Ervaringen met Tentin

dexamfetamine

stijve spieren nervositeit nerveuze tics angst droge mond

28-02-2024 | Vrouw | 17

droge mond

20-09-2022 | Man | 17
ADD
werkt heel goed voor concentratie en rust in je hoofd maar je krijgt er wel echt bijwerkingen van; angst, hartkloppingen, niet kunnen slapen, verminderde eetlust en misselijkheid

11-04-2021 | Man | 17
ADD
De naamsverandering van Amfexa naar Tentin bevestigt alleen maar hoeveel er wel niet mis is met deze medicatie. De reputatie werd zo slecht dat ze de naam maar hebben veranderd. Het gaat nog steeds om exact hetzelfde middel met extreem veel bijwerkingen waarvan sommige vrij ernstig zijn zoals hartkloppingen en een erg onrustig gevoel. Dit in tegenstelling tot de oude 2,5mg[lees meer...] dexamfetamine waarbij er juist rust was in mijn hoofd. Ook was er totaal geen probleem met een verhoogde hartslag terwijl Tentin juist voor een veel te hoge hartslag zorgt. Het is belachelijk dat alleen dit medicijn nog beschikbaar is en de oude dex niet meer verkocht mag worden. Het verschil is zo groot dat het lijkt alsof je te maken hebt met een heel andere medicatie terwijl Tentin beweert dat het om exact dezelfde zou gaan.

21-03-2023 | Vrouw | 18
dexamfetamine (2,5mg)
ADD
ik slik nu al een aantal maanden tentin en dit werkt bijzonder goed. Eerst andere medicatie geprobeerd maar ben uiteindelijk toch terechtgekomen bij dit medicijn. De onrust verdwijnt uit mijn hoofd en lichaam, en ik kan me beter concentreren als ik dit middel inneem. Echter zitten er wel een paar vervelende bijwerkingen bij. ik neem de laatste tablet om ongeveer 12 uur smi[lees meer...]ddags in. Rond 4 uur smiddags krijg ik last van overprikkeling en ben ik meer geïrriteerd. Hoofdpijn komt ook af en toe kijken. Verder zijn het de welbekende bijwerkingen zoals, verminderde eetlust en een hogere hartslag. in het algemeen ben ik zeer tevreden over dit medicijn en is dit het beste middel dat ik tot nu toe heb geprobeerd.

15-02-2022 | Vrouw | 18
ADD
Echt ontzettend blij met dit medicijn. Ik zat eerst 5 jaar aan de ritalin en ik ben nu eindelijk op iets anders. Dexamfetamine werkt voor mij veel beter dan methylfenidaat. Minder zware bijwerkingen en ik voel me gewoon heel fijn als ik het neem. Ik voel me nu goed en positief als ik het neem, in plaats van de depressieve gevoelens die ik van ritalin kreeg. Als jij aan de [lees meer...]methylfenidaat zit en het niet goed werkt raad ik tentin zeker aan

13-06-2022 | Vrouw | 19
ADHD
Tentin werkt voor mij goed. Het werkt veel beter dan de Ritalin die ik hiervoor nam. Wel merk ik dat de slaapproblemen bij Tentin erger zijn dan bij Ritalin. Verminderde eetlust is hetzelfde. Andere bijwerkingen zoals spanning, angst, buiten adem zijn en hartkloppingen heb ik veel minder dan met Ritalin. Als je niet tevreden bent met Ritalin of ander methylfenydaat zou ik[lees meer...] tentin (of andere dexamfetamine) zeker aanraden.

29-01-2022 | Vrouw | 19
ADD
Merkte geen effecten van dit medicijn! Wel hartkloppingen en een zwaar verminderde eetlust. Letterlijk alleen maar bijwerkingen!

07-06-2021 | Man | 19
ADD
Bij inname zeer vermoeit. Waar ik met het vorige Amfexa goed kom leren en voor langere tijd mijn aandacht vast kon houden. Moet ik nu blij zijn als ik één of twee zinnen kan schrijven zonder afgeleid te zijn.

17-03-2022 | Vrouw | 20
ADD
Ik vind het fijne medicatie ondanks de bijwerkingen. Ik heb zelf andere medicijnen gebruikt maar kreeg daarvan erg veel last van depressieve bijwerkingen. Bij tentin zijn het momenteel vooral fysieke lasten zoals, helemaal geen eetlust ik eet van mezelf erg veel maar zodra ik aan me medicijnen zit kan ik de hele dag niks eten daar word je dus pittig vermoeid van. Verder la[lees meer...]st van zweet tril handen en nog wat andere dingetjes maar ik ervaar ook juist GOEDE dingen zoals veel meer lichamelijke energie kan meer dingen tegelijk doen en kan wat makkelijker dingen onthouden. Ik denk dat de bijwerkingen er vooral aan licht dat ik nog bezig ben met de goede dosering vinden. Ook vind ik het lastig als het uitwerkt savonds ik in één klap klaar ben 0 energie of juist heel veel praten en herhalen van zinnen. En redelijke hoofdpijn en misselijkheid. Verder hoop ik dat iemand mij kan helpen met de volgende VRAAG ik krijg het niet duidelijk gevonden qua verzekering van de tentin hoe zit dat bij jullie.

16-06-2021 | Man | 20
ADHD
Ik ben sinds kort van de Dexamfetamine van de Magistrale Berijder over gegaan op Tentin en ik merk een zeer groot verschil aangezien Tentin bij mij geen effect heeft behalve bijwerkingen.

21-02-2021 | Vrouw | 20

01-04-2023 | Vrouw | 21
ADD
Tentin helpt met concentratieproblemen en door dit middel kon ik mijn leven weer oppakken. Het nadeel is dat het niet algeheel vergoed wordt en je soms er niet door kan slapen en ik kan niet meer huilen. Voel nog wel alle emoties zoals een normaal persoon.

05-10-2022 | Vrouw | 21
ADD
Heb geen bijwerkingen met deze medicatie, in tegenstelling tot methylfenidaat. Na hoofdpijn, hartkloppingen en depressiviteit hierop overgestapt en merk zoveel verschil. Ik merk wel dat ik gauw een hogere dosis nodig heb om me beter te kunnen concentreren.

20-06-2021 | Vrouw | 21
ADD
Eerste 2 dagen dat ik dit gebruikte werkte het redelijk leek het, naast dat ik veel bijwerkingen had. 3e dag was ik erg prikkelbaar en mijn concentratie vreselijk. 4e dag kwamen mijn trauma's omhoog, waarna ik belandde in een psychose. Waarschijnlijk heb ik nog andere psychische stoornissen die (nog) niet vastgesteld zijn waardoor ik er extra slecht op reageer. Maar ik heb[lees meer...] in mijn leven een hoop medicijnen geprobeerd, en ik heb nog nooit zó slecht op een medicijn gereageerd. Ik ben nu volledig terug bij af door 4 dagen dit medicijn te gebruiken. Conclusie: Wees erg voorzichtig met dit medicijn! En als je psychose gevoelig bent/denkt te zijn neem dit zeker NIET. Het is levensgevaarlijk!

22-06-2023 | Vrouw | 22
ADHD
Voor mij hebben deze medicijnen geen effect, helaas alleen bijwerkingen voor mij. Bijwerkingen voor mij waren: geen eetlust, onrust in mijn hoofd en lijf, klemmende kaken en kapotte tong en als laatste niet meer dan 2u per nacht kunnen slapen. Conclusie: gestopt met medicijnen

07-06-2021 | Man | 22
ADD
Extreme vermoeidheid bij inname, knikkebollend achter het stuur. Dit is bij Tentin, bij vorige dex van DMB werkte perfect en had deze bijwerking niet.