Ervaringen met Emesafene

Zwangerschap (15 meningen)
Misselijkheid (13 meningen)

Aerius (179 meningen)
Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (147 meningen)
Desloratadine (99 meningen)
Tavegil (78 meningen)

13-04-2018 | Vrouw | 32
Zwangerschap
Na 6 weken toenemende zwangerschapsmisselijkheid dat uiteindelijk uitmondde in bijna 3 weken "stoeppizza's bakken" had ik 24-3-2018 toch maar even met de huisartsenpost gebeld. Ik hield niks meer binnen: zelfs een simpel glas water en lichte crackers gingen na minimaal 5 minuten weer "retour buitenwereld" (ik voldoe echter niet volledig aan de benodigde criteria om mijzelf[lees meer...] onder categorie "hyperemesis gravidarum" (HG) te plaatsen). De reden waarom ik niet eerder naar de huisarts ben gegaan was omdat ik medicijnengebruik in het algemeen zoveel mogelijk wilde uitstellen, maar dat ging uiteindelijk helaas niet meer. Huisartsenpost heeft me toen Emesafene in tabletvorm gegeven (ik was in de veronderstelling dat ze zetpillen zouden geven, zoals men telefonisch aangaf, maar ik kreeg dus tabletjes... ach ja...). Meteen voor het slapen 1 pilletje genomen, omdat ik 25-3 een belangrijke evenement om te bezoeken had. Ik voelde me die dag echt stukken beter, de misselijkheid was ook stuk minder en ik kon weer fatsoenlijk eten (wel in kleine porties en niet al te vet)! Wat ik wel heb gemerkt is dat ik niet altijd een tabletje nodig had, zodoende gebruikte ik het uiteindelijk echt als "SOS Hulpmiddel". Één dagje had ik het niet op tijd ingenomen en had ik dat tabletje helaas weer eruitgegooid, het is dus wel belangrijk dat je niet te lang wacht met het innemen. Over de bijwerkingen: geen ernstige gehad, hooguit dat ik een dag wat vermoeider was dan gebruikelijk. Voor zover ben ik tevreden met dit medicijn. Vandaag had ik weer een goede dag, dus ik heb geen tablet ingenomen. Let wel dat dit voor iedere zwangere vrouw weer anders kan zijn!

07-03-2018 | Vrouw | 34
Zwangerschap
Kreeg het middel voorgeschreven omdat ik heel misselijk was en veel moest overgeven tijdens de eerste weken van mijn zwangerschap. Ben nu wel af en toe nog een beetje misselijk en geef heel af en toe nog over. Over het algemeen ben ik heel erg te spreken over dit middel

03-12-2017 | Vrouw | 37
Zwangerschap
Ik ben vanaf week 6 misselijk en eten ging niet goed. Toch maar naar de huisarts gebeld die gembercapsules voorschreef. Die hielpen niet dus later weer gebeld en heb toen emesafene gekregen. Ik wil eigenlijk geen medicatie slikken maar ja, het belemmerde me in het functioneren, kokhalzen en hele tijd misselijk. Ook al hoef ik niet over te geven ( alleen incidenteel), ik [lees meer...]voelde me erg naar. Ik slik het niet elke dag want ik word er nog meer moe van. Maar als ik 1 tablet slik voor het slapen gaan dan voel ik me de volgende dag een stuk beter.

03-11-2017 | Vrouw | 37
Misselijkheid
Ik was erg misselijk van mijn zwangerschap en heb van de huisarts een doosje met 30 stuks gekregen. Eentje gebruikt nu ruim een dag geleden en heb nergens meer last van. Kan dat?? Dat is toch vreemd!!

22-08-2017 | Vrouw | 21
Misselijkheid
Bij mij helpen ze helemaal niks. De misselijkheid en het overgeven worden juist 2 keer zo erg! Bij mijn eerste zwangerschap was ik er al mee gestopt, en nu stop ik er ook weer mee!

27-03-2017 | Vrouw | 33
Misselijkheid
I.v.m. zwangerschapsmisselijkheid nu 5 dagen in gebruik. Onderdrukt de misselijkheid en ik geef niet over. Als de pillen zijn uitgewerkt, word ik wel weer misselijk. Ben er ontzettend suf van, maar dat was ik ook al van de zwangerschap, dus of dat door de Emesafene komt kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik kan weer eten en drinken en heb het gevoel dat ik weer wat meer con[lees meer...]trole over mijn lichaam en de dag heb. Heb nog niet het gevoel dat ik kan werken, maar verdraag het allemaal een stuk beter!

04-04-2016 | Vrouw | 37
Zwangerschap
Hielp mij helemaal niets.

16-05-2015 | Vrouw | 40
Misselijkheid
Heb tijdens zwangerschap na week aan infuus van week 9 tot week 30 (?) emesafene geslikt. Werkte goed, kon anders niets en moest dan weer terug nr ziekenhuis. Maar direct na bevalling kreeg ik uitslag aan handen en voeten. Stond als bijwerking in bijsluiter. maar kwam dus later pas uit. Dokters (h)erkenden dit niet. Dachten eerst aan virus later aan bacterie. Liep half ja[lees meer...]ar later bij dermatoloog met open voet. Denk aub bij uitslag aan handen en voeten aan emesafene, Dit kan een hoop leed besparen!

21-02-2015 | Vrouw | 31
Misselijkheid
Ik slik deze nu al 11 dagen ivm de misselijkheid tijdens mijn zwangerschap.. in 1 woord SUPER.. ik heb het eerst uitgesteld omdat ik de ervaringen had gelezen van anderen en was daardoor een beetje bang voor nare bijwerkingen.. maar ben alleen moe maar dat was ik sowieso al.. en de eerste nacht dat ik wat bijwerkingen te hebben maar denk dat ik me die heb ingebeeld want er[lees meer...]na nergens last meer van gehad.. ik wou dat ik er eerder mee was begonnen.. ik slik 1 tablet voor het slapen gaan net nadat ik wat gegeten heb.. en ik heb nergens meer last van.. en ik was echt de hele dag misselijk/spugen/niks kunnen ruiken of eten.. ik moet nu gaan testen of ik genoeg heb gehad met deze kuur..

09-09-2012 | Vrouw | 37
Zwangerschap
misselijkheid komt na 12 uur wel weer terug. Maar tot die tijd kan ik weer normaal functioneren

21-04-2012 | Vrouw | 33
meclozine/pyridoxine
Na ca 6 weken begon het braken. Hele dag door, geen eten of drinken kon ik binnenhouden. Vk adviseerde emesefane. Ik gebruik 1 tablet per dag omdat ik mij met 2 tabletten per dag zo slecht voelde door de bijwerkingen, waardoor ik totaal niet kon functioneren. Nu nog steeds gehele dag misselijk maar braak nu om de dag nog een keer. Een stuk dragelijker dan hiervoor. M'n wer[lees meer...]k kon ik nie

02-04-2012 | Vrouw | 29
meclozine/pyridoxine
Dit recept gekregen van huisarts. Je kunt er suf van worden vertelde ze. Suf? Het leek wel of ik helemaal in een andere wereld zat en had enorme dorst en was duizelig met lichte hoofdpijn. Ik ben gestopt omdat me er erg raar bij voel.

20-02-2010 | Vrouw
Misselijkheid bij zwangerschap
1e x verloskundige gelijk gevraagd naar medicijn tegen de misselijkheid, omdat ik er 24/7 last van had. Volgende dag via huisarts gelijk begonnen met 3 x daags zet pil. Misselijkheid wordt goed onderdrukt, maar bij drukte komt het wel opzetten. Kan nu thuis wat meer doen dan op de bank en in bed liggen. Nu over op de gewone tablette.

20-05-2008 | Vrouw
Misselijkheid tijdens zwangerschap
Na lang wikken en wegen toch besloten om medicijnen tegen de misselijkheid te slikken. De hele dag misselijk en minimaal 3 keer overgeven trok ik echt niet meer. Ik heb zetpillen omdat medicijnen voor oraal gebruik er direct weer uitkomen. Helaas merk ik niet heel veel van de werking. Misselijkheid is er nog steeds. Ik houd meer binnen maar moet wel veel vaker kokhalsen en[lees meer...] vaker neiging tot braken. Vanmiddag overleg met arts voor eventuele hogere dosering of andere oplossing.