Ervaringen met Modafinil

modafinil

Narcolepsie (5 meningen)

24-09-2021 | Man | 39
Narcolepsie
neemt het gevoel/ aandrang van slaap weg. helpt me overdag alert te zijn en de algemeen dagelijkse activiteiten te kunnen uitvoeren en daardoor slaap ik 's nachts weer beter (lees: minder onderbrekingen van de nachtrust) heeft mijn leven veranderd.

01-07-2021 | Man | 33
modafinil (200mg)
Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)
2x per week gebruik ik 200mg Modafinil in de ochtend, ongeveer 45-60 minuten voor het ontbijt. Het helpt mij heel goed om mijn vermoeidheid te doorbreken die ik vanwege slaapapneu heb. Daarnaast krijg ik er (extra) energie van zodat ik mijn dagelijkse bezigheden niet hoef te staken. Ik drink voldoende water door de dag heen om te voorkomen dat ik een droge mond en hoofd[lees meer...]pijn krijg.

24-03-2018 | Vrouw | 32
Vermoeidheid
Na jaren ontzettend moe te zijn geweest heeft het mijn leven veranderd. Ik kon de dag niet doorkomen zonder dutjes. Maar heb geen narcolepsie. De neuroloog schreef eerst ritalin voor, maar de bijwerking hoofdpijn was te heftig. En het had ook niet het gewenste effect. Het rebound effect was heftig. Toen overgegaan naar modafinil. Eerst 200mg, toen 300mg en nu met 400mg is[lees meer...] mijn leven drastisch veranderd. Loop niet meer op mn tandvlees door de vermoeidheid. Ben niet hyper actief o.i.d. maar kom de dag door zonder dutjes. Ik gebruik het nu zo n ruime twee maanden. In het begin wel erge hoofdpijn, dit is nu nog amper aanwezig. Geen rebound effect. Ik ben wat "te" adrem in mn reacties. En heb wel geregeld kort hartkloppingen. Ben er superblij mee.

27-10-2017 | Man | 26
ADD

28-06-2016 | Vrouw | 35
modafinil (50mg)
ADD
Het is nog niet heel erg lang bekend dat dit medicijn, (wat oorspronkelijk voor Narcolepsie is) in een lagere dosis, ook positieve effecten op mensen met ADD heeft. In mijn ervaring, is dit een veel beter medicijn dan de normale AD(H)D-medicijnen (zoals Methylfenidaat), welke eigenlijk gewoon amfetamines (speed) zijn. Ik wilde niet meer dit oppeppende effect van deze amfet[lees meer...]amine-achtige medicijnen, het veroorzaakte teveel spanning. Met dit medicijn voel ik mij veel beter,het heeft een structurerend effect op ADD, en helpt met de chaos en concentratie, zonder de spanning (het speed-gevoel zeg maar) Ik snap niet dat hier niet meer naar gekeken wordt, en het niet vaker voorgeschreven wordt als alternatief voor methylfenidaat (ritalin en concerta). De enige bijwerking die ik heb, is dat ik het vaak iets warmer heb dan normaal (in de zomer soms niet zo fijn, in de winter wel prima:-) In het begin af en toe wat lichte hoofdpijn maar dat duurde niet lang Ook heeft het, gek genoeg, een hele positieve werking op mijn slaap. Voorheen duurde het altijd uren voordat ik in slaap viel, en liep ik ochtends als een zombie rond, maar nu ben ik vanaf ochtends vroeg (wel vroeg innemen) helder wakker en ben ik rond bed-tijd gewoon moe, en kan ik gewoon in slaap vallen.

05-10-2015 | Man | 68
Depressiviteit
Dit middel is uiterst effectief om slaperigheid te onderdrukken. Ik word er wel enigszins onrustig door. Ik gebruik het zo nu en dan samen met 10mg oxazepam, die combinatie werkt nog langer en beter, ook mijn pijnklachten (tgv nare ervaringen in vroege jeugd) worden onderdrukt. Dit middel heb ik gekregen i.v.m. met mijn hypersomnie, maar het werkt in combinatie met paroxet[lees meer...]ine (15mg/d) ook goed voor mijn humeur. Onderzoek heeft uitgewezen dat het als ondersteuning van niet voldoende werkende antidepressiva zeer effectief is, iets wat ik bijzonder goed merk. Het lijkt niet tot gewenning of verslaving te leiden. Het is niet echt bekend bij Nederlandse (huis)artsen en zal waarschijnlijk niet zomaar als antidepressivum worden voorgeschreven. Jammer, vind ik.

12-09-2020 | Vrouw | 67
Depressiviteit

22-01-2018 | Vrouw | 49
Narcolepsie
Ben erg blij met dit medicijn. Heb er per dag veel wakkeren uren erbij gekregen sinds ik dit slik.

25-08-2013 | Man | 38
modafinil
MS (multiple sclerose)
Ik ben nu twee jaar gediagnostiseerd met ms. Ik spuit sinds mei Copaxone. De moeheid die ik had legde zo'n beslag op m'n leven en daar heb ik eerst Symmetrel voor geslikt. Zonder resultaat. Ik ben na een paar weken gestopt. Toen toch weer de stap gemaakt naar de neuroloog en die schreef me Modafinil voor. Ik werk in de verpleging en ben voor veertig procent ziekgemeld. Daa[lees meer...]rnaast werk ik geen avonden en nachten meer, dusnalleen drie dagdiensten verdeeld over de week. Nooit meer dan twee achter elkaar. Als ik een dagdienst heb neem ik s'morgens om 6 uur de eerste tablet en rond 12 uur de tweede. Ik merk dat ik van het middel een forse dosis energie krijg en kan dan werken als een trein. Echter, als het 's avonds is uitgewerkt ben ik doodop. Op vrije dagen neem ik er 's morgens 1 en 'middagen een halve. Ik weet dat het een stimulerend middel is, een soort doping maar ik wil perse een aantal dagen blijven werken en het helpt me dan de dag door te komen. Hoewel ik natuurlijk daaronder wel moe blijf. Bij mij werkt het in ieder geval. Ik kan weer meer dingen doen zonder dat afmattende moeheidsgevoel. Want dat sloopte me. Daarbij ging ook m'n stemming bergafwaarts. Nu kan ik weer meer doen.

26-05-2019 | Man | 51
modafinil (20mg)
Narcolepsie
helemaal geen effect inhet begin. na een weekje meer effect. verhoog io met de dokter nu de dosis naar 3x daags 2omg

24-09-2017 | Man | 72
Narcolepsie
bij aanvang positieve ervaring, het verdrong redelijk de slaapaanvallen .totdat mijn libido langzaam maar zeker wegviel , alsof er stukje tussenuit werden gelaten dat ging langzaam. ik dacht toen dat het aan narcolepsie lag. na 20 jaar is het effect nihil, vergeet ik het en keer dan kom ik er pas achter bij een volgende inname. dit effect is nauwelijks bespreekbaar [lees meer...]cq weinig kennis voorhanden.

03-10-2016 | Vrouw | 46
Narcolepsie
In maart kreeg ik mijn eerste modafinil, omdat de riitalin niet meer bij me werkte (narcolepsie). Het ging moeizaam, maar het ging. Op gegeven moment voelde ik me er zelfs goed bij. Totdat ik in september een ander merk kreeg. Ging net een paar dagen tussenuit. Na een paar dagen dacht ik dat ik te veel gelopen had. Maar de vermoeidheid, hart op hol, zweten, afwezigheid. Ni[lees meer...]et goed kunnen horen en ga zo maar door werd steeds erger. Zelfs een kleine terp oplopen was me al te veel en compleet buiten adem!!! Eenmaal thuisgekomen heb ik minstens 20 uur per dag geslapen en alles was me gewoon te veel. Daarna ben ik een 5 tal dagen opgenomen geweest in ziekenhuis. Ik was gewoon doodziek van het ander merk wat de apotheker mij gegeven had, omdat de andere "niet meer in voorraad was". Ik ben er dusdanig van geschrokken dat ik nog steeds twijfel om het eerste merk weer in te nemen. Wil dit nooit meer meemaken.

11-02-2021 | Man | 57
modafinil (100mg)
Bedoeld als opwekkend, ook voor gevoel. Na een wwek gestopt en toen een week lang angstig