Ervaringen met Promethazine Dragees / Stroop / Injecties

Promethazine Dragees / St...

Allergie (3 meningen)
Jeuk (2 meningen)
Hoest (1 mening)

03-04-2015 | Vrouw | 64
promethazine (25mg)
galbulten/urticaria, behandeld met alle moderne anthishistaminica in hoge dosering ( 8-10x dosis) hielpen niet, ook in combinatie met prednison. Werd iedere dag wakker om 4.00 onder de galbulten, zeker op plaatsen waar "druk"op werd uitgeoefend, zelfs mijn bril. Deze verdwenen in de loop van de dag, om snachts weer op dezelfde en andere plaatsen terug te komen. Na gebruik[lees meer...] van promethazine zijn al mijn klachten verdwenen, ik neem iedere dag 1 blauw pilletje, slaap enorm goed, en heb geen bulten meer. Een zegen.

16-03-2015 | Man | 44
promethazine (1mg/ml)
Schizofrenie
Ik kreeg van een psychiater Promethazine toegekend, vanwege pschychisefobieen, vanuit de testikels.

16-08-2013 | Vrouw | 53
promethazine
door de neuroloog voorgeschreven. 's avonds ingenomen en bleef wakker, kreeg rusteloze benen en sliep pas tegen de ochtend in. De hele dag lopen stuiteren, kon maar niet zitten, zette het hele huis op z'n kop, alles moest schoon. Dit duurde drie dagen, toen kreeg ik ook koorts en heb ik de neuroloog gebeld. moest meteen stoppen.

10-01-2013 | Vrouw | 16
promethazine
Door tekort aan B12, een angststoornis en chronische hyperventilatie heb ik veel stress. Waarschijnlijk slaap ik hierdoor niet goed en heb ik veel last van gespannen spieren. Ik maakte nachten van hooguit 3 uur. De dokter wilde geen verslavend middel meegeven, wat ik overigens begrijpelijk vind. Ze gaf me dit mee. De eerste 3-4 weken ging het slapen beter dan voorheen, daa[lees meer...]rna zwakte de werking af, tot nu: geen werking.

28-11-2012 | Vrouw | 26
promethazine
ik gebruik verschillende antihistaminica, alleen tijdens mijn menstruatie werken die helaas minder en dan gebruik ik max 4x daags promethazine. De bijwerkingen zijn zeer vervelend ernstig vermoeid, spierpijn, duizelig, stijf, misselijk, afwezig, vergeetachtig. Helaas is er nu geen alternatief op de markt het werkt voor een deel maar de jeuk en bultjes verdwijnen niet hel[lees meer...]emaal

12-11-2011 | Vrouw | 25
Onrust en doorslaapklachten
Deze blauwe pilletjes (25mg) heb ik voorgeschreven gekregen vanwege mijn doorslaapklachten en onrust. Een week lang heb ik deze pillen geslikt en ik was enorm tevreden, eindelijk weer een keer een goede nachtrust zonder ontelbare onderbrekingen en lang wakker liggen!! De 7de dag stond ik echter op, ik was de hele dag somber. Zelfs huilen zonder reden en gebrek aan motivati[lees meer...]e om ook maar iets te ondernemen, terwijl ik doorgaans vrolijk en erg sportief actief ben. Tijdens de 8ste en 9de dag was ik nog steeds somber, stil, in mezelf gekeerd en verdrietig. De 10e dag ben ik gestopt met dit middel. Mijn somberheid verdween als sneeuw voor de zon... evenals mijn goede nachtrust. Ik ben benieuwd of nog meer mensen deze somberheid / depressie hebben ervaren tijdens het gebruik van Promethazine?

17-12-2010 | Vrouw
Paniekaanval
Geloof het of niet, maar dit blauwe pilletje van 25 mg helpt mij als ik een heftige paniekaanval krijg die nioet lijtk op te houden. Ik wordt er rustig van en zeer elaxed. Wordt een soort van slaapdronkene n lig zo te maffen, ik heb er nog maar 3 op hoor, maar heb er nog 20 in een doosje voor het geval dat! Helpt ook tegena allergie, misselijkheid en wagenziekte las [lees meer...]ik.

03-12-2009 | Vrouw
Voor te slapen
Heb dit medicijn anderhalf jaar terug gekregen ter vervaging voor themazepam.Ik weet niet goed wat ik van dit medicijn moet vinden.De ene keer denk ik nou word er wel beetje suf van en de andere keer juist helemaal niet.Als ik ze op de dag in neem kreeg ik vaak lekkere trek de hele dag door. Verder geen bijwerkingen.

22-11-2009 | Vrouw
Non stop hoesten
Mijn dochter van 5 hoestte non stop al 36 uur. Niets hielp, uiteindelijk door de promethazine heeft ze weer heerlijk geslapen, overdag zijn de klachten ook minder en kunnen we weer een gesprek voeren! Dus voor ons een wondermiddeltje.

06-03-2009 | Vrouw
Hevige jeuk
Voorgeschreven door huisarts bij hevige onderhuidse jeuk waarschijnlijk afkomstig van medicijnen. Promethazine is hier niet de juiste keuze geweest.