Ervaringen met Emesafene

meclozine/pyridoxine

Misselijkheid (13 meningen)

Aerius (179 meningen)
Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (147 meningen)
Desloratadine (99 meningen)
Tavegil (78 meningen)

12-12-2022 | Vrouw | 32
Zwangerschap
Omdat ik zo kotsmisselijk ben de hele dag door , va week 6, deze voorgeschreven gekregen. Het helpt ietsjes, maar niet heel veel helaas! Helaas zijn er geen andere opties verkrijgbaar naast dit, aldus mijn assistente. Dus wanneer je er erg last van hebt, probeer het gewoon! Als het bij jou wel werkt dan ben je zoooo blij!

19-07-2021 | Vrouw | 27
Zwangerschap
Emesafene zetpillen voorgeschreven gekregen i.v.m. HG. 3x per dag 1 zetpil. Helaas niet geholpen en spuug nog steeds 10-20x per dag. Helaas 😥

09-07-2021 | Vrouw | 39
Zwangerschap
Dit is mijn 4e zwangerschap, en heb nu pas voor het eerst gehoord van dit medicijn. Ben al vanaf mijn eerste zwangerschap bekend met hyperemesis gravidarum. Echt zo belachelijk, want nu ben ik gewoon van mijn ernstige misselijkheid en braken af. Ben inmiddels 9 weken zwanger en hoop dat ik dit nog vol kan houden tot aan de 3 a 4 maanden. Dan ben ik er waarschijnlijk weer v[lees meer...]anaf.

28-05-2021 | Vrouw | 22
Zwangerschap
Gezien mijn eerste 3 maanden heel erg moeilijk ging kreeg ik van de huisarts de zetpillen toegediend. Ik hield namelijk niets qua voeding of vocht binnen. Na het gebruik van de medicatie stopte mijn klachten direct. Mijn klachten waren braken en misselijkheid. Op het begin gebruikte ik de zetpillen 3 keer per dag in de ochtend voor het ontbijten in de middag voor de [lees meer...]lunch en s’avonds voor het slapen gaan. Nu ben ik 14 weken zwanger en gebruik ik het nog alleen maar in de ochtend voor het ontbijten! Bij mij heeft het medicijn zeker gewerkt!

26-09-2020 | Vrouw | 28
Zwangerschap
Extreme last van misselijkheid, door deze medicijnen, vele malen minder wel een blijvend raar gevoel in de maag, het neemt dus het probleem niet weg, het plakt er een pleister op voor mijn gevoel, waardoor je er minder last van hebt. Sindsdien wel veel boeren en scheten laten maar gelukkig niet meer zonvakantie kokhalzen.

21-08-2020 | Vrouw | 28
Zwangerschap
Vanaf week 6 was ik de hele dag door misselijk en na 1 week begon in ook met overgeven. Ik voelde me zo down en ben naar de huisarts gegaan. In eerste instantie kreeg ik te horen dat het erbij hoort en kreeg ik geen medicijnen. 1 week later trok ik het niet meer en toen heb ik 2x daags emasefene gekregen. Nou wat een verademing!! Misselijkheid was meteen weg en ik kon weer[lees meer...] wat eten en voelde me stukke beter. Het helpt echt goed! Je niet zomaar laten wegsturen en genoegen nemen dat die klachten er maar bij horen.

31-05-2020 | Vrouw | 27
Zwangerschap
Wat een verademing om niet meer zo misselijk te zijn! Nu wel zeer vermoeid, maar dat vind ik persoonlijk beter dan die misselijkheid. Ik heb last van een droge mond, waarna ik ging kijken of dit een bijwerking kon zijn. Dit staat onder ‘zelden’. Ook heb ik krachtverlies in mijn armen en benen. Dit moet ik nog terug koppelen naar mijn HA.

05-03-2020 | Vrouw | 31
Zwangerschap
Dit is mijn 2e zwangerschap, heb mijn eerste zwangerschap geen last gehad van misselijkheid maar bij deze begon het na 5 weken. Ik moest niet overgeven, maar was zo beroerd dat ik er depressief van werd. Ik kreeg in de eerste instantie suprimal, deze werkten al prima. Hoorde later dat Emesafene vergoed werd en dit in principe hetzelfde is. Eerst 2 per dag, later 1 per dag [lees meer...]en nu neem ik er af en toe eentje als ik me niet lekker voel. In principe is het makkelijk in te nemen, hij werkt alleen pas laat (na een uur/anderhalf). Ik voelde me na 2 dagen helemaal weer prima, was alleen behoorlijk duf. Maar liever duf dan depri..

19-10-2019 | Vrouw | 25
Zwangerschap
Ik was zwanger van een tweeling en al vanaf week 6 misselijk. Bij week 8 was ik mijzelf aan het opeten omdat ik helemaal niks kon binnen houden, nog geen water of cracker. Gestart met 3x dgs dit als zetpil waarbij ik merkte wanneer de pil uitwerkt en ik misselijk werd met overgeven. Drie dagen langs 3 stuks gebruikt en toen afgebouwd naar 2, een in de nacht als ik wakker [lees meer...]werd en een voor het avondeten (extra geur en dus extra misselijk). Met die twee was het te doen. Nu probeer ik over te gaan op 1 stuks. Ik ben wel moe, maar dit heeft ook te maken met de ziekenhuis opname en het punt waar ik vandaan kwam. Energie neemt wel toe naarmate ik afbouw met het medicijn.

13-05-2019 | Vrouw | 41
Zwangerschap
Ik was zwanger van een tweeling en continue misselijk. 3x per dag een zetpil hielp de ergste randjes er vanaf halen maar het is nooit 'over' geweest bij gebruik hiervan. Werking bij mij ongeveer 6 1/2 uur per zetpil, daarna nog 1,5u bikkelen totdat de volgende mocht. Vanaf week 16 van ene op de andere dag niet meer misselijk en ben uiteraard gestopt.

13-04-2018 | Vrouw | 32
Zwangerschap
Na 6 weken toenemende zwangerschapsmisselijkheid dat uiteindelijk uitmondde in bijna 3 weken "stoeppizza's bakken" had ik 24-3-2018 toch maar even met de huisartsenpost gebeld. Ik hield niks meer binnen: zelfs een simpel glas water en lichte crackers gingen na minimaal 5 minuten weer "retour buitenwereld" (ik voldoe echter niet volledig aan de benodigde criteria om mijzelf[lees meer...] onder categorie "hyperemesis gravidarum" (HG) te plaatsen). De reden waarom ik niet eerder naar de huisarts ben gegaan was omdat ik medicijnengebruik in het algemeen zoveel mogelijk wilde uitstellen, maar dat ging uiteindelijk helaas niet meer. Huisartsenpost heeft me toen Emesafene in tabletvorm gegeven (ik was in de veronderstelling dat ze zetpillen zouden geven, zoals men telefonisch aangaf, maar ik kreeg dus tabletjes... ach ja...). Meteen voor het slapen 1 pilletje genomen, omdat ik 25-3 een belangrijke evenement om te bezoeken had. Ik voelde me die dag echt stukken beter, de misselijkheid was ook stuk minder en ik kon weer fatsoenlijk eten (wel in kleine porties en niet al te vet)! Wat ik wel heb gemerkt is dat ik niet altijd een tabletje nodig had, zodoende gebruikte ik het uiteindelijk echt als "SOS Hulpmiddel". Één dagje had ik het niet op tijd ingenomen en had ik dat tabletje helaas weer eruitgegooid, het is dus wel belangrijk dat je niet te lang wacht met het innemen. Over de bijwerkingen: geen ernstige gehad, hooguit dat ik een dag wat vermoeider was dan gebruikelijk. Voor zover ben ik tevreden met dit medicijn. Vandaag had ik weer een goede dag, dus ik heb geen tablet ingenomen. Let wel dat dit voor iedere zwangere vrouw weer anders kan zijn!

07-03-2018 | Vrouw | 34
Zwangerschap
Kreeg het middel voorgeschreven omdat ik heel misselijk was en veel moest overgeven tijdens de eerste weken van mijn zwangerschap. Ben nu wel af en toe nog een beetje misselijk en geef heel af en toe nog over. Over het algemeen ben ik heel erg te spreken over dit middel

03-12-2017 | Vrouw | 37
Zwangerschap
Ik ben vanaf week 6 misselijk en eten ging niet goed. Toch maar naar de huisarts gebeld die gembercapsules voorschreef. Die hielpen niet dus later weer gebeld en heb toen emesafene gekregen. Ik wil eigenlijk geen medicatie slikken maar ja, het belemmerde me in het functioneren, kokhalzen en hele tijd misselijk. Ook al hoef ik niet over te geven ( alleen incidenteel), ik [lees meer...]voelde me erg naar. Ik slik het niet elke dag want ik word er nog meer moe van. Maar als ik 1 tablet slik voor het slapen gaan dan voel ik me de volgende dag een stuk beter.

04-04-2016 | Vrouw | 37
Zwangerschap
Hielp mij helemaal niets.

09-09-2012 | Vrouw | 37
meclozine/pyridoxine
Zwangerschap
misselijkheid komt na 12 uur wel weer terug. Maar tot die tijd kan ik weer normaal functioneren