Medikinet

ADHD (62 meningen)
PDD-NOS (4 meningen)
Concentratieproblemen (3 meningen)
Autisme (3 meningen)
Syndroom van Asperger (0 meningen)

Concerta (442 meningen)

Medikinet

Bojan Nikolik (30-12-2014)

01-10-2018

ADD

Werkt goed voor concentratie op school, zorgt er wel voor dat ik vaak verdrietig ben en negatief zelfbeeld krijg.
01-07-2018

ADD

Kreeg van de huisarts medikinet voorgeschreven ipv ritalin want ritalin voelde als een trein, zo snel gingen mijn emoties heen en weer en ritalin had bijwerkingen als hoofdpijn en boosheid. Medikinet werkt lang en houdt mijn humeur in balans, laat mijn dwanggedachten afnemen , zorgt voor een ‘ i dont give a fuck ‘ houding en ik voel me mentaal sterker plus een betere[lees meer...] concentratie en meer sociaal. En dat na enkele dagen.. wauw
19-06-2018

ADD

Voor mijn concentratieproblemen kreeg ik eerst gewone rilatine voorgeschreven zonder gereguleerde afgifte, maar door de pieken kreeg ik zeer veel bijwerkingen zoals misselijkheid en extreme nervositeit. De dokter heeft mij dan deze pillen voorgeschreven. Ik krijg nog steeds bijwerkingen, en vooral braakneigingen eenmaal de pil begint te werken (na een halfuur ongeveer), ma[lees meer...]ar na ongeveer 30 minuten tot 1 uur verminderen deze bijwerkingen sterk. De symptomen zijn alvast minder extreem dan bij de niet-gereguleerde afgifte. Wat me ook opvalt is dat deze medicatie ook inwerkt op je stoelgang (wat niet per se slecht is)
25-08-2017

ADD

ik heb deze medicatie nu al 10 jaar lang gebruikt op een dagelijkse basis. en heb hier een erg verdeelde mening over gekregen. de medicatie werkt erg goed, beter dan ritalin, concerta en equasim. vanaf het eerste gebruik was er geen eetlust. en bij het uitwerken raak je in een euforische staat, gevolgd door een zware down. deze medicatie werkt 8 uur lang door, onafhankeli[lees meer...]jk van mijn dosis. dit betekent dus ook 8 uur lang (en soms zelfs 10) compleet geen slaap. de eerste 3 jaren bleef het op deze bijwerkingen. echter zijn er na die 3 jaar langzaam steeds meer bijwerkingen naarboven komen kruipen, die mij ernstige zorgen baren. waaronder onregelmatig hartritme, wat ik ook voel, en vaak te snelle hartkloppingen (heb recent een hart en long onderzoek laten doen en ze zijn wel nog kerngezond) ook kan ik het plotseling heel heet krijgen, duizelig, gevolgd door een gevoel van extreme misselijkheid. wanneer ik soms focus op iets zie ik het eerder dubbel of wazig dan scherp. (dit is nieteens de helft van de waslijst) deze medicatie is superslecht voor je lichaam op lange termijn, het verandert ook je persoonlijkheid, bijna alsof je een masker op doet. medikinet is zeker aan te raden als je je wil concentreren zonder de bijwerkingen erg te voelen, maar NIET op regelmatig gebruik!! het is tevens erg moeilijk om ermee te stoppen, en erg duur.
29-03-2017

ADD

deze Medikinet pillen werken zogezegd 8 uur. ik merk wel dat het laatste uurtje daarvan de werkzaamheid een stuk minder is. deze pillen zijn wel optimaal om gedurende een school/werkdag te kunnen concentreren en daarna geen invloed ervan te hebben. Wel uitkijken met autorijden als je de pillen al een tijdje niet genomen hebt ivm vakantie of zoiets!
26-02-2017

ADD

Top fijn en prettig. Ik gebruik dit middel voor Add/Adhd. Ik merk een betere stoelgang. Dat is een echte plus. Goede concentratie en helder. Negatief: kaakspanningen drogemond eetlust problemen en wat downgevoel. Dit is voor mij echter niet problematisch. Ik slik het dagelijks. Getracht niet in het weekeinde te nemen, maar dat zorgde voor een nare eerste dag medicatie. D[lees meer...]uizelig emoties wiebelig. Ik ben blij met het medicijn. Concerta was voor mij minder effectief en mijn emoties waren uit balans. Ik ben pas op 45 jaar gediagnosticeerd met Add en AdHd. Wist ik dit vroeger maar en had ik de medicatie toen maar...
03-12-2016

ADD

Ik gebruik deze medicatie nog niet zo lang maar ik heb de laatste tijd last van bijwerkingen. Ik ben misselijk, hoofdpijn, slaperigheid (ik slaap al bijna 3 dagen aan een stuk) ik heb geen eetlust, heb de hele week bijna niets gegeten, ben bijna 1kg afgevallen.., Ik heb af en toe last van een vastgekrampte kaak. Ik neem ook sertraline tegen angststoornis en depressie maar[lees meer...] ik heb het gevoel dat deze minder gaan werken. Mijn concentratie is wel beter maar van korte duur. Aangezien ik medikinet nog niet superlang gebruik hoop ik dat de bijwerkingen wel verminderen
10-10-2016

ADD

Ik weet sinds een jaar dat ik ADD en ADHD heb, en gebruik sindsdien ook medicijnen hiervoor. Ik gebruik ze niet dagelijks, alleen als ik me echt moet kunnen concentreren voor school.
28-07-2016

ADD

Medikinet werkte bij mij de eerste 2 weken goed. 10 mg per dag 1 capsule 's morgens. Na de 2 weken helaas geen effect... Eerste 8 dagen heel last gehad van bijwerkingen, diarree, 8 dagen niet gegeten, slapen ging goed. Verder werkte het perfect, maar helaas erg kort... Na 3 weken heb ik tijdens de medikinet ritalin (methylfenidaat) gebruikt, omdat ik 's morgens erg ne[lees meer...]rveus was als de medikinet begon te werken. Helaas kreeg ik na een paar dagen last van korte psychoses.... hiermee meteen gestopt en overgestapt naar concerta 36 mg.... Deze deed 5 dagen goed zijn werk, maar ook daarna geen effect meer. Nu gebruik ik sinds 22 juli Amfexa 2x 5 mg per dag. Eerste 3 dagen gingen top! Nu merk ik dat het alweer minder wordt...
02-06-2016

22-01-2016

ADD

Dit medicijn heeft mijn leven veranderd (positief!). Pas op mn 32e de diagnose ADD gekregen en een jaar later gestart met deze medicatie. Lichte bijwerkingen gehad; de eerste week wat hoofdpijn en 1 dag zo licht in mn hoofd dat ik er misselijk van werd. Maar daarna eigenlijk niet meer. Ik merk dat wel een beetje zodra de pil uitwerkt, dan word ik wat trillerig en onrustig [lees meer...](=logisch). Maar sinds ik het slik ben ik veel kalmer, tevreden, happy, gefocused. Ik krijg dingen gedaan, kan echt klusjes achter elkaar afstrepen. Geen chaos meer in mijn hoofd. Ben er op mijn werk veel meer bij, tijdens vergaderingen ook duidelijk meer inbreng. Ik slik het om 7 uur en als het moet om half 2 weer, maar bijv weekenddagen soms ook helemaal niet. Gewoon wat nodig is. Feestdagen en visites kom ik fluitend en relaxed door. Wat ik niet had kunnen bereiken als ik dit in mn schooltijd had gehad...... Ik wil nooit meer zonder in ieder geval.
15-12-2014

ADD

Het eerste weekend liep redelijk vlot. Ik heb weinig ervaring momenteel aangezien ik mij pas heb laten testen op ADD. Zoals anderen ook wel zeggen is het een echte duw in de rug voor my. De bijsluiter lezen was voor mij de eerste test die ik deed, dit in combinatie met onze ongelooflijk actieve kinderen van 2 en 4 jaar op de achtergrond. resultaat: Lezen en inpikken op [lees meer...]dolle fratsen van mijn kinderen werd combineerbaar. Consequent handelen. geen chaos meer. Een goed gesprek echt beleven. Afwerken wat je bezig bent... gevolg--> zelfvertrouwen in stijgende lijn. Terug het gevoel hebben iets te betekenen... En wat vooral zalig is: rust in je hoofd en iedereen rond jou plukt er de vruchten van. Bij de pinken blijven is wel de boodschap. Iets impulsiever als ik er niet op let. Ik heb (nog) geen echte bijwerkingen. Meer dorst. Dosis is nog niet optimaal: na 2u15min is het momenteel uitgewerkt.
15-10-2013

ADD

Ik gebruik sinds kort medikinet 10 mg tabletten. Hiervoor nooit iets gebruikt. Mijn hele leven heb ik het idee gehad dat ik 'anders' was dan anderen. En eindelijk na 34 jaar weet ik dat ik ADD heb. Ik heb gemerkt dat ik baat heb bij dit middel. Ik ben uitgeruster als ik uit bed kom. Ik kan me beter focussen op dingen die ik moet doen. En ben veel vrolijker en energieke[lees meer...]r. Normaal kon ik mijn bed niet uit komen en had ik vooral in deze tijd van het jaar een enorme dip. Die dip begon er te komen voordat ik met mijn medicatie van start ging maar is nu helemaal weg. Ik heb het gevoel dat ik meer mezelf ben dan ooit tevoren en voel me gelukkig. Ook tegenslagen kan ik veel beter handelen. En ik ben beter is staat om te handelen op momenten dat dat nodig is. Bijwerkingen heb ik wel, soms ben ik wat licht in mijn hoofd en je moet VEEL drinken. Dat heeft mijn psych tegen me gezegd en dat blijkt ook wel. Rebounds heb ik geen last van, ik word dan alleen moe maar dat is vrij normaal na de lange dagen die ik nu kan maken dankzij dit spul. (ik lig niet meer op de bank te luieren als ik vrij ben). Ik heb meer en vaker honger dan eerst dus met die eetlust werkt het bij mij kennelijk andersom.
17-06-2013

ADD

Ik heb altijd al medcijnen geslikt voor m'n ADD. Begonnen met Ritalin op jonge leeftijd, dat werkte redelijk, maar niet lang genoeg. Toen Concerta 36mg, wat een rampenspul. De concentratie was beter maar ik at niets meer en was heel erg down. Daarna Medikinet geprobeerd, maar dit was het ook niet. Ik gebruikte de 30mg met verlengde afgifte (CR). Je wordt er wazig van en de[lees meer...] concentratie is niet geweldig. Tussendoor nog 2 andere varianten geprobeerd maar dit was het ook niet. Ben weer overgestapt op Ritalin, alleen niet op dagelijkse basis maar wanneer ik het echt nodig heb. Mijn advies is bij deze medicijnen; kijk na 3 weken of het werkt en gebruik het alleen als je het echt nodig hebt. Als je genoeg ervaring hebt met verschillende medicijnen en de inwerktijd kun je voor je zelf beslissen of je het nodig hebt of niet.
07-02-2013

ADD

Ik gebruik de medikinet nu bijna een jaar. Mijn opleiding verliep al wat stroever, omdat ik totaal geen overzicht heb en iedere prikkel binnenkrijg. Uiteindelijk ben ik gaan werking, waar ik toch wel heel veel last kreeg van het niet kunnen aan kunnen zetten tot actie, omdat ik steeds weg droom in mijn gedachten. Ik ging fouten maken op mijn werk, en raakte alleen maarmeer[lees meer...] gedemotiveerd. Ik Twijfelde zelfs of mijn HBO opleiding wel de juiste keus was. Jaren lang voelde ik mij al anders dan andere mensen. Het ene moment was ik ontzettend prikkelig en energiek (tot aan zeer agressieve gedachten in mijn hoofd) Bijvoorbeeld zeer geirriteerd raken van kinderen op vrijdag middag in de supermarkt, ik kon hier van binen van ontplfoffen, de gedachten die door mij heen gingen zal ik buiten wegen laten en het andere moment totaal op apegapen, vooral na mentale inspanning. Een hoorcollege is voor mij een straf, daar krijg ik niks van mee, hierdoor heb ik echt veel langer over alles qua school gedaan. Eigenlijk heb ik dit probleem altijd voor mezelf gehouden, tot dat ik mijzelf besefte wel een iets psychisch te kunnen hebben . Bij onderzoek bij de plaatselijke GGZ bleek ik ADD te hebben. Sindsdien gebruik ik de medicatie en heb ik vooral helderheid en rust in mijn hoofd. Waar ik vroeger moest oppassen om niet uit de slof te schieten, denk aan gat in een deur slaan, koppen wanneer ik zoveel woede voelde door de prikkels om mij heen. Voel ik mij nu rustig en kan ik mee rgenieten van sociale contacten, waar ik eerst misschien maar 1/4 van een verhaal mee kreeg lukt het mij nu toch veel beter om ook naar anderen te kunnen luisteren. Aanrakingen komen minder hard binnen, geluiden. Ik ben beter gaan presteren op het werk, waar ik eerst vreesde voor mijn baan, ben ik nu een van de drijvende krachten en blijk ik juist uitermate geschikt in mijn werk!. Ik slik nu in de ochtend 30mg en 6 uur later de 20 mg. Bij mij werkt het medicijn tussen de 5 en 6 uur, maar ik heb een snelle stofwisseling.
30-10-2012

ADD

Sinds 4 jaar gebruik ik medikenet als extra 'duwtje' in de rug bij mijn studie. Een dosering van 20mg is genoeg om mij geen vaatdoek te maken, maar toch beter te laten concentreren. Wel ben ik afgestapt van een constante, dagelijkse dosis. Reden hiervoor is dat ik merk dat ik minder sociaal ben, ik kan moeilijker schakelen tussen verschillende onderwerpen (wat mij als [lees meer...]ADD-er normaal geweldig afgaat). Ook heb ik bij het gebruik van Medikenet meer last van pieken & dalen (van hyperfocus naar geen woord meer opnemen) dan bij het gebruik van Ritalin. Medikenet geeft bij mij soms gevoelens van nervositeit en zorgt ook een verergering van mijn Prikkelbaar Darm Sydroom. Over het algemeen goede medicatie voor mensen die wat extra hulp nodig hebben bij hun concentratie. Dosering is hierbij wel super belangrijk. Goed kijken wat voor jezelf het beste werkt, en waar je je het prettigst bij voelt. Ik ben overduidelijk iets actiever en spontaner, dan perfect geconcentreerd en saai :)

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum