Promethazine Dragees / St...

Allergie (2 meningen)
Jeuk (2 meningen)
Hoest (1 mening)

17-12-2010 | Vrouw
Paniekaanval
Geloof het of niet, maar dit blauwe pilletje van 25 mg helpt mij als ik een heftige paniekaanval krijg die nioet lijtk op te houden. Ik wordt er rustig van en zeer elaxed. Wordt een soort van slaapdronkene n lig zo te maffen, ik heb er nog maar 3 op hoor, maar heb er nog 20 in een doosje voor het geval dat! Helpt ook tegena allergie, misselijkheid en wagenziekte las [lees meer...]ik.

03-12-2009 | Vrouw
Voor te slapen
Heb dit medicijn anderhalf jaar terug gekregen ter vervaging voor themazepam.Ik weet niet goed wat ik van dit medicijn moet vinden.De ene keer denk ik nou word er wel beetje suf van en de andere keer juist helemaal niet.Als ik ze op de dag in neem kreeg ik vaak lekkere trek de hele dag door. Verder geen bijwerkingen.

22-11-2009 | Vrouw
Non stop hoesten
Mijn dochter van 5 hoestte non stop al 36 uur. Niets hielp, uiteindelijk door de promethazine heeft ze weer heerlijk geslapen, overdag zijn de klachten ook minder en kunnen we weer een gesprek voeren! Dus voor ons een wondermiddeltje.

06-03-2009 | Vrouw
Hevige jeuk
Voorgeschreven door huisarts bij hevige onderhuidse jeuk waarschijnlijk afkomstig van medicijnen. Promethazine is hier niet de juiste keuze geweest.

10-01-2013 | Vrouw | 16
promethazine
Door tekort aan B12, een angststoornis en chronische hyperventilatie heb ik veel stress. Waarschijnlijk slaap ik hierdoor niet goed en heb ik veel last van gespannen spieren. Ik maakte nachten van hooguit 3 uur. De dokter wilde geen verslavend middel meegeven, wat ik overigens begrijpelijk vind. Ze gaf me dit mee. De eerste 3-4 weken ging het slapen beter dan voorheen, daa[lees meer...]rna zwakte de werking af, tot nu: geen werking.

07-02-2017 | Vrouw | 21
promethazine (25mg)
Al sinds m'n 13e last van slapeloosheid. Promethazine voorgeschreven omdat ik vanwege mijn verslavingsgevoeligheid beter geen benzodiazepines kan gebruiken. Ik lig elke nacht tussen de 1 en 3 uur wakker. Het werkte in het begin wel een beetje, maar na een tijdje niet meer goed. Daarom vorige week gestopt, maar dat bleek moeilijker dan gedacht. Ik sliep nog slechter dan eer[lees meer...]st, lag de afgelopen week zelfs 5 uur wakker steeds. Niet gedacht dat ik zo'n 'ontwenningsverschijnselen' bij dit middel zou hebben.

02-08-2021 | Man | 24
promethazine (25mg)
Ergens midden 2018 kreeg ik last van acute slapeloosheid, wat te wijten was aan chronische stress. Deze periode was ontzettend moeilijk voor mij, en uiteindelijk bleek de beste aanpak voor dit aanhoudende probleem een slaapmiddel te nemen om het piekeren ietwat in te perken. Voor 2018 had ik nooit noemenswaardige problemen met inslapen. Hoogstens duurde het inslapen vr[lees meer...]oeger een half uurtje, maar gemiddeld genomen was ik al weg met vijftien minuten. Op 21-jarige leeftijd draaide dit volledig om, tot het punt waar ik nu nog steeds niet inslapen kan zonder mijn medicijnen. Deze drastische verandering snap ik tot op het heden nog niet helemaal, maar al snel kwam ik door middel van mijn psychiater in contact met Promethazine. Omdat ik al een lopend traject bij de GGZ had lopen ter behandeling van mijn depressieve stoornis ging dit proces vrij rap. Wat ik na zo'n 3 jaar gebruik weet van Promethazine is dat het oorspronkelijk is ontworpen om hooikoortsklachten terug te dringen, en dat slaperigheid een bijkomstig effect is waar mensen zoals ik baat bij hebben. Van hooikoorts heb ik geen last, maar bij inslapen helpt het wel. Een soort booster om mij naar de andere kant te brengen, if you will. Waar ik echter ook bemerk last van te hebben is een verminderde sociale vaardigheid. Ik ben veel teruggetrokkener wanneer ik dit medicijn inneem. Op nachten waar ik niet slaap merk ik dat alle remmen opeens weer wegvallen. Opeens weet ik wel weer wat het gepaste antwoord is op een vraag, en hoe ik wil reageren op bepaalde informatie. Alle sociale vaardigheden komen opeens weer terug, die met gebruik van het medicijn worden onderdrukt. Ook merk ik dat ik een stuk angstiger wordt in het contact met mensen; zoals de vrees dat ik iets verkeerd zal zeggen, ik zal stotteren of niet weet wat ik moet antwoorden. Wanneer ik niet slaap, en dus het medicijn geen versuffend effect heeft kunnen hebben, merk ik dat ik daar ook geen last van heb, zoals voorheen. All in all zou ik zeggen dat het middel goed te gebruiken is bij inslaapproblemen, maar mensen zoals ik zouden het niet al te lang moeten nemen. Momenteel is het 2021 en gebruik ik het nog steeds elke nacht.

12-11-2011 | Vrouw | 25
Onrust en doorslaapklachten
Deze blauwe pilletjes (25mg) heb ik voorgeschreven gekregen vanwege mijn doorslaapklachten en onrust. Een week lang heb ik deze pillen geslikt en ik was enorm tevreden, eindelijk weer een keer een goede nachtrust zonder ontelbare onderbrekingen en lang wakker liggen!! De 7de dag stond ik echter op, ik was de hele dag somber. Zelfs huilen zonder reden en gebrek aan motivati[lees meer...]e om ook maar iets te ondernemen, terwijl ik doorgaans vrolijk en erg sportief actief ben. Tijdens de 8ste en 9de dag was ik nog steeds somber, stil, in mezelf gekeerd en verdrietig. De 10e dag ben ik gestopt met dit middel. Mijn somberheid verdween als sneeuw voor de zon... evenals mijn goede nachtrust. Ik ben benieuwd of nog meer mensen deze somberheid / depressie hebben ervaren tijdens het gebruik van Promethazine?

13-05-2021 | Man | 26
Jeuk
Ik heb veel medicatie geprobeerd tegen mijn netelroos. Bij elk medicijn dat ik heb geprobeerd bleef de jeuk of werd het een ander vervelend gevoel (mensen met netelroos snappen dit). Bij bijv Mizollen, wat ik dagelijks gebruik. Promethazine is de eerste waardoor ik tijdelijk 0% jeuk heb, rond de 8 uren jeukvrij. 20 minuten na inname is het alsof ik net wakker ben gewor[lees meer...]den van een nacht in de kroeg. Het typische brakke gevoel, maar alleen lichamelijk. Mentaal blijft voor mij alles het zelfde. Omdat promethazine zo sederent voor mij werkt, neem ik het alleen in als de jeuk te heftig wordt en wanneer ik vrij ben van werk en geen verplichtingen hebt ;)

28-11-2012 | Vrouw | 26
Allergie
ik gebruik verschillende antihistaminica, alleen tijdens mijn menstruatie werken die helaas minder en dan gebruik ik max 4x daags promethazine. De bijwerkingen zijn zeer vervelend ernstig vermoeid, spierpijn, duizelig, stijf, misselijk, afwezig, vergeetachtig. Helaas is er nu geen alternatief op de markt het werkt voor een deel maar de jeuk en bultjes verdwijnen niet hel[lees meer...]emaal

28-05-2019 | Vrouw | 28
promethazine (25mg)
Werkt voor geen meter word niet suf en slaap nog steeds niet plus paniekaanvallen

08-02-2022 | Vrouw | 34
promethazine (25mg)
Heeft 's nachts een nadelig effect op mijn spieren. Benen worden onrustig en het jeukt van binnenuit. Iets waar je niets aan kunt doen behalve het uitzitten totdat het medicijn is uitgewerkt, waardoor ik wakker blijf. Mijn brein voelt verlamd/lui om voldoende in te ademen. Ik moet er moeite voor doen maar snachts kost dit extra energie omdat je lichaam in een rust toestand[lees meer...] terecht wil komen. Verder geeft het rond deze tijd geen prettig gevoel in mijn hoofd. Ik gebruik het door deze ervaring liever niet meer. Product is 1x overdag en 1x voor het slapen gaan gebruikt. Bij oxazepam heb ik soortgelijke klachten ervaren.

07-11-2021 | Vrouw | 34
promethazine (25mg)
Na verschillende middelen te hebben geprobeerd slik ik ongeveer een 1,5 promethazine. Dit is omdat zowel problemen met inslapen als doorslapen heb. Door de promethazine val ik ongeveer binnen een uur een slaap, waar ik zonder ongeveer 3/4 over doe. Helaas begin ik negatieve ervaringen te krijgen. Hele dag weinig energie, slechte concentratie, lage libido en negatieve inv[lees meer...]loed op mijn mentale gesteldheid. Ik was altijd erg sociaal maar daar is nu niks meer van over, ook was ik altijd erg adrem en gevat maar ook daar is niks van over gebleven. Ik mis de oude ik! En heb daarom besloten te stoppen met de Promethazine om te kijken of dat verschil maakt.

25-12-2018 | Vrouw | 37
promethazine (25mg)
Ivm slaapproblemen voorgeschreven gekregen door psychiater. Na inname heb ik de hele nacht wakker gelegen van de enorme onrust. Kriebels over /in mijn hele lijf. Moeten bewegen. Anders werd ik gek. Het was echt verschrikkelijk. Ook omdat ik wel versuft was van dit middel. De nacht dus wakker gelegen, en deze enorme innerlijke onrust duurde nog tot halverwege de dag voort.[lees meer...] En daarbij enorm suf.

21-04-2022 | Vrouw | 41
Overspannen/burn-out
Zo'n 11 jaar geleden raakte ik burn-out. Ik zat erg diep. Elk jaar herstel ik nog in hele kleine stapjes. Ik denk dat ik nu halverwege mijn herstel ben, ik weet het niet precies. Ik gebruik promethazine om suf te zijn in de nacht. Ik slaap ongeveer 1 à 2 uur langer door dit medicijn. Voor de burn-out sliep ik 8 uur per nacht als een blok. Sinds de burn-out slaap ik zeer ko[lees meer...]rt. In het begin van de burn-out sliep ik maar 2 tot 4 uur. Daarna lukte slapen niet meer. Mijn gedachten zijn dan erg actief en een uit knop om niet te denken is niet te vinden. Ook niet door mijn dagen zo prikkelloos te maken en tijdens de nacht een couplet van een liedje te herhalen terwijl ik op mijn ademhaling let. Andere slaapmedicatie helpt niet goed. Mijn spieren zijn dan wel ontspannen, maar mijn gedachten zijn nog hyperactief. Daarnaast is promethazine niet verslavend en andere slaapmedicatie kan dat wel zijn. Ik gebruik promethazine nu 11 jaar en elk jaar kan ik er net iets langer door slapen. 7 jaar geleden was ik weer in staat om 8 uur per week te werken en sinds 3 jaar werk ik 16 uur per week. Ik probeer maar 2 privé afspraken per week te plannen om een zo rustig mogelijk leven te hebben, want een zo prikkelloos leven helpt me beter slapen. Verder probeer ik aan beweging te doen. Als ik overprikkeld ben helpt een uur rustig wandelen voor t slapen gaan goed. Ik slaap met promethazine nu zo'n 6 à 7 uur op. Ik heb geen andere bijwerkingen. Ik kan me overdag goed concentreren en heb echt nergens last van. Stress kan ik alleen nog niet goed aan en dit probeer ik dan ook te vermijden. Kort geleden was ik 3 achtereen volgende nachten met de promethazine gestopt in de hoop dat ik net zo goed bleef slapen, maar ik ging elke dag drastisch achteruit en de vierde dag was ik tot niets meer in staat. Hiervan schrok ik erg. Ze zeggen dat je in één keer kunt stoppen met deze medicatie, maar dan heb je opnieuw hetzelfde probleem als waar je begon met het slikken van deze medicatie, namelijk de oorzaak van het slaapprobleem. Ik hoop dat ik in de toekomst dusdanig herstel van de burn-out klachten, dat mijn gedachten rustig zijn in de nacht en ik mijn gedachten uit kan zetten. Dan ga ik een nieuwe poging wagen om af te bouwen en dan vanuit een afbouwschema. Gelukkig voorziet mijn huisarts nog steeds in de medicatie. Ik ben erg dankbaar dat deze medicatie bestaat.

16-03-2015 | Man | 44
promethazine (1mg/ml)
Schizofrenie
Ik kreeg van een psychiater Promethazine toegekend, vanwege pschychisefobieen, vanuit de testikels.