Ervaringen met Desloratadine

Netelroos (10 meningen)
Huisstofallergie (1 mening)

Aerius (179 meningen)
Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (148 meningen)
Tavegil (78 meningen)
Xyzal (77 meningen)

07-08-2017 | Man | 52
desloratadine (2,5mg)
Ik heb sporadisch last van allergieën. Voornamelijk sinusitis. Op aanraden van de huisarts moet ik dagelijks een pilletje nemen. Nu heb ik al een paar van die kleine blauwe pillen genomen, en heb ik dit weekend naar de spoed moeten rijden om een inspuiting met cortisonen omdat ik vol van de jeukende bobbels stond. Ook lichte hoofdpijn en kortademig. Ik had het toen nog nie[lees meer...]t door dat het aan het medicijn lag. Nu vandaag weer mijn pilletje genomen, en hulpla weer jeuk maar nu nog veel erger. Ik zal straks eens naar de huisarts gaan.

19-07-2017 | Vrouw | 60
desloratadine (5mg)
Mijn bijwerkingen: hoofdpijn, bultjes op billen, slaperig en humeurig.

12-07-2017 | Vrouw | 53
desloratadine (5mg)
Ineens had ik voedselallergie. Dikke keel, opgezwollen tong. En andere klachten. Waarschijnlijk door de overgang. Door de desloratadine zijn de klachten minder en bij aanvallen helpt de desloratadine heel goed.

23-06-2017 | Vrouw | 26
Netelroos
Gebruik de maximale dosis voor Chronische Spontane Urticaria met angio-oedeem (Netelroos). Voor mij was deze medicatie niet afdoende. Slik er nu nog Montelukast naast en krijg 1x per maand 2x150mg omalizumab (xolair). Moet hier echter de Desloratadine naast blijven slikken. Eerste dagen behoorlijk moe en concentratie problemen. Heb het idee dat ik er nu ook nog wel extra [lees meer...]moe door ben.

17-06-2017 | Man | 31
Allergische reactie
Ik had jeuk in mijn handen al een week en opeens s'nachts kon ik niet slapen van de jeuk want bij mijn lichaam was het ook. Ik ging direct naar de huisarts en desloratadine voorgeschreven. Ik moest 3 tegelijk in nemen eerste 3 dagen en daarna 2 tegelijk 3 dagen en totslot 1 per dag. Maar bij het eerste gebruik volgende dag kreeg ik overal ronde plekken zoals netelroos ik h[lees meer...]ad geen jeuk maar dikke bovenlip en hele lichaam onder de vlekken. Ik zal echter niet meer gebruiken !!!

04-06-2017 | Vrouw | 20
desloratadine (2,5mg)
Hooikoorts
Fijn medicijn, doet wat het moet doen. Fijn klein blauw pilletje, zeer makkelijk door te slikken. Ik heb geen bijwerkingen ervaren.

22-05-2017 | Vrouw | 51
desloratadine (5mg)
Na dat ik de allegietablet s'morgens had genomen was de hele dag moe en heb de hele zondag geslapen. Ik probeerde even op te staan maar lag al snel weer op de bank. Zelfs s'nachts kon ik zo weer slapen had de volgende ochtend moeite met opstaan. Was nog steeds moe.

05-05-2017 | Man | 53
desloratadine (5mg)
Na een aantal jaren onverklaarbare hoofdpijn en vermoeidheidsklachten te hebben gehad vertelde mijn dochter, die na te zijn gestart met desloratadine, dat ze daar ook last van had gekregen. Zij stopte en de hoofdpijn verdween. Ik ben gestopt en de hoofdpijn verdween en daarmee ook het bedrukte gevoel in mijn hoofd, alsmede de vermoeidheid.Ik ben depressie-gevoelig en de dr[lees meer...]ukkende hoofdpijn maakt dat depressie wordt verergerd.

03-05-2017 | Vrouw | 15
desloratadine (5mg)
Ik ben niet echt tevreden over t medicijn. Ik word na gebruik heel slap en kan nauwlijks iets doen ik wil dan eigenlijk alleen maar slapen.

02-04-2017 | Vrouw | 22
desloratadine (5mg)
Mijn allergie heeft me, waarschijnlijk tezamen met een andere ziektekiem, een sinusitis gegeven. In eerste instantie was ik niet van plan dit medicijn te gebruiken, maar na een CT is het vrij duidelijk dat er na 3-4 maanden tijd geen verandering in te merken was. De huisarts schreef me levocetirizine voor. Echter gaf levocetirizine enorm veel bijwerkingen: ik kreeg niets [lees meer...]meer gedaan in het weekend en had het gevoel dat mijn mentale functioneren erdoor beinvloed werd. Nu staat er in de bijsluiter dat je het meer dan 2 dagen moet innemen voor de bijwerkingen opdat de bijwerkingen verdwijnen. Echter houdt dat in dat je lichaam zich aanpast naar het medicijn en dat is dus zeker niet de bedoeling naar mijn mening. Tevens schijnt levocitirizine gemakkelijk door de bloedhersenbarriere te gaan (geen idee of dit met desloratidine ook zo is, maar ik merkte het zelf bij levocitirizine), het had een invloed op mijn humeur.. Na wat zoeken vond ik mijn oude anti-histaminica terug: desloratidine. Ik was destijds gestopt omdat ook deze me slaperig maakte, maar in tegenstelling tot levocitirizine was de slaperigheid beperkt. Ook verminderde smaak/geur achtig gevoel (slijm voelde anders)Functioneren overdag en mijn humeur bleven bij desloratidine wél semi-normaal. Iets slaperiger vs de hele dag in bed liggen maakt toch wel een verschil. Nu lees ik veel positieve recensies over levocitirizine, dat is dus zeker niet mijn ervaring.

31-03-2017 | Man | 74
Aambeien en vaatscheurtjes
Ik kreeg voor de 2e keer dikke bovenlip. Had dit al eerder. Pillen hielpen wel na een dag of 2-3 verdween de zwelling. geen bijwerkingen gehad. Probleem met vermoedelijk eten zegt de arts allergie.

04-03-2017 | Vrouw | 53
desloratadine (5mg)
Na verschillende middelen te hebben geprobeerd voor netelroos kreeg ik uiteindelijk desloratadine voorgeschreven van de allergoloog. Eerste 2 weken ging het goed, daarna steeds vaker onrustig gevoel en hartkloppingen. Hartfilmpje en doorverwijzing naar cardioloog. Na wat googelen lees ik dat hartkloppingen een bijwerking van deze medicijnen kunnen zijn. Vandaag abrupt gest[lees meer...]opt.

13-02-2017 | Vrouw | 56
Allergische reactie
Netelroos op veel plaatsen van het lichaam, zelfs op de oogleden. Korte tijd na inname eerste tablet leek jeuk en uitslag te verergeren. De tweede dag toch weer geprobeerd. Rode plekken en uitslag breidde zich uit tot in de haarwortels en voeten, gepaard met bijna onhoudbare jeuk, die steeds erger werd. Geen derde tablet genomen, jeuk en uitslag nam gelukkig langzaam maar[lees meer...] zeker af.

28-01-2017 | Vrouw | 42
desloratadine (5mg)
Het hielp mij niks. Kreeg er hartkloppingen van, 3 de dag durfde ik niet meer te gaan slapen en heb zittend de nacht door gebracht. En ben gestopt het te nemen. De volgende avond was mijn hart bijna weer de oude.

19-01-2017 | Vrouw | 33
desloratadine (5mg)
Mijn huisarts heeft mij desloratadine voorgeschreven nadat ik opeens allergisch reageerde op mijn katten die al 10 jaar heb. De eerste paar dagen werd ik zwaar wakker en voelde ik mij moe, maar dit ging vanzelf weg. Ik slik het middel nu een paar weken en er zijn geen bijwerkingen. Middel zelf werkt voldoende, allergie is een stuk minder. Maar het is niet 100% effectief[lees meer...].

02-01-2017 | Man | 63
Jeuk
Warmte-uitslag ten gevolge van sauna- en stoombadgebruik. Een maand lang alles en nog wat geprobeerd om de jeuk te kunnen stillen. Dit middel hielp direct na een dag en na twee dagen was alle uitslag verdwenen.