Ervaringen met Emesafene

Zwangerschap (15 meningen)
Misselijkheid (13 meningen)

Aerius (179 meningen)
Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (147 meningen)
Desloratadine (99 meningen)
Tavegil (78 meningen)

20-02-2010 | Vrouw
Misselijkheid bij zwangerschap
1e x verloskundige gelijk gevraagd naar medicijn tegen de misselijkheid, omdat ik er 24/7 last van had. Volgende dag via huisarts gelijk begonnen met 3 x daags zet pil. Misselijkheid wordt goed onderdrukt, maar bij drukte komt het wel opzetten. Kan nu thuis wat meer doen dan op de bank en in bed liggen. Nu over op de gewone tablette.

20-05-2008 | Vrouw
Misselijkheid tijdens zwangerschap
Na lang wikken en wegen toch besloten om medicijnen tegen de misselijkheid te slikken. De hele dag misselijk en minimaal 3 keer overgeven trok ik echt niet meer. Ik heb zetpillen omdat medicijnen voor oraal gebruik er direct weer uitkomen. Helaas merk ik niet heel veel van de werking. Misselijkheid is er nog steeds. Ik houd meer binnen maar moet wel veel vaker kokhalsen en[lees meer...] vaker neiging tot braken. Vanmiddag overleg met arts voor eventuele hogere dosering of andere oplossing.

22-08-2017 | Vrouw | 21
Misselijkheid
Bij mij helpen ze helemaal niks. De misselijkheid en het overgeven worden juist 2 keer zo erg! Bij mijn eerste zwangerschap was ik er al mee gestopt, en nu stop ik er ook weer mee!

28-05-2021 | Vrouw | 22
Zwangerschap
Gezien mijn eerste 3 maanden heel erg moeilijk ging kreeg ik van de huisarts de zetpillen toegediend. Ik hield namelijk niets qua voeding of vocht binnen. Na het gebruik van de medicatie stopte mijn klachten direct. Mijn klachten waren braken en misselijkheid. Op het begin gebruikte ik de zetpillen 3 keer per dag in de ochtend voor het ontbijten in de middag voor de [lees meer...]lunch en s’avonds voor het slapen gaan. Nu ben ik 14 weken zwanger en gebruik ik het nog alleen maar in de ochtend voor het ontbijten! Bij mij heeft het medicijn zeker gewerkt!

19-10-2019 | Vrouw | 25
Zwangerschap
Ik was zwanger van een tweeling en al vanaf week 6 misselijk. Bij week 8 was ik mijzelf aan het opeten omdat ik helemaal niks kon binnen houden, nog geen water of cracker. Gestart met 3x dgs dit als zetpil waarbij ik merkte wanneer de pil uitwerkt en ik misselijk werd met overgeven. Drie dagen langs 3 stuks gebruikt en toen afgebouwd naar 2, een in de nacht als ik wakker [lees meer...]werd en een voor het avondeten (extra geur en dus extra misselijk). Met die twee was het te doen. Nu probeer ik over te gaan op 1 stuks. Ik ben wel moe, maar dit heeft ook te maken met de ziekenhuis opname en het punt waar ik vandaan kwam. Energie neemt wel toe naarmate ik afbouw met het medicijn.

27-04-2019 | Vrouw | 25
Misselijkheid
Vanaf week 6 van mijn zwangerschap bijna 24/7 misselijk en regelmatig overgeven. Vanaf week 13 werd dit alleen nog maar erger. In week 14 huisarts gebeld en emesafene voorgeschreven gekregen. 1 tablet voor het slapen gaan werkte perfect! De misselijkheid was niet volledig over (kwam zo rond de middag, als het medicijn uit begon te werken, weer wat terug) maar vele malen mi[lees meer...]nder en ik heb geen enkele keer meer overgegeven. Geen bijwerkingen ervaren. Nu bijna 16 weken zwanger en weer gestopt met de emesafene en tot nu toe voel ik me gelukkig prima.

19-07-2021 | Vrouw | 27
Zwangerschap
Emesafene zetpillen voorgeschreven gekregen i.v.m. HG. 3x per dag 1 zetpil. Helaas niet geholpen en spuug nog steeds 10-20x per dag. Helaas 😥

31-05-2020 | Vrouw | 27
Zwangerschap
Wat een verademing om niet meer zo misselijk te zijn! Nu wel zeer vermoeid, maar dat vind ik persoonlijk beter dan die misselijkheid. Ik heb last van een droge mond, waarna ik ging kijken of dit een bijwerking kon zijn. Dit staat onder ‘zelden’. Ook heb ik krachtverlies in mijn armen en benen. Dit moet ik nog terug koppelen naar mijn HA.

11-01-2023 | Vrouw | 28
Misselijkheid
Misselijkheid door de zwangerschap. Al vanaf week 3 veel aan het overgeven, in week 8 al begonnen met de Emesafene (2x daags zetpil) Het haalde de scherpe randjes er vanaf maar bleef misselijk en spugen. (-7kilo) Na 2x ziekenhuis opname met vochtinfuus, op moeten hogen naar 4x daags. Momenteel een week vrij zonder spugen. Dus dacht ga afbouwen naar 3x daags. 2 dagen ge[lees meer...]probeerd, meteen weer veel kokhalzen en het gevoel hebben continue te moeten spugen. Ben inmiddels 15 weken + 4, maar ik kan echt nog niet zonder. Nog steeds vaak gevoel van misselijk zijn, maar niet meer hoeven kokhalzen en spugen. Wel sinds gebruik erg vermoeid. En na ophoging van de medicatie helemaal geen energie meer om dingen te doen.

26-09-2020 | Vrouw | 28
Zwangerschap
Extreme last van misselijkheid, door deze medicijnen, vele malen minder wel een blijvend raar gevoel in de maag, het neemt dus het probleem niet weg, het plakt er een pleister op voor mijn gevoel, waardoor je er minder last van hebt. Sindsdien wel veel boeren en scheten laten maar gelukkig niet meer zonvakantie kokhalzen.

21-08-2020 | Vrouw | 28
Zwangerschap
Vanaf week 6 was ik de hele dag door misselijk en na 1 week begon in ook met overgeven. Ik voelde me zo down en ben naar de huisarts gegaan. In eerste instantie kreeg ik te horen dat het erbij hoort en kreeg ik geen medicijnen. 1 week later trok ik het niet meer en toen heb ik 2x daags emasefene gekregen. Nou wat een verademing!! Misselijkheid was meteen weg en ik kon weer[lees meer...] wat eten en voelde me stukke beter. Het helpt echt goed! Je niet zomaar laten wegsturen en genoegen nemen dat die klachten er maar bij horen.

02-04-2012 | Vrouw | 29
meclozine/pyridoxine
Dit recept gekregen van huisarts. Je kunt er suf van worden vertelde ze. Suf? Het leek wel of ik helemaal in een andere wereld zat en had enorme dorst en was duizelig met lichte hoofdpijn. Ik ben gestopt omdat me er erg raar bij voel.

08-01-2023 | Vrouw | 31
Misselijkheid
Heel de dag zeeziek gevoel door zwangerschap. Eerste zwangerschap emesafene geprobeerd maar weinig effect. Nu tweede zwangerschap weer geprobeerd en gelukkig toch een effect! Aan te reden om dus opnieuw te proberen! Als huisarts de pillen niet mee wil geven kan je zonder recept suprimal kopen. Heeft dezelfde werkzame stoffen op een vitamine na.

05-03-2020 | Vrouw | 31
Zwangerschap
Dit is mijn 2e zwangerschap, heb mijn eerste zwangerschap geen last gehad van misselijkheid maar bij deze begon het na 5 weken. Ik moest niet overgeven, maar was zo beroerd dat ik er depressief van werd. Ik kreeg in de eerste instantie suprimal, deze werkten al prima. Hoorde later dat Emesafene vergoed werd en dit in principe hetzelfde is. Eerst 2 per dag, later 1 per dag [lees meer...]en nu neem ik er af en toe eentje als ik me niet lekker voel. In principe is het makkelijk in te nemen, hij werkt alleen pas laat (na een uur/anderhalf). Ik voelde me na 2 dagen helemaal weer prima, was alleen behoorlijk duf. Maar liever duf dan depri..

21-02-2015 | Vrouw | 31
Misselijkheid
Ik slik deze nu al 11 dagen ivm de misselijkheid tijdens mijn zwangerschap.. in 1 woord SUPER.. ik heb het eerst uitgesteld omdat ik de ervaringen had gelezen van anderen en was daardoor een beetje bang voor nare bijwerkingen.. maar ben alleen moe maar dat was ik sowieso al.. en de eerste nacht dat ik wat bijwerkingen te hebben maar denk dat ik me die heb ingebeeld want er[lees meer...]na nergens last meer van gehad.. ik wou dat ik er eerder mee was begonnen.. ik slik 1 tablet voor het slapen gaan net nadat ik wat gegeten heb.. en ik heb nergens meer last van.. en ik was echt de hele dag misselijk/spugen/niks kunnen ruiken of eten.. ik moet nu gaan testen of ik genoeg heb gehad met deze kuur..

12-12-2022 | Vrouw | 32
Zwangerschap
Omdat ik zo kotsmisselijk ben de hele dag door , va week 6, deze voorgeschreven gekregen. Het helpt ietsjes, maar niet heel veel helaas! Helaas zijn er geen andere opties verkrijgbaar naast dit, aldus mijn assistente. Dus wanneer je er erg last van hebt, probeer het gewoon! Als het bij jou wel werkt dan ben je zoooo blij!