Ervaringen met Desloratadine

Netelroos (10 meningen)
Huisstofallergie (1 mening)

Aerius (179 meningen)
Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (147 meningen)
Tavegil (78 meningen)
Xyzal (77 meningen)

13-02-2017 | Vrouw | 56
Allergische reactie
Netelroos op veel plaatsen van het lichaam, zelfs op de oogleden. Korte tijd na inname eerste tablet leek jeuk en uitslag te verergeren. De tweede dag toch weer geprobeerd. Rode plekken en uitslag breidde zich uit tot in de haarwortels en voeten, gepaard met bijna onhoudbare jeuk, die steeds erger werd. Geen derde tablet genomen, jeuk en uitslag nam gelukkig langzaam maar[lees meer...] zeker af.

28-01-2017 | Vrouw | 42
desloratadine (5mg)
Het hielp mij niks. Kreeg er hartkloppingen van, 3 de dag durfde ik niet meer te gaan slapen en heb zittend de nacht door gebracht. En ben gestopt het te nemen. De volgende avond was mijn hart bijna weer de oude.

19-01-2017 | Vrouw | 33
desloratadine (5mg)
Mijn huisarts heeft mij desloratadine voorgeschreven nadat ik opeens allergisch reageerde op mijn katten die al 10 jaar heb. De eerste paar dagen werd ik zwaar wakker en voelde ik mij moe, maar dit ging vanzelf weg. Ik slik het middel nu een paar weken en er zijn geen bijwerkingen. Middel zelf werkt voldoende, allergie is een stuk minder. Maar het is niet 100% effectief[lees meer...].

30-08-2016 | Vrouw | 43
werkt goed, zeer tevreden

07-06-2016 | Vrouw | 12
Hooikoorts
Mijn dochter slikte Desloratadine van het merk Sandoz. Weinig problemen. Totdat ze Desloratadine van het merk Glenmark kreeg. Ze klaagde over pijn in haar hamstrings. Niet in verband gebracht met haar medicijngebruik natuurlijk. Totdat mijn vader zei dat hij die rotdingen niet meer wilde slikken. Hij gebruikt precies hetzelfde medicijn en kreeg veel pijn in zijn hamstrings[lees meer...]. Toen viel het kwartje bij mij. Nu slikt ze ze weer van het merk Sandoz. Deze zijn ook veel makkelijker in te nemen.

25-05-2016 | Vrouw | 43
desloratadine (0,5mg/ml)
Hooikoorts
Ik ben allergisch voor graspollen en had als gevolg hiervan met name last van pijnlijke voorhoofd- en kaakholtes. Dit is met neusspoelingen 2 x per dag (en in mindere mate met neusspray) sterk verbeterd, maar de laatste weken hoest ik veel en ben kortademig. Ik heb hiervoor Desloratadine Glenmark voorgeschreven gekregen. Ik was er bij de apotheek voor gewaarschuwd dat dit [lees meer...]vermoeidheid kan veroorzaken. Op de bijsluiter staat dat dit medicijn niet slaperig maakt, maar dat het wel bij 1 op de 10 mensen tot vermoeidheid leidt (wat is het verschil?!?). Na het medicijn 1 x 's avonds in te hebben genomen, de andere ochtend compleet gevloerd, suf en ik had moeite om me te concentreren. Daarnaast kreeg ik ook weer knallende hoofdpijn, maar ik was in de veronderstelling dat dit het gevolg was van de vermoeidheid. Tot ik op de bijsluiter keek... en las dat ook dit bij 1 op de 10 mensen voor komt. Het hoesten is inderdaad minder geworden, maar in dit geval is het middel erger dan de kwaal. Ik heb elders gelezen dat veel mensen het slikken van dit medicijn als problematisch ervaren vanwege de grootte. Ik kan zelf goed medicijnen slikken en heb hier geen last van, maar de medicijnen zijn inderdaad relatief groot. Ik vond ook dat mijn urine na het innemen van dit medicijn een wat vreemde geur had (?!?). Voor mij is de eindconclusie dat ik terug ga naar Reactine, wat zonder recept verkrijgbaar is. Ik gaf er de voorkeur aan om medicijnen te krijgen via de huisarts, omdat ik dacht dat dit meer verantwoord was. Maar van Reactine word je dan misschien slaperig, maar het geeft (bij mij) geen andere bijwerkingen, het helpt prima en met een half tabletje heb je meteen stukken minder last van slaperigheid.

21-04-2016 | Vrouw | 68
desloratadine (5mg)
26 jaar Zyrtec (Cetrizine) gebruikt. Nierfunctie ging achteruit. Sinds 1 juli 2015 Desloratidine (Aerius). Nierfunctie weer verbeterd. (werkt minder goed dan Zyrtec).

15-04-2016 | Vrouw | 68
Hooikoorts
Van Desloratadine overgestapt op Loratadine: niet meer via apotheek, maar rechtstreeks bij drogist. dus een praktische reden.

14-03-2016 | Vrouw | 62
desloratadine (5mg)
dit middel werkt dus niet bij mij, maar geeft meer allergische klachten. hoofdpijn, droge mond, misselijk, opgezwollen wang, oor en ogen na inname tablet, dus ernstige reactie op dit medicijn. Ben gestopt na 3 pilletjes, wacht nog op reactie van de huisarts.

08-09-2015 | Vrouw | 45
Hooikoorts
Deze kreeg ik voor systhemische mastocytose, sinds vorig jaar november in gebruik. Sinds een paar maanden had ik het idee dat het minder werkte, kreeg weer klachten terug die ik had voor het gebruik, nu lig ik sinds 4 weken op bed, misselijk overgeven, zie zwarte vlekjes voor de ogen, nare piep/ruis in beide oren, dikke keel dus eten lukt bijna niet, al 9 kilo afgevallen, [lees meer...]hoofdpijn, ik gebruik 20mg per dag, 10mg in de morgen en 10 mg voor het slapen. Straks ga ik naar de specialist uitslag van de echo schildklier en antistoffen in het bloed. Ga zeker andere pillen vragen en denk aan kestine.

04-09-2015 | Vrouw | 35
Allergische reactie
Werkt goed

27-07-2015 | Vrouw | 31
desloratadine (5mg)
Medicijn helpt heel goed tegen de jeuk, bijv bij extreme eczeem uitbarstingen.

19-07-2015 | Vrouw | 18
desloratadine (5mg)
Ik heb last van erg veel allergieën. Onder andere huisstofmijt, katten, bomen en en bepaalde cosmetica. Desloratadine zorgt ervoor dat mijn ogen minder pijn doen en minder opgezwollen zijn, dat ik minder nies en dat mijn huid minder geïrriteerd is.

12-06-2015 | Vrouw | 58
Hooikoorts
Mij helpt het goed maar wel wat moe af en toe, kan ook door de hooikoorts komen.

07-06-2015 | Vrouw | 29
desloratadine (5mg)
Allergie voor pollen, dieren, parfum e.d.

28-05-2015 | Vrouw | 39
Hooikoorts
Eerst Aerius gehad, goed product. Vanwege verzekeringsgedoe wordt dit niet meer vergoed en kreeg ik Desloratadine van Glenmark. Zelfde werkzame stof, andere hulpstoffen dus een andere werking. Gevolg: Rood aangelopen, oververhit, jeukend gezicht en een branderige tong. Werking: Minimaal. Ik kan niet wachten tot ik weer Aerius mag gebruiken. Dat helpt en werkt tegen a[lees meer...]llergie in plaats van het op te wekken.