Ervaringen met Polaramine

Bij  HooikoortsX

Allergie (24 meningen)

17-03-2023 | Vrouw | 59
Hooikoorts
Niet meer te verkrijgen in de Europese apotheek. Te bestellen in Frankrijk en gewoon te koop in Spanje (dit is geen Europa) vanalles geprobeerd en niks helpt dus !!!!

21-07-2022 | Vrouw | 24
Hooikoorts
Na jaren gigantische hooikoorts te hebben en er helaas geen medicijn meer wordt voorgeschreven omdat alles geprobeerd is… las ik hier geweldige meningen over dit medicijn. En terecht het werkt bij mij super goed en ik heb geen klachten meer. Geweldig! Ik raad het zeker aan om te proberen.

16-02-2022 | Vrouw | 52
Hooikoorts
Goed product! Ik lees dat dit middel niet meer verkrijgbaar is, maar ik heb het zojuist nog besteld bij een Franse apotheek. Wel was er een maximum van twee doosjes, maar beter iets dan niets. Dan bestel ik gewoon wat vaker

10-07-2021 | Man | 59
Hooikoorts
Beste hooikoortspatiënten, Laatste keer was ik vergeten te melden waar ik polaramine kan verkrijgen....bij deze in de Franse webshop. Succes, Marc (Red. : Let op: deze mening is aangepast, in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en [lees meer...]aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

18-05-2021 | Man | 58
Hooikoorts
Beste, Goed nieuws...ik heb afgelopen week wederom polaramine online aangekocht. Het pakketje komt steeds perfect terecht, reeds 5 jaar koop ik op dezelfde plaats dit geneesmiddel. Veel succes en weinig last van de graspollen gewenst, Marc

15-05-2021 | Vrouw | 53

23-03-2021 | Man | 53
Hooikoorts
Polaramine helpt mij zeer goed om mijn hooikoorts onder controle te houden. Vorig jaar kon ik dit geneesmiddel nog via een apotheek in Frankrijk kopen, Nu helaas niet meer. Heeft iemand enig idee waar dit middel nog te bestellen is? Of heeft iemand een goed alternatief voor dit middel tegen hooikoorts?

09-08-2018 | Man | 49
Hooikoorts
neem enkel een tablet wanneer ik acuut last krijg van hooikoorts (berk, gras). In periodes met veel pollen 1x 's ochtend en 1x 's avonds. De bijwerkingen voor zover die er zijn vallen in het niet vergeleken bij een niet behandelde hooikoorts aanval.

26-05-2018 | Vrouw | 59
Hooikoorts
Al zolang ik me kan herinneren (eind jaren 70) gebruik ik polaramine: voorheen in 2 repetabs per etmaal. Tegenwoordig is de heftigheid van de hooikoorts - na zo'n 40 jaar- iets verminderd en gebruik ik iets meer dan 2 mg. polaramine (=1 1/4 tablet) als er een aanval is/dreigt, soms nog een 2e of 3e keer in een etmaal. Helaas, HELAAS, is het middel in Nederland uit de hande[lees meer...]l genomen (schandalig!) en moest ik andere middelen proberen. Met als resultaat: of het werkt niet of ik slaap de hele dag ervan. Lang leve internet: tot nu toe kon ik het in Frankrijk of Spanje bestellen! Ik hoop hevig dat ze het daar niet ook uit de handel gaan halen, want het is bij mij het enige middel gebleken dat echt afdoende werkt.

01-06-2017 | Man | 33
Hooikoorts
Het is voor mij moeilijk te beoordelen, dit jaar. Heb ik toevallig minder last? of werkt dit medicijn gewoon goed? Als ik volop in het gras actief ben krijg ik wel last van hooikoorts, maar ik denk dat er geen medicatie bestaat welke daar tegenop kan. Verder ben ik van mening dat je in NL ziek gehouden wordt, alle medicaties welke momenteel verkrijgbaar zijn werkt nie[lees meer...]t zo goed als Polarimine en ik zie heel vaak dat goede medicatie uit de handel gehaald wordt terwijl ze goed werken, gezien de beoordelingen van Polarimine en mijn ervaring, trek ik mijn conclusie in deze. Deze medicatie is wel verkrijgbaar in Spanje en naar eerlijkheid te zeggen, veel goedkoper dan al die commerciele rommel in NL.

14-05-2016 | Vrouw | 54
Hooikoorts
Al sinds mijn 15 e slik ik indien nodig polaramine. Ook de repetabs wel gebruikt om de nacht zonder geproest door te komen. Ook voor twee van mijn kinderen is dit het enige medicijn dat blijkt te werken. Nu is het helaas niet meer verkrijgbaar, en de voorraad raakte op. Ik vond hier gelukkig het adres van een spaanse apotheek die het nog verkoopt. Hopelijk is zijn voo[lees meer...]rraad nog niet op.

17-04-2016 | Vrouw | 49
Hooikoorts
Een uitmuntend middel tegen hooikoorts. Helpt direct en geen enkele klacht of bijwerking en dat al voor mij voor ruim 30jaar. Helaas wordt het niet meer gemaakt. Vind dit erg jammer omdat er tot nu toe geen middel is die voor mij werkt. Of teveel bijwerkingen heeft en niet alle klachten van hooikoorts wegnemen. Hoe kan het nou uit de handel gehaald worden? We betalen mee[lees meer...]r dan voldoende aan zorgverzekering?

15-09-2015 | Vrouw | 64
Hooikoorts
Na veel onderzoeken gehad te hebben ben ik vanaf mijn 18 jaar Polaraminetabletten gaan slikken. Deze medicijnen helpen mij heel goed. Zij zijn al eens eerder uit de roulatie geweest. Toen kreeg ik daar 5 verschillende medicijnen voor terug die niets hielpen. Mijn klachten werden steeds heviger. Gelukkig kwam de polaramine weer terug en mijn klachten verdwenen direct. Nu is[lees meer...] de polaramine wederom niet meer te krijgen. Helaas beginnen dezelfde klachten als toen weer opnieuw. Ik ben nu weer bij een KNO arts onder behandeling. Over zorgkosten gesproken. Wat is de rede dat Polaramine, een tablet wat goed helpt uit de handel is genomen? Zonder dat ik (en meerdere patiënten) er iets aan kunnen doen worden mijn zorgkosten nu onnodig hoger. Is dit de bedoeling?

01-09-2015 | Vrouw | 71
Hooikoorts
Ik gebruik Polaramine al meer dan 40 jaar en het heeft mij altijd heel goed geholpen. Het werkt heel snel en je bent zo van je klachten af zoals niezen, lopende neus en rode tranende ogen en kun je weer je gewone werk doen. Heel jammer dat het niet meer in productie is. Ik vind het gewoon belachelijk dat er goede productielocatie hiervoor in NL door Bayer gevonden zou kunn[lees meer...]en worden, dat lijkt me gewoon een dooddoener. Het zal wel weer met geld te maken hebben, ze verdienen er natuurlijk niet genoeg aan. Jammer, want het helpt zoveel mensen. Toe Bayer, doe eens wat meer voor de patienten zonder altijd aan geld te denken!

27-05-2015 | Man | 50
Hooikoorts
Antwoord van Bayer op vraag over niet-leverbare Polaramine: Geachte heer ...., Hartelijk dank voor uw vraag over Polaramine. We vinden het heel vervelend dat we dit geneesmiddel niet eerder op de markt kunnen krijgen. Het is zo dat de vorige fabrikant van Polaramine, MSD, dit product niet meer wilde maken. Bayer heeft de licentie overgenomen van dit middel en nu moet er no[lees meer...]g een productie locatie gevonden worden voor Nederland. Waarschijnlijk wordt het pas volgend jaar (2016) voordat er een productie te verwachten valt van Polaramine. Ook Bayer betreurt dit ten zeerste, maar het is niet mogelijk om eerder te kunnen produceren. Wel is het zo dat er vergelijkbare middelen bestaan (antihistaminica) die ook voor allergische reacties kunnen worden voorgeschreven. Het beste is om dit met uw (huis)arts te bespreken Het spijt ons u geen beter bericht te kunnen geven. Met vriendelijke groeten, Medical Team Consumer Care, Bayer B.V. Consumer Care

25-05-2015 | Vrouw | 58
Hooikoorts
Ik gebruik al jaren de Polaramine, ik denk toch wel zeker 40 jaar. Ik gebruik het voor mijn hooikoorts en astma, die ik weer door de hooikoorts erbij heb gekregen. Eerst kreeg ik iets waar ik absoluut niet op reageerde, weet de naam niet meer en daarna ben begonnen met de Polaramine 6mg. repetab, totdat deze uit de handel ging. Toen moest ik over stappen op de tabletten va[lees meer...]n 2 mg. en wel 3 x dgs. 1. Ik heb nooit last gehad van bijwerkingen en het werkte prima! Heb tussentijds wel eens andere medicatie geprobeerd op aanraden van de huisarts, maar helaas die werkten niet. Nu ben ik sinds ongeveer 3 weken bezig met Fexofenadine 180 mg 1 x dgs. 1 tablet, omdat de Polaramine niet meer te krijgen is, zegt mijn apotheek. Maar ik voel me hier niet happy bij, teveel bijwerkingen. Moe, slaperigheid, misselijkheid, nervositeit, nachtmerries en hoofdpijn. Ik begrijp niet waarom een middel uit de handel wordt gehaald, waar zoveel mensen baat bij hebben. Alstublieft zorg dat het weer terug op de markt komt!