Ervaringen met Desloratadine

Netelroos (10 meningen)
Huisstofallergie (1 mening)

Aerius (179 meningen)
Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (147 meningen)
Tavegil (78 meningen)
Xyzal (77 meningen)

02-11-2019 | Vrouw | 16
desloratadine (0,5mg/ml)
Allergische reactie
Ik heb elke 3 dagen als ik mijn desolaratadine niet slik een reactie in mijn huid. Waarschijnlijk dermografisme. Jeuk die niet stopt en ik krab mijn hele huid kapot. deze pilletjes houden dat volledig tegen en heb geen bijwerkingen. Ik ben gelukkig

30-08-2019 | Man | 57
desloratadine (5mg)
Zweten, contact met kleding allergie bij warmte; huiduitslag tot gevolg. Wel nu meer hoofdpijn en last van oorsuizen. oorzakelijk verband weet ik natuurlijk niet. ik stop nu wel met het medicijn.

29-07-2019 | Man | 22
(..)

01-07-2019 | Man | 71
desloratadine (5mg)
Generieke Desloratadine werkt niet goed voor mij. Ik weiger medicatie die de kwaal erger maakt maar wel goedkoper is.

25-04-2019 | Vrouw | 53
Allergische reactie
Ik gebruik al jaren Desloratadine 5mg vanwege allergische reactie op kaneel, cacao en banaan. Ik krijg, nadat ik één van deze toch binnenkrijg, mega jeuk over mijn lichaam. Het lijkt net of er mieren onder mijn huid lopen en krabbelen helpt niet. Als ik geen tablet neem wordt het zo heftig en ontstaan er grote galbulten. Voorheen gebruikte ik Aerius. Deze werd vervangen do[lees meer...]or Desloratadine. Ik heb het idee dat Aerius sneller werkte en beter dan de Desloratadine. Maar ik ben tevreden en neem Desloratadine alleen indien nodig. Kaneel en cacao word in veel gerechten verwerkt en ook in kruiden (kerrie etc). Veel etiketten lezen maar helaas staat niet overal op wat erin zit. Dus dan een Desloratadine.

02-11-2018 | Man | 16
Allergische reactie
Mijn zoon (16) heeft een jaar last gehad van allergische reacties op warmte en inspanning. De reacties zijn te vergelijken met opvliegers maar dan met rode vlekken, bultjes en jeuk over zijn hele lichaam die na ongeveer 5-10 minuten weer weg zijn. Mesologie en acupunctuur hebben niet geholpen. De huisarts schreef Desloratadine Aurobindo voor (voor 2 weken) en de klachten [lees meer...]waren weg. Herhalingsrecept gehaald voor 3 maanden maar opeens werkt het niet meer. Het blijkt iets anders namelijk Desloratadine Glenmark. Wij mogen deze weer terugbrengen en wisselen voor Aurobindo.

04-09-2018 | Vrouw | 43

07-05-2018 | Man | 69
desloratadine (5mg)
Toen ik in het verleden Aerius gebruikte had ik geen enkele klacht maar later kreeg ik een generiek(Glenmark) middel voorgeschreven en is het effect van het medicijn nihil. Eind vorig jaar ben ik Metoject gaan gebruiken en kreeg ik last van een droge hoest die niet met medicatie te verhelpen was. Twee weken geleden heb bij gratie van mijn Apoteker weer Aerius gekr[lees meer...]egen en weg hoest. Ik ben dan ook van mening dat niet elk generiek medicijn goed werkt