Allergie (11 meningen)
Jeuk (1 mening)
Huisstofallergie (0 meningen)

16-01-2019 | Man | 49
Netelroos
Na acht jaar weer een aanval van netelroos gekregen. Helaas duurt ie al maanden. zit vooral in mijn gezicht. Dat maakt het moeilijker. Ik ben er bij toeval achter gekomen dat als ik uren achter elkaar af en toe een glas alcohol neem het helemaal weg trekt. De volgende dag dus een klein katertje maar geen netelroos. Al meerdere keren uitgeprobeerd en gelukt. De dagen erna[lees meer...] komt het dan langzaam aan weer terug. Loratadine van de Kruidvat werkt s'morgens goed. Maar na twaalven begint het toch weer te jeuken ondanks dat ik dus om de zes uur zo'n pilletje neem. Meestal wordt het erger na een maaltijd.

15-06-2018 | Vrouw | 69
Hooikoorts
Met twee maal een half tablet per dag hield ik het net uit Moest op tijd innemen om jeukende ogen te voorkomen, de voornaamste klacht bij hooikoorts

18-02-2018 | Vrouw | 55

09-06-2016 | Man | 22
Allergie
Ik gebruik de hooikoorts tabletten van Kruidvat (huismerk, geel pakje). Deze helpen gelukkig zo goed bij mijn klachten! Jeukende ogen of niesbuien heb ik geen tot nauwelijks last van. Alleen mijn verstopte neus blijft helaas wel dicht. Echt een aanrader, klein tabletje dus makkelijk in te nemen, 1x per dag en het is best voordelig. 9euro voor 28 tabletjes. Hopelijk heef[lees meer...]t het op jullie ook effect!

02-06-2016 | Man | 62
Allergische reactie

15-04-2016 | Vrouw | 68
Hooikoorts
Elk jaar in de maand april heb ik gedurende 3 -4 weken last van hooikoorts, veroorzaakt door de berk. 1 tablet van de Etos hooikoortstabletten, werkt prima gedurende vele uren. 's Avonds een beetje last van prikkende ogen.

15-04-2016 | Man | 69
Allergische reactie
Het middel maakt geen einde aan de hooikoortsverschijnselen, maar verlichten deze zodanig goed, dat het leven weer plezierig wordt.

26-10-2015 | Vrouw | 60
Allergie
Dit middel evenals alle anderen die ik geprobeerd heb, helpen matig, duurt lang voor dat het gaat werken en werkt maar kort. Sommige middelen werd ik wel slaperig van. Van loratadine niet.

07-09-2015 | Vrouw | 18
Allergie
ik ben allergisch voor 5 dingen; bomen, gras, honden, katten en huisstofmijt. Mijn kinderarts schreef bij deze allergie dit tablet voor omdat ik vaak last had van mijn ogen en ik nieste vaak. Het tablet verminderd mijn klachten duidelijk.

01-07-2015 | Vrouw | 32

24-03-2015 | Man | 65
loratadine (10mg)
Na een zeer negatieve ervaring met het middel "cetirizine" werd mij aangeraden om "loratadine" te proberen tegen de vervelende jeuk die voor in de nacht optreed. De bijwerkingen van dit middel laten even iets langer op zich wachten, na 1 dag, maar zijn net zo ernstig als die van cetirizine, zoals hoofdpijn, bloedneuzen, last van de maag en slaperigheid. Voor mij eigenlij[lees meer...]k onbegrijpelijk dat deze middelen vrij te verkrijgen zijn gezien de ernstige bijwerkingen.

16-03-2015 | Vrouw | 43
opgeblazen gevoel

19-10-2014 | Vrouw | 53
Jeuk
Tegen de jeuk (vooral 's nachts) hielp het middel niet zo heel erg. Wel heb ik erg lekker geslapen die 10 dagen. Helpt beter dan een slaapmiddel. Met mijn slechte slaappatroon van de laatste tijd was dat een bijwerking die meer dan welkom was. Zou het zelfs willen blijven slikken, maar weet niet wat de nadelen daarvan zijn. Als ik een andere reactie lees, realiseer ik me [lees meer...]dat ik ook wel heel veel honger/trek had.

12-09-2014 | Man | 44
Allergie
Loratadine Teva (tablet) is voor mijzelf zoveel keer beter dan Zirtec. Daar werd ik ongelooflijk slaperig van. Van Loratadine niet + het werkt ook nog eens ;-) Ik gebruik het wel in combinatie met Nasonex spray.. Een prima combinatie tegen dat niezen etc.

18-05-2013 | Man | 45
Hooikoorts
Helpt wel maar wordt er wel erg suf van. En in de nacht bijna niet in slaap kunnen komen. En als ik dan slaap lig ik behoorlijk te dromen. Slaap in korte stukjes. Oog klachten zijn iets verbeterd maar mijn benen zijn als van lood en voel me zeer vermoeid. Buik voelt pijnlijk en rommelig aan. Dus de ene klacht verminderd en de andere komen er voor terug. Is een afwe[lees meer...]ging om het zo nu en dan in te nemen waneer de klachten het ergst zijn.

22-04-2013 | Vrouw | 34
loratadine
Medicijn gekregen i.v.m. galbultenn en jeuk door netelroos (overgevoeligheids reactie van de huid) BIjwerkingen: Vermoeidheid, Buikpijn, hoofdpijn, opgewollen gevoel in buik. M.a.w. medicatie erger dan kwaal (jeuk door netelroos) Morgen de ha weer bellen en vandaag per direct stoppen met dit medicijn.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum