mening

Methylfenidaat (305 meningen)
Medikinet (116 meningen)

05-10-2015

Modafinil (modafinil)

Dit middel is uiterst effectief om slaperigheid te onderdrukken. Ik word er wel enigszins onrustig door. Ik gebruik het zo nu en dan samen met 10mg oxazepam, die combinatie werkt nog langer en beter, ook mijn pijnklachten (tgv nare ervaringen in vroege jeugd) worden onderdrukt. Dit middel heb ik gekregen i.v.m. met mijn hypersomnie, maar het werkt in combinatie met paroxet[lees meer...]ine (15mg/d) ook goed voor mijn humeur. Onderzoek heeft uitgewezen dat het als ondersteuning van niet voldoende werkende antidepressiva zeer effectief is, iets wat ik bijzonder goed merk. Het lijkt niet tot gewenning of verslaving te leiden. Het is niet echt bekend bij Nederlandse (huis)artsen en zal waarschijnlijk niet zomaar als antidepressivum worden voorgeschreven. Jammer, vind ik.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum