Ervaringen met Medikinet

ADD (41 meningen)
Autisme (5 meningen)
PDD-NOS (4 meningen)
Concentratieproblemen (3 meningen)
Syndroom van Asperger (1 mening)

Concerta (483 meningen)

Bojan Nikolik (30-12-2014)

18-12-2023 | Vrouw | 16
methylfenidaat (40mg)
ADD
Tot 5 havo mijn examenjaar heb ik altijd moeite gehad met het halen van voldoendes, had het idee dat mijn hoofd anders was dan die van andere klasgenoten die dan een 8 haalden en ik een onvoldoende. In de laatste toetsweek moest ik zo hard mijn best doen dat ik van vroeg tot laat dagenlang leerde. Dit jaar ben ik onderzoek gaan doen en er kwam add uit, we hadden gelijk bes[lees meer...]loten om voor medicatie te gaan. Ik begon toen het schooljaar weer startte na de zomervakantie, waarin ik de eerste 2 weken last had van bijwerkingen die ongeveer na maand over waren en het resultaat was duidelijk zichtbaar na mijn eerste toetsweek waarin ik gelijk allemaal zevens en achten had gehaald. Daarna overgestapt op een langer werkend medicijn, wat voor mij geen toegevoegde waarde had en de bijwerkingen alleen maar erger maakten. Nu sinds 3 weken geleden ongeveer teruggegaan op medikinet, weer alle bijwerkingen helaas opnieuw. Waar ik het meeste van last heb en blijf hebben is het misselijk zijn, als ik misselijk word dan neem ik iets kleins te eten en daarna gaat het weer, maar na het eten van iets groters of het avondeten wordt ik heel misselijk. Het misselijk worden van eten zorgt dat ik niet alle vrijheid meer heb die ik eerst wel had. De spijt is dus heel groot van het overstappen van de langere versie. Ik ben nu opzoek naar een oplossing Blij met de resultaten maar niet met de bijwerkingen

13-07-2023 | Vrouw | 19
Autisme
Langwerkende methylfenidaat (Medikinet) voorgeschreven gekregen voor concentratieproblemen en somberheid in combinatie met ASS. Ongeveer een jaar genomen. Ook kortwerkende methylfenidaat en risperidon geprobeerd maar te veel last van bijwerkingen. Medikinet werkte goed om de scherpe randjes eraf te halen en minder overprikkeld te zijn. Mijn stemming was beter omdat ik meer[lees meer...] energie kreeg en minder overprikkeld was. Alleen in het begin last gehad van lichte bijwerkingen zoals hoofdpijn en nervositeit, maar dat ging snel weg. Alleen soms nog last gehad van nervositeit.

11-05-2023 | Vrouw | 41
methylfenidaat (30mg)
ADD
Sinds kort de diagnose ADD gekregen op mijn 41ste na levenslange struggles. Deze medicatie is een enorme game-changer voor mij gebleken! Ik ben hier zeer positief over! Ik slaap beter doordat ik overdag normale energie weer heb om dagelijkse zaken op te pakken, meer motivatie en energie om te sporten - minder drang naar ongezonde suikers, minder impulsief etc. Ik ben gewoo[lees meer...]n energieker, kom beter de dag door , focus is beter, meer rust in mijn hoofd. Ben zeer tevreden. Voor mensen met ADD dus wat mij betreft echt een aanrader…

13-01-2023 | Vrouw | 10
ADD
We zijn begonnen met 10 mg en zagen al een verbetering in werkhouding op school , taakjes afmaken en langer aan iets kunnen werken in de klas. Zoon zag énorm op tegen de lange dagen op school. Sinds kort is de medicatie verhoogd naar 20 mg en we weten niet wat we meemaken. Een super vrolijk kind die opeens weer wil leren en nu aangeeft dat de dagen op school voorbij vl[lees meer...]iegen! Slapen was altijd al een probleem en dat is niet minder geworden maar de stemming en de hoeveelheid energie is goed en stabiel.

09-11-2022 | Vrouw | 10
methylfenidaat (5mg)
ADHD
Met 5 mg gestart voor dochter van 10 Moeite met executieve functies, startgedrag, bemoeien, afgeleid op school Karakter is niet veranderd, iets liever voor broer overdag

01-12-2021 | Vrouw | 9
methylfenidaat (15mg)
Druk geen concentratie vanaf maart 2021 aan de medicatie

22-06-2021 | Vrouw | 18

06-06-2021 | Vrouw | 24

24-12-2019 | Vrouw | 44
ADHD
Toen mijn dochter 3 jaar geleden de diagnose adhd kreeg, vielen er bij mij heel veel puzzelstukjes op zijn plaats. Ik was toen nog onder behandeling van een psychiater en had al de nodige, oneerbiedig gezegd, "stempeltjes" gekregen, waar achteraf dus (gelukkig) helemaal niks van klopte. Zo vertelden ze mij dat ik een persoonlijkheidsstoornis zou hebben en had ik een flinke[lees meer...] hoeveelheid aan medicatie ivm een chronische en heftige depressie. Ik ben nu ruim een jaar verder en ik gebruik geen antidepressiva meer. Wat een verademing was het voor mij om me gehoord te voelen en om eindelijk eens de juiste diagnose te horen. Sinds ik medikinet gebruik is er een nieuwe wereld voor me opengegaan. Ik kan gesprekken volgen, me beter concentreren, heb veel meer structuur en kan dingen plannen zonder dat het een chaos wordt in mijn hoofd.

15-11-2019 | Vrouw | 25
Autisme

29-05-2019 | Vrouw | 10

02-05-2019 | Vrouw | 18
methylfenidaat (36mg)
ADHD
Ik nam dit voor het verbeteren van mijn concentratie en daarvoor hielp het ook allen had ik te veel bijwerkingen waarvan ik veel last had dus ben ik er mee gestopt en concerta gaan slikken.

01-10-2018 | Vrouw | 15
ADD
Werkt goed voor concentratie op school, zorgt er wel voor dat ik vaak verdrietig ben en negatief zelfbeeld krijg.

29-08-2018 | Vrouw | 34
ADHD
Met zelfdiagnose naar psychiater (geen psychotherapeut) gestapt: klachten depressie adhd. Zij heeft eigenlijk zonder veel vragen onmiddelijk Spiralexa + Medikinet voorgeschreven. Heb Spiralexa nog niet geprobeerd. De Medikinet wel. Je voelt echt je bloeddruk stijgen en je spieren verstijven. Geeft meer het gevoel van strak staan, dan van gefocusd.

01-07-2018 | Vrouw | 21
ADD
Kreeg van de huisarts medikinet voorgeschreven ipv ritalin want ritalin voelde als een trein, zo snel gingen mijn emoties heen en weer en ritalin had bijwerkingen als hoofdpijn en boosheid. Medikinet werkt lang en houdt mijn humeur in balans, laat mijn dwanggedachten afnemen , zorgt voor een ‘ i dont give a fuck ‘ houding en ik voel me mentaal sterker plus een betere[lees meer...] concentratie en meer sociaal. En dat na enkele dagen.. wauw

19-06-2018 | Vrouw | 23
ADD
Voor mijn concentratieproblemen kreeg ik eerst gewone rilatine voorgeschreven zonder gereguleerde afgifte, maar door de pieken kreeg ik zeer veel bijwerkingen zoals misselijkheid en extreme nervositeit. De dokter heeft mij dan deze pillen voorgeschreven. Ik krijg nog steeds bijwerkingen, en vooral braakneigingen eenmaal de pil begint te werken (na een halfuur ongeveer), ma[lees meer...]ar na ongeveer 30 minuten tot 1 uur verminderen deze bijwerkingen sterk. De symptomen zijn alvast minder extreem dan bij de niet-gereguleerde afgifte. Wat me ook opvalt is dat deze medicatie ook inwerkt op je stoelgang (wat niet per se slecht is)