Promethazine Dragees / St...

promethazine

Allergie (2 meningen)
Jeuk (2 meningen)
Hoest (1 mening)

09-11-2018 | Vrouw | 47
promethazine (25mg)
Gebruik het ivm slaapproblemen en mask hierbij gebruik van de bijwerking die versuffend is. Ik begon met 50 mg. Als dat niet meer werkt, verhoog ik naar 75 mg en uiteindelijk naar 100 mg. Dit duurt bij elkaar zo’n 3 maanden. Als ik op 100 mg niet meer slaap, stap ik ca. 3 weken over op diazepam en keer daarna weer terug naar de Promethazine (zelfde opbouw). Werk voor [lees meer...]mij prima!

04-06-2018 | Man | 47
Anurie / oligurie
Na inname suf . Afkicken zeker een maand slecht slapen.ik sta nu twee weken droog en slaap nog niet. Dus echt een drama ma ik houd vol.

05-11-2017 | Vrouw | 48
promethazine (25mg)
Promethazine gebruik ik zo nodig om te kunnen slapen. Want als ik niet goed slaap dan krijg ik een manie en schiet door een psychose in! ik ben hierover tevreden en het is niet verslavend.

23-08-2021 | Man | 50
promethazine (25mg)
Helpt mij zeer goed met slapen. Ik heb last v stevige angsten waardoor slapen soms niet gaat. Dan helpt dit zeker te voorkomen nog langer dagen wakker te liggen waardoor t allemaal steeds erger wordt. Ik slaap met dit middel goed en het is echt fijner dan oxazepam e.d. . Ik gebruik t zonodig. Lang niet iedere dag.

15-09-2020 | Man | 52
promethazine (25mg)
Promethazine zou ook voor minder onrust moeten zorgen in je hoofd. Dit is ook de reden dat ik dit middel, overigens op mijn eigen verzoek, voorgeschreven heb gekregen. Promethazine zorgt bij mij voor een forse gewichtstoename. Ik weeg inmiddels zo'n 20 kg te zwaar ! Dit wordt ook erkend door mijn apotheker, huisarts en psychiater.

16-09-2018 | Vrouw | 52
promethazine (25mg)
Voor het slapen gaan rond 23.30 uur had ik 1x 25 mg ingenomen. Helaas had ik totaal geen baat bij. Rond 3.30 uur was ik zo moe maar ik kon nog steeds niet slapen had ik nog 1x 25 mg ingenomen. Daarna viel ik na 1/2 uur in slaap. Rond 9.00 werd ik wakker. Bijwerking: de resteren vd dag ben je moe.

21-09-2019 | Vrouw | 53
Allergische reactie
Ik gebruik dit middel al jaren tegen overgangsverschijnselen s nachts. En het helpt heel goed. Door dit middel krijg ik s nachts geen hartkloppingen en zweetaanvallen en slaap ik beter door. Wel reageert het op mijn slijmvliezen van neus en keel. Word ik bijna altijd met volle neus wakker en moet in de ochtend veel niezen. Ook slijm in keel, dat soms wel eerder lijdt tot[lees meer...] een keelontsteking. Dat laatste lijkt erger te worden en is voor mij een reden om te stoppen. Als ik dit wel eens doe komen de andere klachten al meteen de eerstvolgende dag terug. Van het niet door kunnen slapen wordt ik uitgeput en somber. Dit middel heeft heel erg goed geholpen. Maar nog liever een middel , zonder deze bijwerkingen .

16-08-2013 | Vrouw | 53
promethazine
door de neuroloog voorgeschreven. 's avonds ingenomen en bleef wakker, kreeg rusteloze benen en sliep pas tegen de ochtend in. De hele dag lopen stuiteren, kon maar niet zitten, zette het hele huis op z'n kop, alles moest schoon. Dit duurde drie dagen, toen kreeg ik ook koorts en heb ik de neuroloog gebeld. moest meteen stoppen.

31-08-2021 | Vrouw | 54
promethazine (25mg)
Werkt totaal niet versuffend. Beweeglijke benen zorgde voor nog meer onrust

24-09-2019 | Vrouw | 56
promethazine (25mg)
Middel van een psychiater voorgeschreven gekregen om te slapen. Veel spanning door benzo afbouw. Na inname voelde ik niets 2de nacht weer niets, helaas dis niet geslapen en een probleem erbij. Wel had ik spiertrekkingen waardoor ik zeker niet kon slapen, kriebel in keel en niezen. Hele volgende dag raar in mijn hoofd. Dus stop ik ermee en hoop dat de spierspanning en tr[lees meer...]ekkingen verdwijnen.

07-05-2018 | Vrouw | 58
promethazine (25mg)
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen toen ik in een moeilijke periode zat. De werking van het middel vond ik toen heel wisselend. Soms was het versuffend genoeg, maar soms deed het helemaal niets en kreeg ik tijdelijk wat anders voorgeschreven. Het begon pas te helpen, toen ik ook een rustiger manier van leven kreeg en de dag 's avonds rustig kon afbouwen: een combin[lees meer...]atie dus van leefgewoonte veranderen en medicatie. Ik neem het middeltje ruim van tevoren, voordat ik ga slapen. Nu er een veel rustigere tijd is aangebroken, wil ik er eigenlijk vanaf. Het is moeilijk om een gewoonte te doorbreken en een ritueel te veranderen, maar gelukkig gaat het hier om een niet heel erg zwaar middel. Ik neem nu nog maar een half pilletje, of een 'korreltje' eigenlijk en dat 'doet' waarschijnlijk in het echt niet veel meer. (Men zegt dat het middel niet verslavend is, dus als je dan zonder het middel toch weer niet goed slaapt, zou het dus (eventueel) kunnen liggen aan het feit dat de onderliggende redenen voor de slapeloosheid nog niet weg zijn.)

22-04-2017 | Man | 60
promethazine (25mg)
Dit is voor mij een nieuw middel wie kan mij helpen ..

08-08-2021 | Vrouw | 61
promethazine (10mg)
ik kreeg deze medicatie voorgeschreven door mijn psychiater. Worstel al geruime tijd met slechte ervaringen in mijn leven, begonnen als kind door mijn vader die verslaafd was aan drank. Hij gaf me een minderwaardigheidscomplexs. Dit is en zal nooit verdwijnen. Deze medicatie helpt me wel rustiger te zijn en door de stress was ik ook heel misselijk en geen honger gevoel. Ve[lees meer...]el depressieve momenten. Met deze medicatie had ik een beter gevoel, ben begonnen met 1 x 25 mg per dag, nu naargelang mijn ondraaglijk gevoel af en toe nog 1x 1 capsule van 10 mg. Werkt wel beter dan een antidepressiva bij mij. Geen roes gevoel meer, nog wel huilbuien.

27-08-2021 | Man | 62
promethazine (15ml)
Gebruik dit middel in combinatie met dormicum om te kunnen slapen. Reden is depressie met angststoornis door opeenstapeling van verliesmomenten, kind, vrouw, werk. Voor depressie gebruik ik Nortrilen. Bijwerkingen kunnen ook van de andere middelen of de combinatie ervan veroorzaakt worden.

09-11-2020 | Man | 63
promethazine (25mg)
ik slik het middel nu ongeveer drie jaar. Ik heb 4 jaar een angststoring gehad en kreeg promethazine 25 mg om beter te slapen. Ik was serieus in de veronderstelling dat het een onschuldig medicijn was. Blijkt echter dat promethazine een Anticholinerge psychofarmaca is. het valt in dezelfde groep als Lorazepam ( Anticholinerge psychofarmaca (o.a. TCA’s, olanzapine, cloz[lees meer...]apine, quetiapine, promethazine)) bron: https://expertisecentrumpsychofarmacologie.nl/nieuws/afbouwen-psychofarmaca/ promethazine wordt sterk gerelateerd aan dementie... Dat is iets meer dan alleen een (extreem) droge mond. op internet kun je zien welke de waarschuwingen zijn bij inname van promethazine . Ik hoop over een week te kunnen stoppen met dit middel; in een keer stoppen gaat niet want dan lig je de hele nacht wakker.

03-04-2015 | Vrouw | 64
promethazine (25mg)
galbulten/urticaria, behandeld met alle moderne anthishistaminica in hoge dosering ( 8-10x dosis) hielpen niet, ook in combinatie met prednison. Werd iedere dag wakker om 4.00 onder de galbulten, zeker op plaatsen waar "druk"op werd uitgeoefend, zelfs mijn bril. Deze verdwenen in de loop van de dag, om snachts weer op dezelfde en andere plaatsen terug te komen. Na gebruik[lees meer...] van promethazine zijn al mijn klachten verdwenen, ik neem iedere dag 1 blauw pilletje, slaap enorm goed, en heb geen bulten meer. Een zegen.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum