Ervaringen met Promethazine Dragees / Stroop / Injecties

Promethazine Dragees / St...

promethazine

Allergie (3 meningen)
Jeuk (2 meningen)
Hoest (1 mening)

27-03-2023 | Vrouw | 45
promethazine (25mg)
AL jaren slaap ik slecht: ik heb lang nodig om in te slapen, wordt vaak wakker en wordt vroeg wakker. Bij drukkere dagen is er soms nauwelijks slaap. Ik heb jarenlang 2-3x per week 2 mg Lormetazepan gebruikt, maar daar wilde ik mee stoppen vanwege de afhankelijkheid én het feit dat je niet in je diepe slaap komt (persoonlijk ook getest en bevestigd dmv een eigen (professio[lees meer...]nele) HRV-meting van 5 dagen met en zonder Lormetazepan). Mijn nachten werden begin januari steeds slechter. Zelfs een paar slapeloze nachten gehad. Huisarts kwam met Prometahzine, aangezien dit geen invloed heeft op de slaapkwaliteit. Ik begon met 10 mg. Daar merkte ik niets van. Vanaf ca. 50 mg innemen om 20:30u (en om 21u slapen) merk ik dit: ik val NIET SNELLER in slaap, maar gedurende de nacht en vroege ochtend blijven m'n ogen langer 'dichtzitten'. Dit heeft als resultaat dat ik me vaker omdraai en niet zo snel meer eruit ga. Oftewel: wel echt wat betere nachten. Maar, zodra m'n dag wat voller is of m'n hoofd wat actiever, is 50 mg te weinig, dan lig ik alsnog 3 uur wakker en ben ik vaak en vroeg al weer alert. Dus soms neem ik 75 mg of 100 mg. Ik heb een keer overdag getest wanneer ik slaperig werd. Dat werd ik pas 1,5 uur na inname. Dus nu neem ik om 18 uur al de eerste 50 mg en rond 20 uur de tweede. Daardoor ben ik vroeger 'sloom' en val ik nu ook wat sneller in slaap. Promethazine is nog steeds geen slaapmiddel, het 'trekt mij niet de slaap in', maar het helpt me wel om door te slapen. Soms probeer ik 2 nachten zonder en dan slaap ik nauwelijks. Dus het heeft wel echt wat effect. Ik 'werk' ook via andere wegen aan mijn slapeloosheid, dus ik hoop in de toekomst sowieso beter te kunnen slapen.

21-12-2022 | Vrouw | 29
promethazine (25mg)
Ik kreeg dit middel voor het eerst toen ik in het crisiscentrum was opgenomen, in januari 2021. Ik kon slecht slapen en ze gaven me dit. Helaas gaven ze het vaak pas midden in de nacht, waardoor ik overdag erg suf was. Nu opnieuw voor slapeloosheid gekregen en ben er zoooo blij mee! Ik val sneller in slaap en wordt uitgerust wakker. Wel kost het me 's ochtends meer tijd om[lees meer...] echt wakker te worden en heb ik gedurende de dag wat vreetbuien, maar verder ben ik zo blij met dit medicijn! Ik neem het vaak alleen als ik behoefte heb aan een goede nacht slaap en daarvoor werkt het echt perfect. Hiervoor had ik Temazepam voorgeschreven gekregen, maar dat was een ramp. Ik ben zo gelukkig met de Promethazine! Ook heb ik het idee dat het me wat rustiger maakt, wat in deze periode heel fijn is. Ik kan Promethazine zeker aanraden!

11-10-2022 | Vrouw | 40
promethazine (25mg)
van deze tablet word ik misselijk van. heb deze medicatie gekregen voor het slapen, maar ben nogal misselijk erdoor. tijdens inslapen met ogen dicht zie ik matige voorwerpen bewegen, zoals hallucinaties. bij wakker worden na paar uur weet ik enkele seconden niet waar ik ben. moet bewegen om alert te zijn. daarna weer verder proberen te slapen. geen prettig medicijn, [lees meer...]ik zoek verder.

06-10-2022 | Vrouw | 40
promethazine (25mg)
na inname blauw tablet, 1 a 2 uur kan ik steeds moeilijker slikken. drinken helpt niet het gevoel te verminderen, moest afwachten tot medicatie was uitgewerkt, toen kon ik beter slikken. na inname 1 tablet, de volgende ochtend de hele dag voel ik me suf en moe. deze tablet gekregen omdat ik door geluidsoverlast buren niet kan slapen, maar merk dat het niet echt helpt. n[lees meer...]a 2 uur word ik wakker, alles is wazig en ik zie alles draaien, mogelijk duizeligheid, daarna probeer ik door te slapen maar dat duurt enige tijd. word van tijd tot tijd weer wakker. kan niet een nacht helemaal doorheen slapen. bij overlast buren word je erdoor wakker gemaakt. deze medicatie bracht mij niet in diepe slaap ongeacht overlast buren of niet.

07-11-2021 | Vrouw | 34
promethazine (25mg)
Na verschillende middelen te hebben geprobeerd slik ik ongeveer een 1,5 promethazine. Dit is omdat zowel problemen met inslapen als doorslapen heb. Door de promethazine val ik ongeveer binnen een uur een slaap, waar ik zonder ongeveer 3/4 over doe. Helaas begin ik negatieve ervaringen te krijgen. Hele dag weinig energie, slechte concentratie, lage libido en negatieve inv[lees meer...]loed op mijn mentale gesteldheid. Ik was altijd erg sociaal maar daar is nu niks meer van over, ook was ik altijd erg adrem en gevat maar ook daar is niks van over gebleven. Ik mis de oude ik! En heb daarom besloten te stoppen met de Promethazine om te kijken of dat verschil maakt.

31-08-2021 | Vrouw | 54
promethazine (25mg)
Werkt totaal niet versuffend. Beweeglijke benen zorgde voor nog meer onrust

22-12-2020 | Vrouw | 68
promethazine (25mg)
Voorgeschreven door psychiater , 2x s’avonds ingenomen ivm slapeloosheid, “vol “ hoofd. Averechtse werking , niet suffig , geen slaap, wel spiertrekkingen in armen en benen, ontzettend droge mond, ook daarna overdag. Dus mee gestopt.

24-09-2019 | Vrouw | 56
promethazine (25mg)
Middel van een psychiater voorgeschreven gekregen om te slapen. Veel spanning door benzo afbouw. Na inname voelde ik niets 2de nacht weer niets, helaas dis niet geslapen en een probleem erbij. Wel had ik spiertrekkingen waardoor ik zeker niet kon slapen, kriebel in keel en niezen. Hele volgende dag raar in mijn hoofd. Dus stop ik ermee en hoop dat de spierspanning en tr[lees meer...]ekkingen verdwijnen.

28-05-2019 | Vrouw | 28
promethazine (25mg)
Werkt voor geen meter word niet suf en slaap nog steeds niet plus paniekaanvallen

25-12-2018 | Vrouw | 37
promethazine (25mg)
Ivm slaapproblemen voorgeschreven gekregen door psychiater. Na inname heb ik de hele nacht wakker gelegen van de enorme onrust. Kriebels over /in mijn hele lijf. Moeten bewegen. Anders werd ik gek. Het was echt verschrikkelijk. Ook omdat ik wel versuft was van dit middel. De nacht dus wakker gelegen, en deze enorme innerlijke onrust duurde nog tot halverwege de dag voort.[lees meer...] En daarbij enorm suf.

16-09-2018 | Vrouw | 52
promethazine (25mg)
Voor het slapen gaan rond 23.30 uur had ik 1x 25 mg ingenomen. Helaas had ik totaal geen baat bij. Rond 3.30 uur was ik zo moe maar ik kon nog steeds niet slapen had ik nog 1x 25 mg ingenomen. Daarna viel ik na 1/2 uur in slaap. Rond 9.00 werd ik wakker. Bijwerking: de resteren vd dag ben je moe.

07-05-2018 | Vrouw | 58
promethazine (25mg)
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen toen ik in een moeilijke periode zat. De werking van het middel vond ik toen heel wisselend. Soms was het versuffend genoeg, maar soms deed het helemaal niets en kreeg ik tijdelijk wat anders voorgeschreven. Het begon pas te helpen, toen ik ook een rustiger manier van leven kreeg en de dag 's avonds rustig kon afbouwen: een combin[lees meer...]atie dus van leefgewoonte veranderen en medicatie. Ik neem het middeltje ruim van tevoren, voordat ik ga slapen. Nu er een veel rustigere tijd is aangebroken, wil ik er eigenlijk vanaf. Het is moeilijk om een gewoonte te doorbreken en een ritueel te veranderen, maar gelukkig gaat het hier om een niet heel erg zwaar middel. Ik neem nu nog maar een half pilletje, of een 'korreltje' eigenlijk en dat 'doet' waarschijnlijk in het echt niet veel meer. (Men zegt dat het middel niet verslavend is, dus als je dan zonder het middel toch weer niet goed slaapt, zou het dus (eventueel) kunnen liggen aan het feit dat de onderliggende redenen voor de slapeloosheid nog niet weg zijn.)

05-11-2017 | Vrouw | 48
promethazine (25mg)
Promethazine gebruik ik zo nodig om te kunnen slapen. Want als ik niet goed slaap dan krijg ik een manie en schiet door een psychose in! ik ben hierover tevreden en het is niet verslavend.

07-02-2017 | Vrouw | 21
promethazine (25mg)
Al sinds m'n 13e last van slapeloosheid. Promethazine voorgeschreven omdat ik vanwege mijn verslavingsgevoeligheid beter geen benzodiazepines kan gebruiken. Ik lig elke nacht tussen de 1 en 3 uur wakker. Het werkte in het begin wel een beetje, maar na een tijdje niet meer goed. Daarom vorige week gestopt, maar dat bleek moeilijker dan gedacht. Ik sliep nog slechter dan eer[lees meer...]st, lag de afgelopen week zelfs 5 uur wakker steeds. Niet gedacht dat ik zo'n 'ontwenningsverschijnselen' bij dit middel zou hebben.

19-11-2016 | Vrouw | 69
promethazine (25mg)
Kreeg voor mijn slapeloosheid 25 mg. voor het slapengaan. Daar was ik zeer tevreden over. Kreeg in dezelfde tijd droge mond en kon dit destijds niet terugvinden in de bijsluiter. Ben naar de h.a. gegaan en kwam erachter dat ik diabetes 2 had, dus dat mijn droge mond daaraan te wijten was. Na dieet en gebruik van metformine werd het echter niet minder, alleen maar steeds er[lees meer...]ger zodat ik hele rare bewegingen met mijn mond ging maken om maar wat vocht te genereren. Dat lukte helemaal niet en mensen vroegen maar steeds aan mij wat ik had. Heel gênant. Ben zelfs naar de internist gestuurd verdacht van het Syndroom van Shögren. Na allerlei bloedtests bleek dit niet aan de hand te zijn en ik moest er maar mee zien te leven. Toen ik voor controle bij de diabetesverpleegkundige kwam wilde zij met mij nog eens alle bijwerkingen van al mijn medicijnen doornemen. Daaruit bleek die droge mond dus wel een bijwerking te zijn. Dus nu slaap ik weer slecht maar heb tenminste een normale vochtige mond

16-08-2013 | Vrouw | 53
promethazine
door de neuroloog voorgeschreven. 's avonds ingenomen en bleef wakker, kreeg rusteloze benen en sliep pas tegen de ochtend in. De hele dag lopen stuiteren, kon maar niet zitten, zette het hele huis op z'n kop, alles moest schoon. Dit duurde drie dagen, toen kreeg ik ook koorts en heb ik de neuroloog gebeld. moest meteen stoppen.