulsieTherapie, diverse psychiatrische opnames, allemaal zonder veel succes en loodzwaar, is dit een verademing. Ik ben niet alleen veel minder moe, kan ook meer aan en ben zowaar soms go[lees meer...]egezind en energiek. Zelfs mijn Failed Back Surgery Syndrom (3 mislukte operaties en gebruik van opoiden) is iets draaglijker. Ik hoop wel dat Medikinet veilig is (ik gebruik het volgens doktersvoorschrift maar je weet nooit), al kan het me op dit moment eigenlijk effe geen fluit schelen.

25-08-2017 | Man | 20
methylfenidaat (40mg)
ADD
ik heb deze medicatie nu al 10 jaar lang gebruikt op een dagelijkse basis. en heb hier een erg verdeelde mening over gekregen. de medicatie werkt erg goed, beter dan ritalin, concerta en equasim. vanaf het eerste gebruik was er geen eetlust. en bij het uitwerken raak je in een euforische staat, gevolgd door een zware down. deze medicatie werkt 8 uur lang door, onafhankeli[lees meer...]jk van mijn dosis. dit betekent dus ook 8 uur lang (en soms zelfs 10) compleet geen slaap. de eerste 3 jaren bleef het op deze bijwerkingen. echter zijn er na die 3 jaar langzaam steeds meer bijwerkingen naarboven komen kruipen, die mij ernstige zorgen baren. waaronder onregelmatig hartritme, wat ik ook voel, en vaak te snelle hartkloppingen (heb recent een hart en long onderzoek laten doen en ze zijn wel nog kerngezond) ook kan ik het plotseling heel heet krijgen, duizelig, gevolgd door een gevoel van extreme misselijkheid. wanneer ik soms focus op iets zie ik het eerder dubbel of wazig dan scherp. (dit is nieteens de helft van de waslijst) deze medicatie is superslecht voor je lichaam op lange termijn, het verandert ook je persoonlijkheid, bijna alsof je een masker op doet. medikinet is zeker aan te raden als je je wil concentreren zonder de bijwerkingen erg te voelen, maar NIET op regelmatig gebruik!! het is tevens erg moeilijk om ermee te stoppen, en erg duur.

30-03-2017 | Man | 13

30-03-2017 | Man | 13

29-03-2017 | Man | 20
ADD
deze Medikinet pillen werken zogezegd 8 uur. ik merk wel dat het laatste uurtje daarvan de werkzaamheid een stuk minder is. deze pillen zijn wel optimaal om gedurende een school/werkdag te kunnen concentreren en daarna geen invloed ervan te hebben. Wel uitkijken met autorijden als je de pillen al een tijdje niet genomen hebt ivm vakantie of zoiets!

27-08-2016 | Man | 24
ADHD
Kwa werking geen opmerking top voel me net een duracel batterij , maar dan op een rustigge aangename manier . Niet hectisch maar geconcentreerd . Wel vaak last van depresieve buien , en dat ik echt zonder idee of wil zou beginnen huilen wat op moeilijke moment wel moeilijk is.