Ervaringen met Desloratadine

Netelroos (10 meningen)
Huisstofallergie (1 mening)

Aerius (179 meningen)
Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (148 meningen)
Tavegil (78 meningen)
Xyzal (77 meningen)

20-02-2019 | Man | 24
Hooikoorts
Ik gebruik nu al 2 jaar desloratadine van februari tot april. Ik kreeg dit medicijn voorschreven omdat cetrizine mij erg slaperig maakte. Desloratadine maakt ook slaperig maar niet zo erg als cetrizine. Wel maakt dit medicijn mij neerslachtig. Nauwelijks hooikoorts klachten door de desloratadine.

30-09-2018 | Vrouw | 13
Hooikoorts
Ik gebruikte eerst een andere vorm van hooikoorts tabletten, nu gebruik ik desloratadin aurobindo en heb ik last van maagklachten en bloed in mijn ontlasting. Het kan door de tabletten komen of het gewoon toeval.

23-06-2017 | Vrouw | 26
Netelroos
Gebruik de maximale dosis voor Chronische Spontane Urticaria met angio-oedeem (Netelroos). Voor mij was deze medicatie niet afdoende. Slik er nu nog Montelukast naast en krijg 1x per maand 2x150mg omalizumab (xolair). Moet hier echter de Desloratadine naast blijven slikken. Eerste dagen behoorlijk moe en concentratie problemen. Heb het idee dat ik er nu ook nog wel extra [lees meer...]moe door ben.

03-05-2017 | Vrouw | 15
desloratadine (5mg)
Ik ben niet echt tevreden over t medicijn. Ik word na gebruik heel slap en kan nauwlijks iets doen ik wil dan eigenlijk alleen maar slapen.

12-06-2015 | Vrouw | 58
Hooikoorts
Mij helpt het goed maar wel wat moe af en toe, kan ook door de hooikoorts komen.

01-08-2023 | Vrouw | 33
Netelroos
Heftige netelroos , deze pillen helpen nauwelijks. Ik ben op vakantie en ik dacht dat ik depressief aan het worden was of niet goed ben in het hoofd. Ik voel Me heel naar, neerslachtig, duizelig vooral na het eten savonds als ik net die pil heb ingenomen. Ik dacht dat ik te weinig water dronk, maar 2,5/3 liter lijkt me voldoende. Ik stop er gelijk mee .. wist niet dat [lees meer...]het een bijwerking van de pillen kon zijn! Maar wat ik hier lees

31-08-2022 | Vrouw | 68
desloratadine (5mg)
Heb sinds maanden histamineproblemen, kan veel niet meer eten. Eerste pil ging goed, 2e ook, derde dag was vreselijk na lunch, ik weet niet of ik nog een derde neem.

11-06-2022 | Vrouw | 65
desloratadine (5mg)
Warmte Urticaria ook in de winter .Prikt jeukt vooral halsstreek met rood witte vlekken en zwelling .Ik neem nu drie maanden deze medicatie maar met weinig effect.Wel hoofdpijn en aan rechterkant pijnlijke steken naast de maag.

15-05-2021 | Vrouw | 36
desloratadine (5mg)
In mijn geval gebruikt voor histamine problemen gerelateerd aan voeding en hooikoorts. Voor histamine wbt voeding werkt het niet voor mij. Bij de hooikoorts haalt het de scherpe randjes er van af. Zoals tranende prikkende ogen. Of jeuk. Helaas wordt ik hier heel onaangenaam van. Mega kort lontje en gewoon een boosaardig iemand. Zit mezelf heel erg in de weg, voel me conti[lees meer...]nu opgejaagd. Echt een vreselijk rot gevoel. Ik ben mezelf dan helemaal kwijt

05-08-2020 | Vrouw | 58
Netelroos
Ik heb sinds vorig jaar netelroos, ook testen gehad waar eigenlijk niks uit kwam voedselmix was t enige vindt dat dan maares uit te zoeken. Heb geen bijwerkingen van dit medicijn maar denk dat ik ze nu dagelijks in ga nemen, Zodra ik een tijdje niks gebruik zit ik er weer onder pfffff niet leuk meer, zou verder niet weten wat ik verder moet doen aan deze vreselijke k[lees meer...]waal.

07-06-2020 | Vrouw | 41
Hooikoorts
Door hoesten, loopneus en benauwdheid dit middel voorgeschreven door huisarts. Het werkte wel maar nog wel licht benauwd en hoesten. Na een maand gebruik pijn in rechterzij. Steken in achterhoofd en krampscheuten in nekspieren. Snel geïrriteerd naar de kinderen toe. Nu stop ik maar mee en kijken of klachten afnemen.

23-04-2020 | Vrouw | 22

08-04-2019 | Vrouw | 62
Hooikoorts
NIETS hielp me ,en dacht nu iets gevonden te hebben wat wel effect had. De hooikoorts word er door onderdrukt ,dat klopt ,maar ben in de dag erg moe ( hoofdpijn ) en voel me somber . Droom meer ,nuik deze medicatie gebruik.

01-04-2019 | Vrouw | 40
Hooikoorts
ik heb sinds 15 jaar last van hooikoorts, heb al meerdere soorten antihistaminica gebruikt maar steeds moet ik na een aantal jaar overstappen op een ander medicijn omdat het huidige medicijn dan niet meer helpt. Ik gebruik de tabletten elke dag maar ervaar nog steeds heel veel hooikoortsklachten.

03-03-2019 | Man | 39
Vermoeidheid
Altijd Aerius gebruikt tot 2013, toen niet meer verkrijgbaar. Overgestapt op Desloratadine van Teva, en minder tevreden, erg moe ervan...en toch heel veel klachten van hooikoorts/allergie

13-10-2018 | Man | 72
desloratadine (2,5mg)