Ervaringen met Tentin

dexamfetamine

stijve spieren nervositeit nerveuze tics angst droge mond

27-09-2023 | Man | 26
ADD
Tentin is in mijn ervaring echt iets anders dan apothekers bereide dexamfetamine van voorheen. Eind van mijn tienertijd eindelijk de diagnose ADD gekregen (inattentive ADHD). Zoals wel vaker vallen we niet zo op. Ik kreeg toen DMB bereide dexamfetamine van 2 mg. Dit was echt een verademing en ik nam afhankelijk van wat de dag van mij vroeg 2 of 3 stuks. Een tijd ge[lees meer...]stopt tussendoor door schuldgevoelens over afhankelijkheid van medicatie, en nu aan het eind van mijn masterstudie toch weer begonnen met hulp en medicatie. Dexamfetamine kwam ineens in een doosje met breektabletten van 5mg onder de naam tentin. Tijd lang genomen want ik had echt steun nodig bij mijn concentratie, echter komt dit middel met een heel ander gevoel binnen. Mijn ervaringen (die ik met 'de oude' dex bijna niet had) zijn: - Meer het gevoel een robot te zijn die z'n taken moet uitvoeren - een soort onwel gevoel op de achtergrond dat er iets niet helemaal goed zit - sneller in een hyperfocus terechtkomen die nog moeilijker is om uit te komen - zeer grote vermindering in de eetlust - moeite in slaap te komen - moeite om normaal over te komen in gesprekken. Ben nu overgestapt op dexamfetamine van de regenboog apotheek en hoewel dit niet 100% hetzelfde aanvoelt als 'de oude' is dit vele malen beter dan tentin!

24-06-2023 | Man | 35
ADHD
Zeer tevreden gebruiker van de oude variant dexamfetamine. Tentin bevat dezelfde werkzame stof maar heeft bij mij een tegenovergestelde werking. In plaats van rust in mijn hoofd en tegelijkertijd energie en overzicht om dingen aan te pakken, kreeg ik van tentin paniekaanvallen terwijl ik als een zombie op de bank lag. Voor de buitenwereld lijk ik wellicht ontspannen, in mi[lees meer...]jn hoofd is het chaos. Ook ging dit gepaard met zeer depressieve gedachten. Ik neem dit nooit meer, bizar dat ik veel vergelijkbare verhalen lees ondanks dat de werkzame stof dus gelijk is. Het zal wel aal de hulpstoffen liggen. Bij Tentin leek het alsof ik eerst door 4 uur aan erg vervelende bijwerkingen heen moet, waarna ik uitgeput ben en vanuit dat een soort ontspannenheid ervaar.

22-06-2023 | Vrouw | 22
ADHD
Voor mij hebben deze medicijnen geen effect, helaas alleen bijwerkingen voor mij. Bijwerkingen voor mij waren: geen eetlust, onrust in mijn hoofd en lijf, klemmende kaken en kapotte tong en als laatste niet meer dan 2u per nacht kunnen slapen. Conclusie: gestopt met medicijnen

16-05-2023 | Vrouw | 43
ADHD
Van Ritalin overgestapt op Tentin vanwege Reynaud. Tentin nu een aantal weken gebruikt en het lijkt wel alsof de bijwerking toenemen. Ik sta op standje workaholic en kom daar niet uit, communiceer stevig, snel en hard, en ik merk dat ik mezelf steeds meer uitput. Slapen lukt nauwelijks. Ik ga door, door, door terwijl ik, werk en thuisfront dit niet wenselijk vinden. [lees meer...]Motivatie, assertiviteit en vrolijkheid zijn behoorlijk hoog. Effecten op andere adhd symptomen is minimaal. Focus, foutjes maken, overzicht verliezen… niet zo erg als zonder, maar nauwelijks effect. Geld vliegt eruit, ik lijk impulsiever. Twee dagen stoppen en de vermoeidheid overvalt me als een zware deken. Geen doen dit, ben er helemaal niet blij mee. Ik heb het gevoel dat ik zo afsteven op een vette burn-out of hartproblemen. Herken mezelf niet. Maar, gelukkig blijf ik we vrolijk onder ;).

29-03-2023 | Vrouw | 35
ADD
Kreeg deze variant omdat de 2,5mg die ik altijd kreeg noet meer beschikbaar is o.i d. Bij de oude variant voelde ik me altijd wel lichtelijk oogelaten, maar het gaf ook een soort drive om dingen te gaan doen en ik mijn humeur werd er beter van. Heb druk leven met werk, peuter en opleiding en met de oude variant trok ik dat allemaal net. Nu met weekje tentin krijg ik die dr[lees meer...]ive niet, wordt er eerder emotieloos dan vrolijk van en heb net kamertje van m'n dochtertje overhoop gegooid uit frustratie omdat ik iets niet kon vinden en ze bleef huilen na hele drukke dag. Compleet overprikkeld. Werkt van geen meter deze variant :(

18-11-2022 | Man | 54
ADD
het heeft lang geduurd voordat ik door kreeg wat de bijwerking is. ik neem mezelf kwalijk dat ik negatief en geirriteerd wordt door overprikkeling bij gebruik van de dex/tentin en schrijf een positief effect (bij inname) toe aan het medicijn. kortom ik voel me in praktische zin capabeler om mijn leven te lijden maar met een steeds slechter zelfbeeld (kan bij mij zelfde[lees meer...]structief gedrag uitlokken) en steeds labieler ook.

09-08-2022 | Vrouw | 46
ADD
Methylfenidaat werkt niet meer goed dus overgestapt naar Tentin. aantal dagen geprobeerd, maar zeel snel mee gestopt. Het is troep.

26-06-2022 | Man | 58
ADHD
Trillen spieren, kort lontje en drukker dan normaal. Aantal weken gebruikt maar ben nu gestopt. Maakt de kwaal alleen maar erger.⁰

28-04-2022 | Man | 26
ADD
Mensen die starten met deze medicatie pas op! Na 7 weken ben ik acuut gestopt. Het begin was redelijk maar na verloop van tijd werd ik steeds angstiger nerveus kreeg last van paniekaanvallen waardoor ik onbewust sociale situaties ging vermijden en een soort sociale fobie heb ontwikkeld. Nu ik gestopt ben merk ik dat dit medicijn z’n sporen heeft na gelaten.. terug bij af [lees meer...]dus. Denk a.u.b 2x na voordat je hieraan begint. Iedereen is anders maar de reacties liegen er niet om.

26-04-2022 | Man | 41
ADD
Helaas eind 2019 over moeten stappen naar Tentin/Amfexa, sindsdien is het een groot drama. Medicijn ondersteund totaal niet meer, en lijkt zelfs mijn AD(H)D klachten te verergeren!

13-04-2022 | Vrouw | 36
ADHD
Binnen twee dagen van vrolijk en ondernemend, naar depressief en in mezelf gekeerd. Snel geirriteerd ook... Echt bizar dat deze troep nog op de markt is en dat het het tegenovergestelde effect lijkt te hebben van Ceban waar ik heel tevreden over was.

07-04-2022 | Man | 26
ADD
Ben gestopt met Methylfenidaat, omdat dit medicijn mij niet meer het gewenste effect gaf. In overleg met mijn behandelend arts overgegaan op dexamfetamine van Tentin. De reacties op internet waren niet veel belovend, maar wil toch alle medicijnen een kans geven. De 1e dag beviel goed! Het werkte rustig in en voelde me vrolijk en gemotiveerd al voelde ik me een ongeleid pro[lees meer...]jectiel.. ik hield er rekening mee dat het medicijn moet wennen en dat waarschijnlijk een korte bijwerking was. Na de 1e week iom de arts de dosis verhoogd. Dit ging goed echter na een paar dagen begon de ellende: droge mond handen en gezicht ondanks het vele drinken. Alle ADD klachten namen toe continu een honger gevoel en voelde me verward overmatig zweten steken in mijn hart. En voelde me compleet contact gestoord. Kortom wat een troep! Ik overweeg het nog een kans te geven met een Verlaagde dosis van 3x per dag 5 mg, als dit niet werkt neem ik graag afscheid van deze rotzooi.

10-03-2022 | Vrouw | 26
ADD
Sorry dat ik dit meld hoor maar wil mensen waarschuwen die gevoelig zijn voor medicatie. Ik heb het vandaag ingenomen en heb serieus de ergste dag van m’n leven gehad. Continu extreem opgejaagd, heel erg neerslachtig, druk op het hoofd, verward, angstig en moe. Ik gooi het meteen in de prullenbak.

28-12-2021 | Vrouw | 41
ADHD
Waardeloos!! Bij gebrek aan beter neem ik ze maar.. IK WIL DEXAMFETAMINE terug!!!

10-12-2021 | Vrouw | 25
ADD
Ik heb verschillende medicatie doseringen moeten uitproberen omdat het bij vrijwel alle doseringen van Tentin totaal misging. Geen woorden voor. Hoe kan een fabrikant dit soort rotzooi produceren? Moodswitch die je van dit ‘medicijn’ krijgt is niet te bevatten. Overprikkeld, opgejaagd gevoel, concentratie is vreselijk, non-verbale communicatie met mensen en details me[lees meer...]rk je immers bijna niet op. Je wordt een soort van ‘zombie’. Dieptepunt was echt het neerslachtig gevoel en wanneer je denkt dat het beter is om een paar dagen uit te stellen zijn de uitwerkingsverschijnselen net zo erg. Bij de behandelaars het probleem aangegeven maar die trok mijn diagnose in twijfel. Waarom moet er winst gemaakt worden over de gezondheid van mensenlevens? Zieke systeem.

16-11-2021 | Man | 42
ADHD
Rotzooi neem het niet, heb nu meer ellende als zonder. Koppijn heel de dag, van vrolijk naar boos , droge mond. Depressie