Ervaringen met Tavegil

Allergie (36 meningen)
Hooikoorts (17 meningen)
Jeuk (2 meningen)
Huisstofallergie (2 meningen)
Anafylactische shock (1 mening)

Aerius (179 meningen)
Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (147 meningen)
Desloratadine (99 meningen)
Xyzal (77 meningen)

25-07-2014 | Vrouw | 17
clemastine
Heb vreselijke bijwerkingen en de klachten worden maar minimaal bestreden. ik voel me moe, vergeet snel dingen, coördinatie verslechterd en kan mijn boosheid moeilijk onderdrukken.

09-06-2013 | Vrouw | 43
clemastine
doordat ik al sinds enige jaren ernstige zonallergie had ontwikkeld, vorig jaar Tavegil voorgeschreven gekregen. Mijn klachten waren ontzettend veel ernstig jeukende uitslag. Voorgeschreven dosis was 1 a 2x per dag 1 pilletje. Bij 1 pilletje was de jeuk en de uitslag verdwenen voor 5 dagen, daarna weer langzaam opgekomen. Nu in eerste week van mei weer een week Tavegil wi[lees meer...]llen gebruiken omdat ik naar 35 graden gebied ging met veel zon. Begonnen met 1 pilletje per dag maar weer na enkele dagen begon de uitslag weer. Overgegaan op 2 pilletjes, geen positief effect. Wel had ik in een paar uur tijd bloeddoorlopen rode enkels, zo rood had ik niet gedacht dat enkels konden worden. Hierdoor direct gestopt met de Tavegil want effect op de allergie werd ook weer minder. Na het stoppen noodgedwongen in de schaduw moeten blijven. Mijn enkels herstelden gelukkig binnen een week weer naar normaal. Voor mij nooit Tavegil meer. Maar wat dan wel kan helpen??? Ik weet het niet, volgens mijn man moet ik maar 'gewoon' uit de zon blijven.

14-05-2013 | Vrouw | 56
Huisstofallergie
ernstig last van jeukende ogen, niezen benauwdheid door huisstofmijt, pollen, harige huisdieren et cetera

08-12-2012 | Vrouw | 46
clemastine
Overgegaan op Tavegil omdat ik in combi met andere medicatie ging reageren op bepaalde voedingstoffen. Dat is nu zo goed als over. Gebruik het 1x dgs omdat ik te slaperig werd van 2x dgs.

21-08-2012 | Vrouw | 50
clemastine
Tijdens onze zomer zon vakantie krijg ik elk jaar opnieuw last van vervelende jeukende bultjes van de zon.Op aanraden van andere mensen met het zelfde euvel ben ik Dexa gaan gebruiken ik neem deze 3 x per dag in voor de periode dat mijn vakantie duurt.meestal 14 dagen. Ik kan dan heerlijk genieten van de zon,zonder dat de jeukende bultjes terug komen.Ben wel wat slaperig d[lees meer...]e eerste dagen maar na verloop gaat dit over.

31-05-2012 | Vrouw | 22
Hooikoorts
Ik gebruik al sinds mijn 10e Tavegil. Vroeger had ik er niet (bewust) zoveel last van bijwerkingen. Maar tegenwoordig (sinds een jaar of 3) wordt ik er zo ontzettend moe van. Ik voel me heel depressief, ben ontzettend moe en er komt niks nuttigs uit mijn vingers. Daarentegen is het effect wel erg goed. Ik heb minder last van mijn klachten en bijvoorbeeld (niet overdrev[lees meer...]en) 40 keer niesen na een fiets tochtje. Waar ik erg moe van wordt. Wordt door de Tavegil verminderd naar 5 keer. Aanzienlijk dus.

05-11-2011 | Vrouw | 50
Allergische klachten
Ik gebruik al jarenlang de Amerikaanse variant genaamd Tavist Allergy. Een supermiddel en ik heb nog nooit ook maar enige last gehad van welke bijwerking dan ooit. Slechts een of twee tabletten zijn voldoende om de klachten te laten verdwijnen. Echt geweldig!!

03-08-2011 | Vrouw | 44
clemastine
ongeveer 5 jaar geleden door medicijnen zwol het gezicht op rond de ogen huisarts heeft toen snel tavegilpil voor geschreven en moest ook de injeciet erbij werkt zeer goed nu af en toe met spoed beide tegelijk nodig . heb geen bijwerkingen neem af en toe nog wel een pil in als ik denk het is nodig

25-07-2011 | Vrouw | 27
Huisstofmijt en dierenallergie
Ik ben gek van dieren en cetrizine of xyzal hielp niet afdoende, daarom kreeg ik Tavegil voorgeschreven. Ik heb Tavegil 1 keer gebruikt op een vrijdag voor het weekend (om uit te proberen). Ik werd vrijdagavond buitengewoon moe, leek half in coma en reageerde erg "flauwtjes". Voelde me ook licht depressief. Dit gevoel heeft t/m zondag aangehouden terwijl ik er eigenlijk 2 [lees meer...]per dag zou moeten nemen. Het middel hielp wel erg goed tegen de allergie en benauwdheid, maar ik denk niet dat ik het snel nog eens zal gebruiken. Misschien de volgende keer een halfje? Gaat dit "slaperige' gevoel weg als je het langer gebruikt?

11-05-2011 | Vrouw | 38
Allergie, hooikoorts
ik woon in Spanje en ieder jaar weer opnieuw, rond mei, is het weer zover: HOOIKOORTS !!!! na dexa tavegil, waar ik nogal moe van word, heb ik verschillende medicijnen geprobeerd maar niets helpt beter. dus daarom nu terug naar dexa tavegil. ik word er helaas -vooral in het begin- erg moe van, ik kan mijn ogen met moeite openhouden, vooral tijdens het werk, ... wie hee[lees meer...]ft hier tips voor ?

06-05-2011 | Vrouw | 30
Hooikoorts
Ik gebruik nu een maand Tavegil, nadat ik eerst fexofenadine heb gebruikt. Tavegil werkt bij mij zeer goed, nergens meer last van. Ook niet van vermoeidheid o..i.d. Ik kan het iedereen aanraden!

22-04-2011 | Vrouw | 62
Hooikoorts
gebruik het al vele jaren

18-02-2011 | Vrouw | 40
Hooikoorts/allergie voor hond/kat
heb al vanaf mijn 13 jaar last gehad van hooikoorts en had al van alles geprobeerd injecties, pillen , neusspray ben er een paar jaar geleden ook achter gekomen dat ik allergisch ben voor mijn hond en katten maar die zijn inmiddels al zo oud dat ik ze niet de deur uit wil doen .mijn huisdokter heeft tagevil voorgeschreven en heb bijna geen slechte bijwerkingen gehad het en[lees meer...]igste is dat je er suffig /moe van wordt ik neem hem dan ook s`avonds in voor het slapen gaan .dus dan is dat probleem ook weer opgelost slaap ik tenminste lekker .

05-10-2010 | Vrouw
Hooikoorts en stofallergie
Werkt erg goed tegen hooikoorts, maar helaas heb ik voor stofallergie zwaardere pillen nodig (Mylan - fexofenadine). Nadeel is dat ik de eerste twee weken van het seizoen slaperig wordt, maar dat gaat gelukkig over. Toch beter niet slikken voor het rijden!

30-09-2010 | Vrouw
clemastine
Het werkt erg goed. Als ik ergens kom waarvan ik weet dat ik meer last ga hebben, dan neem ik een paar dagen twee pillen en dan kan ik de allergie goed onderdrukken.

08-06-2010 | Vrouw
clemastine
Astma, rode vlekken in het gezicht
Ik heb het een week gebruikt en viel zodra ik maar even ging zitten in slaap. Verder was ik vreselijk geirriteerd en voelde me lichtelijk depressief. Na het stoppen met Tavegil zijn die klachten verdwenen, Echter zijn de plekken in mijn gezicht weer terug al zijn ze wel wat minder.