Ervaringen met Desloratadine

Netelroos (10 meningen)
Huisstofallergie (1 mening)

Aerius (179 meningen)
Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (148 meningen)
Tavegil (78 meningen)
Xyzal (77 meningen)

25-04-2019 | Vrouw | 53
Allergische reactie
Ik gebruik al jaren Desloratadine 5mg vanwege allergische reactie op kaneel, cacao en banaan. Ik krijg, nadat ik één van deze toch binnenkrijg, mega jeuk over mijn lichaam. Het lijkt net of er mieren onder mijn huid lopen en krabbelen helpt niet. Als ik geen tablet neem wordt het zo heftig en ontstaan er grote galbulten. Voorheen gebruikte ik Aerius. Deze werd vervangen do[lees meer...]or Desloratadine. Ik heb het idee dat Aerius sneller werkte en beter dan de Desloratadine. Maar ik ben tevreden en neem Desloratadine alleen indien nodig. Kaneel en cacao word in veel gerechten verwerkt en ook in kruiden (kerrie etc). Veel etiketten lezen maar helaas staat niet overal op wat erin zit. Dus dan een Desloratadine.

08-04-2019 | Vrouw | 62
Hooikoorts
NIETS hielp me ,en dacht nu iets gevonden te hebben wat wel effect had. De hooikoorts word er door onderdrukt ,dat klopt ,maar ben in de dag erg moe ( hoofdpijn ) en voel me somber . Droom meer ,nuik deze medicatie gebruik.

01-04-2019 | Vrouw | 40
Hooikoorts
ik heb sinds 15 jaar last van hooikoorts, heb al meerdere soorten antihistaminica gebruikt maar steeds moet ik na een aantal jaar overstappen op een ander medicijn omdat het huidige medicijn dan niet meer helpt. Ik gebruik de tabletten elke dag maar ervaar nog steeds heel veel hooikoortsklachten.

30-09-2018 | Vrouw | 13
Hooikoorts
Ik gebruikte eerst een andere vorm van hooikoorts tabletten, nu gebruik ik desloratadin aurobindo en heb ik last van maagklachten en bloed in mijn ontlasting. Het kan door de tabletten komen of het gewoon toeval.

04-09-2018 | Vrouw | 43

03-04-2018 | Vrouw | 68
desloratadine (5mg)
Nadat ik al jaren last heb van jeukende bulten op mijn hoofd die telkens terugkomen en waarvan ik in eerste instantie de oorzaak zocht in het verven van mijn haar bij de kapper, kreeg ik ook elders bulten. Ik vond het tijd om naar de huisarts te gaan. Een eerste bloedonderzoek liet een kattenallergie zien en verder niks en ik kreeg "levocetirizine" voorgeschreven. Dat hi[lees meer...]elp wel, maar ik vond de bijwerkingen vervelend. Als ik bij de kat van onze zoon wegbleef dan had ik geen last. De kat is weg. De jeuk ook. In 2018 kreeg ik naast de bulten op mijn hoofd, (die eigenlijk nooit echt zijn verdwenen), ook elders bulten, eerst op de voeten, daarna op de benen en al snel ook op de billen, mijn middel en in de hals en nek. Een bezoek aan de huisarts volgde. Deze constateerde dat het galbulten zijn oftewel netelroos. Hij zei: iets wat over het hele lichaam eruit komt wordt veroorzaakt door iets wat je eet en waar je niet tegen kunt. Er zou een bloedonderzoek volgen met voedselallergietesten. Resultaat: katten- en hondenallergie. Het vreemde is: ik kom met deze dieren totaal niet in aanraking en wat heeft dit te maken met voeding? Maar goed. De huisarts vond reden genoeg om mij eerst "levocetirizine" voor te schrijven, een middel welke ik eerder had gehad en de bijwerkingen kwamen ook meteen terug. Na een week werd dit middel verruild door "desloratadine." Na 8 tabletten constateer ik de volgende bijwerkingen: 1. verergering van de bulten en jeuk 2. hoofdpijn 3. humeurigheid 4. slaperigheid Ik ben ontevreden over dit middel. Ze verergeren alleen maar en de bijwerkingen zijn zeer onaangenaam (ook voor mijn omgeving). Die humeurigheid past totaal niet bij mij en daarom wil ik dit middel niet meer gebruiken.

12-11-2017 | Vrouw | 26
desloratadine (2,5mg)
Hooikoorts
Ik ben dit middel in de hooikoortsseizoenen gaan gebruiken. Later gebruikte ik het bijna dagelijks vanwege een kattenallergie (een een kat in huis). Nu heb ik en geen kat meer en heb ik het hele jaar door last van jeuk over mijn hele lichaam gekregen als ik niet de pillen slik. Het lijkt op een soort netelroos. Verder moet ik niezen, indien ik de pillen niet neem. Mijn afw[lees meer...]eer is aangetast en ik ben nu afhankelijk van deze pillen. Op het moment dat ik stop is de jeuk ondraaglijk. Gebruik ze echt met mate, indien je ze neemt.

18-10-2017 | Vrouw | 15
Netelroos
Gebruik dit medicijn nu een tijdje, ik heb last van chronische angio oedeem, maar heb het gevoel dat dit niet helpt. Ik word er heel erg moe van en heb alleen nog maar meer jeuk gekregen.

19-07-2017 | Vrouw | 60
desloratadine (5mg)
Mijn bijwerkingen: hoofdpijn, bultjes op billen, slaperig en humeurig.

12-07-2017 | Vrouw | 53
desloratadine (5mg)
Ineens had ik voedselallergie. Dikke keel, opgezwollen tong. En andere klachten. Waarschijnlijk door de overgang. Door de desloratadine zijn de klachten minder en bij aanvallen helpt de desloratadine heel goed.

23-06-2017 | Vrouw | 26
Netelroos
Gebruik de maximale dosis voor Chronische Spontane Urticaria met angio-oedeem (Netelroos). Voor mij was deze medicatie niet afdoende. Slik er nu nog Montelukast naast en krijg 1x per maand 2x150mg omalizumab (xolair). Moet hier echter de Desloratadine naast blijven slikken. Eerste dagen behoorlijk moe en concentratie problemen. Heb het idee dat ik er nu ook nog wel extra [lees meer...]moe door ben.

04-06-2017 | Vrouw | 20
desloratadine (2,5mg)
Hooikoorts
Fijn medicijn, doet wat het moet doen. Fijn klein blauw pilletje, zeer makkelijk door te slikken. Ik heb geen bijwerkingen ervaren.

22-05-2017 | Vrouw | 51
desloratadine (5mg)
Na dat ik de allegietablet s'morgens had genomen was de hele dag moe en heb de hele zondag geslapen. Ik probeerde even op te staan maar lag al snel weer op de bank. Zelfs s'nachts kon ik zo weer slapen had de volgende ochtend moeite met opstaan. Was nog steeds moe.

03-05-2017 | Vrouw | 15
desloratadine (5mg)
Ik ben niet echt tevreden over t medicijn. Ik word na gebruik heel slap en kan nauwlijks iets doen ik wil dan eigenlijk alleen maar slapen.

02-04-2017 | Vrouw | 22
desloratadine (5mg)
Mijn allergie heeft me, waarschijnlijk tezamen met een andere ziektekiem, een sinusitis gegeven. In eerste instantie was ik niet van plan dit medicijn te gebruiken, maar na een CT is het vrij duidelijk dat er na 3-4 maanden tijd geen verandering in te merken was. De huisarts schreef me levocetirizine voor. Echter gaf levocetirizine enorm veel bijwerkingen: ik kreeg niets [lees meer...]meer gedaan in het weekend en had het gevoel dat mijn mentale functioneren erdoor beinvloed werd. Nu staat er in de bijsluiter dat je het meer dan 2 dagen moet innemen voor de bijwerkingen opdat de bijwerkingen verdwijnen. Echter houdt dat in dat je lichaam zich aanpast naar het medicijn en dat is dus zeker niet de bedoeling naar mijn mening. Tevens schijnt levocitirizine gemakkelijk door de bloedhersenbarriere te gaan (geen idee of dit met desloratidine ook zo is, maar ik merkte het zelf bij levocitirizine), het had een invloed op mijn humeur.. Na wat zoeken vond ik mijn oude anti-histaminica terug: desloratidine. Ik was destijds gestopt omdat ook deze me slaperig maakte, maar in tegenstelling tot levocitirizine was de slaperigheid beperkt. Ook verminderde smaak/geur achtig gevoel (slijm voelde anders)Functioneren overdag en mijn humeur bleven bij desloratidine wél semi-normaal. Iets slaperiger vs de hele dag in bed liggen maakt toch wel een verschil. Nu lees ik veel positieve recensies over levocitirizine, dat is dus zeker niet mijn ervaring.

04-03-2017 | Vrouw | 53
desloratadine (5mg)
Na verschillende middelen te hebben geprobeerd voor netelroos kreeg ik uiteindelijk desloratadine voorgeschreven van de allergoloog. Eerste 2 weken ging het goed, daarna steeds vaker onrustig gevoel en hartkloppingen. Hartfilmpje en doorverwijzing naar cardioloog. Na wat googelen lees ik dat hartkloppingen een bijwerking van deze medicijnen kunnen zijn. Vandaag abrupt gest[lees meer...]opt.