Promethazine Dragees / St...

promethazine

Allergie (2 meningen)
Jeuk (2 meningen)
Hoest (1 mening)

31-08-2021 | Vrouw | 54
promethazine (25mg)
Werkt totaal niet versuffend. Beweeglijke benen zorgde voor nog meer onrust

27-08-2021 | Man | 62
promethazine (15ml)
Gebruik dit middel in combinatie met dormicum om te kunnen slapen. Reden is depressie met angststoornis door opeenstapeling van verliesmomenten, kind, vrouw, werk. Voor depressie gebruik ik Nortrilen. Bijwerkingen kunnen ook van de andere middelen of de combinatie ervan veroorzaakt worden.

23-08-2021 | Man | 50
promethazine (25mg)
Helpt mij zeer goed met slapen. Ik heb last v stevige angsten waardoor slapen soms niet gaat. Dan helpt dit zeker te voorkomen nog langer dagen wakker te liggen waardoor t allemaal steeds erger wordt. Ik slaap met dit middel goed en het is echt fijner dan oxazepam e.d. . Ik gebruik t zonodig. Lang niet iedere dag.

08-08-2021 | Vrouw | 61
promethazine (10mg)
ik kreeg deze medicatie voorgeschreven door mijn psychiater. Worstel al geruime tijd met slechte ervaringen in mijn leven, begonnen als kind door mijn vader die verslaafd was aan drank. Hij gaf me een minderwaardigheidscomplexs. Dit is en zal nooit verdwijnen. Deze medicatie helpt me wel rustiger te zijn en door de stress was ik ook heel misselijk en geen honger gevoel. Ve[lees meer...]el depressieve momenten. Met deze medicatie had ik een beter gevoel, ben begonnen met 1 x 25 mg per dag, nu naargelang mijn ondraaglijk gevoel af en toe nog 1x 1 capsule van 10 mg. Werkt wel beter dan een antidepressiva bij mij. Geen roes gevoel meer, nog wel huilbuien.

02-08-2021 | Man | 24
promethazine (25mg)
Ergens midden 2018 kreeg ik last van acute slapeloosheid, wat te wijten was aan chronische stress. Deze periode was ontzettend moeilijk voor mij, en uiteindelijk bleek de beste aanpak voor dit aanhoudende probleem een slaapmiddel te nemen om het piekeren ietwat in te perken. Voor 2018 had ik nooit noemenswaardige problemen met inslapen. Hoogstens duurde het inslapen vr[lees meer...]oeger een half uurtje, maar gemiddeld genomen was ik al weg met vijftien minuten. Op 21-jarige leeftijd draaide dit volledig om, tot het punt waar ik nu nog steeds niet inslapen kan zonder mijn medicijnen. Deze drastische verandering snap ik tot op het heden nog niet helemaal, maar al snel kwam ik door middel van mijn psychiater in contact met Promethazine. Omdat ik al een lopend traject bij de GGZ had lopen ter behandeling van mijn depressieve stoornis ging dit proces vrij rap. Wat ik na zo'n 3 jaar gebruik weet van Promethazine is dat het oorspronkelijk is ontworpen om hooikoortsklachten terug te dringen, en dat slaperigheid een bijkomstig effect is waar mensen zoals ik baat bij hebben. Van hooikoorts heb ik geen last, maar bij inslapen helpt het wel. Een soort booster om mij naar de andere kant te brengen, if you will. Waar ik echter ook bemerk last van te hebben is een verminderde sociale vaardigheid. Ik ben veel teruggetrokkener wanneer ik dit medicijn inneem. Op nachten waar ik niet slaap merk ik dat alle remmen opeens weer wegvallen. Opeens weet ik wel weer wat het gepaste antwoord is op een vraag, en hoe ik wil reageren op bepaalde informatie. Alle sociale vaardigheden komen opeens weer terug, die met gebruik van het medicijn worden onderdrukt. Ook merk ik dat ik een stuk angstiger wordt in het contact met mensen; zoals de vrees dat ik iets verkeerd zal zeggen, ik zal stotteren of niet weet wat ik moet antwoorden. Wanneer ik niet slaap, en dus het medicijn geen versuffend effect heeft kunnen hebben, merk ik dat ik daar ook geen last van heb, zoals voorheen. All in all zou ik zeggen dat het middel goed te gebruiken is bij inslaapproblemen, maar mensen zoals ik zouden het niet al te lang moeten nemen. Momenteel is het 2021 en gebruik ik het nog steeds elke nacht.

13-05-2021 | Man | 26
Jeuk
Ik heb veel medicatie geprobeerd tegen mijn netelroos. Bij elk medicijn dat ik heb geprobeerd bleef de jeuk of werd het een ander vervelend gevoel (mensen met netelroos snappen dit). Bij bijv Mizollen, wat ik dagelijks gebruik. Promethazine is de eerste waardoor ik tijdelijk 0% jeuk heb, rond de 8 uren jeukvrij. 20 minuten na inname is het alsof ik net wakker ben gewor[lees meer...]den van een nacht in de kroeg. Het typische brakke gevoel, maar alleen lichamelijk. Mentaal blijft voor mij alles het zelfde. Omdat promethazine zo sederent voor mij werkt, neem ik het alleen in als de jeuk te heftig wordt en wanneer ik vrij ben van werk en geen verplichtingen hebt ;)

22-12-2020 | Vrouw | 68
promethazine (25mg)
Voorgeschreven door psychiater , 2x s’avonds ingenomen ivm slapeloosheid, “vol “ hoofd. Averechtse werking , niet suffig , geen slaap, wel spiertrekkingen in armen en benen, ontzettend droge mond, ook daarna overdag. Dus mee gestopt.

09-11-2020 | Man | 63
promethazine (25mg)
ik slik het middel nu ongeveer drie jaar. Ik heb 4 jaar een angststoring gehad en kreeg promethazine 25 mg om beter te slapen. Ik was serieus in de veronderstelling dat het een onschuldig medicijn was. Blijkt echter dat promethazine een Anticholinerge psychofarmaca is. het valt in dezelfde groep als Lorazepam ( Anticholinerge psychofarmaca (o.a. TCA’s, olanzapine, cloz[lees meer...]apine, quetiapine, promethazine)) bron: https://expertisecentrumpsychofarmacologie.nl/nieuws/afbouwen-psychofarmaca/ promethazine wordt sterk gerelateerd aan dementie... Dat is iets meer dan alleen een (extreem) droge mond. op internet kun je zien welke de waarschuwingen zijn bij inname van promethazine . Ik hoop over een week te kunnen stoppen met dit middel; in een keer stoppen gaat niet want dan lig je de hele nacht wakker.

15-09-2020 | Man | 52
promethazine (25mg)
Promethazine zou ook voor minder onrust moeten zorgen in je hoofd. Dit is ook de reden dat ik dit middel, overigens op mijn eigen verzoek, voorgeschreven heb gekregen. Promethazine zorgt bij mij voor een forse gewichtstoename. Ik weeg inmiddels zo'n 20 kg te zwaar ! Dit wordt ook erkend door mijn apotheker, huisarts en psychiater.

24-09-2019 | Vrouw | 56
promethazine (25mg)
Middel van een psychiater voorgeschreven gekregen om te slapen. Veel spanning door benzo afbouw. Na inname voelde ik niets 2de nacht weer niets, helaas dis niet geslapen en een probleem erbij. Wel had ik spiertrekkingen waardoor ik zeker niet kon slapen, kriebel in keel en niezen. Hele volgende dag raar in mijn hoofd. Dus stop ik ermee en hoop dat de spierspanning en tr[lees meer...]ekkingen verdwijnen.

21-09-2019 | Vrouw | 53
Allergische reactie
Ik gebruik dit middel al jaren tegen overgangsverschijnselen s nachts. En het helpt heel goed. Door dit middel krijg ik s nachts geen hartkloppingen en zweetaanvallen en slaap ik beter door. Wel reageert het op mijn slijmvliezen van neus en keel. Word ik bijna altijd met volle neus wakker en moet in de ochtend veel niezen. Ook slijm in keel, dat soms wel eerder lijdt tot[lees meer...] een keelontsteking. Dat laatste lijkt erger te worden en is voor mij een reden om te stoppen. Als ik dit wel eens doe komen de andere klachten al meteen de eerstvolgende dag terug. Van het niet door kunnen slapen wordt ik uitgeput en somber. Dit middel heeft heel erg goed geholpen. Maar nog liever een middel , zonder deze bijwerkingen .

28-05-2019 | Vrouw | 28
promethazine (25mg)
Werkt voor geen meter word niet suf en slaap nog steeds niet plus paniekaanvallen

25-12-2018 | Vrouw | 37
promethazine (25mg)
Ivm slaapproblemen voorgeschreven gekregen door psychiater. Na inname heb ik de hele nacht wakker gelegen van de enorme onrust. Kriebels over /in mijn hele lijf. Moeten bewegen. Anders werd ik gek. Het was echt verschrikkelijk. Ook omdat ik wel versuft was van dit middel. De nacht dus wakker gelegen, en deze enorme innerlijke onrust duurde nog tot halverwege de dag voort.[lees meer...] En daarbij enorm suf.

09-11-2018 | Vrouw | 47
promethazine (25mg)
Gebruik het ivm slaapproblemen en mask hierbij gebruik van de bijwerking die versuffend is. Ik begon met 50 mg. Als dat niet meer werkt, verhoog ik naar 75 mg en uiteindelijk naar 100 mg. Dit duurt bij elkaar zo’n 3 maanden. Als ik op 100 mg niet meer slaap, stap ik ca. 3 weken over op diazepam en keer daarna weer terug naar de Promethazine (zelfde opbouw). Werk voor [lees meer...]mij prima!

16-09-2018 | Vrouw | 52
promethazine (25mg)
Voor het slapen gaan rond 23.30 uur had ik 1x 25 mg ingenomen. Helaas had ik totaal geen baat bij. Rond 3.30 uur was ik zo moe maar ik kon nog steeds niet slapen had ik nog 1x 25 mg ingenomen. Daarna viel ik na 1/2 uur in slaap. Rond 9.00 werd ik wakker. Bijwerking: de resteren vd dag ben je moe.

04-06-2018 | Man | 47
Anurie / oligurie
Na inname suf . Afkicken zeker een maand slecht slapen.ik sta nu twee weken droog en slaap nog niet. Dus echt een drama ma ik houd vol.