Ervaringen met Tentin

dexamfetamine

Bij  ADHDX

angst nerveuze tics nervositeit stijve spieren

13-06-2022 | Vrouw | 19
ADHD
Tentin werkt voor mij goed. Het werkt veel beter dan de Ritalin die ik hiervoor nam. Wel merk ik dat de slaapproblemen bij Tentin erger zijn dan bij Ritalin. Verminderde eetlust is hetzelfde. Andere bijwerkingen zoals spanning, angst, buiten adem zijn en hartkloppingen heb ik veel minder dan met Ritalin. Als je niet tevreden bent met Ritalin of ander methylfenydaat zou ik[lees meer...] tentin (of andere dexamfetamine) zeker aanraden.

22-05-2022 | Vrouw | 24
ADHD
Met tentin voel ik mij de iets betere versie van mijzelf. Gelukkig word ik geen robot zoals bij ritalin/methylfeniaat. Daarvan krijg ik veel meer hyperfocus en motivatie, dat is even prettig voor wanneer het echt nodig is, maar voor het dagelijks leven is het voor mij teveel. dan herken ik mijzelf niet meer, met tentin wel. Eigenlijk voel ik niks van de tentin, behalve wan[lees meer...]neer ik het niet slik. Dan gaat het opzich ook wel oké, maar met tentin ben ik net iets stabieler. De kers op de taart zal ik het maar noemen. Juist omdat het mij een steuntje in de rug geeft voel ik mij genoodzaakt om mijn ervaring hier te plaatsen, helaas nemen de slechte ervaringen de overhand terwijl het voor mij net dat laatste zetje in de goede richting geeft.

26-04-2022 | Vrouw | 39
ADHD
Zeer tevreden over deze medicatie. Probeerde eerst methylphenidaat, daar had ik zeer veel bijwerkingen van. Van de dexamfetamine heb ik totaal geen bijwerkingen, voel me meer gefocust en gevoncentreerd en helpt ook nog eens voor een betere stemming. Ben er heel blij mee.

17-04-2022 | Man | 47
ADHD
Van wellbutrin naar concerta naar medikinet en mylan overgegaan naar tentin. Werkt voor mij prima op behoud van concentratie, plannen, overzicht, stemming. Veel minder slaap dipjes. Ben meer tevreden dan met methylfenidaat.

13-04-2022 | Vrouw | 36
ADHD
Binnen twee dagen van vrolijk en ondernemend, naar depressief en in mezelf gekeerd. Snel geirriteerd ook... Echt bizar dat deze troep nog op de markt is en dat het het tegenovergestelde effect lijkt te hebben van Ceban waar ik heel tevreden over was.

23-02-2022 | Vrouw | 27
ADHD
Tentin is voor mij echt de uitkomst. Het geeft me rust in mijn hoofd en overzicht. Het helpt ook met het stabiliseren van emotionele uitschieters met betrekking tot hormonale schommelingen. Medikinet en Ritalin gaven me alleen focus, maar Tentin doet voor mij echt veel meer dan dat. Het enige nadeel is de droge mond, maar met een fles water naast me is dat probleem ook mak[lees meer...]kelijk verholpen.

10-02-2022 | Man | 46
ADHD
Ik gebruik dit medicijn nu 1 jaar en voel me weer als een vis in het water. Voorheen allerlei andere medicatie gehad, waar (ik) wel veel bijwerkingen van kreeg :) Voor mij is TenTon een uitkomst

31-01-2022 | Man | 45
ADHD
Ik gebruik dit nu meer dan een maand, op dit moment 2 of 3 keer per dag 5mg. Ik voel dat ik veel meer focus heb en concentratie en ook veel meer energie. Ben ineens veel meer georganiseerd dus over het algemeen ben ik positief. Het beste is de eerste 2-3 dagen maar 1 tablet te nemen en goed noteert wanneer je voelt dat het gaat werken en welke bijwerkingen je ervaart e[lees meer...]n tegelijkertijd kijkt naar wanneer de rebound start. Dit ivm de te bepalen tijd voor de volgende tablet. Het beste is dan om 30 min voordat de rebound start de volgende tablet te nemen zodat je die de volgende keer kan voorkomen. De tablet blijft 10 in uur in je lichaam, over het algemeen werkt het na 1 a 2 uur en dan werkt het zo'n 5-8 uur door. Op basis hiervan moet je dan je inname tijden bepalen. Ga ook niet te snel omhoog omdat je dan sneller last kan krijgen van bijwerkingen, dit geldt zeker als je te snel tussen elkaar inneemt. Je lichaam moet ook wennen aan de medicatie en het is belangrijk dat je het de tijd geeft om te proberen. Ik zie heel veel negatieve berichten van mensen die moesten overstappen van een ander merk naar Tentin, ik vind eigenlijk dat je deze reviews niet serieus kunt nemen omdat deze mensen gewend waren aan de andere medicatie en niet open staan voor verandering en daarom negatief zijn, laat je hier niet door uit het veld slaan. Sommige mensen hebben nu eenmaal moeite met veranderingen. Héél veel mensen halen goede resultaten uit deze medicatie.